Святкування дня народження Шевченка в Ужгороді.
03/09/2008 | Pavlo
Вцілому жалюгідне видовище.
Хор у національних костюмах видавав тягнучі степові завивання, які підсилювались через синю геббельс-машінен, яка стояла поруч. Глядачів було трохи більше, ніж співаків. Ближче до дороги стояло п"ятеро патлатих в"юношей в одностроях з куновськими нашивками, які тримали в руках шість малиново-чорних прапорів. Один даїшник та дві цівільні особи кагебешної зовнішності не пропускали в"юношей до дійства, яке робилося державним коштом. Нарешті, десь за півгодини спиногризи пішли собі, а на святкування підтягнулися в"ноші від КУН, декілька УРПовців та співчуваючі. Бачив ще святого отця від УПЦ КП та одного бувшого рухівця, він нормально виступав, але слухачів було десь чоловік зо двадцять.
Видовище сумне та жалюгідне. Нагадало типове радянське міроприємство, на яке чомусь забули добровільно-примусово нагнати масовку.
Все це абсолютно дисонувало з навколишньою реальністю. Шкода грошей.
Хор у національних костюмах видавав тягнучі степові завивання, які підсилювались через синю геббельс-машінен, яка стояла поруч. Глядачів було трохи більше, ніж співаків. Ближче до дороги стояло п"ятеро патлатих в"юношей в одностроях з куновськими нашивками, які тримали в руках шість малиново-чорних прапорів. Один даїшник та дві цівільні особи кагебешної зовнішності не пропускали в"юношей до дійства, яке робилося державним коштом. Нарешті, десь за півгодини спиногризи пішли собі, а на святкування підтягнулися в"ноші від КУН, декілька УРПовців та співчуваючі. Бачив ще святого отця від УПЦ КП та одного бувшого рухівця, він нормально виступав, але слухачів було десь чоловік зо двадцять.
Видовище сумне та жалюгідне. Нагадало типове радянське міроприємство, на яке чомусь забули добровільно-примусово нагнати масовку.
Все це абсолютно дисонувало з навколишньою реальністю. Шкода грошей.
Відповіді
2008.03.09 | Раціо
Цікаво ще, скільки на це грошей пішло з бюджету
2008.03.09 | Pavlo
Дякую, виправив. Але суть справи від того не змінилась.
2008.03.09 | Hoja_Nasreddin
Маєте рацію
(витираю попереднє повідомлення)2008.03.09 | samopal
Ну шо - круто. Певно усі інші поїхали дерева з Балогою садить.
2008.03.10 | Чучхе
А версія, що "Тарас Шевченко насправді підкарпатський русин Груш
овський" - вона вже не актуальна?2008.03.10 | Pavlo
Та не дуже. Я за таке навіть не чув.
За Шандора Петефі чув, що він ніби залишився в Росії як Сашко Петрик. А за Шевченка не чув.2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Щоб далеко не ходити:
Олександр Кониський"Тарас Шевченко-Грушівський. Хроніка його життя" (Львів, 1898, 1901)
Зокрема написано таке:
"Між кирилівськими крепакми (Енгельгардта) з початку XIX віку була родина посполитого Івана і жінки Марти Шевченків-Грушівських. Син його Григорій одружився з дочкою посполитого з Моринець - Якима Бойка - Катериною..."
2008.03.10 | Чучхе
Це я читав у "Підкарпатській Русі" часів Туряниці, і тих давніх
років, коли я їздив до Іршави агітувати на виборах проти ще одного видного закарпатського транспортника Ореста Климпуша (тют орієнтовно 94-й рік)А в журналі "Русинський світ", що от нещодавно придбали ми в Ужгороді з величезним зацікавленням прочитав про закарпатські корені Енді Уорхолла (насправді, виявляється русина Вархоли)
До речі, прикольно було б дослідити русинське походження Януковича
2008.03.10 | Pavlo
Цілком можливо, адже всі слов"яне пілши з під Карпат.
