Шоу «Громадські слухання» у Львові закінчилося скандалом
05/09/2008 | ОПОРА, НАШЕ ПРАВО
Вперше у Львівській міській раді у середу 6 травня 2008 р. відбулися фактично «закриті» громадські слухання (всупереч п.4 ст. 28 Статуту територіальної громади м. Львова та здоровому глузду), де постфактум чиновники виконавчих органів ЛМР «узаконили» підвищення тарифів на проїзд в міських маршрутках та електротранспорті.
Прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради в дію рішень №204 «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському транспорті» та № 260 «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» від 28 березня 2008 р. – відбулося з порушенням норм державної регуляторної політики. Було грубо проігноровано один з базових принципів регуляторної політики – прозорість та врахування громадської думки (ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»). Затвердження регуляторного акту відбулося з порушенням відповідної процедури (згідно ст.ст. 8, 9, 36 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»): відсутність вчасного аналізу регуляторного впливу, проект регуляторного акту не був оприлюднений.
Повідомлення про проведення громадських слухань та інформація для ознайомлення були розміщені лише за день до заходу на сайті міської ради (але не в рубриці «новини» чи «анонси»). В друкованих ЗМІ та в анонсах місцевих інформаційних агенцій ця інформація також не була подана. Датою проведення слухань було вибрано святковий день (Св. Юрія), що не є прийнятним в практиці публічних обговорень і унеможливлює присутність на заході широкої громадськості. Організатори слухань не забезпечили належних умов для ефективності публічного діалогу: приміщення для слухань (Великий сесійний зал) виявилося замалим, що було прогнозованим з огляду на присутність в залі близько 100 громадян, більшість з яких – працівники комунальних підприємств: ЖЕКів, «Львівелектротрансу» «Львівводоканалу» (слюсарі, майстри, електрики, двірники та ін.).
Учасників не було забезпечено роздатковими матеріалами, що перетворювало більшість присутніх на пасивних глядачів наперед розіграного «фарсу». Порушуючи вимоги чинного Статуту міста (ст. 29) організатори не затвердили порядку денного і регламенту слухань, не провели обрання головуючого засідання та секретаря – чим поставили під сумнів законність усієї процедури.
Організатори заходу не були готовими до конструктивної дискусії з присутніми учасниками слухань – уникаючи відповідей на конкретні запитання, що безпосередньо стосувалися предмету громадського обговорення. Це звичайно викликало прогнозоване обурення в представників активної громадськості. Як наслідок – один з виступів мешканця Львова був перерваний грубим втручанням працівників правоохоронних органів, які за наполяганням організаторів слухань і без належних пояснень, застосувавши фізичну силу, виштовхали виступаючого із залу.
Ми обурені непрофесійним та цинічним підходом прес-служби Львівської міської ради, яка без встановлення факту хуліганства уповноваженими органами поширила завідомо неправдиву інформацію про потерпілих учасників громадських слухань – потрактувавши їх дії як хуліганські.
Ми вважаємо, що такий підхід до організації та проведення громадських слухань у Львові ставить під сумнів серйозність намірів чиновників міської ради вести відкритий діалог з міською громадою з метою врахування її інтересів.
Для належного врегулювання існуючої ситуації вимагаємо:
розмістити на офіційному сайті Львівської міської ради аудіозапис громадських слухань та протокол з описом внесених пропозицій та прийнятих рішень;
представництву Держкомпідприємництва України у Львівській області здійснити перевірку дотримання процедури прийняття регуляторних актів та повідомити громадськість про її результати;
міському голові провести службове розслідування і притягнути винних посадових осіб до дисциплінарної відповідальності;
Львівській міській раді припинити місцеву практику маніпулювання інститутом громадських слухань як однією з форм безпосередньої демократії.
Прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради в дію рішень №204 «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському транспорті» та № 260 «Про тарифи на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» від 28 березня 2008 р. – відбулося з порушенням норм державної регуляторної політики. Було грубо проігноровано один з базових принципів регуляторної політики – прозорість та врахування громадської думки (ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»). Затвердження регуляторного акту відбулося з порушенням відповідної процедури (згідно ст.ст. 8, 9, 36 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»): відсутність вчасного аналізу регуляторного впливу, проект регуляторного акту не був оприлюднений.
Повідомлення про проведення громадських слухань та інформація для ознайомлення були розміщені лише за день до заходу на сайті міської ради (але не в рубриці «новини» чи «анонси»). В друкованих ЗМІ та в анонсах місцевих інформаційних агенцій ця інформація також не була подана. Датою проведення слухань було вибрано святковий день (Св. Юрія), що не є прийнятним в практиці публічних обговорень і унеможливлює присутність на заході широкої громадськості. Організатори слухань не забезпечили належних умов для ефективності публічного діалогу: приміщення для слухань (Великий сесійний зал) виявилося замалим, що було прогнозованим з огляду на присутність в залі близько 100 громадян, більшість з яких – працівники комунальних підприємств: ЖЕКів, «Львівелектротрансу» «Львівводоканалу» (слюсарі, майстри, електрики, двірники та ін.).
