хочу Конституцію Пилипа Орлика.
04/23/2008 | Tatarchuk
але зі змінами звісно. Але не з фатальними
Коротко (вже зі змінами):
0. Голова держави.
Президент або Гетьман. Бажано встановити рівнозначність обох понять.
Обирається всенародно. Може бути скинутий парламентом (але за умови автоматичного розпуску парламенту без права переобрання; окрім випадків доведеного злочину).
Обирається разом з двома "віце-президентами" (Генеральний Хорунжий та Генералний Бунчужний). Перелік кандидатів відомий заздалегідь.
1. Законодавча влада
Парламент, (можна двопалатний). Бажано обирати цю паскуду раз на рік частками. Наприклад мажоритарна частина, пропорційна частина, делегати - в різні роки. Мотивація проста: не в люлє, працюйте так наче весь час конкурс.
2. Виконавча влада
Очолена канцлером, якого обирають в якості першого номера партії-перемржця. Посада політична, відставка (окрім надзвичайних подій) автоматично дорівнює переобрання парламенту (або його пропорційної частини). Виконавчі служби всі під канцлером, щоб не було потім нарікань "мені не дали".
3. Суддівська влада.
Очолена Генеральним Суддею (якого обирають всенародно). Судді на місцях теж обираються. Всі. Голови та члени спеціальних судів призначаються Г.С. - але тільки з суддів що обрані народом. Можливість відкликання суддів.
4. Інформаційна влада
На цьому місці треба розмістити те що в нас є СБУ та всякі служби-мужби. Очолюється Генеральним Бунчужним. Його призначає Президент-Гетьман. Статус "віце-президента" з інформаційних та "пікантних" питань. Основний рід занять - дипломатія та зовнішня пропаганда, розвідка, контррозвідка, національна безпека.
5. Контролююча влада.
Це Прокуратура, Обмудсменство, Ревізійна комісія, Агенція розслідувань тощо. Очолюється Генеральним Хорунжим. Напрям діяльності - розслідування зловживань, унеможливлення злочинів чиновників. Статус "віце-президента".
КРИТИКУЙТЕ
Коротко (вже зі змінами):
0. Голова держави.
Президент або Гетьман. Бажано встановити рівнозначність обох понять.
Обирається всенародно. Може бути скинутий парламентом (але за умови автоматичного розпуску парламенту без права переобрання; окрім випадків доведеного злочину).
Обирається разом з двома "віце-президентами" (Генеральний Хорунжий та Генералний Бунчужний). Перелік кандидатів відомий заздалегідь.
1. Законодавча влада
Парламент, (можна двопалатний). Бажано обирати цю паскуду раз на рік частками. Наприклад мажоритарна частина, пропорційна частина, делегати - в різні роки. Мотивація проста: не в люлє, працюйте так наче весь час конкурс.
2. Виконавча влада
Очолена канцлером, якого обирають в якості першого номера партії-перемржця. Посада політична, відставка (окрім надзвичайних подій) автоматично дорівнює переобрання парламенту (або його пропорційної частини). Виконавчі служби всі під канцлером, щоб не було потім нарікань "мені не дали".
3. Суддівська влада.
Очолена Генеральним Суддею (якого обирають всенародно). Судді на місцях теж обираються. Всі. Голови та члени спеціальних судів призначаються Г.С. - але тільки з суддів що обрані народом. Можливість відкликання суддів.
4. Інформаційна влада
На цьому місці треба розмістити те що в нас є СБУ та всякі служби-мужби. Очолюється Генеральним Бунчужним. Його призначає Президент-Гетьман. Статус "віце-президента" з інформаційних та "пікантних" питань. Основний рід занять - дипломатія та зовнішня пропаганда, розвідка, контррозвідка, національна безпека.
5. Контролююча влада.
Це Прокуратура, Обмудсменство, Ревізійна комісія, Агенція розслідувань тощо. Очолюється Генеральним Хорунжим. Напрям діяльності - розслідування зловживань, унеможливлення злочинів чиновників. Статус "віце-президента".
КРИТИКУЙТЕ
Відповіді
2008.04.23 | media
Головне, це історичні назви зберегти - бунчужний, хорунжий тощо
2008.04.23 | Мірко
Re: хочу Конституцію Пилипа Орлика.
Tatarchuk пише:> але зі змінами звісно. Але не з фатальними
>
> 2. Виконавча влада
>
> Очолена канцлером, якого обирають в якості першого номера партії-перемржця.<
Очолена писарем, якого обирають в якості першого числа ...
>Посада політична, відставка (окрім надзвичайних подій) автоматично дорівнює переобрання парламенту (або його пропорційної частини). Виконавчі служби всі під канцлером, щоб не було потім нарікань "мені не дали".
