"Палаточний" кримінальний талант майструє чергову "палату" ?
07/02/2008 | Мартинюк
У "Бізнесі" появилася стаття про чергову "палату" від фірми "Яценко і Ко". На цей раз ... аудиторську. Пишуть що попри відмінності у назві спостерігається той самий механізм доїння лохів що й у випадку "палати" тендерної. Ця нова "палата" та "фірмові" паразитичні "додатки" до неї будуть використовуватися зокрема для ... здачі електронної звітності в органи податккового котролю.
Цікаво що чергова "палатизація" проводиться в умовах строгої конфіденційності, але попри це дуже ефективно - зміни нібито вже прошли ... друге читання. Це неезважаючи на параліч Верхоіної Ради у всіх інших питаннях.
Цікаво що чергова "палатизація" проводиться в умовах строгої конфіденційності, але попри це дуже ефективно - зміни нібито вже прошли ... друге читання. Це неезважаючи на параліч Верхоіної Ради у всіх інших питаннях.
Відповіді
2008.07.02 | Koala
А можна лінк на законопроект?
2008.07.03 | Предсказамус
Нельзя. Топ сикрет - Вам же сказано (л)
Вот все законотворчество депутата Яценко: http://gska2.rada.gov.ua:7777/pls/pt/reports.dep2?PERSON=4339&SKL=7 Ничего похожего там нет.2008.07.03 | SpokusXalepniy
Посилання не цікаве. Там все гаразд. Таємне давай!
2008.07.03 | Tatarchuk
все, номер є - 0975. Далі можете самі
2008.07.03 | stefan
Законопроект №0975
Проект №0975http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=30875
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 18—22, ст. 144):
1) у частині третій статті 86 слова “належним аудитором (аудиторською організацією)” замінити словами “аудитором (аудиторським підприємством)”;
2) у частині третій статей 90 і 354, у назві і частині четвертій статті 364, у частині першій статті 365, у частині п’ятій статті 397 слова “аудиторська організація” в усіх відмінках і числах замінити словами “аудиторське підприємство” у відповідному відмінку і числі;
3) частину першу статті 362 викласти в такій редакції:
“1. Аудиторська діяльність — підприємницька діяльність, що включає в себе організаційне і методичне забезпечення аудиту, практичне виконання аудиторських перевірок (аудит) та надання інших аудиторських послуг ”;
4) у статті 363:
частину першу викласти в такій редакції:
“1. Аудит — перевірка даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності суб’єкта господарювання з метою висловлення незалежної думки аудитора про її достовірність в усіх суттєвих аспектах та відповідність вимогам законів України, положень (стандартів) бухгалтерського обліку або інших правил (внутрішніх положень суб’єктів господарювання)”;
у частині другій слова “незалежними особами (аудиторами)” замінити словами “аудиторами (аудиторськими підприємствами)”;
5) у статті 364:
у назві слова «аудиторська організація» замінити словами «аудиторське підприємство»;
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Аудитором може бути фізична особа, яка має виданий відповідно до Закону України "Про аудиторську діяльність" сертифікат";
у частині другій слово “спілку” замінити словами “громадські організації, у тому числі і за професійними ознаками”;
частину третю викласти в такій редакції:
“3. Аудиторське підприємство — юридична особа, створена відповідно до законодавства, що здійснює виключно аудиторську діяльність”;
6) у частині першій статті 365 слова "суб’єктів" і "облік " замінити відповідно словами "осіб" і “реєстр”, слова "норми і" виключити, після слова "стандарти" доповнити словами "та проведення", частину доповнити словами "здійснює інші повноваження, визначені законом України «Про аудиторську діяльність";
2. У Цивільному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 40—44, ст. 356):
1) в абзаці другому частини четвертої статті 146 слова “професійного аудитора, не пов’язаного майновими інтересами з товариством чи з його учасниками” замінити словами “аудитора (аудиторського підприємства)”;
2) у частині першій статті 162 слова “аудитора, не пов’язаного майновими інтересами з товариством чи з його учасниками” замінити словами “аудитора (аудиторське підприємство)”.
3. У Законі України “Про зовнішньоекономічну діяльність” (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 29, ст. 377; Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 14, ст. 93; 1999 р., № 7, ст. 49; 2005 р., № 3, ст. 78; 2007 р., № 3, ст. 29):
1) абзац другий статті 1 викласти в такій редакції:
“Аудит — перевірка даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності суб’єкта господарювання з метою висловлення незалежної думки аудитора про її достовірність в усіх суттєвих аспектах та відповідність вимогам законів України, положень (стандартів) бухгалтерського обліку або інших правил (внутрішніх положень суб’єктів господарювання)”;
2) у частині дев’ятій статті 22 слова “незалежними аудиторськими організаціями” замінити словами “аудиторами (аудиторськими підприємствами)”.
4. У Законі України “Про господарські товариства” (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 49, ст. 682; 1993 р., № 51, ст. 480):
1) у частині першій статті 17 слово “організаціями” замінити словом “підприємствами”;
2) у реченні другому частини другої статті 18 слова «двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів» замінити словами «один мільйон гривень».
5. У другому реченні частини третьої статті 15 Закону України “Про товарну біржу” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 10, ст. 139; 1993 р., № 11, ст. 83; 2003 р., № 30, ст. 247) слова “аудиторським організаціям” замінити словами “аудиторам (аудиторським підприємствам)”.
6. У пункті 2 статті 15 Закону України “Про споживчу кооперацію” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 30, ст. 414) слово “організаціями” замінити словом "підприємствами".
7. У частині шостій статті 5 Закону України “Про промислово-фінансові групи в Україні” (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 23, ст. 88) слова “аудиторські організації” замінити словами “аудитори (аудиторські підприємства)”.
8. Частину третю статті 24 Закону України “Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі” (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 41, ст. 188) після слова “аудитора” доповнити словами “(аудиторського підприємства)”.
9. У частині другій статті 21 Закону України “Про Рахункову палату” (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 43, ст. 212; 1998 р., № 24, ст. 136) слова “недержавні аудиторські служби” замінити словами “аудиторів (аудиторські підприємства)”.
10. Абзац другий частини другої статті 38 Закону України “Про сільськогосподарську кооперацію” (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 39, ст. 261; 2003 р., № 30, ст. 247) після слова «аудиторами» доповнити словами “(аудиторськими підприємствами)”.
11. У пункті 6 частини першої статті 9 Закону України “Про Національний банк України” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 29, ст. 238; 2000 р., № 42, ст. 351; 2002 р., № 17, ст. 117; 2006 р., № 12, ст. 100) слова “аудиторську компанію” замінити словами “аудитора (аудиторське підприємство)”.
12. Частину третю статті 7 Закону України “Про спеціальну економічну зону “Славутич” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 32, ст. 263) викласти в такій редакції:
“3. Створення на території СЕЗ “Славутич” комерційних банків, їх філій, страхових, інших фінансових організацій, учасників фондового ринку, діяльність яких підлягає ліцензуванню, провадження аудиторської діяльності здійснюється в установленому законодавством порядку після попереднього погодження з виконавчим комітетом Славутицької міської ради”.
