Канал «Дунай-Чорне море»: не будівництво, а відновлення
03/17/2008 | Майдан-ІНФОРМ
В останній час увагу української громади та міжнародної спільноти і особливо сусідньої Румунії прикуто до відновлення судоходства гирлом Бистре дельти Дунаю.
Такий канал функціонував у 60-ті роки минулого століття, тому мова йде саме про відновлення судоходного ходу. При цьому необхідно зауважити, що рукав дунайської дельти Бистре є найоптимальнішим з економічної, технологічної, навігаційної точок зору, і що особливо важливо, в порівнянні з альтернативними варіантами, передбачає мінімальне втручання в природне середовище.
Претензії румунської сторони полягають у тому, що Україна нібито не виконує положення Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті в частині інформування та консультацій з Румунією. Проте така інформація була надана ще в 2002 р., а технічні характеристики були передані Румунії в 2004 році. Крім того, в 2004 р. саме Румунія звернулася до міжнародного співтовариства з проханням створити комісію з вивчення впливу проекту на навколишнє середовище. Україна погодилася на проведення моніторингу в гирлі Дунаю і врахувала зауваження.
Натомість, спорудження Румунією своїх гідротехнічних споруд, зокрема Георгієвського каналу, має неабиякий вплив на навколишнє середовище і призвело до значного перерозподілу стоку по Кілійському та Тульчинському гирлах на користь останнього.
На сьогодні Румунія фактично є монополістом вантажоперевезень із Чорного моря на Дунай, тому відновлення судноплавства по каналу в гирлі Бистре створює альтернативу для річкових перевезень і позбавляє румунську казну чималих прибутків. З цього можна зробити висновок, що розбіжності України і Румунії з приводу розвитку судноплавства на Дунаї лежать не в екологічній, скільки в економічній площині.
Мінприроди і в подальшому буде інформувати засоби масової інформації та громадськість щодо актуальних питань охорони природних ресурсів на невиснажливого природокористування.
Прес-служба Мінприроди
тел. (044) 206-31-74
email: press@menr.gov.ua
Такий канал функціонував у 60-ті роки минулого століття, тому мова йде саме про відновлення судоходного ходу. При цьому необхідно зауважити, що рукав дунайської дельти Бистре є найоптимальнішим з економічної, технологічної, навігаційної точок зору, і що особливо важливо, в порівнянні з альтернативними варіантами, передбачає мінімальне втручання в природне середовище.
Претензії румунської сторони полягають у тому, що Україна нібито не виконує положення Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті в частині інформування та консультацій з Румунією. Проте така інформація була надана ще в 2002 р., а технічні характеристики були передані Румунії в 2004 році. Крім того, в 2004 р. саме Румунія звернулася до міжнародного співтовариства з проханням створити комісію з вивчення впливу проекту на навколишнє середовище. Україна погодилася на проведення моніторингу в гирлі Дунаю і врахувала зауваження.
Натомість, спорудження Румунією своїх гідротехнічних споруд, зокрема Георгієвського каналу, має неабиякий вплив на навколишнє середовище і призвело до значного перерозподілу стоку по Кілійському та Тульчинському гирлах на користь останнього.
На сьогодні Румунія фактично є монополістом вантажоперевезень із Чорного моря на Дунай, тому відновлення судноплавства по каналу в гирлі Бистре створює альтернативу для річкових перевезень і позбавляє румунську казну чималих прибутків. З цього можна зробити висновок, що розбіжності України і Румунії з приводу розвитку судноплавства на Дунаї лежать не в екологічній, скільки в економічній площині.
Мінприроди і в подальшому буде інформувати засоби масової інформації та громадськість щодо актуальних питань охорони природних ресурсів на невиснажливого природокористування.
Прес-служба Мінприроди
тел. (044) 206-31-74
email: press@menr.gov.ua
Відповіді
2008.03.18 | Lubomyr Prytulak
Re: Канал «Дунай-Чорне море»: не будівництво, а відновлення
A complete defense of the Ukrainian position concerning the Bystre Hyrlo can be found athttp://www.ukar.ca/danube/dd01.html
2008.03.18 | Bayan
Вражаюче і переконливе дослідження. От чи почує світ?
2008.03.18 | Мірко
Чи почує наше МЗС?
2008.03.18 | Чучхе
Якщо комусь цікаві мої враження від відвідин цього каналу (ЛЛ)
то може прочитати або мою статтю в Газеті по-київські http://pk.kiev.ua/people/2007/10/05/130007.htmlабо просто погуляти по сайту дунайського медіафоруму http://www.danube.in.ua/index.html
2008.03.18 | Мірко
Може треба додати посилання на сайт пана Притуляка?