А що Ющенко взагалі робить в кріслі Президента?
03/12/2008 | cartes
Політик першої величини, здійснюючи свою діяльність, виявляє свої мотивації, обставини, які є для нього непереборними, свою базу підтримки, свою державницьку мету, свої припустимі способи її досягнення, свою ефективність як менеджера чи ідеолога.
Що нам продемонстрував Ющенко за три роки?
1. Відсутність будь-якого політичного проекту (гасла можна не враховувати). Навіть культурологічного. Отже, залишається вважати головною мотивацією потрапляння в крісло саме сидіння в кріслі.
2. Непереборною обставиною для неквапливого царювання виявилась наявність поряд (у сусідньому кріслі) більш вмотивованого сильного політика, який мав політичний проект і мав волю його здійснити.
3. Отже, пустий, як барабан (в сенсі політичних мотивацій), пихатий, як верблюд, і впертий, як віслюк, три роки протирання крісла Ющенко поклав на боротьбу з дійсно непересічним політиком і особистістю.
4. Всі його досягнення слід відшукувати саме в цій царині. СП, РНБО і силові міністри, МЗС і НУ, от у цьому просторі килимів і підкилимів Ющенко відзначився як дуже здібний кучмосин. Він нарешті зрозумів: якщо тебе цікавить виключно влада, то спиратися можна лише на собі подібних, бажано таких, хто за зміни влади все втрачає і має прямувати або за кордон, або на нари.
Головне, чого потребувала післякучмівська Україна, - затвердження системи відповідальності за порушення Конституції і законів, і що Ющенко мав змогу зробити, але, схоже, не мав на меті робити (хоча б у головних рисах), у 2005-му. Тому в країні затвердився цікавий стиль політичного і бізнесового життя. З одного боку, ВР продукувала закони, з іншого, закони створювалися і застосовувалися як інструментарій для убезпечення корпоративних інтересів бізнесу. Без ефективної неангажованої системи відповідальності правова система (в області регулювання стосунків бізнес-бізнес та бізнес-влада) поступово перетворювалася на свою пародію.
Можна припустити, що саме абсурдність процесу подальшого продукування законів припинила законотворчу діяльність ВР.
Тому давати оцінку певним крокам чи заявам Ющенко не можна без урахування відповіді на більш загальне питання:
А ЩО ВІН ТАМ ВЗАГАЛІ РОБИТЬ?
Що нам продемонстрував Ющенко за три роки?
1. Відсутність будь-якого політичного проекту (гасла можна не враховувати). Навіть культурологічного. Отже, залишається вважати головною мотивацією потрапляння в крісло саме сидіння в кріслі.
2. Непереборною обставиною для неквапливого царювання виявилась наявність поряд (у сусідньому кріслі) більш вмотивованого сильного політика, який мав політичний проект і мав волю його здійснити.
3. Отже, пустий, як барабан (в сенсі політичних мотивацій), пихатий, як верблюд, і впертий, як віслюк, три роки протирання крісла Ющенко поклав на боротьбу з дійсно непересічним політиком і особистістю.
4. Всі його досягнення слід відшукувати саме в цій царині. СП, РНБО і силові міністри, МЗС і НУ, от у цьому просторі килимів і підкилимів Ющенко відзначився як дуже здібний кучмосин. Він нарешті зрозумів: якщо тебе цікавить виключно влада, то спиратися можна лише на собі подібних, бажано таких, хто за зміни влади все втрачає і має прямувати або за кордон, або на нари.
Головне, чого потребувала післякучмівська Україна, - затвердження системи відповідальності за порушення Конституції і законів, і що Ющенко мав змогу зробити, але, схоже, не мав на меті робити (хоча б у головних рисах), у 2005-му. Тому в країні затвердився цікавий стиль політичного і бізнесового життя. З одного боку, ВР продукувала закони, з іншого, закони створювалися і застосовувалися як інструментарій для убезпечення корпоративних інтересів бізнесу. Без ефективної неангажованої системи відповідальності правова система (в області регулювання стосунків бізнес-бізнес та бізнес-влада) поступово перетворювалася на свою пародію.
Можна припустити, що саме абсурдність процесу подальшого продукування законів припинила законотворчу діяльність ВР.
Тому давати оцінку певним крокам чи заявам Ющенко не можна без урахування відповіді на більш загальне питання:
А ЩО ВІН ТАМ ВЗАГАЛІ РОБИТЬ?
Відповіді
2008.03.12 | Simpleton
"А тeпeрь послушаєм начальніка транспортного цeха".(c)
Було б нeпогано, якби прихильник Ющeнка написав щось подібнe про Юлю. І можна було б вирішити, чи виправдовує боротьба з нeю занeдбання Ющeнком усіх інших справ.Кажу цe бeз підколки, бо вважаю найбільшою катастрофою України наших топових політиків: Я + 2Ю.
2008.03.12 | Убітий Єнот
Я б сказав
але адміни забанять...2008.03.12 | watchdog
Re: А що Ющенко взагалі робить в кріслі Президента?