13. У Законі України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 40, ст. 365; 2000 р., № 32, ст. 255, № 38, ст. 318, № 46, ст. 391; 2006 р., № 26, ст. 210):
1) у назві Закону слова "фінансову звітність" замінити словами "порядок складання і подання звітності";
2) у преамбулі слова "та складання фінансової" замінити словами "складання і подання";
3) у статті 1:
в абзаці першому слова «Для цілей цього Закону» замінити цифрою і словами «1. Для цілей цього Закону»;
в абзацах третьому та четвертому слова «про діяльність» замінити словами «про господарську діяльність»;
у абзаці шостому слово «ресурсів» замінити словом «активів», а слова «що втілюють у собі економічні вигоди» виключити;
абзац сьомий викласти у такій редакції:
«економічна вигода – потенційна можливість збільшення грошових коштів (чи їх еквівалентів) підприємства від використання активів»;
у абзаці дев’ятому слова «затверджений Міністерством фінансів України, що» замінити словами «який затверджується та погоджується відповідно до цього Закону»;
у абзаці десятому слова «складання та подання» замінити словами «ведення бухгалтерського обліку та складання»;
доповнити абзацами чотирнадцятим – двадцять другим такого змісту:
"суб’єкти звітності – юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форми власності, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, на яких згідно з законодавством покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі) та які зобов'язані вести бухгалтерський облік і подавати звітність згідно з законодавством;
адресати звітності – органи Державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального захисту інвалідів, органи статистики, інші органи та установи, які приймають звітність відповідно до законодавства;
оператори електронної звітності (далі – оператори) – юридичні особи, які надають послуги з обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності на підставі відповідної ліцензії, виданої Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, та положення «Про оператора електронної звітності та порядок обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності», яке розробляється та заверджується відповідно до цього Закону;
система електронної звітності – сукупність програмно-технічних засобів суб'єктів звітності, операторів та адресатів звітності, включаючи спеціалізоване програмне забезпечення та телекомунікаційні канали, що використовуються ними для формування, передачі, контролю проходження, обробки, зберігання електронних звітних документів;
звітність, звітні документи – фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, у тому числі податкові накладні та реєстри отриманих та виданих податкових накладних, що подається суб’єктами звітності адресатам звітності у строки, в порядку та за формою, встановлених законодавством;
електронні звіти, електронні звітні документи – звітні документи, що були сформовані та передані за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в системі електронної звітності відповідно до цього Закону, інших законів України;
повідомлення про прийняття електронного звіту – електронне повідомлення, яким засвідчується факт та час отримання електронного звітного документа, підтверджується накладений електронний цифровий підпис, а також збереження цілісності електронного звітного документа;
електронне повідомлення – повідомлення про отримання електронного звіту, повідомлення про прийняття електронного звіту або інші інформаційні повідомлення, що формуються, завіряються електронним цифровим підписом та пересилаються в системі електронної звітності за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення;
спеціалізоване програмне забезпечення – програмне забезпечення, призначене для створення електронних звітних документів та повідомлень відповідного формату (стандарту), передачі електронних звітних документів та повідомлень у системі електронної звітності відповідно до вимог, встановлених цим Законом»;
доповнити частинами другою - третьою такого змісту:
«2. Термінологія, яка використовується в цьому Законі, стосується виключно бухгалтерського обліку та звітності і застосовується з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про телекомунікації».
3. Інші терміни застосовуються у значеннях, наведених у законах України «Про електронний цифровий підпис», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про телекомунікації»;
4) у статті 2:
частину першу викласти в такій редакції:
«1. Норми цього Закону діють на території України і поширюються на усі підприємства, установи, організації незалежно від підпорядкування, форми власності та виду діяльності. Норми цього Закону щодо подання звітності в електронній формі не поширюються на бюджетні установи та організації, колективні сільськогосподарські підприємства та фермерські господарства";
у частині першій слова "на підприємстві" виключити, після слова "ведеться" доповнити словами "суб'єктом звітності", а слова "реєстрації підприємства до його ліквідації" замінити словами "його реєстрації до ліквідації";
5) у статті 6:
у частині першій:
у абзаці першому слова "та фінансової звітності" замінити словами "фінансової звітності, порядку подання звітних документів";
у абзаці другому слова "та складання фінансової" замінити словами "складання та подання", а слово «підприємств» замінити словами «суб'єктів звітності та адресатів звітності»;
частину другу доповнити словами «за наявності позитивного висновку Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності (для актів, які стосуються питань електронної звітності)»;
6) після статті 7 доповнити новою статтею 7-1 такого змісту:
«Стаття 7-1. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності
1. З метою регулювання та методологічного забезпечення інформатизації бухгалтерського обліку, функціонування електронної звітності в Україні при Державному комітеті інформатизації України діє Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
2. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності утворюється шляхом делегування до її складу по одному представнику від Державного комітету інформатизації України, Рахункової палати, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державної податкової адміністрації України, п'яти представників за поданням Голови профільного комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання державної економічної політики, в тому числі бухгалтерського обліку та звітності, аудиторської діяльності. За рішенням Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, прийнятим більшістю голосів її членів, до її складу можуть вводитися інші особи, у тому числі висококваліфіковані науковці, спеціалісти підприємств, представники громадських організацій бухгалтерів та аудиторів України.
Загальна кількість членів Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності не може перевищувати 15 осіб.
Члени Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності здійснюють свої повноваження на безоплатній основі.
Організаційно-методологічне забезпечення функціонування Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності здійснює Державний комітет інформатизації України.
Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності затверджує Положення про Раду з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
Усі рішення Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, в тому числі рішення про обрання Голови та секретаря Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, приймаються більшістю голосів її членів.
Висновки, рішення та роз'яснення Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності підписуються Головою та секретарем Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, публікуються в газеті «Урядовий кур'єр», оприлюднюються Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності на власному офіційному веб-сайті та є обов'язковими до виконання користувачами фінансової звітності, суб'єктами звітності, адресатами звітності та операторами електронної звітності.
3. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності:
надає висновки щодо нормативно-правових актів, якими регулюються питання складання, подання, передачі та приймання електронної звітності;
надає висновки щодо відповідності вимогам цього Закону спеціалізованого програмного забезпечення, операторів електронної звітності та їх регламентів, розроблених відповідно до частини четвертої статті 19 цього Закону, а також у разі необхідності встановлює додаткові вимоги до них;
веде, публікує у визначених нею засобах масової інформації, у тому числі в газеті «Урядовий кур'єр», та оприлюднює на власному офіційному веб-сайті Реєстр спеціалізованого програмного забезпечення та операторів електронної звітності, які мають право надавати послуги з обміну електронним звітними документами в системі електронної звітності відповідно до цього Закону;
направляє адресатам звітності Реєстр спеціалізованого програмного забезпечення та операторів електронної звітності, які мають право надавати послуги з обміну електронним звітними документами в системі електронної звітності відповідно до цього Закону. Адресати звітності зобов'язані довести даний Реєстр до відома суб'єктів звітності;
розробляє та затверджує положення «Про оператора електронної звітності та порядок обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності»;
розробляє та затверджує ліцензійні умови провадження діяльності операторів електронної звітності, а також здійснює ліцензування такої діяльності та виконує інші функції, передбачені статтею 6 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
повідомляє правоохоронні органи про виявлені порушення вимог цього Закону для вжиття ними заходів в межах їх компетенції»;
7) у статті 8:
у назві та у тексті слова "на підприємстві" замінити словами "суб'єктом звітності";
у частині першій слова "на підприємстві" виключити, після слова "ведеться" доповнити словами "суб'єктом звітності", а слова "реєстрації підприємства до його ліквідації" замінити словами "його реєстрації до ліквідації";
у частині четвертій:
в абзаці другому слово "підприємства" виключити;
в абзаці четвертому слова «аудиторською фірмою» замінити словами «аудитором (аудиторським підприємством)»;
у абзаці п'ятому:
слова «на підприємствах» замінити словами «суб'єктами звітності»;
абзац доповнити словами «та в бюджетних установах»;
у частині п'ятій:
абзац другий викласти в такій редакції:
"визначає власну облікову політику";
в абзаці п'ятому слово "документообороту" замінити словом "документообігу";
в абзаці другому частини сьомої слова "на підприємстві" виключити, а слова "фінансової звітності" замінити словами "звітних документів суб'єкта звітності";
8) у статті 9:
у назві статті слово «облікові» виключити;
у частині першій слово «облікові» замінити словом «первинні»;
у частині другій:
в абзаці першому слово «облікові» замінити словом «первинні», а слова "або машинних носіях" замінити словами "носіях та/або у формі електронного документа";
в абзаці сьомому слово "або" замінити словами "(для електронних документів – електронні цифрові підписи), а також", а слова "яка брала участь у здійсненні" замінити словами "якою засвідчений факт здійснення";
у частині четвертій слова "підписи або" замінити словами "особисті підписи (для електронних документів – електронні цифрові підписи), а також";
у частині шостій слова "на машинних носіях інформації" замінити словами "у формі електронного документа";
частини сьому і восьму після слова "обліку" доповнити словами "у тому числі складених у формі електронних документів";
у частині дев'ятій:
перше речення після слів «тільки за» доповнити словом «письмовим»;
частину доповнити новим реченням такого змісту: "Документи, складені та подані до контролюючих органів в електронному вигляді, також вилучаються у вигляді електронних документів";
9) у статті 11:
частину першу доповнити реченням такого змісту: "Сформовані суб'єктом звітності електронні звітні документи завіряються електронним цифровим підписом цього суб'єкта відповідно до норм цього Закону та Закону України «Про електронний цифровий підпис»";
частину другу після слів «малого підприємництва» доповнити словами «- юридичних осіб»;
у частині третій:
абзац перший після слів «малого підприємництва» доповнити словами «- юридичних осіб»;
частину доповнити новим абзацом такого змісту:
«Для неприбуткових організацій (крім тих, річна звітність яких підлягає оприлюдненню, та бюджетних установ) встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про використання коштів»;
частини четверту та шосту доповнити словами "та за наявності позитивного висновку Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності";
доповнити новою частиною сьомою такого змісту:
"7. Електронні звітні документи складаються за формою, що відповідає формі звітності, встановленій законодавством";
10) у статті 12:
у частині першій:
слова «зобов'язані складати та подавати» замінити словами «складають і подають власникам (засновникам)»;
частину доповнити словами "у тому числі у вигляді електронних звітних документів відповідно до норм цього Закону";
частину третю після слова "документами" доповнити словом "таких";
11) статтю 13 доповнити новою частиною четвертою такого змісту:
"4. Звітні періоди для складання та подання електронних звітних документів відповідають звітним періодам, визначеним законодавством для складання та подання документів на паперових носіях.
Складання та обмін електронними податковими накладними між суб'єктами звітності, а також їх подання адресатам звітності здійснюється оперативно, одночасно з формуванням податкових накладних на паперових носіях відповідно до законодавства";
12) у статті 14:
частину першу викласти в такій редакції:
«1. Суб'єкти звітності зобов'язані подавати проміжну та річну фінансову звітність органам, до сфери управління яких вони належать, трудовим колективам на їх вимогу, власникам (засновникам) відповідно до установчих документів, якщо інше не передбачено цим Законом. Адресатам звітності та іншим користувачам фінансова звітність подається відповідно до законодавства»;
у частині п'ятій:
після слова «комісія» доповнити словом «(ліквідатор)»;
слова «та у випадках, передбачених законами, публікує його протягом 45 днів» виключити;
13) після розділу четвертого доповнити новим розділом п’ятим такого змісту:
"Розділ V. ФОРМУВАННЯ ТА ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗВІТНИХ ДОКУМЕНТІВ
Стаття 16. Загальні засади функціонування системи електронної звітності
1. Подання, передача, приймання електронних звітних документів допускається виключно в системі електронної звітності відповідно до норм цього Закону.
2. Формування електронних звітних документів та електронних повідомлень, завірення їх електронним цифровим підписом, передача в системі електронної звітності здійснюється суб'єктами звітності (далі – суб'єкти), адресатами звітності та операторами за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у строки та за формами відповідно до законодавства.
3. У системі електронної звітності кожен суб'єкт, адресат звітності та оператор використовує лише один електронний цифровий підпис, що однозначно ідентифікує його в системі.
Кожен електронний цифровий підпис накладається з використанням надійного засобу електронного цифрового підпису, тобто засобу, що має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
Електронний цифровий підпис кожного отриманого документа має бути підтверджений з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису.
4. Адресати звітності щомісячно надають Раді з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності бази даних суб'єктів звітності, які подають їм звітність відповідно до законодавства, за формою, затвердженою Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
5. Строки зберігання електронних звітних документів та електронних повідомлень відповідають строкам, установленим законодавством для зберігання аналогічних документів на паперових носіях.
6. Положення цього Закону щодо порядку складання та подання електронних звітних документів не поширюються на бюджетні установи та організації, колективні сільськогосподарські підприємства та фермерські господарства.
Стаття 17. Спеціалізоване програмне забезпечення
1. Спеціалізоване програмне забезпечення повинно відповідати вимогам законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах та мати позитивний висновок Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
2. Спеціалізоване програмне забезпечення повинно забезпечувати:
формування, завірення електронним цифровим підписом, передачу та контроль проходження електронних звітних документів та електронних повідомлень в системі електронної звітності;
здійснення автоматичного контролю за узгодженістю показників однієї та різних форм звітних документів, які формуються суб'єктом звітності;
застосування суб'єктами надійних засобів електронного цифрового підпису, сумісних з аналогічними засобами, що використовуються адресатами звітності;
підтвердження електронного цифрового підпису, накладеного на електронний звітний документ, електронне повідомлення, з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
зберігання (архівування) переданих електронних звітних документів та повідомлень та можливість їх поновлення з архіву у разі втрати;
експорт електронних звітних документів та повідомлень на зовнішні носії (диски, дискети, карти пам'яті тощо), а також їх друк.
