Чи прозвітує міський голова Львова перед громадою?
06/10/2008 | zhukryk
Сьогодні, 10 червня 2008 р., відбулася прес-конференція Львівського представництва ГМ «Опора», Центру досліджень місцевого самоврядування та інформаційно-правового центру «Наше право» на тему: «Що чекати від звіту міського голови про роботу виконавчих органів у 2007 році? Запитання представників третього сектору».
Представники третього сектору вважають, що міський голова зобов’язаний щорічно звітувати перед громадою, як це передбачає чинне законодавство про місцеве самоврядування.
Водночас представники громадських організацій відзначили, що попри обов’язок міського голови звітувати, жодної відповідальності за це не передбачено, рівно ж як і не розписана процедура звіту. Відтак це радше моральний обов’язок політика перед громадою, яка довірила йому управління містом і має право знати, як це управління відбувається. Окрім цього, представники громадських організацій пропонують внести у нову редакцію Статуту територіальної громади міста Львова положення, які стосуються підзвітності і відповідальності міського голови і депутатів ради перед територіальною громадою.
Керівник Центру досліджень місцевого самоврядування Віталій Загайний зауважив, що прецеденти звітування перед громадою вже були, і це свого часу робив Василь Куйбіда. Натомість в Україні таке явище по великих містах поширене хіба у вигляді письмового звіту, а зустрічі з виборцями проходять радше у малих містах та селищах.
Представники трьох громадських організацій звернулися до міського голови Львова з низкою запитань щодо його діяльності на посаді протягом минулого року, зважаючи на те, що на 12 червня заплановано звіт міського голови про роботу виконавчих органів перед депутатами міської ради.
За словами керівника Центру досліджень місцевого самоврядування Віталія Загайного, загалом до списку увійшло 13 запитань, які умовно можна поділити на три блоки: питання стратегічного розвитку міста, питання якості управління та розвитку інфраструктури і підготовка до Євро-2012.
На думку представника ГМ «Опора» Олександра Неберикута, ці запитання мають показати, чи хоче реагувати чинний міський голова на запити з боку громади. Він сподівається, що звіт міського голови буде також роздано у письмовій формі і з ним можна буде ознайомитися та проаналізувати.
Водночас представник центру «Наше право» Ярослав Жукровський підкреслив, що впродовж минулих років звіт міського голови підмінявся звітами про діяльність виконавчих органів, що не є тотожним. Також він підкреслив, що звіти підрозділів Ратуші мають суто формальний характер, бо проводилися в робочий час із залученням працівників інших підрозділів міської ради, які, очевидно, й були представниками громадськості.
До цього він додав, що було аж два розпорядження міського голови про проведення звітів. Причому у першому було описано перелік вимог до звітів, однак у другому розпорядженні ці вимоги зникли. О. Неберикут припускає, що якби ці вимоги були застосовані, то дуже мало підрозділів могли би прозвітувати задовільно. На його думку, якість звітів та їх стандартизація є одними з причин того, що ці звіти так і не з’явилися на сайті міської ради.
Перелік запитань до міського голови
1. Чи варто сподіватися на успішність розробки стратегії Львова з огляду на відсутність діалогу на цю тему з громадськими організаціями, політичними партіями та підприємцями.
2. Які три основні пріоритети використання коштів бюджету розвитку міста?
3. На підставі яких концептуальних документів реалізується містобудівна політика Львова за відсутності нового генплану міста та місцевих правил забудови?
4. Чому за умови постійного підвищення комунальних тарифів (експлуатація житла, тепло- та водопостачання та проїзд в міському транспорті) майже не покращується якість надання послуг?
5. Чи існує в міській раді програма ефективної протидії корупції? Та яким є стан її виконання?
6. Чи сприяло суттєве збільшення штату міської ради ефективному управлінню та підвищенню якості надання адміністративних послуг?
7. З якою метою збільшено рівень централізації управління містом? Якими є переваги від цього кроку для мешканців?
8. Які основні критерії оцінки роботи працівників міської ради для встановлення рівня їх преміювання?
9. коли буде створено відкритий реєстр комунального майна у місті?
10. Коли буде розпочато і завершено ремонт магістральних доріг міста?
11. Чому за останній рік в місті відсутній прогрес у вирішенні питання сміттєпереробки?
12. Які конкретні заходи впроваджені для забезпечення безпеки життя пішоходів та велосипедистів на вулицях міста?
13. Чи буде збудовано у Львові новий стадіон до Євро-2012?
Представники третього сектору вважають, що міський голова зобов’язаний щорічно звітувати перед громадою, як це передбачає чинне законодавство про місцеве самоврядування.
Водночас представники громадських організацій відзначили, що попри обов’язок міського голови звітувати, жодної відповідальності за це не передбачено, рівно ж як і не розписана процедура звіту. Відтак це радше моральний обов’язок політика перед громадою, яка довірила йому управління містом і має право знати, як це управління відбувається. Окрім цього, представники громадських організацій пропонують внести у нову редакцію Статуту територіальної громади міста Львова положення, які стосуються підзвітності і відповідальності міського голови і депутатів ради перед територіальною громадою.
Керівник Центру досліджень місцевого самоврядування Віталій Загайний зауважив, що прецеденти звітування перед громадою вже були, і це свого часу робив Василь Куйбіда. Натомість в Україні таке явище по великих містах поширене хіба у вигляді письмового звіту, а зустрічі з виборцями проходять радше у малих містах та селищах.
