Форд купив Румунський "Автомобіль Крайова"
03/23/2008 | Мірко
А де українська промисловість? Скоро Україна стане звичайною постачальницею сировини. Це реальний кошт нашої невизначенности та багато-векторности.
На жаль автомобільний промисл це такий zero sum game, де український робітник програє коли Румунський виграє.
Форд відкупив завод від Румунської держави за 57 мілйонів Евро, плюс 27 мілйонів штрафу за неправильну (неринкову?) допомогу заводові державою. Форд вкладе 675 мілйонів в розбудову заводу, та підвищить зайнятість із 3900 осіб до 7000. З часом завод будуватиме 300,000 авт на рік.
У 2009-му буде будувати Transit-Connect a через рік нове доси неназване мале авто, менше за Fiesta.
Romania wraps up sale of Automobile Craiova to Ford
By Mihai Barbu
CRAIOVA, Romania, March 21 (Reuters) - Ford Motor Co officially took over Romanian carmaker Automobile Craiova on Friday, committing to produce Ford cars here from mid 2009 and an unspecified small car from 2010.
Ford, the sole bidder for the European Union newcomer's struggling plant, formerly called Daewoo Romania, agreed last September to pay 57 million euros ($88 million) for a 72.4 percent stake.
But earlier this year the EU's executive said after a five-month investigation Romania had given illegal state aid to the plant during its sale, saying it must recover 27 million euros from the U.S. carmaker.
Bucharest, which did not appeal against the EU decision, said Ford had agreed to repay the sum.
"There has been a lot of speculation ... about what that first vehicle will be ... We shall begin manufacturing the award-winning Transit Connect here in Craiova from next year," said John Fleming, head of For d Europe.
Fleming, who reiterated Ford's commitment to transform the plant into a state-of-the-art manufacturing unit, said the Craiova capacity would be used to meet growing demand for the Transit Connect, as the car is to go on sale in selected American markets in the summer of 2009.
But the official, who attended the handing over ceremony with President Traian Basescu and Prime Minister Calin Tariceanu, did not say what model Ford would produce from 2010.
"Our first Romanian car will be unique to Craiova. It will be a small car, not the new Fiesta, and will be for sale in all our European markets," he said.
The centrist cabinet bought back the carmaker from its bankrupt South Korean owner, Daewoo Motor, in late 2006 for $51 million and paid another $10 million for its debts.
Ford has said it plans to invest 675 million euros in the plant, which produced 24,000 Daewoo vehicles in 2006. It intends to raise employment to around 7,000 from 3 ,900 at present, and plans to reach output of 300,000 units a year.
Ford sold almost 1.9 million vehicles in Europe and recorded a profit before tax of $997 million last year.
Many auto-part makers have set up shop in Romania, lured by cheap labour, a flat 16 percent tax on profits and the rising output of Renault's Dacia plant.
На жаль автомобільний промисл це такий zero sum game, де український робітник програє коли Румунський виграє.
Форд відкупив завод від Румунської держави за 57 мілйонів Евро, плюс 27 мілйонів штрафу за неправильну (неринкову?) допомогу заводові державою. Форд вкладе 675 мілйонів в розбудову заводу, та підвищить зайнятість із 3900 осіб до 7000. З часом завод будуватиме 300,000 авт на рік.
У 2009-му буде будувати Transit-Connect a через рік нове доси неназване мале авто, менше за Fiesta.
Romania wraps up sale of Automobile Craiova to Ford
By Mihai Barbu
CRAIOVA, Romania, March 21 (Reuters) - Ford Motor Co officially took over Romanian carmaker Automobile Craiova on Friday, committing to produce Ford cars here from mid 2009 and an unspecified small car from 2010.
Ford, the sole bidder for the European Union newcomer's struggling plant, formerly called Daewoo Romania, agreed last September to pay 57 million euros ($88 million) for a 72.4 percent stake.
But earlier this year the EU's executive said after a five-month investigation Romania had given illegal state aid to the plant during its sale, saying it must recover 27 million euros from the U.S. carmaker.
Bucharest, which did not appeal against the EU decision, said Ford had agreed to repay the sum.
"There has been a lot of speculation ... about what that first vehicle will be ... We shall begin manufacturing the award-winning Transit Connect here in Craiova from next year," said John Fleming, head of For d Europe.
Fleming, who reiterated Ford's commitment to transform the plant into a state-of-the-art manufacturing unit, said the Craiova capacity would be used to meet growing demand for the Transit Connect, as the car is to go on sale in selected American markets in the summer of 2009.
But the official, who attended the handing over ceremony with President Traian Basescu and Prime Minister Calin Tariceanu, did not say what model Ford would produce from 2010.