Стаття 18. Оператор електронної звітності
1. Апаратно-програмні, телекомунікаційні та технічні засоби, включаючи спеціалізоване програмне забезпечення, що використовуються операторами для приймання, зберігання, передачі та контролю проходження електронних звітних документів та повідомлень у системі електронної звітності відповідно до цього Закону та за наявності позитивного висновку Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, мають відповідати вимогам законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
2. Функціями оператора є:
приймання електронних звітних документів, їх зберігання, сортування за адресатами звітності та передача адресатам;
перевірка відповідності строку подання електронного звітного документа встановленому законодавством строку;
забезпечення можливості одночасного приймання та обробки декількох електронних звітних документів;
контроль проходження електронних звітних документів, формування та передача суб'єктам звітності повідомлень про прийняття електронних звітних документів, повідомлень про їх повернення, інших електронних повідомлень;
гарантована своєчасна передача електронних звітних документів та повідомлень адресатам звітності засобами телекомунікаційного зв'язку;
реєстрація та зберігання інформації про передані електронні звітні документи та повідомлення;
зберігання електронних звітних документів та повідомлень, здійснення їх періодичного резервного копіювання та забезпечення можливості відновлення даних з резерву.
Оператором електронної звітності є юридична особа, яка має відповідну ліцензію, видану Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, внесена Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності до Реєстру спеціалізованого програмного забезпечення та операторів електронної звітності, які мають право надавати послуги з обміну електронним звітними документами в системі електронної звітності, та відповідає іншим вимогам, встановленим цим Законом.
3. Оператор не несе відповідальності за зміст електронних звітних документів, сформованих та переданих суб'єктами звітності.
Стаття 19. Подання електронних звітних документів
1. Електронний звітний документ подається суб’єктом звітності засобами телекомунікаційного зв'язку адресату звітності через оператора, який має відповідну ліцензію та відповідає іншим вимогам цього Закону. Електронний звітний документ, поданий не через оператора у визначенні цього закону, не вважається поданим. Податкова накладна у вигляді електронного звітного документу надається через оператора також іншому суб'єкту, який є покупцем, відповідно до цього Закону та Закону України «Про податок на додану вартість».
2. Суб'єкт звітності зобов'язаний забезпечити зберігання електронних звітних документів, перенесених на паперові носії, протягом строку, встановленого законодавством.
3. Регламент надання оператором послуг з обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності розробляється ним з урахуванням вимог цього Закону та на підставі положення «Про оператора електронної звітності та порядок обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності», та використовується за наявності позитивного висновку Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
Стаття 20. Відповідальність за порушення вимог цього Закону
1. За порушення вимог цього Закону суб'єкти звітності, адресати звітності, оператори електронної звітності несуть відповідальність, передбачену законами України".
У зв'язку з цим розділ V вважати розділом VІ;
14) у тексті Закону слово "підприємство" в усіх відмінках і числах замінити словами "суб'єкт звітності" у відповідному відмінку і числі.
14. У Законі України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 46—47, ст. 403; 2001 р., № 17, ст. 80; 2007 р., № 9, ст. 71, № 22, ст. 292):
пункт 7 частини другої статті 45 доповнити реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні";
у частині шістнадцятій статті 47 слово “організації” замінити словом “підприємства”.
15. Частину третю статті 7 Закону України “Про спеціальну (вільну) економічну зону “Порто-франко” на території Одеського морського торговельного порту” (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 26,
ст. 208) викласти в такій редакції:
“3. Створення на території СЕЗ “Порто-франко” комерційних банків, їх філій, страхових, інших фінансових організацій, учасників фондового ринку, діяльність яких підлягає ліцензуванню, провадження аудиторської діяльності здійснюється в установленому законодавством порядку після попереднього погодження з Одеською обласною державною адміністрацією”.
16. Частину третю статті 7 Закону України “Про спеціальну економічну зону “Миколаїв” (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 42, ст. 349) викласти в такій редакції:
“3. Створення на території СЕЗ “Миколаїв” комерційних банків, їх філій, страхових, інших фінансових організацій, учасників фондового ринку, діяльність яких підлягає ліцензуванню, провадження аудиторської діяльності здійснюється в установленому законодавством порядку після попереднього погодження з Миколаївською обласною державною адміністрацією”.
17. У Законі України “Про банки і банківську діяльність” (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5—6, ст. 30; 2007 р., № 2, ст. 15):
1) у пункті 4 частини першої статті 22 слова "українською аудиторською організацією" замінити словами "українським аудиторським підприємством";
2) пункт 7 частини шостої статті 24 після слова “аудитором” доповнити словами “(аудиторським підприємством)";
3) пункт 4 частини першої статті 28 викласти у такій редакції:
“4) призначення аудитора (аудиторського підприємства)”;
4) у пункті 5 частини другої статті 38 слова “затвердження звітів та висновків ревізійної комісії та зовнішнього аудитора” замінити словами “розгляд пропозицій ревізійної комісії, затвердження заходів за результатами розгляду висновків аудитора (аудиторського підприємства)”;
5) пункт 3 частини другої статті 39 викласти у такій редакції:
“3) визначає аудитора (аудиторське підприємство), розглядає поданий ним (нею) висновок та готує рекомендації загальним зборам учасників для прийняття відповідного рішення”;
6) у статті 41:
у пункті 2 частини другої слова “розглядає звіти внутрішніх і зовнішніх аудиторів” замінити словами “розглядає звіти внутрішніх аудиторів і висновки аудиторів (аудиторських підприємств)”;
у частині шостій слова “зовнішніх та внутрішніх експертів і аудиторів” замінити словами “внутрішніх експертів і аудиторів (аудиторські підприємства)”;
7) у пункті 1 частини п’ятої статті 47 слова “незалежним аудитором” замінити словами “висновком аудитора (аудиторського підприємства)”;
8) у статті 69:
пункт 3 частини п’ятої доповнити словами “перевірені аудитором (аудиторським підприємством)”;
у частині восьмій:
перше речення доповнити словами “(аудиторським підприємством)”;
друге речення виключити;
в абзаці першому частини дев’ятої слово “звіт” замінити словом “висновок”;
9) частину другу статті 70 після слова “аудитором” доповнити словами “(аудиторським підприємством)”;
10) частину першу статті 71 після слова “аудиторами” доповнити словами “(аудиторськими підприємствами)”.
18. Абзац перший частини першої статті 15 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 1, ст. 1) після слова “аудиторами” доповнити словами “(аудиторськими підприємствами)”;
19. У Законі України “Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб” (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 5, ст. 30):
1) у статті 11:
у частині другій слова “незалежною аудиторською фірмою, яка” замінити словами “аудитором (аудиторським підприємством), який (яке)”;
у частині четвертій слова “незалежною аудиторською фірмою” замінити словами “аудитором (аудиторським підприємством)”;
2) у частині другій статті 14:
у пункті 16 слова “аудиторську фірму, яка проводитиме аудит” замінити словами “аудитора (аудиторське підприємство) для проведення аудиту”;
у пункті 17 слова “аудиторську фірму” замінити словами “аудитора (аудиторське підприємство)”;
3) у пункті 19 частини першої статті 19 слова “аудиторської фірми, яка проводитиме аудит” замінити словами “аудитора (аудиторського підприємства) для проведення аудиту”.
