Президент знову зупинив Кабмін. З приводу реєстру виборців
06/02/2008 | Майдан-ІНФОРМ
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 499/2008
Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року №363
Кабінетом Міністрів України 17 квітня 2008 року видано постанову № 363 «Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців».
Зазначеною постановою Кабінет Міністрів України встановив, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки України.
За Конституцією України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії шляхом участі в них громадян України (статті 69, 70). При цьому Основним Законом держави гарантовано, що вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування; виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71).
Реалізація зазначеного конституційного права громадян потребує створення належних умов для участі в виборах, у тому числі забезпечення державного обліку виборців.
Для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, створюється Державний реєстр виборців.
За Законом України «Про Державний реєстр виборців» ведення Державного реєстру виборців здійснюється на засадах, зокрема, публічності, достовірності, повноти і цілісності відомостей, законності і пріоритету прав людини (стаття 3). При цьому Закон визначає перелік службових персональних даних Реєстру, які, в свою чергу, є даними, що засвідчують факти, пов'язані з участю громадян у виборчому процесі (стаття 9). Відповідно до статті 35 зазначеного Закону Кабінет Міністрів України встановлює порядок і строки забезпечення закупівлі, розробки та налагодження програмних і технічних засобів для створення інформаційно-телекомунікаційної системи та ведення такого Реєстру. Згідно зі статтею 36 названого Закону первинне формування бази даних Реєстру здійснюється розпорядником Реєстру на етапі введення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру в експлуатацію шляхом перенесення до бази даних Реєстру персональних даних виборців із загальних списків виборців.
Отже, від якісного, точного, максимально кваліфікованого забезпечення створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців значною мірою залежать достовірність, повнота та правильність ведення такого Реєстру. У зв'язку з цим особливого значення набуває вибір найбільш кваліфікованого суб'єкта господарювання, який зможе найкраще розробити, налагодити програмні і технічні засоби, необхідні для створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, гарантувати захист та безпеку персональних даних виборців, що значною мірою сприятиме забезпеченню реалізації конституційного права громадян на вибори.
У такій ситуації суб'єкт господарювання, який здійснюватиме вищеназвані заходи, має бути визначений виключно на конкурсних засадах.
Визначаючи ж, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника, Кабінет Міністрів України діяв не лише всупереч вищеназваним положенням Конституції і законів України, а й вимогам частини третьої статті 42 Конституції України, за якою держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції.
Наслідком запровадження Кабінетом Міністрів України порядку здійснення закупівлі в одного учасника послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, установленого постановою від 17 квітня 2008 року № 363, може стати незабезпечення належних умов для створення достовірного, цілісного, публічного, законного Державного реєстру виборців, а отже й порушення конституційних прав громадян щодо участі у виборах, спотворення результатів народного волевиявлення.
Тож, Кабінет Міністрів України, видавши постанову від 17 квітня 2008 року № 363, порушив і вимоги частини другої статті 8 Основного Закону держави, за якими нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, норми частини другої статті 19 та частини третьої статті 113 Основного Закону держави, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені.
Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України постановляю:
1.Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 363 «Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців».
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України Віктор ЮЩЕНКО
2 червня 2008 року
Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року №363
Кабінетом Міністрів України 17 квітня 2008 року видано постанову № 363 «Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців».
Зазначеною постановою Кабінет Міністрів України встановив, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки України.
За Конституцією України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії шляхом участі в них громадян України (статті 69, 70). При цьому Основним Законом держави гарантовано, що вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування; виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71).
Реалізація зазначеного конституційного права громадян потребує створення належних умов для участі в виборах, у тому числі забезпечення державного обліку виборців.
Для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, створюється Державний реєстр виборців.
За Законом України «Про Державний реєстр виборців» ведення Державного реєстру виборців здійснюється на засадах, зокрема, публічності, достовірності, повноти і цілісності відомостей, законності і пріоритету прав людини (стаття 3). При цьому Закон визначає перелік службових персональних даних Реєстру, які, в свою чергу, є даними, що засвідчують факти, пов'язані з участю громадян у виборчому процесі (стаття 9). Відповідно до статті 35 зазначеного Закону Кабінет Міністрів України встановлює порядок і строки забезпечення закупівлі, розробки та налагодження програмних і технічних засобів для створення інформаційно-телекомунікаційної системи та ведення такого Реєстру. Згідно зі статтею 36 названого Закону первинне формування бази даних Реєстру здійснюється розпорядником Реєстру на етапі введення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру в експлуатацію шляхом перенесення до бази даних Реєстру персональних даних виборців із загальних списків виборців.
