ЗЛОВЖИВАННЯ В МіНіСТЕРСТВІ ТРАНСПОРТУ
03/16/2008 | SMAP2008
Президенту Украины,премьер-министру Украины,председателю Верховного Совета Украинв,МІНИСТРУ внутренних дел открытое обращение от работников ДП"СМАП"
Взяться за написание этого обращения нас заставила надежда на какие то изменения всвязи с последними пукбликациями в прессе о госзакупках и борьбе с корупцией.
Просим ВАС РАССМОТРЕТЬ это обращение
У системі Міністерства транспорту та зв’язку України функціонує державне підприємство «Служба міжнародних автомобільних перевезень» (код ЄДРПОУ 33880040, зареєстроване Голосіївською районною в м. Києві державною адміністрацією
14.11.2005 р., у подальшому – ДП «СМАП»). Зазначене підприємство має дуже важливий, навіть, стратегічний статус для держави, оскільки наділене правом здійснювати державні контрольні функції безпосередньо в пунктах пропуску через
державний кордон України в частині дотримання українськими та іноземними перевізниками транспортного законодавства України та правомірності здійснення міжнародних автомобільних перевезень.Статус, яким наділене зазначене підприємство, зобов’язує його максимально
чітко і прозоро планувати свою господарську діяльність, беззаперечно дотримуватися вимог чинного законодавства щодо її ведення. На жаль, стали відомими факти, які доводять, що господарська діяльність ДП «СМАП» ведеться з грубим порушенням чинного законодавства внаслідок протиправних, корупційних дій його керівництва.
По-перше, це закупівля товарів, робіт та послуг.
Відповідно до ст. 75 Господарського кодексу України для закупівель товарів, робіт чи послуг державне підприємство повинно застосовувати процедури закупівель, визначені Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти". Це означає, що закупівля товару (товарів), послуги (послуг) загальною вартістю 50 тисяч гривень і більше, а робіт - 400 тисяч гривень і
більше, можлива лише за результатами тендеру, проведеного на відповідну закупівлю.
Однак, ДП «СМАП» - підприємство з багатомільйонними оборотами - чомусь утримується від застосування процедур, встановлених чиннимзаконодавством, що призводить до закупівель у заздалегідь відомого виконавця та за завищеними
цінами. Наявними фактами є подрібнення предмету закупівлі з метою уникнення проведення тендерних процедур. Так, без проведення процедур, встановлених чинним законодавством,
підприємством на протязі 2007-2008 років було придбано 7 легкових автомобілів загальною вартістю біля 1 500 000 грн.
Слід звернути особливу увагу на останній автомобіль, придбаний ДП «СМАП»,
нібито, для обслуговування новопризначеного міністра. Автотранспортний засіб
марки Mercedes Benz 500L 4Matic був придбаний в СП «Автомобільний дім «Україна
МЕРСЕДЕС БЕНЦ» без будь-якого попереднього планування та проведення тендерних
процедур, навіть без попереднього погодження з уповноваженим органом управління.
Отже, директор ДП «СМАП» саме таким чином вирішив налагоджувати стосунки з
новопризначеним міністром, і, як виявляється, поставлена мета ним була
досягнута. Надання у користування міністру транспорту та зв’язку України
зазначеного автомобіля Mercedes S-класу не викликало у останнього жодного
запитання: на якій підставі був придбаний автомобіль, яким чином та за чий
рахунок. Без будь-яких зайвих сумнівів міністр обслуговується за допомогою цього
автомобіля і продовжує «боротьбу з корупцією в системі Міністерства».
Аналогічна ситуація в ДП «СМАП» також із закупівлею інших видів товарів:
нафтопродуктів, обладнання, матеріалів, меблів, тощо. Навіть, процедури тендерних закупівель, що були проведені Тендерним комітетом підприємства у 2007 році, були абсолютно формальною процедурою,
оскільки за договорами, укладеними за результатами проведених тендерів, фактичних закупівель продукції у переможців торгів не проводилося. Наприклад,
при наявності договору на закупівлю рідкого продукту нафтоперероблення
(бензину), укладеного у 2007 році за результатом проведеного тендеру, підприємством протягом року бензин закуповувався у інших, «своїх» постачальників
на підставі раніше укладених договорів на суму, що перевищує 1 500 000 гривень.