20. У Законі України "Про аудиторську діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 44, ст. 432):
1) частину першу статті 1 викласти в такій редакції:
"Норми цього Закону діють на території України і поширюються на усі підприємства, установи, організації незалежно від підпорядкування, форми власності та виду діяльності";
2) у статті 3:
у частині другій слова "згідно із вимогами користувачів" виключити;
у частині третій слова "якщо її" та "фінансових" виключити, а після слова "відображення" доповнити словом "якої";
після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
"За результатами аудиту надається аудиторський висновок". У зв'язку з цим частини четверту – сьому вважати відповідно частинами п'ятою – восьмою;
частину п'яту викласти в такій редакції:
"Аудит здійснюється незалежними особами (аудиторами), аудиторськими підприємствами відповідно до вимог цього Закону";
3) частину першу статті 4 викласти в такій редакції:
"Аудитором може бути фізична особа, яка має виданий відповідно до цього Закону сертифікат";
4) статтю 7 після частини першої доповнити трьома новими частинами такого змісту:
"Аудиторський висновок, складений за результатами обов'язкового аудиту суб'єкта господарювання відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 цього Закону, а також копії сертифікату аудитора та кваліфікаційного висновку Кваліфікаційної комісії при Аудиторській палаті України про відповідність аудитора (аудиторського підприємства) встановленим кваліфікаційним вимогам для надання послуг з обов'язкового аудиту, передбачених пунктами 4-8 частини першої статті 8 цього Закону, подається суб'єктом господарювання до органів, уповноважених на прийняття звітності відповідно до законодавства, впродовж 30 календарних днів з дати подачі річної звітності.
Відсутність висновку, складеного за результатами обов'язкового аудиту суб'єкта господарювання відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 цього Закону, або наявність негативного висновку чи відмови аудитора від висловлення думки, а також копій сертифікату аудитора, кваліфікаційного висновку Кваліфікаційної комісії при Аудиторській палаті України про відповідність аудитора (аудиторського підприємства) встановленим кваліфікаційним вимогам для надання послуг з обов'язкового аудиту, передбачених пунктами 4-8 частини першої статті 8 цього Закону, є підставами для неприйняття звітності та проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання правоохоронними і контролюючими органами.
Аудиторський висновок, що складений за результатами обов'язкового аудиту контрагентів відповідно до пункту 5 частини першої статті 8 цього Закону, а також копії сертифікату аудитора та кваліфікаційного висновку Кваліфікаційної комісії при Аудиторській палаті України про відповідність аудитора (аудиторського підприємства) встановленим кваліфікаційним вимогам для надання послуг з обов'язкового аудиту, передбачених пунктами 4-8 частини першої статті 8 цього Закону, направляється сторонам цього договору, які впродовж 3 днів зобов'язані надати ці документи органам Державної контрольно-ревізійної служби та податкової міліції для вжиття ними заходів у межах їх повноважень, визначених законодавством»;
У зв'язку з цим частини другу – четверту вважати відповідно частинами п'ятою – сьомою;
5) частину першу статті 8 доповнити пунктами 4-8 такого змісту:
"4) державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких є державна або комунальна частка акцій (часток, паїв), їх дочірні підприємства, а також підприємства, господарські товариства, у статутному капіталі яких є частка державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, у яких є державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) – з періодичністю один раз на рік;
5) контрагентів за операціями, пов'язаними з отриманням та використанням ними бюджетних або прирівняних до них коштів, у тому числі коштів державних підприємств та фондів соціального страхування, за укладеними договорами – за кожною з таких операцій;
6) перевірки фінансового стану та підтвердження достовірності та повноти фінансової і податкової звітності покупця при проведенні приватизації;
7) підтвердження достовірності та повноти фінансової і податкової звітності при проведенні процедури банкрутства (санації);
8) підтвердження достовірності та повноти фінансової і податкової звітності при ліквідації юридичних осіб - суб'єктів господарювання всіх форм власності та видів діяльності";
6) частину третю статті 9 викласти в такій редакції:
"Інформація про проведені обов'язкові аудиторські перевірки оприлюднюється в засобах масової інформації Аудиторської палати України";
7) у статті 10:
після частини першої доповнити новими частинами такого змісту:
"Послуги з проведення обов'язкового аудиту, передбачені пунктами 4-8 частини першої статті 8 цього Закону, надаються за наявності кваліфікаційного висновку про відповідність аудитора (аудиторського підприємства) встановленим кваліфікаційним вимогам для надання цих послуг, виданого Кваліфікаційною комісією при Аудиторській палаті України (далі – Кваліфікаційна комісія). До складу Кваліфікаційної комісії входять три представники від Аудиторської палати України, по одному представнику від Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного контрольно-ревізійного управління та Рахункової палати, та три представники за поданням Голови профільного комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання державної економічної політики, в тому числі бухгалтерського обліку та звітності, аудиторської діяльності. За рішенням Кваліфікаційної комісії, прийнятим не менш ніж двома третинами її членів, до її складу можуть входити інші особи – фахівці з питань бухгалтерського обліку та аудиту. Загальна кількість членів Кваліфікаційної комісії не може перевищувати 15 осіб. Організаційно-методичне забезпечення функціонування Кваліфікаційної комісії здійснює Аудиторська палата України.
Кваліфікаційна комісія веде, публікує у визначених нею засобах масової інформації та оприлюднює на власному офіційному веб-сайті Перелік аудиторських підприємств та аудиторів, які мають право надавати послуги з обов'язкового аудиту, передбачені пунктами 4-8 частини першої статті 8 Закону України «Про аудиторську діяльність» та отримали відповідний кваліфікаційний висновок";
у зв'язку з цим частини другу – сьому вважати відповідно частинами четвертою – дев'ятою;
8) у частині третій статті 11 слова "не рідше одного разу на рік" замінити словом "щомісячно" та частину доповнити словами «та розміщується Аудиторською палатою України на власному офіційному веб-сайті»;
9) частину першу статті 16 викласти у такій редакції:
«Аудиторська діяльність, у тому числі проведення аудиту та надання інших аудиторських послуг, здійснюється виключно аудиторами, аудиторськими підприємствами, які набули відповідного права згідно з цим Законом»;
10) у статті 17:
частини першу та другу виключити;
частину четверту після слів «інших аудиторських послуг» доповнити словами «у разі укладення такого договору»;
11) у тексті Закону слова «аудиторська фірма» в усіх відмінках і числах замінити словами «аудиторське підприємство» у відповідному відмінку і числі.
21. Пункт 2 статті 37 Закону України “Про страхування” (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 7, ст. 50) після слова “аудитора” доповнити словами “(аудиторського підприємства)”.
22. Частину п’ятнадцяту статті 10 Закону України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 10, ст. 78) після слова “аудитора” доповнити словами “(аудиторського підприємства)”.
23. У Законі України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців” (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 31—32, ст. 263; 2006 р., № 37, ст. 310):
1) абзац перший частини другої статті 36 та частину другу статті 37 після слова “аудитора” доповнити словами “(аудиторського підприємства)”.»;
2) в абзаці п'ятому частини другої статті 38 слова «протягом року» замінити словами «або подання з порушенням встановленого строку більше, ніж на 45 днів».
24. У частині другій статті 5 Закону України “Про недержавне пенсійне забезпечення” (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 47—48, ст. 372):
абзац перший після слова “аудитором” доповнити словами “(аудиторським підприємством)”;
абзац третій після слова "аудитор" доповнити словами "(аудиторське підприємство)".
