МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Революційний план прокопання Віслянської коси

07/25/2008 | The Times-Polska
Українці мають намір експортувати товари на північ Європи через порт Ельблонг. Але, щоб це стало можливим, кораблі з порту, що лежить над Віслянською затокою повинні мати доступ до Балтійського моря.

Це повинен забезпечити їм канал, який потрібно прокопати через Віслянську косу. Але є одна проблема - кошти. Уся інвестиція мала б коштувати 400 млн. злотих.
На згоду уряду Дональда Туска у справі побудови каналу через Косу чекають підприємці та місцева влада Львова і Луцька. - Україна хоче використати те, що багато західних концернів переносить своє виробництво на схід - каже координатор проекту "Балтійська Україна" Якуб Логінов.
Українці планують залучення значних інвестицій, переважно із Скандинавії, але але їм бракує заохочення у вигляді швидкого і дешевого транспортування. Ідеальним розв"язанням проблем із транспортом і є співпраця із Польщею.
То що ж пропонують українці? По перше, хочуть модернізувати залізничні прикордонні переходи в Дорогуську і Гребенному, через які вони планують провозити вироблені у себе товари до ельблонзького порту. - Ворота у Польщі і в Україні мають різну ширину, а модернізація полягала б у здорожчання систем, які дозволили б потягам із України прямувати через польські ворота без перевантаження контейнерів - каже Логінов.
Окрім того, українці мають намір розбудувати порт Ельблонг, завдяки чому його перевантажувальні можливості збільшились із нинішніх 0,5 млн. тон на рік до 3-4 млн. річно.
Їм так на цьому залежить, що вони готові допомогти Польщі у реалізації цієї інвестиції. Однак, українці не виділятимуть кошти. - Співфінансування швидше всього мало реальне, але розглядається можливість використання українських людських ресурсів та технологій - каже Логінов. І додає, що проектом чим раз більше цікавляться українські бізнесмени, які зацікавлені у використанні порту. Але він не називає про кого йдеться. - Наразі ще немає рішення польського уряду, тому зарано казати щось більше - зауважує.
За неофіційною інформацією українці вважають, що канал полегшить їм поміж іншого, переконати шведську компанію "Ікеа" збудувати свої фабрики.
Спочатку уряд Дональда Туска скептично ставився до затвердженої ще попереднім кабінетом Ярослава Качинського проекту побудови каналу. Попередні урядовці спочатку думали реалізувати проект за кошти ЄС, але згодом передумав і вирішив робити це виключно коштом із держбюджету РП. На цю статтю у видатках було призначено 400 млн. злотих.
Зараз Міністерство інфраструктури аналізує висновки щодо виконання проекту станом на квітень, зроблені експертами морського управління у Гдині та очікує на екологічну експертизу. Фахівці дійшли до висновку, що екологічні наслідки не будуть відчутними, оскільки поблизу немає пташиних осідків, не передбачається також надмірного засолення Віслянської затоки. Однак, щоб остаточно розвіяти побоювання екологів, які вели мову про "друге Розпуддя", було вирішено провести додаткову експертизу.
Зараз тривають інтенсивні переговори між керівниками місцевих влад Вармінсько-мазурського воєводства та Львівської області. Десять днів тому у Львові перебував голова сеймику воєводства Юліан Осєцкі. - Серед іншого, ми вели мову і про побудову каналу - каже п. Осєцкі. Українцям справді дуже залежить на позитивному рішенні Туска. У вересні до Ельблонгу приїде делегація Львівської обласної ради. - Цей випадок наочно демонструє, як зусилля на нижчому владному щаблі можуть впливати на урядовому рівні. Міністерство інфраструктури наразі утрималось від коментарів.
- У липні маршалок Яцек Протас зустрівся із міністром Грабарчиком. Знаємо, що міністр чим далі, тим схвальніше дивиться на питання побудови каналу - каже речник маршалка вармінсько-мазурського воєводства Роберт Шевчик.
Проблемою лише залишаються кошти, які необхідно віднайти у бюджеті. Але Логінов не бачить у цьому проблеми. - я переконаний, що рішення, яке мало бути у квітні минулого року, буде ухвалене вже у листопаді 2008. І очевидно, що це буде позитивне рішення.
На його думку, уряд переконається, що канал вартістю в 400 млн. зл. - це інвестиція, яка повернеться сторицею. - Якщо канал запрацює і його будуть використовувати українці, то через ельблонзький порт буде проходити товарів в 8 разів більше, аніж зараз.
На те, що побудова Віслянського каналу буде виплачуватись вказує і фінансовий аналіз проекту. Із нього випливає, що канал лише протягом перших 30 років принесе до бюджету 534 млн зл. прибутку.

Artur Grabarczyk, The Times-Polska

http://polskatimes.pl/fakty24/kraj/25473,jest-rewolucyjny-plan-przekopu-mierzei-wislanej,m,id,t,z.html

Відповіді

  • 2008.07.25 | klekit

    Тут є ще одна проблемка

    Це інтереси Росії на Батиці. Нпвряд чи росіяни допустять у себе під боком (Калінінградом) ще один морський порт, який буде у них відбирати товарні потоки.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.07.26 | Vyacheslav

      А хто їх буде питати?

      Канал саме тому і хочуть побудувати, щоб позбавитися залежності від Росії в цьому питанні
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.07.28 | klekit

        Re: А хто їх буде питати?

        Запитувати будуть у владних коридорах прем"єра Туска, де є дуже сильне проросійське лоббі


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".