вступна кампанія2008
10/15/2008 | levsociety
Цьогорічна вступна кампанія дала старт першому у своєму роді проекту громадських спостережень, об’єктами моніторингу стали понад 30 державних вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у 14 великих і малих містах України.
Дванадцять незалежних громадських організацій створили коаліцію для загальнонаціонального спостереження за роботою приймальних комісій у державних ВНЗ України. Коаліція «Громадський моніторинг» відстежувала діяльність приймальних комісій, неупередженість ставлення до абітурієнтів, прозорість прийому документів, тощо.
Координатор проекту – кіровоградське творче об’єднання «Технології оптимального розвитку особистості» (ТОРО) і представники незалежних громадських організацій провели у вересні зустріч-нараду регіональних партнерів Загальнонаціонального проекту «Громадське спостереження за вступною кампанією 2008 року» в Кіровограді. Президент ТО «ТОРО» Олексій Хмара, а також представники проекту «Гідна Україна» Любов Паливода та Наталя Суходольська у рамках семінару провели узагальнення досвіду партнерів у контексті планування моніторингових кампаній наступних років. Організації-монітори (серед них – Товариство Лева, Школа рівних можливостей, львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА) не тільки ділилися досвідом у проведенні спостереження за вступною кампанією але й обговорили структуру підсумкового аналітичного звіту та виробили рекомендації до Міністерства освіти, органів місцевої влади і громадських організацій.
На основі усіх досліджень і анкетувань, які активісти громадських організацій та аналітичних центрів здобували протягом останніх п'яти місяців роботи, можна зробити чимало корисних висновків, які допоможуть технологічно покращити перебіг вступної кампанії наступного року. Наприклад, головним питанням обговорення у рамках пресс-клубу проекту у Кіровограді став момент обмеження кількості навчальних закладів, в які абітурієнт може подавати документи. При розробці рекомендацій щодо вдосконалення перебігу наступних вступних кампаній буде також врахована нова роль апеляційних комісій – адже з відсутністю вступних іспитів як таких, їх функції набувають зовсім іншого характеру,ніж зазвичай.
Слід зазначити, що моніторинг отримав не тільки підтримку з боку Міністерства освіти та науки України, але й повне розуміння з боку керівництва більшості університетів, що потрапили в поле зору громадських спостерігачів.
Втім, були й такі ВНЗ, керівництво яких або ж перелякалося громадського спостереження або, можливо, було некомпетентне чи занадто зайняте, тому і не зважило навіть на лист підтримки від МОН та не пішло на співпрацю.
Втім, загалом учасники Коаліції оцінюють рівень співпраці, який виник поміж громадськими спостерігачами та приймальними комісіями і керівництвом ВНЗ, як добрий. Не зважаючи на це у рекомендації щодо удосконалення вступної кампанії 2009 року на основі регіонального досвіду та у розробку узагальнених рекомендацій щодо удосконалення вступних кампаній наступних років було включено і рекомендації саме ВНЗ. Наприклад, щодо організації роботи приймальних комісій, удосконалення веб-сайтів університетів та збільшення прозорості роботи ВНЗ в цілому.
А на початку листопада місяця, коли будуть надруковані аналітичний звіти згідно результатів проекту,до відома широкої громадськісті будуть доведені всі деталі перебігу громадського спостереження за вступною кампанією 2008.
За детальнішою інформацією прохання звертатися до координаторів проекту :
Оксана Чабан, моб. Тел. 8097 43 444 00
Людмила Роман, моб. Тел. 8098 444 91 83
Дванадцять незалежних громадських організацій створили коаліцію для загальнонаціонального спостереження за роботою приймальних комісій у державних ВНЗ України. Коаліція «Громадський моніторинг» відстежувала діяльність приймальних комісій, неупередженість ставлення до абітурієнтів, прозорість прийому документів, тощо.
Координатор проекту – кіровоградське творче об’єднання «Технології оптимального розвитку особистості» (ТОРО) і представники незалежних громадських організацій провели у вересні зустріч-нараду регіональних партнерів Загальнонаціонального проекту «Громадське спостереження за вступною кампанією 2008 року» в Кіровограді. Президент ТО «ТОРО» Олексій Хмара, а також представники проекту «Гідна Україна» Любов Паливода та Наталя Суходольська у рамках семінару провели узагальнення досвіду партнерів у контексті планування моніторингових кампаній наступних років. Організації-монітори (серед них – Товариство Лева, Школа рівних можливостей, львівське представництво Громадянської мережі ОПОРА) не тільки ділилися досвідом у проведенні спостереження за вступною кампанією але й обговорили структуру підсумкового аналітичного звіту та виробили рекомендації до Міністерства освіти, органів місцевої влади і громадських організацій.
На основі усіх досліджень і анкетувань, які активісти громадських організацій та аналітичних центрів здобували протягом останніх п'яти місяців роботи, можна зробити чимало корисних висновків, які допоможуть технологічно покращити перебіг вступної кампанії наступного року. Наприклад, головним питанням обговорення у рамках пресс-клубу проекту у Кіровограді став момент обмеження кількості навчальних закладів, в які абітурієнт може подавати документи. При розробці рекомендацій щодо вдосконалення перебігу наступних вступних кампаній буде також врахована нова роль апеляційних комісій – адже з відсутністю вступних іспитів як таких, їх функції набувають зовсім іншого характеру,ніж зазвичай.
Слід зазначити, що моніторинг отримав не тільки підтримку з боку Міністерства освіти та науки України, але й повне розуміння з боку керівництва більшості університетів, що потрапили в поле зору громадських спостерігачів.
Втім, були й такі ВНЗ, керівництво яких або ж перелякалося громадського спостереження або, можливо, було некомпетентне чи занадто зайняте, тому і не зважило навіть на лист підтримки від МОН та не пішло на співпрацю.
Втім, загалом учасники Коаліції оцінюють рівень співпраці, який виник поміж громадськими спостерігачами та приймальними комісіями і керівництвом ВНЗ, як добрий. Не зважаючи на це у рекомендації щодо удосконалення вступної кампанії 2009 року на основі регіонального досвіду та у розробку узагальнених рекомендацій щодо удосконалення вступних кампаній наступних років було включено і рекомендації саме ВНЗ. Наприклад, щодо організації роботи приймальних комісій, удосконалення веб-сайтів університетів та збільшення прозорості роботи ВНЗ в цілому.
А на початку листопада місяця, коли будуть надруковані аналітичний звіти згідно результатів проекту,до відома широкої громадськісті будуть доведені всі деталі перебігу громадського спостереження за вступною кампанією 2008.
За детальнішою інформацією прохання звертатися до координаторів проекту :
Оксана Чабан, моб. Тел. 8097 43 444 00
Людмила Роман, моб. Тел. 8098 444 91 83