Господина думает, что он пупок Украины, а все остальное - это зловредные козни никчем. И cartes несомненно относится к ним. Истинные незангажированные друзья, поклонники и советники могут быть только из хоружевки, семейного круга или преданной части НУ.Ну чего вы тут наклепы наводите. Мы лучший и все тут. Жалко, что не вечный, конечно.
2008.03.13 | Sean
якщо Ви забули, його обрали
2008.03.13 | SpokusXalepniy
Ви забули, що він хоче ще раз.
2008.03.13 | Sean
не сумніваю си. Але хто з "них" не хоче?
2008.03.13 | Hoja_Nasreddin
Re: якщо Ви забули, його обрали
Цікава думкаПитання - що робить?
Відповідь - його обрали!
2008.03.13 | BIO
Чи зручно робити в кріслі Президента собіподібних буратинок ?
Можна припустити, що не абсурдність процесу подальшого продукуваннязаконів накшталт """амністії""" краденого призупинила законодрочу
діяльність ВР - скоріш осторога стосовно М2 чого ДІЙСНО не бажають
навіть "сильно вмотивовані" клановими інтересами "підери нації"..
Наразі їх найбільш цікавіть ОСТАННЯ спекулятивна газова пінка знята
з розмазаних щильним шаром по пересічному потреблу "нових" цін.
Це помітно навіть пролєтарськи неозброєним оком.
2008.03.13 | SpokusXalepniy
На захист Ющенко скажу.
cartes пише:> А що Ющенко взагалі робить в кріслі Президента?
Для надання позитиву поставимо питання інакше - а що Ющенко НЕ РОБИТЬ в кріслі президента.
Відповідь - не закриває ЗМІ, не веде підковдрову боротьбу з журналістами, не дає команд на писання темників, не розгоняє виступи і мітінги незгодних з ним, не саджає у в'язниці тих, хто проти...
Доречі, я не шуткую. Лише тільки свобода ЗМІ в країні - коштує дуже багато і не дає втратити надію на майбутнє.
P.S.
Інша справа - це питання ЧОМУ він не закриває ЗМІ. Але це вже другорядне.
2008.03.13 | BIO
Не перебільшуйте - якщо не Ці руки то інши щось таки робили
Наприклад замість ОбщакТБ (з 10 кроків ДОРЄЧИ!!!) нагловбили Толоку, тепер тихо зникло навіть "альтернативне"
понеділкове ток-шоу на УТ1, наклонували СС з дебільним
рєппірдьожтуаром відатних чорноротих пик - діти плачуть
в студіях від облуди. За ТЕМНИКИ не треба - нікуди вони
не зникнуть без СПРАВЖНЬОЇ альтернативи медіазомбажу.
ПС Як, дорєчи, і журиків мордували, мордують, будуть
мордувати - Ви подивіться боляче хуч на п"ятачків.
2008.03.13 | cartes
Навіть з Вашою винахідливістю ..
важко відшукати виправдання для подальшого виконання Ющенком ролі палиці в колесах для України.Хіба що Шон .. нам розтлумачив - "його обрали". Як на мене, таке тлумачення свідчить про [таємну-приховану-непереборну] любов Шона до Ющенка. Тема "Шона" потребує виконання ритуальних пасів; отже, "Маєте право", "Мене це не обходить", "То є Вашою особистою справою" ... ля-ля ля-ля ..
2008.03.13 | OlalaZhm
Re: На захист Ющенко скажу.
Чому НЕ закриваэ ЗМІ? Я відповім, як журналіст: бо він віддав це на откуп місцевим чиновникам і олігархам. Якщо ЗМІ виявляються "мудрими" і не пишуть, що їм не подобається, ніхто їх не закриває, якщо "не мудрими" - їм роблять купу проблем. На мій погляд, вже мінімум з рік, як ситуація повернулася до кучмівського стану у цій сфері. Кучма, до речі, напряму теж нічого не закривав.2008.03.13 | neglect
Re: А що Ющенко взагалі робить в кріслі Президента?
Ющенко отметил, что на сегодняшний день "наихудшей бедой для Украины" является потеря целостных ориентиров, "что превращает общество в разуверенную, безразличную, циничную толпу"."Бездумная борьба, раздор, двойные стандарты сейчас простираются среди нас... Уже невозможно без гнева смотреть на то, как бесконечная политическая суматоха и интриги, скрытые за красивыми лозунгами, тормозят наше движение вперед", - выразил свое возмущение Ющенко.
http://glasweb.com/index.php/default/40775/policy/cur_p4
2008.03.13 | cartes
"разуверенная, безразличная, циничная толпа"
не хоче Ющенка. Натовп "потерял ориентиры" .. А який же то був гарний (орієнтований) натовп при Кучмі! Це все Помаранчова Революція зіпсувала натовп.
neglect пише:
> Ющенко отметил, что на сегодняшний день "наихудшей бедой для Украины" является потеря целостных ориентиров, "что превращает общество в разуверенную, безразличную, циничную толпу".