Я чув теорію, що в Солуні часів Кирила та Мефодія жили переважно закарпатські русини, і саме на основі закарпатської говірки створена старослов"янська мова.2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Re: Це я читав у "Підкарпатській Русі" часів Туряниці, і тих давніх
То Ви оце щойно дізналися про Андрія Вархолу? Мама його мала прізвище Хома. І він походить (село Мікова) з тих етнічних районів теперішньої Словаччини, де мешкали (і мешкають) лемки. Отже, він русин (українець), але якщо бути дуже точним, то лемко.2008.03.10 | Чучхе
Re: Це я читав у "Підкарпатській Русі" часів Туряниці, і тих давніх
Hoja_Nasreddin пише:> То Ви оце щойно дізналися про Андрія Вархолу? Мама його мала прізвище Хома. І він походить (село Мікова) з тих етнічних районів теперішньої Словаччини, де мешкали (і мешкають) лемки. Отже, він русин (українець), але якщо бути дуже точним, то лемко.
Як і генерал-губернатор Канади Рей Гнатишин ))))
2008.03.10 | Pavlo
Це різні поняття.
Hoja_Nasreddin пише:> Отже, він русин (українець), але якщо бути дуже точним, то лемко.
Лемки - наукова назва суб"етносу, русин - ознака віросповідання, яке в давні часи використовувалось як самоназва в католицькому та протестантському середовищі. Все одне що "православний" та "малоросс".
Варгола називав себе русином, бо його батьки виїхали до того, як самоназва "українець" закріпилася.
2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Чи ж би?! Відкрили нову теорію ?!
Русин - віросповідання?!Це відколи? Нова теорія?
І яке ж то віросповідання, цікаво?
Аби Ви відразу якусь дурницю не написали, нагадаю Вам щодо унії: 1596 рік (Брестський собор)
То хто ж вони - русини? Православні? а може греко-католики?
2008.03.10 | Pavlo
Ні, це не нова теорія.
Hoja_Nasreddin пише:> Русин - віросповідання?!
Звичайно. Не буває русинів - римо-католиків.
> І яке ж то віросповідання, цікаво?
східного.
> Аби Ви відразу якусь дурницю не написали, нагадаю Вам щодо унії: 1596 рік (Брестський собор)
> То хто ж вони - русини? Православні? а може греко-католики?
Я Вам нагадаю, як донедавна (до ХХ століття) називалась Греко-католицька церква:
"Руська Церква, об'єднана з Римом, перейняла практику латинського Заходу. Щоб не робити великого замішання серед духовенства та мирян у тих місцях де практикували причастя дітей..."
http://www.ugcc.org.ua/ukr/library/2005/article/7/III/2/
а Ви собі самі думайте.
2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Re: Ні, це не нова теорія.
>Звичайно. Не буває русинів - римо-католиків.1.Як мінімум смішне твердження. А якщо я знайду мусуьманина русина, тоді що? Вся ця теорія валиться?
2.крім того Ви плутаєте поняття віросповідання і конфесії. Бо римо-католики мають те саме віросповідання, що й православні, чи греко-католики, чи протестанти.
Отож, Ваша (або не Ваша) теорія якось не тримається купи. Принаймні для мене. І у Вашому тлумаченні.
2008.03.10 | Pavlo
Re: Ні, це не нова теорія.
Hoja_Nasreddin пише:> 1.Як мінімум смішне твердження. А якщо я знайду мусуьманина русина, тоді що? Вся ця теорія валиться?
Знайдіть.
> 2.крім того Ви плутаєте поняття віросповідання і конфесії. Бо римо-католики мають те саме віросповідання, що й православні, чи греко-католики, чи протестанти.
В Австро-Угорщині в метриці записувалось вросповідання, у моїх діда та прадіда записано greko-catholik.
До ХХ століття УГКЦ називалась Руською Греко-Католицькою церквою, або Руською церквою. Отже, вірні цієї церкви були русинами, без різниці, чи вони були бойками, чи лемками, чи мадяронами (мадяризованими русинами).