Отже, від якісного, точного, максимально кваліфікованого забезпечення створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців значною мірою залежать достовірність, повнота та правильність ведення такого Реєстру. У зв'язку з цим особливого значення набуває вибір найбільш кваліфікованого суб'єкта господарювання, який зможе найкраще розробити, налагодити програмні і технічні засоби, необхідні для створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, гарантувати захист та безпеку персональних даних виборців, що значною мірою сприятиме забезпеченню реалізації конституційного права громадян на вибори.
У такій ситуації суб'єкт господарювання, який здійснюватиме вищеназвані заходи, має бути визначений виключно на конкурсних засадах.
Визначаючи ж, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника, Кабінет Міністрів України діяв не лише всупереч вищеназваним положенням Конституції і законів України, а й вимогам частини третьої статті 42 Конституції України, за якою держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції.
Наслідком запровадження Кабінетом Міністрів України порядку здійснення закупівлі в одного учасника послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, установленого постановою від 17 квітня 2008 року № 363, може стати незабезпечення належних умов для створення достовірного, цілісного, публічного, законного Державного реєстру виборців, а отже й порушення конституційних прав громадян щодо участі у виборах, спотворення результатів народного волевиявлення.
Тож, Кабінет Міністрів України, видавши постанову від 17 квітня 2008 року № 363, порушив і вимоги частини другої статті 8 Основного Закону держави, за якими нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, норми частини другої статті 19 та частини третьої статті 113 Основного Закону держави, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені.
Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України постановляю:
1.Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 363 «Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців».
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України Віктор ЮЩЕНКО
2 червня 2008 року
Відповіді
2008.06.02 | Tatarchuk
ніфіга не зрозумів. Зачекаю на пояснення
2008.06.02 | Woodstock generation
Re: Як я зрозумів - мав би бути тендер
2008.06.02 | Tatarchuk
я не поняв до чого перша половина тексту
на тему "всі люди народжуються рівними та свободними..."2008.06.02 | Simpleton
Наскільки зрозумів я, Ющeнко на святe замахнувся: на право того,
хто біля корита, забирати собі найвигідніші дeржзамовлeння: там, дe роботи на копійку, а оплати - на мільйон.2008.06.02 | Woodstock generation
Re: Десь так. Правда, не на копійку. Але і не на один мільйон.
2008.06.02 | Simpleton
Гадаю, Юля ніяк нe можe забути гeніальної схeми Тeндeрних
закупівeль. Тут ситуація дужe схожа. Cхeма така: якийсь Шeкспір із БЮТу створує формат гeніальної таблиці, на кшталт:ФІО | Адрeса | Рік народжeння | ...
Цe рeєструється як авторський матeріал (копірайтeд - нe знаю, як цe будe українською) і потім усі виборчі дільниці муситимуть сплачувати аффтару гонорар у розмірі, скажімо, 100 000 гривeнь на дільницю. У ТП ці бланки були щось близько 13 000 за eкзeмпляр, алe ж закупівлі були частішe, ніж вибори.
Наскільки пам'ятаю, у ТП цe давало більшe мільярда доларів на рік. Тож, думаю, можна і попрацювати нe на копійку, а на цілу гривню...
2008.06.02 | ОРИШКА
Тут він виглядає правим. От іще б про рівність частіше згадував.
2008.06.02 | Tatarchuk
в сенсі що ми з вами теж маємо право на тендер?
2008.06.02 | Simpleton
Ну, цe Ви погарячкували. Cкромнішими трeба бути.
2008.06.02 | ОРИШКА
а хрен его знает! Нужно ждать юрЫстов
2008.06.02 | 123
Ага, юристів не треба чекати тільки коли про Венко йдеться.
Там все ясно, родіну покрали аж так що нема чим вклади повернути.А тут - справа складна; тіки юрист може сказати - чи правильно визначати розробника держреєстру без конкурсу...
2008.06.02 | ОРИШКА
Во-первых, юристы тут по VANCO высказывались. И не
только тут.Во-вторых - я не кричу, что ЮВТ тут права. Ангелы живут на небесах. Если она нахомутала - правильно отменил ВАЮ. Но я слушаю, что скажут юристы, мое мнение - тут ВАЮ прав - может, ошибочное? Я не сильна в тонкостях, поэтому доверяю специалистам.
2008.06.02 | 123
Юристи які висловлюються не дивлячись в папери
висловлюються - якщо висловлюються - не в якості юристів.Втім, перепрошую що втрутився в процес очікування юристів. Приємного очікування
2008.06.02 | Tatarchuk
ага: дурак так дурак, розумний так все-все-все знає. егеж?