"Our first Romanian car will be unique to Craiova. It will be a small car, not the new Fiesta, and will be for sale in all our European markets," he said.
The centrist cabinet bought back the carmaker from its bankrupt South Korean owner, Daewoo Motor, in late 2006 for $51 million and paid another $10 million for its debts.
Ford has said it plans to invest 675 million euros in the plant, which produced 24,000 Daewoo vehicles in 2006. It intends to raise employment to around 7,000 from 3 ,900 at present, and plans to reach output of 300,000 units a year.
Ford sold almost 1.9 million vehicles in Europe and recorded a profit before tax of $997 million last year.
Many auto-part makers have set up shop in Romania, lured by cheap labour, a flat 16 percent tax on profits and the rising output of Renault's Dacia plant.
Відповіді
2008.03.23 | Мірко
Дякую. Вибачте за випадковий москвизм. Поправив.
2008.03.23 | samopal
Швидше за все, у Румунії збудує новий завод і Daimler AG
Принаймні, серед претендентів на локалізацію заводу для виробництва нових Мерцедесів А та Б класу, залишились лише Польща та Румунія, а поляки вже стогнуть, що у них майже немає шансів.Випадок з заводом у Крайова є досить скандальним, адже сам тендер (у якому спершу брали участь і GM, і інші претенденти) Ford "виграв" ще минулого року. Однак, результати того тендеру заблокувала Єврокоміся. Головний закид про "незаконну державну допомогу" стосується списання румунською владою кількасотмільйонних боргів заводу.
Проблеми з Єврокомісією має і Вася Тарєлкін із варшавським заводом FSO.
ЄК теж має претензії до державної допомоги і дала згоду на транзакцію з продажу заводу АвтоЗАЗу, наклавши у якості санкцій обмеження загального виробництва до рівня 150 000 автомобілів на рік. Поляки дуже хотіли відміни тих санкцій, бо заводом зацікавився і GM. Як варіант для об'їзду обмежень, створили нове СП (Вася-FSO-40%, GM - 60%), яке зараз на всю катушку штампує Chevrolet Aveo (у нас він йде мабуть, як "вітчизняний")
Між іншим, у Штатах корейський Aveo з двигуном 1,6 л 103 к.с. коштує від 9600 баксів
2008.03.23 | Мірко
Цікаві подробиці
Таки розумієтесь на справі.Особисто я донедавна був у Форда і ще цікавлюся цими справами.
2008.03.23 | keymaster
У них, починаючи від Монро, є доктрина: кожен мільйон доларів,
вкладений в економіку іншої країни, повинен охороняти 1 морпех, 1 піхотинець і 1 моряк. Зараз долар коштує значно менше, ніж в часи Монро, але підходи залишилися. Румунія увійшла в НАТО - це зона, в яку безпечніше вкладати гроші американським підприємцям. Скажімо, в Білорусь їхній уряд і не рекомендував би вкладати, бо які гарантії, що Лука не конфіскує? Оце й пояснення, чому в Румунію збільшилися капіталовкладення.Форд не вкладатиме в Україну гроші, поки ми не вступимо в НАТО. Можливі тільки варіянти американського GM - через свою майже самостійну корейську філію Деу - але самі бачимо, що виходить. Ризикувати корейським капіталом американці погоджуються.
2008.03.23 | Мірко
Re: У них, починаючи від Монро, є доктрина: кожен мільйон доларів,
keymaster пише:> вкладений в економіку іншої країни, повинен охороняти 1 морпех, 1 піхотинець і 1 моряк. Зараз долар коштує значно менше, ніж в часи Монро, але підходи залишилися. Румунія увійшла в НАТО - це зона, в яку безпечніше вкладати гроші американським підприємцям. Скажімо, в Білорусь їхній уряд і не рекомендував би вкладати, бо які гарантії, що Лука не конфіскує? Оце й пояснення, чому в Румунію збільшилися капіталовкладення.
>
> Форд не вкладатиме в Україну гроші, поки ми не вступимо в НАТО.<
Форд щось там мав у Білорусі але звідтам забрався. Проте збудував завод під Петербургом. Видно що "стабільність" і визначеність рахується на рівні із членством у НАТО. А поки що, як видно із іншої гілки на ВФ, коли донецькі воюватимуть за Росію а галичани за Україну, а всі решта кусками напихатимуть кишені, - то ні Форду ні Корейцям нема що тут шукати.
>Можливі тільки варіянти американського GM - через свою майже самостійну корейську філію Деу - але самі бачимо, що виходить. Ризикувати корейським капіталом американці погоджуються.<
Грошей обмаль, а по світі overcapacity (переповнення виробоспроможности). Тому писав про "zero sum game" (чи як це було б по нашому).