>
Україні, - українська влада.
2008.04.23 | Tatarchuk
канцлер = Генеральний писар
Мірко пише:> Tatarchuk пише:
> > але зі змінами звісно. Але не з фатальними
>
> >
> > 2. Виконавча влада
> >
> > Очолена канцлером, якого обирають в якості першого номера партії-перемржця.<
>
> Очолена писарем, якого обирають в якості першого числа ...
Так Посада генерального писара мала другу назву канцлера
2008.04.23 | Хорунжий Sean :)
Не проти.
якщо вже з конституційною монархією не складається...До речі, жарти жартами...
Свого часу нарід українний задовбавсь терпіти набіги кочовників та знущання власного "магнацтва", дерибан землі, безправ'я, сваволю і таке інше, "незаконні забудови" латифундіями, виконання судових рішень охоронними фірмами...тьху, магнатські наїзди і - створив Січ.
Якби зараз всі ті, хто "проти", скоординувалися, "підписавшись" на спільні дії та взаємодопомогу - ото і було б модерне українське козацтво, справжнє, без шароварів, лампасів (!) та інших опереткових цяцьок.
2008.04.23 | uuu
Як на мене, маємо те саме протиріччя
Незрозумілі обов'язки Гетьмана, якщо вся виконавча влада очолена канцлером-писарем. Крім того для чого Гетьману аж два віце-гетьмани. Якщо Гетьман, щось типа німецького президента, то вибирати його всенародно та давати аж двох замісників занадто дорого. Гетьман аж з двома віце-гетьманами (хтось із них трьох обов'язково виявиться хитрим інтриганом і владолюбцем) обов'язково втрутяться в роботу писаря-канцлера.Загалом, забагато "високопосадовців".
2008.04.23 | Tatarchuk
Re: Як на мене, маємо те саме протиріччя
uuu пише:> Незрозумілі обов'язки Гетьмана, якщо вся виконавча влада очолена канцлером-писарем. Крім того для чого Гетьману аж два віце-гетьмани. Якщо Гетьман, щось типа німецького президента, то вибирати його всенародно та давати аж двох замісників занадто дорого. Гетьман аж з двома віце-гетьманами (хтось із них трьох обов'язково виявиться хитрим інтриганом і владолюбцем) обов'язково втрутяться в роботу писаря-канцлера.
Закони мають прописані так щоб таке втручання було неможливим: повноваження не мають дублюватися та перетинатися, от і все ...
2008.04.23 | uuu
Re: Як на мене, маємо те саме протиріччя
Tatarchuk пише:> Закони мають прописані так щоб таке втручання було неможливим: повноваження не мають дублюватися та перетинатися, от і все ...
Так це ж саме головне і робити це треба прямо в Конституціїї, інакше ці закони стануть ареною підкилимної боротьби. А так, якщо призначити аж 4 "високоповажні особи" і не описати відносини між ними - буде "те що маємо".
2008.04.23 | Olexandra
Re: Всі протиріччя
легко вирішуватимуться, коли всі матимуть добру волю та дбатимуть про Україну та її народ, а не про власні кишені та владу, яка дає їм можливість наповнювати свої кишені за рахунок країни та людей. Крім того, має бути сильне громадянське суспільство.2008.04.23 | uuu
А чому зараз не так?
І у XVII ст. у Козацькій державі було не так.2008.04.23 | Abbot
А я за Конституцію від ВО Свобода.
Основні застереження - я проти смертної кари та за приватну власність на землю. Але дуже багато чого у свободівському проекті мені справді імпонує...2008.04.23 | miner
Re: Конституцію Пилипа Орлика варто реалізовувати
на золото Полуботка2008.04.23 | Дядя Вова
А я ещё в 2004-м агитировал на ВФ за «збереження історичних назв
на зразок «Гетьман України», тощо. Помню, надо мной весело посмеялись, насколько мне не изменяет память, то Татарчук тоже .Впрочем, тогда и время такое было: «победа» Майдана, весь мир на ладони, Бог пойман за бороду…
А сейчас НМД становится особо заметно, что мы полностью оторваны от истории, от корней, даже шаровары - и то «президент запретил». Каким-то абстрактным «Героям - слава!», а конкретных объединительных имён при этом (кроме Лобановского и Русланы) то и нету.
Т.е. я за ту часть предложения, где идёт речь о возврате (или даже выдумывании) исторических и этнических терминов. А в наполнении их каким-то новым смыслом толку не вижу, история выработала свой устойчивый «велосипед» в этом вопросе НМД.
