Аналітична записка
09/11/2008 | presskun
Проводу Львівської обласної організації
Конгресу Українських Націоналістів
Провід ЛОО оцінює суспільно-політичну в Україні як надзвичайно загрозливу для процесів національного державотворення, утвердження демократії, вільного економічного розвитку, особливо в сфері дрібного і середнього підприємництва та таку, що таїть в собі небезпеку перегляду зовнішньополітичного вектора України на європейську та євроатлантичну інтеґрацію.
Визначальними напрямами змін в зовнішньополітичному становищі України є з одного боку зростання викликів і погроз найбільшого сусіда – Росії, яка через призму прямої аґресії в Грузії розкрила перед усім світом свою імперіалістичну суть, а з другого боку, з огляду на те, що останнє стало самоочевидним фактом для всього цивілізованого світу, і сприяло різкому зростанню розуміння європейськими та євроатлантичними лідерами необхідності руху назустріч Україні, перед нашою державою розкриваються реальні перспективи інтенсифікації та прискорення входження в ЄС і НАТО. Останні ми розглядаємо не тільки і не стільки через призму творення гарантій колективної безпеки (хоча це само по собі надважливо), а в першу чергу вбачаємо в цьому шлях адаптації до високих цивілізаційних демократичних, соціальних, технолого-організаційних, правових стандартів. Навіть країни, які починали свій „похід в Європу” від соціалізму-тоталітаризму із значно скромніших ніж Україна стартових позицій, сьогодні сягнули значно вищого соціального рівня своїх спільнот. Прикладом цьому є Румунія, Болгарія, Албанія, не кажучи вже про країни Балтії або Центрально-Східної Європи. Для країни є архіважливим використати нові можливості в повному обсязі.
Ганебними, принизливими для національної і громадянської гідності та неприйнятними є заклики окремих політичних сил і політиків схилити українське суспільство на шлях „умиротворення, задобрювання” і запобігання перед аґресивними проявами російської верхівки.
На наше глибоке переконання неадекватність російської зовнішньої політики виходить саме з середовища правлячих в Росії кланів силовиків, а не від російського суспільства загалом. Тому з Росією ми повинні розвивати і будувати добросусідські, в першу чергу взаємовигідні і паритетні стосунки.
До чого призводить така політика багато прикладів може подати як світова так і вітчизняна історія. Ми - сорокасемимільйонна Нація! І з кожним повинні вести себе гідно, гордо і рівно!
Внутрішньополітична ситуація в Україні характеризується все частіше розмежуванням політичних сил на проукраїнські і проросійські або антиукраїнські. Причому це стосується саме партійних верхівок. Тому ми розцінюємо весь електоральний масив, який підтримав партії демократичної коаліції на позачергових виборах як повністю по-українськи налаштованого виборця. З цього випливає також і те, що зміна фактичного а не формального позиціонування тих чи інших політичних еліт є відступництвом від волі виборців та дискредитація отриманого від них політичного мандату.
Проголосовані Верховною Радою 2 вересня законопроекти носять відверто антиконституційний, антиукраїнський, антинародний характер. Зокрема, Закон про Кабінет Міністрів всупереч нормам Конституції, які визначають повноваження Президента України в галузі забезпечення обороноздатності, безпеки країни, її зовнішньої політики, позбавляють його впливу на ці сфери державного життя, тобто всупереч самій Конституції.
Виходячи з аналізу ситуації ЛОО КУН вважає за необхідне здійснити конкретні кроки адресовані на згуртування українських національно-патріотичних, демократичних сил.
Зокрема:
1. Визначити, що українські патріотичні, демократичні сили гуртуються навколо політичної позиції Президента України Віктора Ющенка.
2. Ідеологічною основою їх згуртування є українська Національна Ідея та практика українського національного державотворення.
3. В сфері внутрішньої політики головними пріоритетами є:
- утвердження демократії;
- піднесення соціальних стандартів на основі максимального сприяння розвитку підприємництва, зокрема дрібного та середнього, різкий ріст динаміки становлення середнього класу та формування його в провідну суспільну верству. Заміна психології споживацького популізму на ідеологію Національного прагматизму в соціально-економічній сфері.
4. В сфері зовнішньої політики максимально використати сприятливі можливості для прискорення європейської та євроатлантичної інтеґрації. Вступ в ЄС та НАТО розглядається не лише як чинник гарантування колективної безпеки, а в першу чергу як засіб запровадження та утвердження високих соціальних стандартів, демократично-правових механізмів, технолого-організаційних основ матеріального благополуччя суспільства, засудження щонайменших відступів з будь-чийого боку від статуту ООН, інших правових норм міжнародного співжиття.
5. В основу взаємодії українських патріотичних, демократичних сил покласти принцип рівного партнерства. Збалансування інтересів різних політичних середовищ здійснювати шляхом максимального використання авторитету політичного об’єднання, Президента України Віктора Ющенка, надавши йому для цього відповідні повноваження та можливості.
м. Львів, 10 вересня 2008 року