> http://glasweb.com/index.php/default/40775/policy/cur_p4
2008.03.13 | Linx
Заробляє собі "на пенсію" (і всьому своєму потомству)
2008.03.13 | Бурлака
Re: Він в ньому сидить. А ви як використовуєте крісла?
2008.03.13 | Николай Чернигов
Я это сегодня уже читал. Сравниваем:
cartes пише:> Політик першої величини, здійснюючи свою діяльність, виявляє свої мотивації, обставини, які є для нього непереборними, свою базу підтримки, свою державницьку мету, свої припустимі способи її досягнення, свою ефективність як менеджера чи ідеолога.
"Викликало повагу, як він обіцяв піклуватися про кожного «малого» українця, відстоював національні інтереси, будучи Прем’єр-міністром рішуче став на заваді будь-яким спробам зазіхання на газово-транспортну систему. Відверта орієнтація на розбудову суверенної України, заяви щодо поліпшення добробуту простих людей, національно-демократичні переконання – все це знаходило відгук у серцях людей. Згадайте, як тоді зростав авторитет Ющенка, множилася кількість його прихильників."
> Що нам продемонстрував Ющенко за три роки?
> 2. Непереборною обставиною для неквапливого царювання виявилась наявність поряд (у сусідньому кріслі) більш вмотивованого сильного політика, який мав політичний проект і мав волю його здійснити.
> 3. Отже, пустий, як барабан (в сенсі політичних мотивацій), пихатий, як верблюд, і впертий, як віслюк, три роки протирання крісла Ющенко поклав на боротьбу з дійсно непересічним політиком і особистістю.
> 4. Всі його досягнення слід відшукувати саме в цій царині. СП, РНБО і силові міністри, МЗС і НУ, от у цьому просторі килимів і підкилимів Ющенко відзначився як дуже здібний кучмосин. Він нарешті зрозумів: якщо тебе цікавить виключно влада, то спиратися можна лише на собі подібних, бажано таких, хто за зміни влади все втрачає і має прямувати або за кордон, або на нари.
"- Кажуть, Балога перетворив СБУ на свою вотчину?
- Це взагалі трагедія сучасної України, що такі люди приходять на вищі щаблі влади. Але знову таки: не в Балозі проблема. Проблема в Президентові В.Ющенку, в його невмінні розбиратися в людях, що приведе до національної катастрофи, якщо він, звичайно, рішуче не перегляне і не позбавиться низки негативних рис характеру, в першу чергу – таких, як мстивість, невміння і небажання слухати правду і бути самому відвертим, брати відповідальність і визнавати свої багаточисельні помилки, робити справедливі висновки. Президент повинен пам’ятати, що народ у важкій боротьбі довірив йому владні повноваження для захисту інтересів кожного маленького українця, про що він сам постійно наголошував, коли йшов до булави, і майже забув, випивши владної чари. Передача СВОЇХ повноважень зручним нукерам тимчасово приносить насолоду від вилизування підошов, але стає небезпечним на слизький дорозі життя. Сьогодні ніхто не може сказати, хто реально заправляє Україною, у кого повнота влади. Варто покритикувати секретаріат, навіть просто висловити свою думку, як тебе одразу виженуть з роботи, розтопчуть. І це – демократичний стиль? Що ж стосується СБУ в цілому, то негативні тенденції об’єктивного характеру зараз помножились на суб’єктивізм, некомпетентність тих, хто здійснює так зване кураторство. Президент віддав на відкуп СБУ, розвідку й контррозвідку некомпетентному чиновнику, голові секретаріату. Такого ставлення до спецслужб немає ніде в світі. Не потрібна Служба – розпусти людей, не каліч даремно."
> А ЩО ВІН ТАМ ВЗАГАЛІ РОБИТЬ?
"- Як, на вашу думку, був би зараз поміж нас Гетьман, задоволений був би своїм протеже?
- Гадаю, що ні. Навпаки був би дуже пригнічений.
- Агітував, щоб залишився В.Ющенко на другий термін?
- Безперечно – ні!"
http://www.ord-ua.com/categ_1/article_52527.html
2008.03.13 | Hoja_Nasreddin
Гадаю, цілком в тему і докладно (/)
http://www.ord-ua.com/categ_1/article_52527.html13.03.2008 г.
ГЕНЕРАЛ – ЛЕЙТЕНАНТ СБУ ОЛЕКСАНДР СКІПАЛЬСЬКИЙ: «Отруєння кандидата в Президенти Віктора Ющенка було прогнозованим… »
ВІЗИТІВКА
Скіпальський Олександр Олександрович – народився 1945 року на Волині. Закінчив Вище прикордонно-командне училище КДБ СРСР, Вищу школу КДБ СРСР. Після здобуття незалежності разом з колегами із Спілки Офіцерів України брав участь в ліквідації КДБ УРСР, створенні СБУ та Головного управління розвідки Міністерства Оборони. Має сорокарічний досвід оперативної роботи.