Також заслуговує особливої уваги, до волі, часте придбання підприємством сувенірної продукції, а також закупівля інформаційно-рекламних послуг на суми, що в десятки разів перевищують граничну межу для закупівель за державні кошти,
встановлену чинним законодавством.
Наприкінці 2007 року, Тендерна палата України, виконуючи доручення Прем'єр-міністра України по проведенню антикорупційного аудиту у сфері
держзакупівель у системі Міністерства транспорту та зв’язку України, виявила грубі порушення при проведенні закупівель за державні кошти в структурах, підвідомчих Мінтрансзв‘язку. При цьому, ДП «СМАП», навіть не попало в перелік
підприємств, що підлягали перевірці, не дивлячись на значні суми закупівель.
Крім того, викликає подив той факт, яким чином ДП «СМАП» здійснює відповідні оплати, адже, відповідно до Закону України «Про банки і банківську
діяльність» під час оплати за договорами, укладеними державними, підприємствами банки обов’язково повинні перевіряти наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими
підприємствами вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти". В противному випадку банки не мають права приймати платежі.
Однак, виняткові здібності головного бухгалтера ДП «СМАП» ввести в оману банківські установи, дозволяють проводити усі без виключення платежі.
Варто також зауважити, що оплати на значні суми (однак в межах встановлених чинним законодавством 50 000 гривень для закупівлі товарів та послуг) з рахунків ДП «СМАП» проводились і без укладання договорів, всупереч усім правовим нормам.
Так, протягом 2007 року регулярно здійснювались оплати рахунків компанії «Тураеродан» за використання гелікоптеру заступником Міністра транспорту та зв’язку України Сергієнком Л.Г. Під виглядом обстеження прикордонних переходів
та роботи відділів СМАП вказана вище посадова особа при активному сприянні директора ДП «СМАП» використовувала зазначений транспортний засіб у власних корисних цілях.
Той факт, що протиправні дії ДП «СМАП» у сфері державних закупівель до теперішнього часу залишається поза увагою державних контролюючих органів, дає усі підстави стверджувати, що вказані протиправні дії схвально сприймаються
керівництвом Мінтрансзв’язку, або окремими його посадовими особами. За інформацією, розповсюдженою в СМІ, Мінтранзв'язку на початку 2008 року розпочало активну роботу щодо удосконалення проведення тендерних процедур щодо всіх підприємств і підрозділів галузі. Сотні підприємств галузі повинні надати
міністерству інформацію про механізм закупівель, обґрунтування цінової політики
та ін. Залишається лише сподіватися, що зазначена реформа у сфері державних закупівель хоч якимось чином вплине на закупівлі, що здійснюються ДП «СМАП».
По-друге, неправомірне переобладнання нежитлових приміщень, що знаходяться
на балансі підприємства, та надання їх у користування. На балансі ДП «СМАП» знаходяться три адміністративних будівлі, кожне з
яких за останній рік зазнало значних перебудов без жодних погоджень на те відповідних дозвільних державних органів.Крім того, частину одного з цих приміщень підприємство надає у користування сторонній організації (ніяким чином не пов’язаній з діяльністю ДП «СМАП») без погодження з уповноваженим органом управління – Мінтрансзв’язку та без укладання відповідного договору оренди. Зазначене користування приміщенням
приховано в іншій цивільно-правовій угоді, укладеній між ДП «СМАП» та вказаним підприємством.
На базі очисних споруд побудована мийка для автобусів, яка до сьогоднішнього дня, не дивлячись на її цільове призначення та використання, за
всіма реєстраційними документами значиться, як очисна споруда. У зв’язку з проведенням будівельних робіт на підприємстві, слід звернути
особливу увагу на низку фактів, які свідчать про розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем, а також відмивання коштів, отриманих злочинним шляхом, керівництвом ДП «СМАП», що були виявлені під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності ДП «СМАП» контрольно-ревізійним управлінням Мінтрансзв’язку у вересні-жовтні 2007 року. Під час ревізійних заходів, а, згодом, і слідчих дій, з’ясувалося, що протягом 2007 року були укладені договори із певними комерційними підприємствами
на виконання будівельних робіт при реконструкції очисних споруд, а також при проведенні ремонтних робіт на даху адмінбудівлі відділу СМАП «Дяково» на
загальну суму 514 000 грн. Однак, як установлено перевіркою, роботи з договорів практично не виконувалися, точніше одні й ті самі роботи, згідно з укладеними договорами та кошторисними відомостями, виконувались різними організаціями.
