Задача про свідомого та несвідомого державного менеджера.
07/03/2008 | Pavlo
Навіяно цією темою:
Поговоріть про хороше - наш Уряд починає будівництво доріг (л)
Дано: Проект побудови автобана вартістю 50 млрд. у.о.
свідомий міністр транспорту, який живе на одну зарплату.
менеджер аля покійний Кірпа, який все контролює і з усього має
інтерес.
Питання: Який менеджер зможе успішно реалізувати проект ?
=============================================================
Розв"язок методом перебору.
Варіант 1). Зарплатня міністра транспорту - 18300 грн., що еквіалентно 3700 долларів США. Це аж ніяк не відповідає зарплатні топ-менеджера крупної корпорації, десь рівень клєрка середньої ланки.
а)Очевидно, що рівень компетенції та досвіду буде відповідати рівню оплати.
б)Першочерговою задачею міністра транспорту , за виконання якої він отримує вищевказану зарплатню, є підтримка в робочому стані Укрзалізниці та мережі автодорог в країні, проект автобана для цього міністра є додатковим навантаженням.
Нехай на його виконання відведено 2 роки, а міністр витрачає на нього 50% свого робочого часу. Тоді, за виконання проекту свідомий міністр отримає винагороду :
Bonus = 3700*0.5*24= 44400 у.о.
Що складає:
44400/50000000000*100%~ 0,0001% від вартості проекта.
Тобто, свідомому міністру потрібно зробити масштабний проект, для реалізації якого у нього недостатньо компетенції (див.а)), в вільний від виконання роботи час (див.б)) за винагороду у 0,0001% від вартості проекта.
Мій прогноз: проект швидше за все не буде реалізовано, а свідомого міністра скомпроментують та звинуватять у некомпетентності.
В кращому випадку проект буде реалізовано заступниками, які самі визначатьсуму навару на проекті (це може бути і 30%, і 50%), відповідальність за розкрадання впаде на свідомого міністра, який не зможе керувати ситуацією.
Варіант 2) Вартість любого проекту можна перебільшити на 10% без шкоди для якості виконання, причому це збільшення ніхто ніколи не знайде документально. 1% інтересу в 50 млрд. проекті це є 500 млн у.о. - вистачить на оплату топ-менеджера екстра-класа , оплату експертів та помічників, лобіювання проекту, його реальну та якісну реалізацію.
Питання тільки в тому, чи не спокуситься міністр вкрасти ще більше , погіршуючи якість, або чи нагнуть міністра відкатити значну суму з проекта. Ось з чим треба боротись.
P.S. Ваші варіанти, шановне панство !
Поговоріть про хороше - наш Уряд починає будівництво доріг (л)
Дано: Проект побудови автобана вартістю 50 млрд. у.о.
свідомий міністр транспорту, який живе на одну зарплату.
менеджер аля покійний Кірпа, який все контролює і з усього має
інтерес.
Питання: Який менеджер зможе успішно реалізувати проект ?
=============================================================
Розв"язок методом перебору.
Варіант 1). Зарплатня міністра транспорту - 18300 грн., що еквіалентно 3700 долларів США. Це аж ніяк не відповідає зарплатні топ-менеджера крупної корпорації, десь рівень клєрка середньої ланки.
а)Очевидно, що рівень компетенції та досвіду буде відповідати рівню оплати.
б)Першочерговою задачею міністра транспорту , за виконання якої він отримує вищевказану зарплатню, є підтримка в робочому стані Укрзалізниці та мережі автодорог в країні, проект автобана для цього міністра є додатковим навантаженням.
Нехай на його виконання відведено 2 роки, а міністр витрачає на нього 50% свого робочого часу. Тоді, за виконання проекту свідомий міністр отримає винагороду :
Bonus = 3700*0.5*24= 44400 у.о.
Що складає:
44400/50000000000*100%~ 0,0001% від вартості проекта.
Тобто, свідомому міністру потрібно зробити масштабний проект, для реалізації якого у нього недостатньо компетенції (див.а)), в вільний від виконання роботи час (див.б)) за винагороду у 0,0001% від вартості проекта.
Мій прогноз: проект швидше за все не буде реалізовано, а свідомого міністра скомпроментують та звинуватять у некомпетентності.
В кращому випадку проект буде реалізовано заступниками, які самі визначатьсуму навару на проекті (це може бути і 30%, і 50%), відповідальність за розкрадання впаде на свідомого міністра, який не зможе керувати ситуацією.
Варіант 2) Вартість любого проекту можна перебільшити на 10% без шкоди для якості виконання, причому це збільшення ніхто ніколи не знайде документально. 1% інтересу в 50 млрд. проекті це є 500 млн у.о. - вистачить на оплату топ-менеджера екстра-класа , оплату експертів та помічників, лобіювання проекту, його реальну та якісну реалізацію.
Питання тільки в тому, чи не спокуситься міністр вкрасти ще більше , погіршуючи якість, або чи нагнуть міністра відкатити значну суму з проекта. Ось з чим треба боротись.
P.S. Ваші варіанти, шановне панство !
Відповіді
2008.07.03 | Pavlo
Що, нема бажаючих спробувати розв"язати ?
2008.07.03 | Simpleton
Моя відповідь така: в Україні нeмає дeржави. Вгадав?