25. У Законі України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 49—51, ст. 376; 2005 р., №№ 17-19, ст. 267; 2006 р., № 27, ст. 234; 2008 р., №№ 5-8, ст. 78):
1) частину другу статті 17 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні";
2) частину шосту статті 21 доповнити реченням такого змісту:
"Складання та подання інформації, передбаченої цією частиною, здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні ";
3) останній абзац частини другої статті 22 викласти у такій редакції:
“надання аудитору (аудиторському підприємству), який відповідно до цього Закону проводить аудит Накопичувального фонду”;
4) пункт 3 частини третьої статті 64 після слів “аудитором (аудиторами)” доповнити словами “аудиторським підприємством (аудиторськими підприємствами)”;
5) у тексті Закону слово “аудитор” у всіх відмінках і числах замінити словами “аудитор (аудиторське підприємство)” у відповідних відмінках і числах.
26. У Законі України “Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю” (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 52, ст. 377; 2006 р., № 13, ст. 110):
1) у частині шостій статті 16 та частині восьмій статті 29 слова “фінансових та аудиторських звітів” замінити словами “фінансової звітності та аудиторських висновків”;
2) абзац четвертий частини першої статті 43 викласти в такій редакції:
“фінансову звітність за останній звітний рік, підтверджену аудиторським висновком; фінансову звітність на останню звітну дату перед поданням заяви на одержання дозволу на здійснення емісії сертифікатів ФОН”.
27. У тексті Закону України “Про іпотечні облігації” (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 16, ст. 134) слово “аудитор” у всіх відмінках замінити словами “аудитор (аудиторське підприємство)” у відповідному відмінку.
28. В абзаці першому частини п’ятої статті 30 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 31, ст. 268) слово “аудитор” у всіх відмінках замінити словами “аудитор (аудиторське підприємство)” у відповідному відмінку.
29. У статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (Відомості Верховної Ради України 2001 р., N 10, ст. 44; 2003 р., № 24, ст. 154):
1) у пункті 4.1:
підпункт 4.1.1 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Платник податків подає податкову декларацію за базовий податковий (звітний) період разом із документами, передбаченими Законом України «Про аудиторську діяльність» та Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні";
у підпункті 4.1.2:
у абзаці першому:
у другому реченні слова «через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом» виключити;
останнє речення доповнити словами «крім випадків неподання платником податків разом із податковою декларацією документів, передбачених законами України «Про аудиторську діяльність» та "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні";
абзац другий виключити;
у абзаці п'ятому:
перше речення після слів «не скріплено печаткою» доповнити словами «або не завірено електронним цифровим підписом»;
після першого речення доповнити новим реченням такого змісту: «Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що не супроводжується документами, передбаченими законами України "Про аудиторську діяльність" та "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", не визнається таким контролюючим органом як податкова декларація";
абзаци другий – п'ятий підпункту 4.1.7 виключити;
2) абзац третій підпункту "з" підпункту 4.4.2 пункту 4.4 викласти у такій редакції:
«Податкова звітність надається податковому органу у формі електронних звітних документів згідно з вимогами Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
30. У пункті 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України 1997 р., N 21, ст. 156; 1998 р., № 10, ст. 37; 2005 р., №№ 17-19, ст. 267, № 27, ст. 363):
у абзаці першому підпункту 7.2.3:
у першому реченні слово «двох» замінити словом «трьох»;
друге речення після слова «покупцю» доповнити словами «та адресату звітності відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні";
у підпункті 7.2.8:
у другому реченні абзацу другого слова "у документальному або" та "за його вибором" виключити;
у абзаці третьому:
перше речення викласти у такій редакції: «При проведенні документальної (планової або позапланової виїзної) перевірки платник податку зобов'язаний надати податковому інспектору реєстр отриманих та виданих податкових накладних в електронному вигляді, надавши носій електронної інформації за власний рахунок»;
третє речення виключити;
підпункт доповнити новим абзацом четвертим такого змісту:
«Разом з поданням податкової звітності за відповідний звітний період платники податку надають податковим органам Реєстри отриманих та виданих податкових накладних за цей період у вигляді електронного звітного документу відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні».
31. Абзац другий пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України 1997, N 4, ст. 28) після слів "визначені законом" доповнити словами "та відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
32. У статті 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 15, ст. 84; 2005 р., № 10, ст. 187, №№ 17-19, ст. 267):
пункт 2 частини шостої після слова «строк» доповнити словами «або подано з порушенням встановленого строку більше, ніж на 45 днів», слово «або» виключити, після слова «розрахунки» доповнити словами «документи, передбачені законами України "Про аудиторську діяльність" та "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", інші документи».
33. Частину п'яту статті 11 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 13, ст. 110; 2006 р., № 14, ст. 118) доповнити новим пунктом 7 такого змісту:
"7) у випадках, передбачених законами України "Про аудиторську діяльність" та "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
34. Частину другу статті 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 14, ст. 71; 2006 р., № 27, ст. 234; 2008 р., №№ 5-8, ст. 78) доповнити новим абзацом такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог законів України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні" та «Про аудиторську діяльність».
35. Абзац перший пункту 3 частини другої статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 22, ст. 171; 2006 р., № 27, ст. 234) після слів "установленому порядку" доповнити словами "згідно з вимогами законів України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні" та «Про аудиторську діяльність».
36. Частину третю статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1991, N 21, ст. 252; 2006 р., № 32, ст. 271) доповнити новим реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог законів України Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні" та «Про аудиторську діяльність».
37. Статтю 6 Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 18-92 "Про акцизний збір" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 10, ст. 82; 1999 р., № 52, ст. 469; 2001 р., № 10, ст. 44, № 20, ст. 97; 2003 р., № 33-34, ст. 267) після частини шістнадцятої доповнити новою частиною сімнадцятою такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
У зв'язку з цим частини сімнадцяту – двадцять п'яту вважати відповідно частинами вісімнадцятою - двадцять шостою.
38. Частину першу статті 14 Закону України "Про плату за землю" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 38, ст. 560; 1996 р. ,№ 45, ст. 238; 2005 р., №№ 17-19, ст. 267) після слів "податковим органом" доповнити словами "згідно з вимогами Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
39. Статті 43, 44, 45 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., N 41, ст. 546; 1996 р., № 15, ст. 70; 1998 р., № 34, ст. 230; 1999 р., № 38, ст. 338; 2000 р., № 5, ст. 34; 2001 р., № 48, ст. 252; 2008 р., №№ 5-8, ст. 78):
доповнити частиною такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
40. Частину другу статті 18 Закону України "Про державну статистику" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 43, ст. 608; 2000 р., № 43, ст. 362) доповнити реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
41. Статтю 4 Закону України "Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 20-21, ст. 191; 2001 р., № 10, ст. 44) доповнити частиною шостою такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
42. Частину восьму статті 57 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 36, ст. 298; 2004 р., № 48, ст. 526) доповнити новим реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
43. Частину другу статті 6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 11, ст. 150; 2007 р., № 9, ст. 48) доповнити реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
44. Пункт 7 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., N 28, ст. 205; 2000 р., № 38, ст. 315) 3 доповнити реченням такого змісту: "Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
45. Статтю 5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 5-6, ст. 39; 2003 р., № 26, ст. 191, № 46, ст. 365) доповнити новою частиною такого змісту:
"Складання та подання звітності здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні".