Обирався народним депутатом 1994 – 1998 рр., працював заступником міністра НС, радником міністра юстиції, начальником управління СБУ в Донецький області, радником та заступником голови СБУ. У 2004-му році очолював службу охорони кандидата в президенти України Віктора Ющенка.
В ОХОРОНІ КАНДИДАТА В ПРЕЗИДЕНТИ
- Як взагалі познайомилися з Ющенком?
- Особисто нас познайомив Вадим Петрович Гетьман. Людина непересічна, талановитий організатор, харизматичний лідер. Досить згадати його визначну роль у прийнятті Конституції України. Очолюючи тоді депутатську групу «Незалежні», входив до складу Тимчасової спеціальної комісії по опрацюванню її проекту, доклав колосальних зусиль, щоб мобілізувати розрізнений, не структурований депутатський загал на конструктивну роботу над проектом Основного Закону. Якось у Верховній Раді він завів зі мною розмову про майбутнє України, про необхідність для нашого суспільства такого Президента, який би день і ніч працював на Україну, у якого б по-справжньому боліла за неї душа, вільного від догмату старої номенклатурної системи.. Такою людиною Вадим Гетьман бачив Віктор Ющенка, свого наступника по Національному банку, якого я, чесно кажучи, знав до того мало, ми з ним по роду діяльності, як зараз кажуть, не перетиналися. «Придивіться до нього, - сказав Вадим Петрович. – Здається, це той кандидат, який усім нам, а найперше Україні, потрібний». Пізніше він нас і познайомив.
- Убивство народного депутата Гетьмана так і залишається нерозкритим…
- На моє переконання, найбільш вірогідним мотивом злочину була його політична та фінансова діяльність. Він мав тверде бажання привести одного з своїх учнів до Президентської посади. Уже тоді зацікавлені політичні сили готувалися до перегонів, і Вадим Гетьман був дуже незручною і загрозливою фігурою для конкурентів. Гадаю, відверта підтримка Ющенка, яку він практично організовував, потужний економічний ресурс зіграли вирішальну роль у його трагічній долі. Кращим пам’ятником для нього стане розкриття вбивства і повернення родині певних фінансів.
- Ви відразу сприйняли ідею Гетьмана?
Ні, погодився в ході четвертої розмови. Хотів сам у всьому розібратися. Деякі риси поведінки Віктора Андрійовича мені, відверто, не дуже імпонували. В основному, особисті. Думав, минеться, помилки молодості. Але визначальними були такі, за які я його поважав. Наприклад, коли з високо піднятою головою залишав залу Верховної Ради: «Я йду звідси, щоб повернутися!». Викликало повагу, як він обіцяв піклуватися про кожного «малого» українця, відстоював національні інтереси, будучи Прем’єр-міністром рішуче став на заваді будь-яким спробам зазіхання на газово-транспортну систему. Відверта орієнтація на розбудову суверенної України, заяви щодо поліпшення добробуту простих людей, національно-демократичні переконання – все це знаходило відгук у серцях людей. Згадайте, як тоді зростав авторитет Ющенка, множилася кількість його прихильників.
Тож, коли до мене звернувся Роман Безсмертний, якого я знав по парламентській роботі, з пропозицією створити й очолити службу безпеки кандидата у президенти Ющенка, я погодився.
- А як же Євген Червоненко, Давид Жванія? Відомо ж про їхню роль у цій справі…
Ці хлопці створювали немало метушні, та, розумієте, як би делікатніше висловитись, в професійному ремеслі ми з ними в різних рангових категоріях. В нашій структурі знаходилися досвідчені фахівці, професіонали, які підготували конкретні охоронні й технічні заходи. Фізичну охорону штабу і кандидата в президенти забезпечували висококваліфіковані, чесні віддані своїй справі спеціалісти. Віктору Ющенку було зроблено доповідь, в тому числі й письмова, з постановки охоронної роботи, створення надійної системи захисту кандидата, його сім»ї. Здавалося, знайшли порозуміння. Однак поступово в його оточенні почали з»являтися люди з сумнівною репутацією, вони діяли в обхід, самі не дотримувалися встановлених правил, підштовхували на це кандидата в Президента. Маю на увазі, передусім, контакти з представниками різних закордонних організацій, в тому числі й на фінансовій основі, причому робилося це за нашою спиною. Коли починаються закордонні контакти, то за цим часто, якщо не завжди, стирчать вуха іноземних розвідок, або ж, як мінімум, вони контролюють такі зустрічі. Почалися непідготовлені з точки зору охорони виїзди і чартерні перельоти, коли літак залишався напризволяще, без охорони по кілька годин. Відставні міліцейські сержанти, з сумнівним минулим, носили дитячі коляски, купували їжу з базару для Віктора Андрійовича, його сім»ї. Звичайно, як професіонали, ми не могли з цим миритися, усвідомлюючи, що вся відповідальність за життя кандидата, лягає на нас, а ми, по суті, безсилі. Тим більше, що кожен із нас прийшов до виборчого штабу за велінням совісті, не ради посад чи грошей. Кілька разів намагався досягти порозуміння, та до наших порад Ющенко не прислухався. Його фаворити, які потім стали «любими друзями», застосовуючи підлабузництво, меркантильні прийоми, заспокоювали претендента: «не волнуйтесь, мы сами все сделаем, все будет хорошо». Жванія із шкіри ліз щоб втертися в довіру Ющенку, на кожному кроці виявляв не характерні для справжнбої чоловічої дружби ознаки, підтримував незрозумілі зв’язки та контакти. Трапилося, на жаль, так, що Ющенко, замість утвердження ділової, принципової атмосфери, віддав перевагу угодникам, кар’єристам і авантюристам різних мастей. Оперативна обстановка ускладнювалася, та ми мало чим могли зарадити, а сам кандидат не виявляв жодного бажання прислухатися до наших порад і вимог. Тож, коли на посаду голови СБУ було призначено Ігоря Смєшка, він, не маючи відповідного досвіду роботи в цій системі, запропонував мені повернутися в Службу, я погодився, отримавши згоду керівника виборчого штабу Р.Бессмертного. Аргументом для нього послужило моє запевнення, що в СБУ, зроблю більше для України і демократичного блоку. Мій виступ на Майдані підтвердив вибір СБУ, більше того, коли Жванія втягнув Р.Безсмертного і його двоюрідного брата в провокацію навколо Івана Рибкіна, моє втручання врятувало їх від криміналу.