2008.07.03 | Sych
Добра ідея. Колись я пропонував державну системи побудовану
по принципу корпорації. Нормальні зарплати для вищих посадових осів, вишка за корупцію ("що ж тобі ще треба, паскудо?") НАБІР НА РОБОТУ (Президент, ПМ, Міністри) ЗА ПРОФЕСІЙНИМИ РЕЗЮМЕ. Не зробив проект - звільнили, бабло утримали, найняли іншого. Зробив - отримав 5 мільонів бонусу.Стейкхолдери - народ України.
2008.07.03 | Max
Неправильні граничні умови
Pavlo пише:> Навіяно цією темою:
>
> Поговоріть про хороше - наш Уряд починає будівництво доріг (л)
>
> Дано: Проект побудови автобана вартістю 50 млрд. у.о.
> свідомий міністр транспорту, який живе на одну зарплату.
> менеджер аля покійний Кірпа, який все контролює і з усього має
> інтерес.
> Питання: Який менеджер зможе успішно реалізувати проект ?
> =============================================================
> Розв"язок методом перебору.
> Варіант 1). Зарплатня міністра транспорту - 18300 грн., що еквіалентно 3700 долларів США. Це аж ніяк не відповідає зарплатні топ-менеджера крупної корпорації, десь рівень клєрка середньої ланки.
> а)Очевидно, що рівень компетенції та досвіду буде відповідати рівню оплати.
> б)Першочерговою задачею міністра транспорту , за виконання якої він отримує вищевказану зарплатню, є підтримка в робочому стані Укрзалізниці та мережі автодорог в країні, проект автобана для цього міністра є додатковим навантаженням.
> Нехай на його виконання відведено 2 роки, а міністр витрачає на нього 50% свого робочого часу. Тоді, за виконання проекту свідомий міністр отримає винагороду :
> Bonus = 3700*0.5*24= 44400 у.о.
> Що складає:
> 44400/50000000000*100%~ 0,0001% від вартості проекта.
> Тобто, свідомому міністру потрібно зробити масштабний проект, для реалізації якого у нього недостатньо компетенції (див.а)), в вільний від виконання роботи час (див.б)) за винагороду у 0,0001% від вартості проекта.
> Мій прогноз: проект швидше за все не буде реалізовано, а свідомого міністра скомпроментують та звинуватять у некомпетентності.
> В кращому випадку проект буде реалізовано заступниками, які самі визначатьсуму навару на проекті (це може бути і 30%, і 50%), відповідальність за розкрадання впаде на свідомого міністра, який не зможе керувати ситуацією.
>
> Варіант 2) Вартість любого проекту можна перебільшити на 10% без шкоди для якості виконання, причому це збільшення ніхто ніколи не знайде документально. 1% інтересу в 50 млрд. проекті це є 500 млн у.о. - вистачить на оплату топ-менеджера екстра-класа , оплату експертів та помічників, лобіювання проекту, його реальну та якісну реалізацію.
> Питання тільки в тому, чи не спокуситься міністр вкрасти ще більше , погіршуючи якість, або чи нагнуть міністра відкатити значну суму з проекта. Ось з чим треба боротись.
>
> P.S. Ваші варіанти, шановне панство !
Гарно викладено типову для соціялістичної держави ситуацію.
Вихід є поруч, він є очевидний: жодних доріг держава будувати не повинна!
Відтак, варіант №3: автобан будує приватна фірма за гроші приватного інвестора, проїзд звісно буде платний. Платити за проїзд будуть тільки ті, хто їздять, а не як тепер -- всі платники податків (зі злидарями і немічними включно). І то є не тільки господарчо ефективно, то є справедливо!
А міністра транспорту то й зовсім не потрібно.
2008.07.03 | Sych
"Ох, уж еті лібєртаріанци!" ;)
2008.07.03 | SpokusXalepniy
Спрощую завдання. (+ філософія)
Спрощую до мінімума завдання:Треба відповісти на таке питання:
Який шлях для збагачення скоріший: законний, чи незаконний?
Зауважте, я не питаю, який шлях кращий,.. а можу запитати. Але тоді треба буде оцінювати ризики, які вже залежать від поточної сітуації в країні, наприклад, хто є Генпрокурором.
Взагалі ж, зводити все тільки до грошей не зовсім правильно. Справжні політики, якщо вони збираються бути політиками і в майбутньому, керуються не лише тільки (а часом і зовсім) питаннями свого швидкого збагачення.
Я вже не кажу про особистий склад психики у різних людей. Наприклад задовільнення своїх власних амбіцій керівника, які дуже часто полягають в ПЕРШУ ЧЕРГУ в визнанні громадою статусу політика як чесного і не підкупного - це достатньо типове явище. І цікаво, що таких політиків, і саме політиків - не мало.
Інший приклад психики людей з схожими якостями: винахідники, наукові працівники, і взагалі, таких багато серед людей творчих професій. У багатьох з них гроші на другому плані.
P.S.
Багато хто не може навіть уявити собі яке почуття задоволення отримує якийсь винахідник, чи вчений, під час уразуміння того, що він перший в світі... відкрив, наприклад нове явище. Гроші відпочивають в цей час, бо не існує такої суми, щоб таке задоволення можна було б купити.