46. В Законі України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 36, ст. 229):
1) статтю 6 доповнити новими частинами шостою – сьомою такого змісту:
«Ліцензійні умови провадження діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", затверджуються Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності самостійно.
Ліцензування діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", здійснює Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності»;
2) частину п'яту статті 8 доповнити новим реченням такого змісту: «Ліцензійні умови провадження діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", та порядок контролю за їх додержанням затверджуються Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності самостійно.»;
3) частину першу статті 9 доповнити новим пунктом 78 такого змісту:
«78) діяльність операторів електронної звітності відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні"»;
4) частину четверту статті 13 доповнити словами «(в разі її наявності)»;
5) частину першу статті 14 доповнити новим реченням такого змісту: «Ліцензування діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", здійснюється безоплатно»;
6) частину восьму статті 16 доповнити новим реченням такого змісту: «За переоформлення ліцензії на провадження діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", плата не справляється»;
7) частину другу статті 18 доповнити новим реченням такого змісту: «Плата за видачу дублікату ліцензії на провадження діяльності операторів електронної звітності, передбаченої Законом України "Про бухгалтерський облік та порядок складання і подання звітності в Україні", не справляється».
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності через місяць з дня його опублікування.
2. Установити, що:
суб'єкти звітності подають звітність на паперових носіях або у вигляді електронних документів з дати набрання чинності цим Законом до 01.10.2008 року;
починаючи з 01.10.2008 року звітність (за винятком податкових накладних) подається суб'єктами звітності виключно у формі електронних документів;
податкові накладні подаються суб'єктами звітності виключно у формі електронних документів починаючи з 01.03.2009 року.
Норми цього пункту не розповсюджуються на колективні сільськогосподарські підприємства, фермерські господарства, бюджетні установи та організації.
3. У разі якщо іншими законами, незалежно від часу їх прийняття, встановлюються правила складання та подання звітності, відмінні від зазначених у цьому Законі, пріоритетними є норми цього Закону.
4. До приведення інших законодавчих актів у відповідність з нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
5. Кабінету Міністрів України протягом місяця з моменту набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність до норм цього Закону;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
6. Протягом 5 днів з дня набрання чинності цим Законом сформувати Раду з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності та Кваліфікаційну комісію при Аудиторській палаті України відповідно до вимог цього Закону.
7. Протягом одного місяця з дати набрання чинності цим Законом розробити та затвердити положення «Про оператора електронної звітності та порядок обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності».
---------------------------------------
Подача електронної звітності це є прогресивно.
2008.07.03 | Koala
Ось воно
Стаття 7-1. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності1. З метою регулювання та методологічного забезпечення інформатизації бухгалтерського обліку, функціонування електронної звітності в Україні при Державному комітеті інформатизації України діє Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
2. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності утворюється шляхом делегування до її складу по одному представнику від Державного комітету інформатизації України, Рахункової палати, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державної податкової адміністрації України, п'яти представників за поданням Голови профільного комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання державної економічної політики, в тому числі бухгалтерського обліку та звітності, аудиторської діяльності. За рішенням Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, прийнятим більшістю голосів її членів, до її складу можуть вводитися інші особи, у тому числі висококваліфіковані науковці, спеціалісти підприємств, представники громадських організацій бухгалтерів та аудиторів України.
Загальна кількість членів Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності не може перевищувати 15 осіб.
Члени Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності здійснюють свої повноваження на безоплатній основі.
Організаційно-методологічне забезпечення функціонування Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності здійснює Державний комітет інформатизації України.
Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності затверджує Положення про Раду з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності.
Усі рішення Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, в тому числі рішення про обрання Голови та секретаря Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, приймаються більшістю голосів її членів.
Висновки, рішення та роз'яснення Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності підписуються Головою та секретарем Ради з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності, публікуються в газеті «Урядовий кур'єр», оприлюднюються Радою з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності на власному офіційному веб-сайті та є обов'язковими до виконання користувачами фінансової звітності, суб'єктами звітності, адресатами звітності та операторами електронної звітності.
3. Рада з питань інформатизації бухгалтерського обліку та електронної звітності:
надає висновки щодо нормативно-правових актів, якими регулюються питання складання, подання, передачі та приймання електронної звітності;
надає висновки щодо відповідності вимогам цього Закону спеціалізованого програмного забезпечення, операторів електронної звітності та їх регламентів, розроблених відповідно до частини четвертої статті 19 цього Закону, а також у разі необхідності встановлює додаткові вимоги до них;
веде, публікує у визначених нею засобах масової інформації, у тому числі в газеті «Урядовий кур'єр», та оприлюднює на власному офіційному веб-сайті Реєстр спеціалізованого програмного забезпечення та операторів електронної звітності, які мають право надавати послуги з обміну електронним звітними документами в системі електронної звітності відповідно до цього Закону;
направляє адресатам звітності Реєстр спеціалізованого програмного забезпечення та операторів електронної звітності, які мають право надавати послуги з обміну електронним звітними документами в системі електронної звітності відповідно до цього Закону. Адресати звітності зобов'язані довести даний Реєстр до відома суб'єктів звітності;
розробляє та затверджує положення «Про оператора електронної звітності та порядок обміну електронними звітними документами та повідомленнями в системі електронної звітності»;
розробляє та затверджує ліцензійні умови провадження діяльності операторів електронної звітності, а також здійснює ліцензування такої діяльності та виконує інші функції, передбачені статтею 6 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
повідомляє правоохоронні органи про виявлені порушення вимог цього Закону для вжиття ними заходів в межах їх компетенції»;
-------------------------------------
Тобто ця Рада матиме 5 членів, призначених Головою комітету ВР, до компетеції якого відноситься аудиторська діяльність, 5 урядовців і ще 5 - прийнятих за рішенням Ради. Тобто досить купити 1 голосування 1 урядовця, і більшість в Раді формує Голова комітету. А далі Рада вже сертифікує... чи несертифікує... 1:1 з Тендерною Палатою, Мартинюк правий.
2008.07.03 | Предсказамус
Угу©
Koala пише:> Тобто ця Рада матиме 5 членів, призначених Головою комітету ВР, до компетеції якого відноситься аудиторська діяльність, 5 урядовців і ще 5 - прийнятих за рішенням Ради. Тобто досить купити 1 голосування 1 урядовця, і більшість в Раді формує Голова комітету. А далі Рада вже сертифікує... чи несертифікує... 1:1 з Тендерною Палатою, Мартинюк правий.
Вопрос только, что именно оно "сертифікує... чи несертифікує". В нашем случае - программное обеспечение, и пригодность оператора связи к обслуживанию передачи данных по электронной отчетности (с чем, по идее, вполне справился бы Укртелеком без посторонней помощи).
Это и называется "1:1 з Тендерною Палатою, Мартинюк правий"? Ну-ну...
2008.07.03 | SpokusXalepniy
Какой же вы, Предсказамус, тупой!
Предсказамус пише:> Koala пише:
> > Тобто ця Рада матиме 5 членів, призначених Головою комітету ВР, до компетеції якого відноситься аудиторська діяльність, 5 урядовців і ще 5 - прийнятих за рішенням Ради. Тобто досить купити 1 голосування 1 урядовця, і більшість в Раді формує Голова комітету. А далі Рада вже сертифікує... чи несертифікує... 1:1 з Тендерною Палатою, Мартинюк правий.