Таким чином, з бюджету підприємства двічі оплачені одні й ті самі роботи, при чому, з вагомою різницею в кошторисах. Як з’ясувалося, розкрадені за
допомогою посередників кошти через рахунки фіктивних комерційних структур були привласнені невстановленими особами.
За зазначеними фактами органами прокуратури було порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.191 КК України. Однак, не дивлячись на явні факти правопорушень, «сумнівну діяльність» будівельних організацій, що проводили ремонтні роботи, справу було закрито Закарпатскою прокуратурою. Викладене дає підстави сумніватися в неупередженості проведення слідчих
дій при розслідуванні кримінальної справи, порушеної за зазначеними фактами.
По-третє, земельне питання.
З моменту створення підприємства і до теперішнього часу ДП «СМАП» не має Державного акту на користування земельною ділянкою у м. Києві, по
пр. Науки, 57, де розташовані його приміщення.Підприємство користується зазначеною земельною ділянкою загальною площею 3,2 га(законним користувачем якої є інше державне підприємство «Укрінтеравтосервіс», також підвідомче
Мінтрансзв’язку) безкоштовно, без будь-яких правових підстав та без сплати відповідного земельного податку. Більше того, без будь-яких погоджень з місцевими органами, ДП «СМАП»
самовільно зайняло територію, яка навіть не знаходиться у користуванні УДП«Укрінтеравтосервіс», а належить територіальній громаді. Ця територія незаконно використовується ДП «СМАП», як стоянка для легкових автомобілів, огороджена
бетонним парканом.Усі вказані вище питання вже тривалий час хвилювали уповноважений орган
управління.Так, у вересні 2007 року наказом Міністра транспорту та зв’язку України директора ДП «СМАП» А.М. Ткаченка було звільнено з посади за
невиконання умов контракту в частині незабезпечення ефективного використання
державного майна. Одночасно було призначено комплексну перевірку фінансово-господарської діяльності підприємства за останній рік.
Однак, вже через три дні Кабінетом Міністрів України за зверненням трудового колективу ДП «СМАП» (під яким поставили підпис лише 50 працівників з близького оточення директора при загальній
кількості 850) було призупинено дію відповідних наказів до проведення службового
розслідування, а також надано доручення заборонити керівникам Мінтрансзв’язку та
МВС проводити службове розслідування і перевірки.
Згодом, 04.10.2007 р. Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 815-р були взагалі скасовані відповідні накази Мінтрансзв’язку.Чому була відмінена перевірка фінансово-господарської діяльності?
Можливо це пов’язано з фінансовою зацікавленістю окремих посадових осіб Мінтрансзв’язку.
Трудовий колектив ДП «СМАП» дуже стурбований ситуацією, в якій опинилось підприємство у зв’язку з незаконними діями свого керівництва, постійно перебуває у стані напруги та страху. Переважна більшість керівників структурних підрозділів підприємства, не витримавши тиску керівництва, залишили роботу. Для працівників підприємства залишається невідомим, чому усі перевірки, що
призначалися, згодом, з будь-яких причин, відмінялися, що приховує їх директор?
Системний підхід до підтримки п. Ткаченка А.М. на посаді директора викликає значний сумнів у неупередженості окремих посадових осіб Мінтрансзв’язку що лобіюють його особисті інтереси. Невже усі питання в нашій країні вирішуються саме таким чином, як їх вирішує Ткаченко А.М. і це у такий
доленосний для країни час? Просимо Вас втрутитися в ситуация и врятувати пидприємство
Взяться за написание этого обращения нас заставила надежда на какие то изменения всвязи с последними пукбликациями в прессе о госзакупках и борьбе с корупцией.