- Узгоджували нове призначення не з кандидатом в Президенти?
- До нього вже важко було добитися. Навіть якось один раз, коли прийшлося чекати на розмову з В.Ющенком, пані Ульянченко В.І .порекомендувала записуватися в неї на прийом. Важко будувати систему безпеки людини, яка цього не бажає і не розуміє. Потім Віктор Андрійович зателефонував, відбулася коротка розмова. Сказав, що в умовах, котрі склалися і за такого до нас ставлення не взмозі надійно організувати його охорону. Тим більше, що ці обов»язки фактично перебрали на себе Жванія з Червоненком .
- Чи справді було отруєння?
- Звичайно було! Інша річ, його можна і треба було уникнути, максимально взявши під контроль оте хаотичне і широке спілкування кандидата без належно поставленої служби охорони. Якщо не зовсім виключити, то, принаймні, істотно ускладнити завдання тим, хто його здійснював.
- А хто саме, не скажете?
. Президент якось сказав, що виконавці недалеко ховаються, у сусідів.
- Хто ці люди, як гадаєте?
- Шукати слід отруєння потрібно серед найближчого оточення. Причому, нікого не виключаючи.
- Навіть Червоненка з Жванією?
- Навіть їх. Я б, власне, з них би і почав. З Жванії – першого. Адже всім відомо про його рекомендації В.Ющенку на поїздки… Дослідив би весь його життєвий шлях, як він потрапив на Україну, як втік із Грузії, де саме і чому навчався в Росії, яким бізнесом займався в Словенії, зв’язки, оточення, контакти. Пам’ятаєте історію взаємовідносин з Березовським, провокацію з Рибкіним у Києві, де активно фігурував Жванія – не все тут так просто, як здається.
- Ви хочете сказати…
- Я кажу про те, як би діяв, коли вів би справу про отруєння Ющенка. Взагалі я і тут не розумію Ющенка. Тисячі співробітників спецслужб вимушені імітувати роботу, займаються дублюванням функцій і завдань. Чому б не створити спеціальний підрозділ із одним завданням, отримати достовірні матеріали про отруєння кандидата в Президенти і передати їх слідству. Продемонструвати, нарешті, світові силу і вміння українських розвідки і контррозвідки.
- Якби ви залишалися в штабі Ющенка, могли б уникнути його отруєння?
- Не гарантую. Для цього наперед потрібно знати всі плани, наміри, володіти інформацією про контакти, зустрічі: де, коли, з ким, як спілкується особа, яку доручено охороняти. Те, що створена нами структура, стала б на заваді – безперечно. Тільки навряд – і тоді, й зараз після отруєння, після тих жахливих страждань, що витримав, він і його примітивна охорона це усвідомлюють. Кілька місяців тому, приймаючи на Банковій представників єврейських громад України, присутній серед них «друг»України В.Рабінович прийшов із стародруком і передав його в руки Президенту В.Ющенку. Президент перехрестився і поцілував подарунок. За таку ситуацію потрібно негайно звільняти начальника охорони. Президент же повинен розуміти, що не тільки дотик губ, а лише один подих може закінчитися фатально в результаті необережного поводження з таким подарунком. Це тільки один з багатьох прикладів. До речі, була у мене перед тим, як піти зі штабу, відверта розмова з Катериною Ющенко - дружиною Президента . Вона напряму запитала, чи допускаємо ми можливість скоєння теракту, замаху на її чоловіка. Я також відверто відповів: «Зараз – загрози немає поки що. Її слід чекати за два-півтора місяці до виборів, коли опоненти пересвідчаться, що іншого шляху зупинити впевнений поступ В. Ющенка до влади не існує. «Що це може бути, на ваш погляд?» - «Думаю, або отруєння, або авіакатастрофа», - відповів я.