> Вопрос только, что именно оно "сертифікує... чи несертифікує". В нашем случае - программное обеспечение, и пригодность оператора связи к обслуживанию передачи данных по электронной отчетности (с чем, по идее, вполне справился бы Укртелеком без посторонней помощи).
> Это и называется "1:1 з Тендерною Палатою, Мартинюк правий"? Ну-ну...
Ну, как вы не понимаете! Люди в панике, мечутся... Що ж, куме, робити!
Выявленное коррупционное деяние - это был их ответ за "Венко". Дайте людям отпраздновать победу!
С Предсказамусом всё ясно!
"Он хочет испортить нам праздник!"
2008.07.03 | Предсказамус
Я просто недостаточно ответственный избиратель...
2008.07.03 | Koala
Re: Угу©
А ви не знаєте, як ТПУ гроші заробляла? Сертифікувала фірми для розміщення оголошення про тендери в Мережі. Точніше, "фірми" - це перебільшення, сертифікувала вона тільки одну фірму, яка за розміщення оголошення в Мережі брала... 1% від суми тендеру. І випадково належала родичам Яценка.2008.07.03 | Предсказамус
Это называется "доведение до абсурда".
Вы, надеюсь, понимаете, что Ваш подход можно применить к абсолютно любому сертифицируемому виду деятельности, и объявить выдачу сертификата порождением злого Яценко? И, я надеюсь, понимаете, что передачу данных электронной отчетности и программное обеспечение для этих целей действительно надо сертифицировать?Просто мания преследования какая-то. Когда она у Гладчука и Мартынюка - это естественно, а Вы меня удивили.
2008.07.03 | Koala
У жодному разі
Все залежить від способу формування сертифікуючого органу. Наприклад, Конституційний Суд "сертифікує" закони, але формується він на цілком нормальних засадах, які не дозволяють комусь захопити владу в ньому, принаймні, без надмірного втручання в роботу інших органів. А тут - половину складу призначає одна людина, ще й з не зовсім визначенною посадою.2008.07.03 | Предсказамус
Не выдумывайте.
Koala пише:> А тут - половину складу призначає одна людина, ще й з не зовсім визначенною посадою.
Ну, председатель комитета ВР - вполне определенная должность, и обеспечивает он представительство ВР, 5 человек от Кабмина, 5 от ВР.
Но дело в другом - в цене вопроса. Суммарно это один более-менее крупный тендер, не более. Сравнивать такое с Тендерной палатой - несерьезно.
Гладучку, а поэтому и его соратнику Мартынюку, под каждым кустом мерещится Тендерная палата, чему есть определенные психологические причины. Если желаете составить им компанию - Ваше право. А я, с Вашего разрешения, дискуссию прекращаю, как бессмысленную.
2008.07.03 | Koala
Неправда
Предсказамус пише:> Koala пише:
> > А тут - половину складу призначає одна людина, ще й з не зовсім визначенною посадою.
> Ну, председатель комитета ВР - вполне определенная должность, и обеспечивает он представительство ВР, 5 человек от Кабмина, 5 от ВР.
Особливо якщо хтось акуратно додасть до регламенту, що це опозиційний комітет... Якраз перед виборами. Ні. Якщо обирає ВР - то хай обирає ВР, а не комітет і, тим більше, не голова комітету.
> Но дело в другом - в цене вопроса. Суммарно это один более-менее крупный тендер, не более. Сравнивать такое с Тендерной палатой - несерьезно.
Та ну! Якщо оператор буде лише один, то він теж може встановити, що захищеність інформації залежить від прописаних в ній сум...
> Гладучку, а поэтому и его соратнику Мартынюку, под каждым кустом мерещится Тендерная палата, чему есть определенные психологические причины.
Цікаво, те, що Гладчука до СІЗО запхали, йому теж привидилося?
> Если желаете составить им компанию - Ваше право. А я, с Вашего разрешения, дискуссию прекращаю, как бессмысленную.
Ваше право.
2008.07.03 | Tatarchuk
півдня тому ту ж істину намагався донести Гладчук
а тепер ще один читач "Бізнесу" появився. Якраз коли перший, назвемо це так, ісписался в говно.> Цікаво що чергова "палатизація" проводиться в умовах строгої конфіденційності, але попри це дуже ефективно - зміни нібито вже прошли ... друге читання. Це неезважаючи на параліч Верхоіної Ради у всіх інших питаннях.
Цікаво це тільки мені здається твердження фантастичним? Таємне друге читання... Мабуть я таки аццкій фонат і не спроможний осягнути гладчуковскі апокріфи.
2008.07.03 | Предсказамус
Ой, класс! По сцылке читать всем! (л) (mod)
На случай, если постинг Гладчука заслуженно снесут, ссылка вот: http://www.business.ua/i801/a24377Яценко там не упомянут вообще, доказательственная часть выглядит так: "Ходят упорные слухи, что за “аудиторским” проектом стоят те же лица, которые в недалеком прошлом лихо организовали аферу под названием “Тендерная палата”". Ввиду того, что проект подавал Янукович, а поправки принадлежат “НУНСовцу” Михаилу Полянчичу и “литвиновцу” Василию Шпаку, это звучит предельно убедительно.
Ну и подпись автора какая-то гладучковская: Андрей Твердомед, at@boyarka.net.uaТаки есть в природе Андрей Твердомед. Угораздило же чувака...
2008.07.03 | Koala
Саме це і підтверджує
бо на тендерах наживалися ВСІ. Так що ніц дивного в тому, що там ПР, БЛя і НУ засвітилися, я не бачу.А якшо законопроект дійсно пройшов друге читання - то, виходить, таємно, бо на сайті ВР про голосування ані слова немає..
2008.07.03 | Мартинюк
Мені про це подзвонив знайомий із Дніпропетровська.
Втім якби про це мені повідомив Гладчук я б цим також би зацікався. До речі про це вже пів Києва балакає.І ніби то в українському законодавстві немає заборони згадувати те, про що встиг поговорити Гладчук.
Все ж таки тема вельми цікава і я би рекомендував не закопувати Ваш конспірологічний талант в даному конкретному випадку.
А уявляєте , може за цим усім Балога ховається?
2008.07.03 | Tatarchuk
а Ви йому хто?
Мартинюк пише:> А уявляєте , може за цим усім Балога ховається?
Або він вам хто. І чому ховається?
2008.07.03 | Мартинюк
Та ніби не кум і навіть не знайомий.
Хоча б з великим задоволенням познайомився - бо людина безперечно розумна і холоднокровна.2008.07.03 | Tatarchuk
просто ви його так часто згадуєте
к мєсту і (от як зараз) не к мєсту..Мартинюк пише:
> Хоча б з великим задоволенням познайомився - бо людина безперечно розумна і холоднокровна.
Ну я знаю кілька таких людей. Але не згадую їх при кожному скандалі
2008.07.04 | Мартинюк
Ну не треба прискромнюватися
Тільки БЮТ спроможний зробити з Балоги історичну фігуру , а з Гладчука політичного діяча.І все це від нестримного потягу малювати образ демонічного ворога всюди, де тільки можна. Може такі "пужалки" потрібні самому БЮТу аби персваритися поміж собою?