Просим ВАС РАССМОТРЕТЬ это обращение
У системі Міністерства транспорту та зв’язку України функціонує державне підприємство «Служба міжнародних автомобільних перевезень» (код ЄДРПОУ 33880040, зареєстроване Голосіївською районною в м. Києві державною адміністрацією
14.11.2005 р., у подальшому – ДП «СМАП»). Зазначене підприємство має дуже важливий, навіть, стратегічний статус для держави, оскільки наділене правом здійснювати державні контрольні функції безпосередньо в пунктах пропуску через
державний кордон України в частині дотримання українськими та іноземними перевізниками транспортного законодавства України та правомірності здійснення міжнародних автомобільних перевезень.Статус, яким наділене зазначене підприємство, зобов’язує його максимально
чітко і прозоро планувати свою господарську діяльність, беззаперечно дотримуватися вимог чинного законодавства щодо її ведення. На жаль, стали відомими факти, які доводять, що господарська діяльність ДП «СМАП» ведеться з грубим порушенням чинного законодавства внаслідок протиправних, корупційних дій його керівництва.
По-перше, це закупівля товарів, робіт та послуг.
Відповідно до ст. 75 Господарського кодексу України для закупівель товарів, робіт чи послуг державне підприємство повинно застосовувати процедури закупівель, визначені Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти". Це означає, що закупівля товару (товарів), послуги (послуг) загальною вартістю 50 тисяч гривень і більше, а робіт - 400 тисяч гривень і
більше, можлива лише за результатами тендеру, проведеного на відповідну закупівлю.
Однак, ДП «СМАП» - підприємство з багатомільйонними оборотами - чомусь утримується від застосування процедур, встановлених чиннимзаконодавством, що призводить до закупівель у заздалегідь відомого виконавця та за завищеними
цінами. Наявними фактами є подрібнення предмету закупівлі з метою уникнення проведення тендерних процедур. Так, без проведення процедур, встановлених чинним законодавством,
підприємством на протязі 2007-2008 років було придбано 7 легкових автомобілів загальною вартістю біля 1 500 000 грн.
Слід звернути особливу увагу на останній автомобіль, придбаний ДП «СМАП»,
нібито, для обслуговування новопризначеного міністра. Автотранспортний засіб
марки Mercedes Benz 500L 4Matic був придбаний в СП «Автомобільний дім «Україна
МЕРСЕДЕС БЕНЦ» без будь-якого попереднього планування та проведення тендерних
процедур, навіть без попереднього погодження з уповноваженим органом управління.
Отже, директор ДП «СМАП» саме таким чином вирішив налагоджувати стосунки з
новопризначеним міністром, і, як виявляється, поставлена мета ним була
досягнута. Надання у користування міністру транспорту та зв’язку України
зазначеного автомобіля Mercedes S-класу не викликало у останнього жодного
запитання: на якій підставі був придбаний автомобіль, яким чином та за чий
рахунок. Без будь-яких зайвих сумнівів міністр обслуговується за допомогою цього
автомобіля і продовжує «боротьбу з корупцією в системі Міністерства».
Аналогічна ситуація в ДП «СМАП» також із закупівлею інших видів товарів:
нафтопродуктів, обладнання, матеріалів, меблів, тощо. Навіть, процедури тендерних закупівель, що були проведені Тендерним комітетом підприємства у 2007 році, були абсолютно формальною процедурою,
оскільки за договорами, укладеними за результатами проведених тендерів, фактичних закупівель продукції у переможців торгів не проводилося. Наприклад,
при наявності договору на закупівлю рідкого продукту нафтоперероблення
(бензину), укладеного у 2007 році за результатом проведеного тендеру, підприємством протягом року бензин закуповувався у інших, «своїх» постачальників
на підставі раніше укладених договорів на суму, що перевищує 1 500 000 гривень.
Також заслуговує особливої уваги, до волі, часте придбання підприємством сувенірної продукції, а також закупівля інформаційно-рекламних послуг на суми, що в десятки разів перевищують граничну межу для закупівель за державні кошти,
встановлену чинним законодавством.
Наприкінці 2007 року, Тендерна палата України, виконуючи доручення Прем'єр-міністра України по проведенню антикорупційного аудиту у сфері
держзакупівель у системі Міністерства транспорту та зв’язку України, виявила грубі порушення при проведенні закупівель за державні кошти в структурах, підвідомчих Мінтрансзв‘язку. При цьому, ДП «СМАП», навіть не попало в перелік
підприємств, що підлягали перевірці, не дивлячись на значні суми закупівель.