- Звідки ви це знали?
- Спостерігаючи, як недбало, навіть зверхньо ставляться до питань охорони і безпеки всі, хто на той час оточував Ющенка, як він сам цьому не приділяв уваги, будь-який професіонал на моєму місці зробив би такий висновок. На жаль, я не помилився. Ті ж «спеціалісти» з охорони, які проґавили замах, що ледве не коштував Віктору Андрійовичу життя, потім били себе в груди, розказували казки, навіть звинувачували мене…
- ?
«Бачиш, - говорили вони Ющенку, - Скіпальський знав, не виключено, що був якось причетний…». Ну, та Бог їм суддя.
- Як, на вашу думку, був би зараз поміж нас Гетьман, задоволений був би своїм протеже?
- Гадаю, що ні. Навпаки був би дуже пригнічений.
- Агітував, щоб залишився В.Ющенко на другий термін?
- Безперечно – ні!
ДОНЕЦЬКИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ
- І все ж Віктор Ющенко запропонував вам посаду начальника управління СБУ в Донецькій області…
- Ні, не він! Взагалі ставлення Ющенка-Президента до Служби Безпеки – дуже неоднозначне. Він відверто недолюблює Службу, відноситься з певною підозрою. На моє переконання, це можна пояснити не розумінням ролі і завдань Служби Безпеки на сучасному етапі розвитку країни. Згадайте, як на представленні міністра в МЗС, одразу, коли В. Ющенко перміг на виборах, при повному залі, телебаченні, іноземних представниках, сказав: «Повиганяйте звідси всіх есбеушніків, очистіть міністерство!». Тоді, як у всьому світі спецслужби працюють в тісній взаємодії з дипломатичними відомствами. Їм же потрібно здійснювати контррозвідувальні завдання. Такі зверхність, верхоглядство, зарозумілість – тільки на шкоду державі. Про форми й методи роботи спецслужб по телебаченню не говорять. Та ще у такому стилі. Це не виняток. Згадайте, з яким роздратуванням, непрофесіоналізмом і, я б сказав, невіглаством, Ющенко розганяв ДАІ, або остання історія з таким собі заступником керівника «Кобри».Хіба це президентський рівень?
- Як ви сприйняли своє призначення до Донецька?
- З піднесенням. Здалося тоді, що нарешті Президент зрозумів, що істина – понад усе, взявся за наведення порядку, повернувся обличчям до спецслужби, довірятиме тепер підготовленим професійним кадрам. Тим більше, що я, перебуваючи на посаді радника голови СБУ, ще в 2005-го року, подав рапорт на ім»я Президента, з оцінкою розвитку кризових подій в спецслужбі. На жаль, відповіді так і не дочекався. Що стосується Донецьку, то ініціатива йшла від С. Тарути і В. Гайдука, В.Балога пролобіював, а Президент тільки підпис поставив. Я з великою відповідальністю почав працювати з оперативним і керівним складом, керівництвом і активом області. Працювати в ім’я України, нашого українського народу.
- Правду кажуть, що через місяць роботи в Донецьку, вам принесли теку грошей – «чорна» зарплатня від олігархів?
- ( Усміхається). Не було такого! Та й бути не могло. Вони ж навели довідки про мене, там теж своя служба працює. Знали, будь-які спроби марні. Кошти потрібно заробляти, а брати хабарі за виконання службових обов’язків – аморально.
- Що найбільш вразило в Донецькій області?
- Розумієте, в краї панує жорстокий капіталізм, кілька персон перебрали все багатство регіону, у той час як прості люди ледве зводять кінці з кінцями, а їм у голови повтокмачували, що вони – «особенные, донецкой закалки», «Шахтер» – чемпион!» і таке інше. Це дуже нагадує ситуацію в Німеччині 30-х років. Те зомбування відомо чим закінчилося. Дикий капіталізм, жебракування, життя за межею бідності, розгул бандитизму, наркоманія… І поруч – скрізь пам’ятники Дзержинському, Леніну, Кірову комуністичним діячам. Назви вулиць, вся символіка тих часів, ще при Союзі. На цьому тлі – процвітає корупція, чорна приватизація .. Звичайно, оперативна обстановка дуже ускладнена. Вільно почуваються проросійські елементи, які під егідою бізнесових зв»язків вирішують свої питання. Потрібно було це розгрібати, причому, з нуля, накопичувати інформацію, аналізувати процеси, виробляти форми й способи протидії, противаги. Налагодив контакт з облдержадміністрацією, обласною радою, правоохоронними органами. Був приємно вражений: областю керують солідні, з державницьким мисленням люди, намагаються працювати благо України. З такими можна мати справу, подумалось: таких би в оточення Президента, замість підлабузників і авантюристів. Познайомився і з місцевими олігархами, побував у декого в кабінетах. Що ви, - оригінали картин відомих художників, італійські фрески, шикарні кабінети, коштовності, живуть люди – не тужать. І все це – за рахунок маніпуляцій з економічними показниками, тією ж собівартістю продукції, податками, НДС. Я ж-то не вчорашній, 40 років на оперативній роботі. Почали з колегами думати, як розгрібати це все, вивчати схеми, добирати віддані кадри - там є таких багато людей, тільки їх потрібно бачити і цінувати.. Тільки ввійшов в курс, розробили плани проникнення в фінансово-промислові групи – відкликають, призначають заступником голови СБУ. Тамтешні олігархи постарались, щоби відкликали, клопотали про це на Банковій. Розумієте, нікому сьогодні не потрібно працювати прозоро, щоб наводився порядок, щоб міцніла, згуртовувалася держава. У тому безладі, тотальній кризі набагато легше свої оборудки здійснювати, тримати людей в покорі, встановлювати бандитські закони «по поняттям».А Президент замість повсякденної кропіткої роботи з силовими структурами - становим хребтом управління державним механізмом - віддає їх на поталу пройдисвітам.