2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Re: Ні, це не нова теорія.
>В Австро-Угорщині в метриці записувалось вросповідання, у моїх діда та прадіда записано greko-catholik.Точніше було б сказати отак: Ваші прадід і дід були так записані (вони так казали або Ви то бачили на власні очі). Отож, це взагалі нічого не доводить, в принципі. Я ту не буду говорити про Галілея і що думали ДО нього. Але напевне Вам не є відомим такий факт: ДО ТОГО, як у Киргизьких степах опинився Тарас Шевченко, НЕ БУЛО казахів . Були самі киргизи. А завдяки нашому Шевченкові з'ясувалося що є киргизи але є й казахи. І уявіть собі, що останніх більше.
>До ХХ століття УГКЦ називалась Руською Греко-Католицькою церквою, або Руською церквою. Отже, вірні цієї церкви були русинами, без різниці, чи вони були бойками, чи лемками, чи мадяронами (мадяризованими русинами).
Логіка тут не дуже грає. Бо вірні приміром УАПЦ не зобов'язані бути українцями. Так само, як і УПЦ (обох патріархатів).
До речі, я аж ніяк не заперечую Вашого права називатися русином, чи ним бути. Але для мене (особисто) є очевидним, що русин НЕ Є віросповіданням, не є конфесією, але лише назвою частини українців в Західній Україні.
Я би Вам радив почитати твір Івана Білика "Меч Арея", особливо післямову. Отоді б Ви дізналися відколи і хто (разом з нами) називав нас русинами.
2008.03.10 | Pavlo
Знову плутаємося в термінах.
Hoja_Nasreddin пише:> >В Австро-Угорщині в метриці записувалось вросповідання, у моїх діда та прадіда записано greko-catholik.
> Точніше було б сказати отак: Ваші прадід і дід були так записані (вони так казали або Ви то бачили на власні очі).
Я бачив, можу засканити.
> >До ХХ століття УГКЦ називалась Руською Греко-Католицькою церквою, або Руською церквою. Отже, вірні цієї церкви були русинами, без різниці, чи вони були бойками, чи лемками, чи мадяронами (мадяризованими русинами).
> Логіка тут не дуже грає. Бо вірні приміром УАПЦ не зобов'язані бути українцями. Так само, як і УПЦ (обох патріархатів).
Ви говорите про ХХ століття, я - про ХІХ і раніше. Тоді "руськими" вважалися всі східні церкви, які вели себе від Київської метрополії.
> Але для мене (особисто) є очевидним, що русин НЕ Є віросповіданням, не є конфесією, але лише назвою частини українців в Західній Україні.
"Русин" є назва українців в Західній Україні, належність до русинів визначалась за належністю до "Руської церкви" в інорелігійному отченні.
> Я би Вам радив почитати твір Івана Білика "Меч Арея", особливо післямову.
Вибачте, але то є художня література.
2008.03.10 | Hoja_Nasreddin
Re: Знову плутаємося в термінах.
>Я бачив, можу засканити.Як я пояснив, то не є жодним доказом
>Ви говорите про ХХ століття, я - про ХІХ і раніше. Тоді "руськими" вважалися всі східні церкви, які вели себе від Київської метрополії.
То й що? Русини з'явилися у ХІХ столітті?!
>"Русин" є назва українців в Західній Україні, належність до русинів визначалась за належністю до "Руської церкви" в інорелігійному отченні.
Як Ви Павле не розумієте, що церкву називали так, бо русини ходили до тієї церкви, а ніяк не навпаки. Що ж тут неясного.
>Вибачте, але то є художня література.
Післямова там якраз наукова, художнього там немає нічого (у післямові).
2008.03.11 | Pavlo
Re: Знову плутаємося в термінах.
Hoja_Nasreddin пише:> >Ви говорите про ХХ століття, я - про ХІХ і раніше. Тоді "руськими" вважалися всі східні церкви, які вели себе від Київської метрополії.