2008.03.23 | samopal
А Китай вже вступив у НАТО?
keymaster пише:Форд не вкладатиме в Україну гроші, поки ми не вступимо в НАТО.
2008.03.24 | keymaster
Американці вкладають гроші в Китаї за тою ж схемою, що в СССР
І головне - уряд там нічого не ґарантує американським підприємцям2008.03.24 | samopal
Схоже, про СРСР ви чули тільки з "розповідей очевидців"
Як і про те, що й кому гарантує китайський уряд.2008.03.26 | keymaster
Розповіді моїх очевидців є достатньо вірогідними
2008.03.24 | Shooter
А Україна вже має півтора мільярда населення?
Доречі, як там 700 мілйонів GMу в Запоріжжі?Тов. БЮТівський бандюк Васадзе всьо ще абіщає?
2008.03.24 | samopal
А Румунія має півтора мільярди населення?
Може Росія має? Чи вона вже у НАТО? А як бути з Австралією? А з Іраном?Про Запоріжжя я наразі нічого нового не чув.
Ви вже виділили Васадзе тих 400 гектрарів під інвестицію?
Може ви спугнулі інвесторів?
2008.03.25 | Shooter
Румунія в НАТО
Китай має півтора мільярди населення, Росія має 150 мільйонів населення +, фактично, зону вільної торгівлі з ще 30+ мільйонів.Ще що Вам невідомо?
2008.03.25 | samopal
Re: Румунія в НАТО
Shooter пише:Ще що Вам невідомо?
Чи є ще хтось у тій "зоні", яку "має" Росія? Адже вона таки не в НАТО, а 140, чи навіть 180 мільйонів це далеко не півтора мільярди.
Питання Австралії та Ірану "ні раскрита".
Можна ще згадати ПАР, Аргентину чи Марокко. А можна і Бангладеш - там того населення майже 160 мільйонів...
2008.03.24 | Shooter
Re: У них, починаючи від Монро, є доктрина: кожен мільйон доларів,
keymaster пише:> вкладений в економіку іншої країни, повинен охороняти 1 морпех, 1 піхотинець і 1 моряк. Зараз долар коштує значно менше, ніж в часи Монро, але підходи залишилися. Румунія увійшла в НАТО - це зона, в яку безпечніше вкладати гроші американським підприємцям. Скажімо, в Білорусь їхній уряд і не рекомендував би вкладати, бо які гарантії, що Лука не конфіскує? Оце й пояснення, чому в Румунію збільшилися капіталовкладення.
Швидше тому, що Румунія вступила в ЄС і, таким чином, стала частиною найбільшого світового ринку.
Але слід також зауважити, що процес вступу екс соцкраїн в ЄС є тісно пов'язаним з (попереднім) вступом до НАТО. Де-факто, всі 10 нових постсоц членів ЄС спочатку стали членами НАТО, а аж потім - членами ЄС.
2008.03.24 | harnack
Маломасковія з її маломаскалятами - немічні недоріки у всьому!
Монструозний організм та неоднорідна фізіономія держави побудовані на шизофренії, розкольницькому принципі маломосковщини (російське/українське) - не може надихати унітарного й соборного довір'я у нікого! Мене навіть не цікавить відвідувати Україну - а й поготів щось отам збудувати! України ще нема - є тільки Маломосковія. Навіть не хочуть зрозуміти цього!2008.03.25 | Мірко
Добробут, чи його брак - якраз повязані із цим
Моголи! моголи! Золотого Тамерлана Онучата голі...2008.03.25 | сябр
Мірко, лаяти з-за океану україну-якось некрасиво. чи що..
2008.03.26 | Мірко
Не лайка, а біль
Хоч це вам напевно пофіг...2008.03.26 | samopal
"Форд" продав Jaguar та Land Rover індусам з Tata Motors
Офіційне повідомлення з'явиться завтра. Наразі немає точних даних про вартість транзакції - називають від 2 до 2,65 мільярдів доларів. Свою зацікавленість у частині технологій Jaguar та бажання на цьому грунті співпрацювати з Tata вже висловив концерн FIAT.2008.03.26 | Мірко
Re: "Форд" продав Jaguar та Land Rover індусам з Tata Motors
Це вже давно готувалось.Цікаво куда Форд робить вставку. Могло було бути на Україну якби не наші недоукраїнці...
2008.03.26 | samopal
Форд наразі просто "рятується"
Вартість транзакції становить 2,3 мільярди доларів.А найбільші проблеми Форд зараз має саме у Штатах.
2008.03.27 | Мірко
Точно, цікаво дивитись як
От продає в Анґлії а купує в Румунії.А Вкраїна нігде. Це реальна ціна багато-векторности й недоукраїнства.