певна тенденція в мас-культурі
03/15/2008 | Tatarchuk
(дізклеймер: якщо ця тема цілком відноситься саме до форуму "Культура", то прошу на це вказати, бо мені це не очевидне)
Після нашестя відвертої фантастики (спочатку "наукової", потім просто) і виділення сегменту "фентезі" в сучасному масовому кино зїявилася на мій погляд вкрай позитивна тенденція - екранізація епосів. Таких як "Беовульф" (оце вже треттю версію дивлюся) та "Нібеунгів".
Це позитивний процес хоча б вже тому, що фольклор та епос є за великим рахунком більшим багатством нації, ніж вся її пісемна "авторська" література, а також унікальна властивіст епосу - не мати власного автора, але пробити таким будь-кого хто взявся його творити або навіть комерціалізувати. Фольклор чи епос неможливо зберігати у "кашерному" чи там "каонічному" вигляді , він існує і в класичних кількох видах-інтерпретаціях, і у всіх модернізаціях одночасно.
Простіше кажучи, європці з американцями вже взялися за власне міфобудування - за допомогою найдосконалішого оруддя, вже готової (хоча й геть всіма призабутої) міфології своїх народів-предків або народів-попередників.
Що з того Україні? Вважаю, що ми об\єктивно вже в культурницькому просторі Заходу, і що нам варто брати на озброєння те ж. В нас є нічим не гірша "корисна копалина" - власний український фольклор, повний таких сюжетів та поворотів, що сценарист обзавидується. Власне як будь-чий фольклор. І ще під ногами валяються фольклори та епоси наших народів-предків та народів-попередників, серед них варто визначити давньоруський цикл, кримськотатарські історії, а також ніким ще практично неекранизовані та некомерціалізовані "нартовський цикл" (скоріш за все належав скіфам та сарматам). Давньогерманській цикл (язичницький та ранньохристиянський періоди) нам також зовсім не чужі, достатньо просто поглянути в "Едди" та побачити що більшість подій відбувається між ріками Дан, Данпр та Данай, Асгард лежить в прочорноморських степах, а лес Мюрквид десь в районі нашого полісся. Хоча це всього лише один з варіантів локалізації, але один з найобґрунтованіших. Крім того давньотюркський цикл - практично невідомий загалу, втім наповнений безліччю оригінальних та захоплюючих сюжетів. Думку можна продовжувати і продовжувати.
Цікавим є й те, що за рідкісним виключенням ці епоси такі ж наши, як і ненаші - хто обув ноги того й капці, при чому капців поки що на всіх вистача.
ПС. Не впевнений що цього дописа прочитають кіномитці або ще якісь адресні діячи, але вважаю це гідним для загалного обговорення.
Після нашестя відвертої фантастики (спочатку "наукової", потім просто) і виділення сегменту "фентезі" в сучасному масовому кино зїявилася на мій погляд вкрай позитивна тенденція - екранізація епосів. Таких як "Беовульф" (оце вже треттю версію дивлюся) та "Нібеунгів".
Це позитивний процес хоча б вже тому, що фольклор та епос є за великим рахунком більшим багатством нації, ніж вся її пісемна "авторська" література, а також унікальна властивіст епосу - не мати власного автора, але пробити таким будь-кого хто взявся його творити або навіть комерціалізувати. Фольклор чи епос неможливо зберігати у "кашерному" чи там "каонічному" вигляді , він існує і в класичних кількох видах-інтерпретаціях, і у всіх модернізаціях одночасно.
Простіше кажучи, європці з американцями вже взялися за власне міфобудування - за допомогою найдосконалішого оруддя, вже готової (хоча й геть всіма призабутої) міфології своїх народів-предків або народів-попередників.
Що з того Україні? Вважаю, що ми об\єктивно вже в культурницькому просторі Заходу, і що нам варто брати на озброєння те ж. В нас є нічим не гірша "корисна копалина" - власний український фольклор, повний таких сюжетів та поворотів, що сценарист обзавидується. Власне як будь-чий фольклор. І ще під ногами валяються фольклори та епоси наших народів-предків та народів-попередників, серед них варто визначити давньоруський цикл, кримськотатарські історії, а також ніким ще практично неекранизовані та некомерціалізовані "нартовський цикл" (скоріш за все належав скіфам та сарматам). Давньогерманській цикл (язичницький та ранньохристиянський періоди) нам також зовсім не чужі, достатньо просто поглянути в "Едди" та побачити що більшість подій відбувається між ріками Дан, Данпр та Данай, Асгард лежить в прочорноморських степах, а лес Мюрквид десь в районі нашого полісся. Хоча це всього лише один з варіантів локалізації, але один з найобґрунтованіших. Крім того давньотюркський цикл - практично невідомий загалу, втім наповнений безліччю оригінальних та захоплюючих сюжетів. Думку можна продовжувати і продовжувати.
Цікавим є й те, що за рідкісним виключенням ці епоси такі ж наши, як і ненаші - хто обув ноги того й капці, при чому капців поки що на всіх вистача.
ПС. Не впевнений що цього дописа прочитають кіномитці або ще якісь адресні діячи, але вважаю це гідним для загалного обговорення.
Відповіді
2008.03.15 | zmej_gorynych
Re: певна тенденція в мас-культурі
Особиста думка: вважаю, що піднята тема є вкрай важливою як в контексті власне мистецтва, так і з точки зору захисту інформаційного поля держави.Вже зара закину знайомому режисеру-сценаристу, послухати його думку...
Відпишу що скаже спец (хоча патріотом його важко назвати, але він має нюх на подібні речі з точки зору важливості теми для кіномистецтва та банального бабла . Такий собі космополіт, гадюка . Але розбирається в кіноіндустрії дуже добре).