пан Вакарчук: ПТУ повинні вернутися в Україну
02/01/2008 | stefan
пан Вакарчук: ПТУ повинні вернутися в Україну
Міністр освіти зазначив переваги навчання у ПТУ
01.02.2008.
Міністр освіти та науки України Іван Вакарчук зазначив необхідність повернути імідж професійно-технічної освіти.
Як повідомили прес-службі Міносвіти, це він заявив на Всеукраїнській нараді заступників начальників з питань професійно-технічної освіти управлінь освіти обласних державних адміністрацій.
За словами Вакарчука, «суспільство має усвідомити, що без кваліфікованої робочої сили не одержимо якості життя. Тому сьогодні має бути повернено імідж ПТО, повернути ті мотивації, які були в поступаючих на посади і тих, хто відповідає за цю справу».
Як сказав міністр, підвищення привабливості і гнучкості професійно-технічної освіти залежить від його зв'язку з ринком праці. На його думку, необхідно розширювати спектр повноважень регіональних управлінь, створювати механізм фінансування з різнорівневих бюджетів.
Вакарчук нагадав, що з цього завдання торік фінансування професійно-технічних навчальних закладів Львівської, Харківської областей і м. Києва в експериментальному варіанті здійснювалося з обласних бюджетів за рахунок коштів субвенції з державного бюджету». Міністр наголосив позитивні результати проведеного експерименту, висловивши думку, що, «можливо, ми встановимо перехідний період на три роки, щоб кожна область визначилася, коли й які повноваження вона може приймати від міністерства, співпрацюючи з обласною радою».
Вакарчук зазначив, що центральної проблемою є те, що фінансування іде з обласного бюджету, а майно – належить державі. «Над цим треба працювати, й тут потрібна законодавча базу. До цього слід підходити виважено, щоб при передачі власності місцеві органи влади зберегти те, що є, і придбати нове», - підкреслив міністр.
Надзвичайно важливим чинником успішної діяльність системи ПТО, на думку міністра, є «продуманий механізм формування обсягів державного замовлення і контингенту в цілому, адже на якість кадрів робітників негативно впливає розбалансованість між попитом й пропозицією».
«Кожна область, кожен регіон краще знає, які потрібні руки кваліфікованого робітника. Щоб визначити обсяги на державному рівні, замовлення повинно би йти знизу, аби ми відчули, які потреби у тому чи іншому регіоні.
Тоді зможемо визначати на державному рівні, які корекції і де потрібно зробити», - підкреслив Вакарчук.
Тому, сказав, «ми повинні вийти на таку модель, яка задовольнила б усіх: і молодь, і роботодавців, і державу в цілому. Потрібно проводити виховну роботу, показувати молоді, що будь-яка праця є гідною і вимагає поваги». «Висококваліфікований робітник – людина, яку поважають всі. Наше з вами завдання переконати владу на всіх рівнях, що ПТО – це головна складова освіти України, головна складова нашої духовної культури», - підкреслив міністр.
http://pk.kiev.ua/
--------------
пан Міністр, НМД, має рацію: професійно-технічна середня освіта дуже потрібна нашій країні.Тай вона розвинена досить у всіх цивілізованих державах. Назву стару, можна, НМД, не повертати. Хоча не в назві справа.
Але й від назви учбового закладу престижність самого закладу й професії також залежить.
http://www2.maidan.org.ua/n/osvita/1201844162
Міністр освіти зазначив переваги навчання у ПТУ
01.02.2008.
Міністр освіти та науки України Іван Вакарчук зазначив необхідність повернути імідж професійно-технічної освіти.
Як повідомили прес-службі Міносвіти, це він заявив на Всеукраїнській нараді заступників начальників з питань професійно-технічної освіти управлінь освіти обласних державних адміністрацій.
За словами Вакарчука, «суспільство має усвідомити, що без кваліфікованої робочої сили не одержимо якості життя. Тому сьогодні має бути повернено імідж ПТО, повернути ті мотивації, які були в поступаючих на посади і тих, хто відповідає за цю справу».
Як сказав міністр, підвищення привабливості і гнучкості професійно-технічної освіти залежить від його зв'язку з ринком праці. На його думку, необхідно розширювати спектр повноважень регіональних управлінь, створювати механізм фінансування з різнорівневих бюджетів.
Вакарчук нагадав, що з цього завдання торік фінансування професійно-технічних навчальних закладів Львівської, Харківської областей і м. Києва в експериментальному варіанті здійснювалося з обласних бюджетів за рахунок коштів субвенції з державного бюджету». Міністр наголосив позитивні результати проведеного експерименту, висловивши думку, що, «можливо, ми встановимо перехідний період на три роки, щоб кожна область визначилася, коли й які повноваження вона може приймати від міністерства, співпрацюючи з обласною радою».
Вакарчук зазначив, що центральної проблемою є те, що фінансування іде з обласного бюджету, а майно – належить державі. «Над цим треба працювати, й тут потрібна законодавча базу. До цього слід підходити виважено, щоб при передачі власності місцеві органи влади зберегти те, що є, і придбати нове», - підкреслив міністр.