КЕРІВНИЦТВУ ДЕРЖАВИ ПРОФЕСІОНАЛИ В СБУ НЕ ПОТРІБНІ.
- Що ви застали в Києві?
- Якщо підсумувати, то в Службі Безпеки сьогодні професіонали не потрібні. Можу назвати генералів М.Куркіна, В.Коршунова, В.Тимошенка, В. Підболячного, І. Коновалова, ще з десяток людей, яких звільнили за професіоналізм. На їх місце, за винятком двох осіб, призначено непрофесіоналів які тільки здатні команди виконувати, улесливо підсобляти: «чего изволите?», втілювати будь-які забаганки з Банкової. Та ще гірше – в СБУ прийшли «спеціалісти», перевіренні на сприянні контрабандним оборудкам, які з успіхом їх кришували й кришують.
- Кажуть, Балога перетворив СБУ на свою вотчину?
- Це взагалі трагедія сучасної України, що такі люди приходять на вищі щаблі влади. Але знову таки: не в Балозі проблема. Проблема в Президентові В.Ющенку, в його невмінні розбиратися в людях, що приведе до національної катастрофи, якщо він, звичайно, рішуче не перегляне і не позбавиться низки негативних рис характеру, в першу чергу – таких, як мстивість, невміння і небажання слухати правду і бути самому відвертим, брати відповідальність і визнавати свої багаточисельні помилки, робити справедливі висновки. Президент повинен пам’ятати, що народ у важкій боротьбі довірив йому владні повноваження для захисту інтересів кожного маленького українця, про що він сам постійно наголошував, коли йшов до булави, і майже забув, випивши владної чари. Передача СВОЇХ повноважень зручним нукерам тимчасово приносить насолоду від вилизування підошов, але стає небезпечним на слизький дорозі життя. Сьогодні ніхто не може сказати, хто реально заправляє Україною, у кого повнота влади. Варто покритикувати секретаріат, навіть просто висловити свою думку, як тебе одразу виженуть з роботи, розтопчуть. І це – демократичний стиль? Що ж стосується СБУ в цілому, то негативні тенденції об’єктивного характеру зараз помножились на суб’єктивізм, некомпетентність тих, хто здійснює так зване кураторство. Президент віддав на відкуп СБУ, розвідку й контррозвідку некомпетентному чиновнику, голові секретаріату. Такого ставлення до спецслужб немає ніде в світі. Не потрібна Служба – розпусти людей, не каліч даремно. Подивіться, наприклад, на долю тимчасово виконуючого обов»язки голови СБУ В. Наливайченка. Державницька людина, патріот, .непоганий професіонал – його «підвісили», рік не затверджують на посаді. Тому й працює з оглядкою, мусить враховувати кон’юнктуру, догоджати всім, від кого залежить затвердження. Дуже негідна практика… Важливо, щоб діяла система гарантій, захищеності співробітників спецслужб. Щоб не залежав сумлінний працівник, патріот від настрою того ж Балоги…
- Останній приклад – затримання Миколи Рудьковського, скандал, який боляче вдарив і по СБУ, і по Наливайченку.
- Напевно. Не повинна СБУ займатися невластивими їй функціями. А коли порядку немає, то й доводиться потрапляти в такі незручні ситуації. Що стосується Рудьковського, його треба було затримувати раніше. Він цього давно заслуговує.
- Коли ж?