> То й що? Русини з'явилися у ХІХ столітті?!
Я цього не стверджував.
> >"Русин" є назва українців в Західній Україні, належність до русинів визначалась за належністю до "Руської церкви" в інорелігійному отченні.
> Як Ви Павле не розумієте, що церкву називали так, бо русини ходили до тієї церкви, а ніяк не навпаки. Що ж тут неясного.
До Руської церкви ходили бойки, гуцули, долиняни, мадярони. Вони розмовляли на різних диалектах або навіть по мадярськи.
P.S. Ми з Вами скотились до дискусії про курку та яйце.
2008.03.11 | Hoja_Nasreddin
Re: Знову плутаємося в термінах.
>До Руської церкви ходили бойки, гуцули, долиняни, мадярони. Вони розмовляли на різних диалектах або навіть по мадярськи.Власне!!!
І лемки й бойки й гуцули - українці. Чи українець - то віросповідання?!
До речі, в нас у Львові на римо-католицьке різдво кажуть (дуже часто) - польське різдво. Може поляк - то також віросповідання?!
>P.S. Ми з Вами скотились до дискусії про курку та яйце.
На те виглядає. Отже, припиняємо дискусію
2008.03.10 | Mossad
ганьба! Адже Шевченко -- також і русинський поетяр (-)
2008.03.10 | viloshnyk
Як тільки це совкове бидло береться за якусь справу - так одразу
хочеться блювати. Ні, я не про Ющенка і Балогу, точніше не тільки про них.Совок у нашій країні сидить в головах чи не кожного другого і ми нічого не робимо, щоб той совок звідти витравити.
Ну якого чорта, скажімо, у карпатському селі Турка ставити два пам"ятника Шевченку? Він що там був, творив, писав про Турківських бойків, чи хоча б проїжджав на Ужгород?
Над цим ніхто не замислюється і ми продовжуємо ліпити ідолів, що віддалік схожі на Шевченка на місці Ленінів повсюди. Гидко. Смішно. Ганебно.
Невже повага б до поета постраждала, якби він мав тільки один пам"ятник? Ну як той Байрон у Велобританії? Невже день його народження був би менш важливим, якби влада цього дня обмежилася Шевченковою премією?
Але на чолі держави совків може бути тільки такий само совок. І тому наша країна варта Ющенка і Януковича, Кучми і Кравчука. Іншим українці заздрять і тому ненавидять. Шкода, що я українець.
2008.03.10 | сябр
Вілошник жалкує:Шкода, що я українець.
Можу порадити: пройдіть гіюр, і станьте євреєм.2008.03.10 | SpokusXalepniy
Есть идея! (Так сказать, в помощь украинским патриотам).
сябр пише:> Можу порадити: пройдіть гіюр, і станьте євреєм.
Можно вообще не задумываться о том сколько та или иная местность в Украине заслуживает установки новых памятников Шевченко. Алгоритм прост: сколько из данной местности уехало евреев на ПМЖ, столько и должно быть памятников!
P.S.
Чем ещё хорош данный алгоритм... Если кто из евреев захочет вернуться назад, то пускать его, естественно, нельзя, ибо это будет означать разрушение уже существующего памятника. А это противоречит уставу ООН об охране...
2008.03.10 | OlalaZhm
І справді, Вілочнику, шкода, що Ви українець
2008.03.11 | samopal
А як ви думаєте, в Ужгороді ще є якісь українці
крім тих, котрі представлені на фото з цього масового заходу?2008.03.11 | Pavlo
Та ще тисяч 80 набереться.
2008.03.11 | samopal
Re: Та ще тисяч 80 набереться.
Та я так і думав, що ще повинні б якісь бути.А про річницю Кобзаря їм просто Балога забув нагадати, бо був дуже зайнятий у Києві. Правда я його і там на фото не бачу... Може він фотографував?
2008.03.12 | samopal
Може так буде цікавіше? (фото)
Шо там за дядько в кашкеті - не той, бува, що "стояв на Майдані"?