Крім того, викликає подив той факт, яким чином ДП «СМАП» здійснює відповідні оплати, адже, відповідно до Закону України «Про банки і банківську
діяльність» під час оплати за договорами, укладеними державними, підприємствами банки обов’язково повинні перевіряти наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими
підприємствами вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти". В противному випадку банки не мають права приймати платежі.
Однак, виняткові здібності головного бухгалтера ДП «СМАП» ввести в оману банківські установи, дозволяють проводити усі без виключення платежі.
Варто також зауважити, що оплати на значні суми (однак в межах встановлених чинним законодавством 50 000 гривень для закупівлі товарів та послуг) з рахунків ДП «СМАП» проводились і без укладання договорів, всупереч усім правовим нормам.
Так, протягом 2007 року регулярно здійснювались оплати рахунків компанії «Тураеродан» за використання гелікоптеру заступником Міністра транспорту та зв’язку України Сергієнком Л.Г. Під виглядом обстеження прикордонних переходів
та роботи відділів СМАП вказана вище посадова особа при активному сприянні директора ДП «СМАП» використовувала зазначений транспортний засіб у власних корисних цілях.
Той факт, що протиправні дії ДП «СМАП» у сфері державних закупівель до теперішнього часу залишається поза увагою державних контролюючих органів, дає усі підстави стверджувати, що вказані протиправні дії схвально сприймаються
керівництвом Мінтрансзв’язку, або окремими його посадовими особами. За інформацією, розповсюдженою в СМІ, Мінтранзв'язку на початку 2008 року розпочало активну роботу щодо удосконалення проведення тендерних процедур щодо всіх підприємств і підрозділів галузі. Сотні підприємств галузі повинні надати
міністерству інформацію про механізм закупівель, обґрунтування цінової політики
та ін. Залишається лише сподіватися, що зазначена реформа у сфері державних закупівель хоч якимось чином вплине на закупівлі, що здійснюються ДП «СМАП».
По-друге, неправомірне переобладнання нежитлових приміщень, що знаходяться
на балансі підприємства, та надання їх у користування. На балансі ДП «СМАП» знаходяться три адміністративних будівлі, кожне з
яких за останній рік зазнало значних перебудов без жодних погоджень на те відповідних дозвільних державних органів.Крім того, частину одного з цих приміщень підприємство надає у користування сторонній організації (ніяким чином не пов’язаній з діяльністю ДП «СМАП») без погодження з уповноваженим органом управління – Мінтрансзв’язку та без укладання відповідного договору оренди. Зазначене користування приміщенням
приховано в іншій цивільно-правовій угоді, укладеній між ДП «СМАП» та вказаним підприємством.
На базі очисних споруд побудована мийка для автобусів, яка до сьогоднішнього дня, не дивлячись на її цільове призначення та використання, за
всіма реєстраційними документами значиться, як очисна споруда. У зв’язку з проведенням будівельних робіт на підприємстві, слід звернути
особливу увагу на низку фактів, які свідчать про розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем, а також відмивання коштів, отриманих злочинним шляхом, керівництвом ДП «СМАП», що були виявлені під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності ДП «СМАП» контрольно-ревізійним управлінням Мінтрансзв’язку у вересні-жовтні 2007 року. Під час ревізійних заходів, а, згодом, і слідчих дій, з’ясувалося, що протягом 2007 року були укладені договори із певними комерційними підприємствами
на виконання будівельних робіт при реконструкції очисних споруд, а також при проведенні ремонтних робіт на даху адмінбудівлі відділу СМАП «Дяково» на
загальну суму 514 000 грн. Однак, як установлено перевіркою, роботи з договорів практично не виконувалися, точніше одні й ті самі роботи, згідно з укладеними договорами та кошторисними відомостями, виконувались різними організаціями.
Таким чином, з бюджету підприємства двічі оплачені одні й ті самі роботи, при чому, з вагомою різницею в кошторисах. Як з’ясувалося, розкрадені за
допомогою посередників кошти через рахунки фіктивних комерційних структур були привласнені невстановленими особами.