Учасників не було забезпечено роздатковими матеріалами, що перетворювало більшість присутніх на пасивних глядачів наперед розіграного «фарсу». Порушуючи вимоги чинного Статуту міста (ст. 29) організатори не затвердили порядку денного і регламенту слухань, не провели обрання головуючого засідання та секретаря – чим поставили під сумнів законність усієї процедури.
Організатори заходу не були готовими до конструктивної дискусії з присутніми учасниками слухань – уникаючи відповідей на конкретні запитання, що безпосередньо стосувалися предмету громадського обговорення. Це звичайно викликало прогнозоване обурення в представників активної громадськості. Як наслідок – один з виступів мешканця Львова був перерваний грубим втручанням працівників правоохоронних органів, які за наполяганням організаторів слухань і без належних пояснень, застосувавши фізичну силу, виштовхали виступаючого із залу.
Ми обурені непрофесійним та цинічним підходом прес-служби Львівської міської ради, яка без встановлення факту хуліганства уповноваженими органами поширила завідомо неправдиву інформацію про потерпілих учасників громадських слухань – потрактувавши їх дії як хуліганські.
Ми вважаємо, що такий підхід до організації та проведення громадських слухань у Львові ставить під сумнів серйозність намірів чиновників міської ради вести відкритий діалог з міською громадою з метою врахування її інтересів.
Для належного врегулювання існуючої ситуації вимагаємо:
розмістити на офіційному сайті Львівської міської ради аудіозапис громадських слухань та протокол з описом внесених пропозицій та прийнятих рішень;
представництву Держкомпідприємництва України у Львівській області здійснити перевірку дотримання процедури прийняття регуляторних актів та повідомити громадськість про її результати;
міському голові провести службове розслідування і притягнути винних посадових осіб до дисциплінарної відповідальності;
Львівській міській раді припинити місцеву практику маніпулювання інститутом громадських слухань як однією з форм безпосередньої демократії.
Відповіді
2008.05.09 | Адвокат ...
Львів і Харків,-- разом!!!
Коли Дупа з Ґєпою вчиняли хварс "громадських слухань" з приводу грубого підвищення нтарихвів на ЖК-послуги, було те ж саме, хіба що дисидентів менти з зали не випроважували...Садовий,-- ґєта львівський Дупа унд Ґєпа,-- в адном флаконє!
2008.05.09 | Simpleton
Re: Львів і Харків,-- разом!!!
Адвокат ... пише:> Садовий,-- ґєта львівський Дупа унд Ґєпа,-- в адном флаконє!
Так от хто, виявляється, підвищує ціни на газ!
2008.05.10 | Марек
Неправда. в підвищенні цін на газ винен Івченко і КУН. Назавжди
2008.05.10 | Адвокат ...
Ви дарма отак дуркуєте.
Ціни на ґаз не компетенцією органів місцевого самоврядування.2008.05.10 | Simpleton
То хто тут дуркує? Ціни на eнeргоносії поза контролeм місцeвої
влади, тож вона логічно рeагує на їхнє підвищeння шляхом підвищeння відповідних цін на послуги - і нeмає навіть прeдмeту для обговорeння.Алe самe тут з'являються придурки а вірнішe, шахраї, які починають звинувачувати владу у тому, в чому вона нe винна. Яка мeта в цих борців за народнe щастя я нe знаю, знаю лишe, що політика типу "мeта виправдовує засоби" - цe політика найпідліших з відомих мeні політичних сутностeй (як от комуністи, фашисти, нацисти і їм подібні).
2008.05.10 | Юля
Re: Львів і Харків,-- разом!!!
Не дивно, що Луценко підозрює Садового в зловживаннях!!! Ганьба Львову!!!2008.05.10 | Нестор
Re: Львів і Харків,-- разом!!!
Юля пише:> Не дивно, що Луценко підозрює Садового в зловживаннях!!!
Угу. Дивно інше. Чого тільки тепер став підозрювати
> Ганьба Львову!!!
А до чого тут Львів? Він якраз є постраждалою стороною у зловживаннях Садового
2008.05.11 | keymaster
Це якийсь відбиток долі :(
Не те, щоб я був надто палким прихильником Куйбіди на мерство, але останні 2 рази вибори мера зводилися до того, кого б це вибрати, аби не його. Вибрали. Далі будемо, як громада, обирати за тим же принципом не ділових якостей кандидатів, а простого антикуйбідизму. Знову матимемо когось, на кого нарікатимемо. А все тому, що вибори прив"язуються до особи, а виборці більше прислухаються до тих, хто голосніше гукне проти демонізованої особи, а не до ділових якостей кандидатів. Треба, щоб Куйбіда взагалі не кандидував, тоді, може, оберемо правильного