- Пригадайте скандал з так званими туркменськими опозиціонерами, яких він запросив до Києва, саме в той момент, коли це було вигідно Росії, щоб Україна зіпсувала стосунки з офіційним Ашгабадом. Результат відомий – дешевий туркменський газ пішов в обхід України, через Росію, яка продає нам його із значною накруткою. Рудьковський – дуже цікава для нас, службістів, особистість. Багато питань є і по його освіті, і по громадянству, і по тому, як він увійшов в оточення Олександра Мороза, а потім став там розпоряджувачем різних фінансів.. Ну, і його бізнес – теж цікаве кіно. Зараз він буде вдаватися хворим, якийсь жировичок виріжуть, залежна, прикормлена преса про це розтрезвонить, та свою справу він уже зробив. Згадайте, хто тим же туркменам продавав драні галоші по 10 долларів, зганьбив Україну - де зараз цей начальник переховується? Хто його пригрів? До речі, може пан Президент запитає, нарешті, пана М.Маломужа, кому Росія пообіцяла певні преференції за розкрутку русинського питання на Закарпатті?. Якщо в головного «релігійного» розвідника вистачить мудрості і сміливості, можна буде і в Канаду з’їздити, порадитися з нашим і многая жена архівно-діючим агентом. А то все топчеться по одному інтернетовському сайті разом з паном С.Речинським.
- І багато у нас таких, як Рудьковський, серед депутатів, в уряді, на Банковій?
- На жаль. Щоправда, вони не носять у кишені посвідчення «Шпигун» чи «Агент впливу», розпізнати їх буває важко. Для того й існує спецслужба, щоб здійснювати контррозвідувальні функції. Вивчати ситуацію, виявляти агентів впливу, викривати їх і, якщо треба, то висилати за Хутір Михайлівський. В тому числі й окремих депутатів, які пройшли по «закритих» списках. В складі СБУ повинні діяти підрозділи, здібні контролювати діяльність іноземних розвідок як в Україні, так і за межами.
- Скажіть, коли запросили у СБУ статутні, інші документи по «РосУкрЕнерго», щось їх надто довго шукали і не знайшли...
- У всьому світі існує практика: якщо держава підписує важливі документи, всі клієнти, особливо, якщо йдеться про комерційну чи посередницьку структуру, повинні бути досконало перевірені. Для цього існує в державі СБУ, служба зовнішньої розвідки, військової. Кожна має вивчити і винести свій вердикт. У нас перед підписанням і цієї угоди, і багатьох інших, ніхто й не думав нікого перевіряти. Згадайте слова колишнього міністра оборони А. Гриценка. Він відверто сказав: підписання сумнівних документів було нав’язано з Банкової. І Єхануров, як людина, готова в принципі виконати будь-яке доручення, підписав, хоч його попереджали, що це зашкодить національним інтересам України. Спочатку на Банковій обнімаються з олігархами типу Фірташа, а потім – шукають крайнього в СБУ. Ми що, не знали, що декотрі з цих людей розшукуються Інтерполом? Їх уперто лобіювали на державному рівні, проштовхували…
ДИЛЕТАНТИ РЕФОРМ НЕ ПРОВОДЯТЬ
- Недавно на засіданні РНБО було в цілому схвалено концепцію реформування СБУ. Як Ви оцінюєте цей документ?
- Якщо говорити про те, що СБУ не виконуватиме невластиві їй функції, то це непогано. Маю на увазі, передусім, боротьбу з корупцією. Спецслужби з нею не воюють, не їхня специфіка. Як результат, корупція проникла в усі пори нашого життя. У нас хоч одну справу доведену до суду? Значить, комусь вигідно, щоб так усе котилося, до прірви. Що стосується посилення контррозвідувального режиму, при цьому потрібно спиратиись на досвід демократичних країн світу. Контррозвідувальний захист потребує, передусім, серйозного відновлення всіх втрачених сил і засобів. І найголовніше – робота на випередження, по нейтралізації, знешкодженню ворожих для України, або ж не дружніх по відношенню до нас дій. СБУ – це передусім, контррозвідувальний орган, важливо посилити саме цю головну складову.
- А що стосується слідчої функції? Її варто залишити, на Ваш погляд, у реформованій службі?
- Обов’язково! Адже, коли одні люди будуть затримувати, а інші - вестимуть слідство, в сучасних умовах виникне безлад .Тисячі кримінальних справ, переданих із МВС до Генеральну Прокуратуру так і не доведені до логічного кінця. А хто нестиме відповідальність за безпеку і конспірацію з підозрюваними шпигунами? Невже з цим справляться в СІЗО, де щомісячно комусь ріжуть горло чи душать? У цілому, СБУ у сучасних умовах повинна бути сильною структурою з повним циклом повноважень.
- Цікаво, реформу прийнято, виходячи з необхідності «приведення параметрів СБУ, - як сказано в документі, - згідно з так званими стандартами західних країн». Мається на увазі, мабуть, країн-членів НАТО. Відомо, що поставлена вимога – звільнитися від усіх працівників, які працювали свого часу в КДБ…
- Я теж чув про це. Мене турбує інше, щоб під цю «лавочку» з Служби не прибрали останніх професіоналів, повністю її не знекровили та знищили в угоду авантюристам. А дилетанти, які заступлять професіоналів, здійснюватимуть реформування аж до повного її розвалу. Самі реформи повинні здійснювати професіонали. Дилетанти СБУ не перебудують…
- Дякую за розмову!
Інтерв»ю вів Володимир КУЛЕБА.