2008.06.02 | ОРИШКА
Та мені приємно,що 123 вважає мене ну,ду-уже розумною всезнайкою
2008.06.02 | 123
2+2 - почекаю математика. довести теорему піфагора - можу і сам.
Двоємисліє чи як Ви це називаєте?До чого тут дуракі - я не знаю.
2008.06.02 | ОРИШКА
До чого тут двоємисліє ?
2008.06.02 | Tatarchuk
що для одного 2+2 для іншого темний ліс (і навпаки)
ви цього не знали? Можу розказати розлого2008.06.02 | 123
мій приклад не такий як те, про що Ви пишете
2008.06.02 | Hoja_Nasreddin
Він не знає. Але відчуває. Пречудово. Бо 4>1, 4>2, 4>3
2008.06.02 | 123
Прєвєд от Петросяна, дотепничку
2008.06.02 | Hoja_Nasreddin
Я просто за Вас переживаю (точніше за успіхи Ваші)
2008.06.02 | Хохломасон
Ашотакоє? Імєютправо!
ПОСТАНОВАвід 17 квітня 2008 р. № 363
Київ
Про закупівлю послуг, пов’язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців
Кабінет Міністрів України постановляє:
Відповідно до пункту 6 Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 р. № 274, установити, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки.
Прем’єр-міністр України Ю. ТИМОШЕНКО
-----
ПОСТАНОВА
від 28 березня 2008 р. N 274
Київ
Про здійснення закупівель товарів, робіт
і послуг за державні кошти
6. Дія цього Тимчасового положення не поширюється на закупівлі товарів, робіт і послуг, які у зв'язку з їх спеціальним призначенням становлять державну таємницю, та закупівлі товарів і послуг, які здійснюються підприємствами оборонно-промислового комплексу, перелік яких визначений Кабінетом Міністрів України.
Особливості відносин, що виникають у зв'язку із закупівлею товарів, робіт і послуг, що здійснюються в межах державного оборонного замовлення, а також із закупівлею інших спеціально визначених Кабінетом Міністрів України (специфічних) товарів, робіт і послуг, можуть встановлюватися окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.
-----
Воно ж дуже специфічне ... )))
2008.06.02 | Гюльчатай
Однажды мы автоматизировали поликлинику ...
Заключили договор (сумма работ меньше тендерной), поставили ПО, начали автоматизировать расчет зарплаты.Закончился бюджетный год.
Проект был в разгаре.
Начался Новый 2007 год.
Однако денег мы не получали, поскольку не удавалось в Новом, 2007 году, организовать тендер.
Это оказалось нереальным:
никакая здравая софтверная компания не станет вляпываться в уже ведущийся кем-то проект, в середине проекта (!).
Это все равно, как полтеплохода по тендеру строит один подрядчик, а полтеплохода - в новом году - другой.
- Ну, лады. Тендер на сам проект - это раз. Но ведь проект закончится (большой - через два-три года, маленький - через 2-3 месяца). Кто-то его должен поддерживать?
Эта поддержка - на основании нового тендера?
- И какая софтверная компания (и за какие деньги) пойдет на поддержку чужого проекта? И кто в итоге выиграет от этой череды тендеров?
...
Мне в 2007 году пришлось сказать: я прекращаю работы. Если у Вас есть ежегодная сумма на ежегодное начало работ - делайте все, что Вам угодно. С удовольствием каждый год я буду начинать все заново, и ни разу не доводить до конца.
... Пробили через старую тендерную палату работу с одним участником.
==============
Эта идиотская манечка - полагать, будто поставка ПО и проведение крупного проекта, предполагающего многолетнюю поддержку - это то же самое, что закупать каждый год картошку для детских садов. Каждый год - новая картошка.
2008.06.02 | Хохломасон
Ніправільна ти, дядя Фьодор,
... бутерброд єш. ))Точніше, замовнички Ваші некреативні. Аж на раз мона було таку тему подробити на 2 - 5 - 10 ... окремих предметів - і уперьод! )))
2008.06.02 | Гюльчатай
Это верно
И фокус в том, что Ющенко - полагаю, что по непониманию - пробьет именно такую схему.2008.06.02 | Хохломасон
А я не розумію,
Нафік воно Юлі тре було. Провела б чітко через МЕ погодження - та й вперьод. Чи та інхвекція факсімілеманії із Банкової і її скосила? Видам, мовляв, постанову хоч яку, а то работа в країні стоїть. )) Хоча і тут не факт, що Ющ не завернув би - з тєї ж вірусної мотивації.