Надзвичайно важливим чинником успішної діяльність системи ПТО, на думку міністра, є «продуманий механізм формування обсягів державного замовлення і контингенту в цілому, адже на якість кадрів робітників негативно впливає розбалансованість між попитом й пропозицією».
«Кожна область, кожен регіон краще знає, які потрібні руки кваліфікованого робітника. Щоб визначити обсяги на державному рівні, замовлення повинно би йти знизу, аби ми відчули, які потреби у тому чи іншому регіоні.
Тоді зможемо визначати на державному рівні, які корекції і де потрібно зробити», - підкреслив Вакарчук.
Тому, сказав, «ми повинні вийти на таку модель, яка задовольнила б усіх: і молодь, і роботодавців, і державу в цілому. Потрібно проводити виховну роботу, показувати молоді, що будь-яка праця є гідною і вимагає поваги». «Висококваліфікований робітник – людина, яку поважають всі. Наше з вами завдання переконати владу на всіх рівнях, що ПТО – це головна складова освіти України, головна складова нашої духовної культури», - підкреслив міністр.
http://pk.kiev.ua/
--------------
пан Міністр, НМД, має рацію: професійно-технічна середня освіта дуже потрібна нашій країні.Тай вона розвинена досить у всіх цивілізованих державах. Назву стару, можна, НМД, не повертати. Хоча не в назві справа.
Але й від назви учбового закладу престижність самого закладу й професії також залежить.
http://www2.maidan.org.ua/n/osvita/1201844162
Відповіді
2008.02.01 | Linx
Re: пан Вакарчук: ПТУ повинні вернутися в Україну
Люди повернуться в ПТУ, коли зможуть після закінчення працювати за отриманим фахом і одержувати достатню платню.А також коли зникнуть оголошення типу:
"Срочно требуются дворники, курьеры, токари и инженеры с в/о, о/р, з/п 100-150 у.е., поможем с жильем (вагончик)"
2008.02.01 | Volodymir
Re: пан Вакарчук: ПТУ повинні вернутися в Україну
Факт (по Киеву, без бригадиров, потому что еще дороже): установка розетки (точка) - 10 баксов, плиточник - за кв м 15 у.е, за штукатурку 7 у.е. +- в зависимости от крутизны.Это самые простые профессии.
Квартал воевали с ЖЕКом по вопросу качества услуг, получили и разобрали на мелкие детали бюджет доходов и расходов, движения денег, экономику услуг - не по дебильным нормам, а по фактическим затратам ЖЕКа и субподрядчиков. З.п. дворника 2000 грн. при вдвое сниженных нормах нагрузки, потому что иначе разбегаются (левый берег, новостройки).
Это, конечно, Киев. Юмор в том, что истинному инженеру в.о (не в традициях Испании, где дипломированный инженер-сантехник-предприниматель уже именуется с большой буквы) нет проблем организоваться в мелкий бизнес (например, СТО - следите за рынком, на котором количество пользователей не только с купленными правами, но и не ведающих, что такое ЩО и залить бензин).
Что касается инженеров с в.о, каждый месяц наблюдаю стадо не то что дебилов, но учащихся в нескольких Национальных университетах. Если один-два на полную группу пытается хотя бы сделать реферат с тупым расчетом по формуле (о глубоком я даже не говорю), то это уже великая группы. Реакция остальных на уровне инстинкта - подкатить к преподу с взяткой (очень настойчиво), найти где купить контрольную. Причем хамство процветает с двух сторон, более-меннее противостоять этому может только заслуженный грамотный преподаватель. да где их теперь возьмешь. Есть, конечно, и интеллигентные ВУЗы, например, им. Шевченко физтех еще держиться. Знаю еще ситуацию в нескольких областных и районных городах. Особенности есть, но не меняющие сути.
Так что проблема комплексная. Какие в.о, такая и работа. Потому что инженерам, кроме всего прочего, преподают экономику предприятия, политологию, право (во всяком случае, в тех нац. университетах, о которых я пишу), языки.
И никто этим инженерам, если не хватает ума соответсвовать либо высоким профстандартам, либо хотя бы уметь крутиться, кроме их самих не поможет и не должен. потому что вы же первые не захотите платить за некачественную услугу или товар с высоким содержанием оплаты этих самых в.о.
Доходит до дичайшего - сейчас, например, белоруссы запускают атомную станцию, охотники за головами среднего и инженого звена носятся по украинским АЭС, предлагают зарплату в полтора-два раза больше. Т.е. заработать можно ровенскому инженеру даже в Белоруссии.
Проблема будет снята, имхо, когда будет таки отменен призыв в вооруженные силы, из-за которого в том числе этот бардак со 100% в.о. и непроизводительно отвлекаются производительные силы. причем, этого почему-то никто не считает. А вышкол можно провести уже не пацанов, а мужиков - за месяц. Имеем выпускников школ 400 тыс., а в вузы поступает на 150 тыс. больше - в том числе, чтобы в армию не попась (на востоке особенно), или чтобы просто иметь туфтовый диплом (ценность которого невелика в том числе из-за этого).