Представники трьох громадських організацій звернулися до міського голови Львова з низкою запитань щодо його діяльності на посаді протягом минулого року, зважаючи на те, що на 12 червня заплановано звіт міського голови про роботу виконавчих органів перед депутатами міської ради.
За словами керівника Центру досліджень місцевого самоврядування Віталія Загайного, загалом до списку увійшло 13 запитань, які умовно можна поділити на три блоки: питання стратегічного розвитку міста, питання якості управління та розвитку інфраструктури і підготовка до Євро-2012.
На думку представника ГМ «Опора» Олександра Неберикута, ці запитання мають показати, чи хоче реагувати чинний міський голова на запити з боку громади. Він сподівається, що звіт міського голови буде також роздано у письмовій формі і з ним можна буде ознайомитися та проаналізувати.
Водночас представник центру «Наше право» Ярослав Жукровський підкреслив, що впродовж минулих років звіт міського голови підмінявся звітами про діяльність виконавчих органів, що не є тотожним. Також він підкреслив, що звіти підрозділів Ратуші мають суто формальний характер, бо проводилися в робочий час із залученням працівників інших підрозділів міської ради, які, очевидно, й були представниками громадськості.
До цього він додав, що було аж два розпорядження міського голови про проведення звітів. Причому у першому було описано перелік вимог до звітів, однак у другому розпорядженні ці вимоги зникли. О. Неберикут припускає, що якби ці вимоги були застосовані, то дуже мало підрозділів могли би прозвітувати задовільно. На його думку, якість звітів та їх стандартизація є одними з причин того, що ці звіти так і не з’явилися на сайті міської ради.
Перелік запитань до міського голови
1. Чи варто сподіватися на успішність розробки стратегії Львова з огляду на відсутність діалогу на цю тему з громадськими організаціями, політичними партіями та підприємцями.
2. Які три основні пріоритети використання коштів бюджету розвитку міста?
3. На підставі яких концептуальних документів реалізується містобудівна політика Львова за відсутності нового генплану міста та місцевих правил забудови?
4. Чому за умови постійного підвищення комунальних тарифів (експлуатація житла, тепло- та водопостачання та проїзд в міському транспорті) майже не покращується якість надання послуг?
5. Чи існує в міській раді програма ефективної протидії корупції? Та яким є стан її виконання?
6. Чи сприяло суттєве збільшення штату міської ради ефективному управлінню та підвищенню якості надання адміністративних послуг?
7. З якою метою збільшено рівень централізації управління містом? Якими є переваги від цього кроку для мешканців?
8. Які основні критерії оцінки роботи працівників міської ради для встановлення рівня їх преміювання?
9. коли буде створено відкритий реєстр комунального майна у місті?
10. Коли буде розпочато і завершено ремонт магістральних доріг міста?
11. Чому за останній рік в місті відсутній прогрес у вирішенні питання сміттєпереробки?
12. Які конкретні заходи впроваджені для забезпечення безпеки життя пішоходів та велосипедистів на вулицях міста?
13. Чи буде збудовано у Львові новий стадіон до Євро-2012?
Відповіді
2008.06.11 | ромко
Re: Чи прозвітує міський голова Львова перед громадою?
прикро, що міський голова вчергове показує своє справжнє ставлення до законодавства...2008.06.11 | Нововолинськ
Ставки приймаєте? Львівський феодал і не подумає відчитатись.
Ставки приймаєте? Львівський феодал і не подумає відчитатись.Навіщо? Покарання за це в Законодавстві України немає. На Конституцію - начхати, адже за порушення конституційних норм теж немає ніякої відповідальності.
Київські "князьки" по вуха в болоті міжусобиць, Ваш обласний феодал свого васала не дасть на поталу народу (як не дає волинський своїх).
Про моральність тих людей, що пруть в Україні зараз до влади, годі й казати. "Владарюють" феодали у всіх містах України - крадуть все, до чого можуть дістати їхні загребущі руки. Трошки дістається васалам Вашого львівського феодала - прокурорам, суддям, сбу, міліціонерам, газетярам: то земельки клапоть вділить, то якусь цяцьку на лацкан піджака в Балоги для них купить, ЗМІ "підмаже" - вони "купляються" за тридцять срібняків . І лізуть васали цілувати свого феодала у всі місця, і стають стіною на захист феодала від народу.
Поки не сформується в Україні нація - будемо ми шавками, від яких "владні люди" будуть деколи ліниво відмахуватись. Поки будемо жити в неофеодалізмі - будемо жебраками.
"Круглі столи", мітинги нічого зараз в Україні не дадуть, хіба що вкрай зубожіле село візьметься за вила.
Владу можна заставити виконувати волю народу. Потрібно! Гарант дії норм Конституції - Президент України. Ось і потрібно заставити його - Президента - працювати на добро України, працювати на добро для всіх Українців. Не хоче працювати Президент - змітати його з п'єдесталу.
Зробіть звернення до Президента (до Вашого феодала, до нашого звернення - це нонсенс, пробували, аморальні вони люди) - щоб, нарешті, Він перестав кататись по закордонах і лепетати про те, що українці живуть краще всіх, а звернув увагу на те, що Україну розтягують, рвуть на клапті і чужі, а ще більше - свої, що його святий обов'язок - працювати для всіх Українців, а не тільки бути водієм Ахметова, а не хоче робити добро для людей - нехай забирається з посади.
Ми Вас обов'язково підтримаємо.