За зазначеними фактами органами прокуратури було порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.191 КК України. Однак, не дивлячись на явні факти правопорушень, «сумнівну діяльність» будівельних організацій, що проводили ремонтні роботи, справу було закрито Закарпатскою прокуратурою. Викладене дає підстави сумніватися в неупередженості проведення слідчих
дій при розслідуванні кримінальної справи, порушеної за зазначеними фактами.
По-третє, земельне питання.
З моменту створення підприємства і до теперішнього часу ДП «СМАП» не має Державного акту на користування земельною ділянкою у м. Києві, по
пр. Науки, 57, де розташовані його приміщення.Підприємство користується зазначеною земельною ділянкою загальною площею 3,2 га(законним користувачем якої є інше державне підприємство «Укрінтеравтосервіс», також підвідомче
Мінтрансзв’язку) безкоштовно, без будь-яких правових підстав та без сплати відповідного земельного податку. Більше того, без будь-яких погоджень з місцевими органами, ДП «СМАП»
самовільно зайняло територію, яка навіть не знаходиться у користуванні УДП«Укрінтеравтосервіс», а належить територіальній громаді. Ця територія незаконно використовується ДП «СМАП», як стоянка для легкових автомобілів, огороджена
бетонним парканом.Усі вказані вище питання вже тривалий час хвилювали уповноважений орган
управління.Так, у вересні 2007 року наказом Міністра транспорту та зв’язку України директора ДП «СМАП» А.М. Ткаченка було звільнено з посади за
невиконання умов контракту в частині незабезпечення ефективного використання
державного майна. Одночасно було призначено комплексну перевірку фінансово-господарської діяльності підприємства за останній рік.
Однак, вже через три дні Кабінетом Міністрів України за зверненням трудового колективу ДП «СМАП» (під яким поставили підпис лише 50 працівників з близького оточення директора при загальній
кількості 850) було призупинено дію відповідних наказів до проведення службового
розслідування, а також надано доручення заборонити керівникам Мінтрансзв’язку та
МВС проводити службове розслідування і перевірки.
Згодом, 04.10.2007 р. Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 815-р були взагалі скасовані відповідні накази Мінтрансзв’язку.Чому була відмінена перевірка фінансово-господарської діяльності?
Можливо це пов’язано з фінансовою зацікавленістю окремих посадових осіб Мінтрансзв’язку.
Трудовий колектив ДП «СМАП» дуже стурбований ситуацією, в якій опинилось підприємство у зв’язку з незаконними діями свого керівництва, постійно перебуває у стані напруги та страху. Переважна більшість керівників структурних підрозділів підприємства, не витримавши тиску керівництва, залишили роботу. Для працівників підприємства залишається невідомим, чому усі перевірки, що
призначалися, згодом, з будь-яких причин, відмінялися, що приховує їх директор?
Системний підхід до підтримки п. Ткаченка А.М. на посаді директора викликає значний сумнів у неупередженості окремих посадових осіб Мінтрансзв’язку що лобіюють його особисті інтереси. Невже усі питання в нашій країні вирішуються саме таким чином, як їх вирішує Ткаченко А.М. і це у такий
доленосний для країни час? Просимо Вас втрутитися в ситуация и врятувати пидприємство
Відповіді
2008.03.16 | zmej_gorynych
Re: ЗЛОВЖИВАННЯ В МіНіСТЕРСТВІ ТРАНСПОРТУ
Цікаво, а яке походження даного документу?Де посилання на першоджерело?
Бо щось підозріло: "шапка" - на рос. мові, а body (текст) - на укр..
Так звернення взагалі-то не пишуть...
2008.03.16 | stefan
i зловживання Caps Lock!
zmej_gorynych пише:> Цікаво, а яке походження даного документу?
> Де посилання на першоджерело?
>
> Бо щось підозріло: "шапка" - на рос. мові, а body (текст) - на укр..
> Так звернення взагалі-то не пишуть...
2008.03.16 | Mossad
а, це Вінського відмазують -- зверніть увагу
на "налагодження стосунків з новим міністром".І як Уколову не соромно, його ж ідея, хіба ні?