С той частью, которая и инженеры некудышние, и работать не хотят, можно конечно продолжать заигрывать - до тех пор, пока есть еще нормальные, не уехавшие в Канаду.
Linx пише:
> Люди повернуться в ПТУ, коли зможуть після закінчення працювати за отриманим фахом і одержувати достатню платню.
> А також коли зникнуть оголошення типу:
> "Срочно требуются дворники, курьеры, токари и инженеры с в/о, о/р, з/п 100-150 у.е., поможем с жильем (вагончик)"
2008.02.01 | ziggy_freud
Re: Какие в.о, такая и работа ;-\
Volodymir пише:> Так что проблема комплексная. Какие в.о, такая и работа. Потому что инженерам, кроме всего прочего, преподают экономику предприятия, политологию, право (во всяком случае, в тех нац. университетах, о которых я пишу), языки.
взагалі мені відомо більше фактів деградації технічної освіти, ніж її розквіту. Саме через неадекватну оцінку кадрів та низькі зарплати. За Совєтів була інерція - вчись на інженера, будеш людиною. Зараз вона тримається в зворотньому напрямку, пам*ятаючи про прибутки та "статус" технічних фахівців років 20 тому.
При тому знаю досить молодих хлопців, які ще на останніх курсах підхалтурювали за фахом, а після закінчення влаштувались на дуже нормальні, як для Києва, гроші. Тим, хто не імігрував, вже починають платити.
Те саме з кваліфікованими робітниками. Скільки я продовбався, поки на звичайний ремонт в хаті знайшов адекватних людей. Хоча оголошень повно. До речі, паркет мені робив... колишній радіоінженер. А повернутись до старих зайнять він вже не може. За 15 років відстав від науки, втратив кваліфікацію.
Отже, велика дірка в економіці буде ще довго.
2008.02.01 | Iryna_
хвактики
проблема дійсно не в роботі в ПТУзараз навіть на хороші зарплати важко знайти хороших працівників
я вже тут писала про швейне виробництво яке закрилося бо швачок нема
в нашому ЖЕКу нема нормального електрика (це центр Києва, до зарплати він ще за рахунок ремонтів тисячу доларів би мав елементарно)
ми тут боремося з забудовниками і за компанію намагалися якось говорити з хлопцями яких забудовники найняли на вокзалі нас бити - чому вони не здобувають нормальну професію і не працюють, а займаються отаким богопротивним маразмом - а нема у них у Сквирі чи Рокитному ПТУ і не можуть їх батьки прогодувати в Києві
2008.02.01 | Volodymir
согласен. разбирались даже более конкретно
в том числе со швейными производсвами. просто невозможно обеспечить качество за приемлемую зарплату (пока китайские девушки не кончились. их раньше просто убивали. оставляя на меже, теперь они очень тщательно на износ шьют аккуратные швы по лекалам, которые готовятся в том числе и в Киеве).2008.02.01 | Linx
Re: согласен. разбирались даже более конкретно
Volodymir пише:> в том числе со швейными производсвами. просто невозможно обеспечить качество за приемлемую зарплату (пока китайские девушки не кончились. их раньше просто убивали. оставляя на меже, теперь они очень тщательно на износ шьют аккуратные швы по лекалам, которые готовятся в том числе и в Киеве).
Проблема не в Китаї. Китайці шиють і для Європи також. Але в Європі простий пекар, столяр, слюсар або вантажник може працевлаштувавшись або, без жодного геморою, відкривши власну справу безбідно жити на основні доходи. Наші ж специ вимушені крутитись, халтурити, а щоб влаштуватись і мати постійний кусочок хліба мають вимучувати "липові" дипломи про вищу освіту.
2008.02.01 | Abbot
Він правий.
В мене багато знайомих бізнесменів не можуть знайти кваліфіковану робочу силу навіть за пристойні зарплати! Іноземці, що відкривають в нас навіть дрібненьке виробництво, дивуються, коли їм кажеш, що класних робітників НЕМА! А причина проста: багато хто з "старої" гвардії" на заробітках за кордоном, а молодь професійної освіти не отримує. Той, хто не потрапив до ВУЗу, опиняється невідомо де.2008.02.01 | Iryna_
Re: Він правий.
той хто не попав до вузу опиняється в залах ігрових автоматів якщо батьки гроші дають, а якщо не дають - на "біржі праці" біля жд вокзалуде наймаються на некваліфіковані нелегальні роботи
2008.02.01 | sama
Соціальна реклама.
Паралельно з українським телебаченням маю можливість дивитися польське.Вгадайте з якого перелічені сюжети:1) тато з сином на присадибному участку проводять щеплення садженців;
2)дід з внуком майструють нехитрі дачні меблі:
3)школа проводить конкурс діючих механічних саморобок;
З таких дрібниць формується повага до праці і до майстра.
Хто щось подібне знайде в нашій програмі телепередач- повідомте.В нам як майстер на екрані, то обов"язково в гумористичній передачі.