2008.04.23 | Tatarchuk
а от і ні
Дядя Вова пише:> на зразок «Гетьман України», тощо. Помню, надо мной весело посмеялись, насколько мне не изменяет память, то Татарчук тоже .
Вам страшено ізменяє пам\ять: раніше березня 2005 мене тут взагалі не було
> Впрочем, тогда и время такое было: «победа» Майдана, весь мир на ладони, Бог пойман за бороду…
Не зрозумів як це пов\язано. Тоді навпаки робити все було легше, особливо всяки перейменування.
> А сейчас НМД становится особо заметно, что мы полностью оторваны от истории, от корней, даже шаровары - и то «президент запретил». Каким-то абстрактным «Героям - слава!», а конкретных объединительных имён при этом (кроме Лобановского и Русланы) то и нету.
Ну якщо вже камуністка Багіра пропагує нам Шевченка-кобзара, то насправді щось змінилося. Наприклад янучари бігають з прапорами які ще до революції називали "бандерівськими"
2008.04.23 | S@nya
Вже бачу проблему
"Канцлера" слатимуть у відставку постійно, бо переобрання парламенту все одно щорічне. тож стабільності виконавчої влади і довготривалої держ. політики не буде.---
1. Законодавча влада
Парламент, (можна двопалатний). Бажано обирати цю паскуду раз на рік частками. Наприклад мажоритарна частина, пропорційна частина, делегати - в різні роки. Мотивація проста: не в люлє, працюйте так наче весь час конкурс.
2. Виконавча влада
Очолена канцлером, якого обирають в якості першого номера партії-перемржця. Посада політична, відставка (окрім надзвичайних подій) автоматично дорівнює переобрання парламенту (або його пропорційної частини). Виконавчі служби всі під канцлером, щоб не було потім нарікань "мені не дали".
2008.04.23 | Tatarchuk
це непорозуміння
S@nya пише:> "Канцлера" слатимуть у відставку постійно, бо переобрання парламенту все одно щорічне. тож стабільності виконавчої влади і довготривалої держ. політики не буде.
Мав на увазі - переобрання щорічне, ЯКЩО частинами. Наприклад третина формується мажоритаркою, третина пропорціоналкою, третина - делегати від місцевих рад (1 морда/сільсовет).
Втім у щорічному переобранні парламента як такого теж не бачу трагедії, мяко кажучи. Тільки бажано тоді щоб його структура була навпаки простішою.
2008.04.23 | ziggy_freud
як загальний принцип - добре. Зауваження:
Tatarchuk пише:> 4. Інформаційна влада
якщо є інформаційна влада, то решта гілок не є інформаційними? Чи працюють без інформації?
загалом в тому є логіка. Якщо є міністерства легких, важких та інших промисловостей, дивно, що нема міністерства інформації, чи інформаційних технологій.
> 5. Контролююча влада.
загальне правило: контролюючий механізм не має бути більшим за механізм, який він контролює. Гальмо менше за двигун, запобіжник менший за блок живлення, тощо. І блокувати роботу підконтрольного органу контролюючий може лише в чітко прописаних крайніх випадках...
Звідси - прокуратура менша за судову владу, податкова - менша за оподаткований бізнес та мінімально втручається в його повсякденне функціонування.
2008.04.23 | Simpleton
"..податкова - менша за оподаткований бізнес.."-Та Ви eкстрeміст
2008.04.24 | Tatarchuk
Re: інформаційна безпека та політика
ziggy_freud пише:> Tatarchuk пише:
> > 4. Інформаційна влада
>
> якщо є інформаційна влада, то решта гілок не є інформаційними? Чи працюють без інформації?
В принципві точнішим був би термін "інформаційна безпека", просто не знайшов більш підходячого прикметника. Але дійсно краще було б щоб "міністерство правди" було в одних руках. Інформаційна політика блін.
> загалом в тому є логіка. Якщо є міністерства легких, важких та інших промисловостей, дивно, що нема міністерства інформації, чи інформаційних технологій.
> > 5. Контролююча влада.
>
> загальне правило: контролюючий механізм не має бути більшим за механізм, який він контролює. Гальмо менше за двигун, запобіжник менший за блок живлення, тощо. І блокувати роботу підконтрольного органу контролюючий може лише в чітко прописаних крайніх випадках...
>
> Звідси - прокуратура менша за судову владу, податкова - менша за оподаткований бізнес та мінімально втручається в його повсякденне функціонування.
Погоджуюся, хоч вас і назвали в сусідньому дописі за це екстремистом
Наприклад я працюю з БД про 1500 населених пунктів. Нас таких четверо. Ми справляємося, можу вас завірити Думка ж найняти 1500 або двічі по 1500 колег нам якось на думку не спадала.