слідкуйте за руками (Мінпраці :)))
11/01/2008 | Людмила
Таке повідомлення надійшло на пошту з адреси Мінпраці:
Мінпраці: Система державного соціального страхування має гарантувати кожній людині впевненість
у завтрашньому дні
Серед основних напрямів соціальної політики, визначених програмою Уряду „Український прорив: для людей, а не політиків”, є забезпечення надійного соціального захисту громадян через розвиток та удосконалення системи загальнообов’язкового державного соціального страхування з одночасним зменшенням фінансового навантаження на фонд оплати праці. Яким чином Уряд реалізовуватиме це завдання, які пріоритети визначені у цій сфері, - коментує заступник Міністра праці та соціальної політики України Віктор Іванкевич.
Звичайно, сьогодні система державного соціального страхування потребує змін, адже тільки шляхом реформування можна буде істотно підвищити її дієвість та ефективність. І це – нагальна вимога часу.
Йдеться насамперед про реформування адміністративної системи соціального страхування через створення єдиної системи збору та обліку страхових внесків і запровадження єдиного соціального внеску; запровадження медичного страхування; перерозподіл структури страхових внесків до фондів соціального страхування між роботодавцями та працівниками з одночасним підвищенням розміру заробітної плати; звільнення системи соціального страхування від фінансування заходів нестрахового характеру; упорядкування виплат застрахованим особам залежно від участі у страховій системі; поступове підвищення мінімальних розмірів страхових виплат до прожиткового мінімуму.
Які ж кроки планується зробити для реалізації наміченого на практиці?
По-перше, прийняти Закон України „Про систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (прийнятий парламентом у першому читанні і підготовлений до розгляду у другому читанні, реєстр. № 0924). Цей законодавчий акт передбачає консолідувати в одному органі подібні для всіх фондів функції, наприклад, щодо постановки на облік платників, формування та ведення Державного реєстру соціального страхування (який включатиме інформаційну систему відомостей про платників єдиного соціального внеску та про застрахованих осіб), забезпечення єдиної звітності, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального внеску.
Також в Україні запроваджуватиметься сплата єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який, в свою чергу, розщеплюватиметься Державним казначейством України на централізовані рахунки фондів соціального страхування. При цьому для призначення страхових виплат та соціальних послуг і цільового використання коштів фонди соціального страхування використовуватимуть дані Державного реєстру соціального страхування.
Розмір єдиного соціального внеску, а також пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюватимуться Верховною Радою України за результатами актуарних розрахунків фондів соціального страхування. Тобто, по кожному виду страхування мають здійснюватися розрахунки для складання проектів бюджетів фондів на відповідний рік, необхідних для забезпечення фінансової стабільності кожного з фондів.
Слід зазначити, що збільшення надходжень до фондів за рахунок розширення бази нарахування страхових внесків та скорочення адміністративних видатків дасть можливість наростити розміри страхових виплат, запровадити другий рівень обов'язкового пенсійного страхування через ведення індивідуальних накопичувальних рахунків та дозволить ввести обов'язкове медичне страхування без підвищення страхових тарифів.
Другий важливий крок - прийняття Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування”. На сьогодні у Верховній Раді України зареєстровано три законопроекти щодо запровадження цього виду страхування.
На наш погляд, доцільно йти шляхом об’єднання двох видів загальнообов'язкового державного соціального страхування: у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та медичне страхування. Тобто, замість п'яти видів соціального страхування, передбачених Основами, слід запропонувати функціонування чотирьох видів страхування. У зв'язку з цим Мінпраці передбачає перетворити Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Фонд загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування України.
Така пропозиція ґрунтується на тому, що створення окремої структури об'єктивно призведе до значного збільшення витрат на організаційні моменти та дублювання ряду функцій зі страхування здоров'я, які пропонується покласти на Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, зокрема по відновленню здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей, дітей, у тому числі профілактичного плану.
Крім того, потреба в медичному обслуговуванні та наданні допомоги у зв’язку з непрацездатністю для працюючих осіб у більшості випадків виникає при настанні одного й того ж страхового випадку.
Зниження захворювань, зменшення витрат на виплату допомоги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності значною мірою залежить від якості медичного обслуговування застрахованих осіб і представляє собою єдину систему медико-соціального забезпечення працюючих.
Все це у підсумку призведе до зменшення витрат Фонду на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності, за рахунок чого можна буде збільшити обсяги медичних послуг, які надаються застрахованим особам за рахунок страхових коштів.
Закладається норма, що Фонд медичного страхування не буде виконувати функції, пов’язані із збиранням внесків, які збиратимуться одним органом для усіх видів соціального страхування у складі єдиного соціального внеску.
Пропонується встановити, що страхові внески на медичне страхування застраховані особи будуть сплачувати лише в частині матеріального забезпечення та соціальних послуг. Покриття витрат на медичні послуги буде забезпечуватися роботодавцями та державою.
Запровадження соціального медичного страхування передбачається здійснити одночасно із запровадженням накопичувальної пенсійної системи. При цьому страхові внески роботодавців, які вивільнятимуться при введенні цієї системи, будуть спрямовані на медичне страхування, що дозволить ввести новий вид страхування без збільшення навантаження на фонд оплати праці.
Ще одне питання, яке ми нині активно опрацьовуємо, - це зменшення навантаження на фонд оплати праці, в тому числі шляхом перерозподілу страхових внесків між роботодавцями та найманими працівниками. Паралельно слід вжити заходів до звільнення системи соціального страхування від фінансування заходів нестрахового характеру. Що мається на увазі? Це - виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітним з числа незастрахованих осіб, що нині здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, оплата новорічних подарунків та фінансування утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Над цим Міністерство зараз працює, зокрема, проводяться консультації сторін соціального діалогу.
Крім того, необхідно законодавчо встановити більш тісну залежність розмірів та тривалості виплати допомоги за соціальним страхуванням від періоду сплати страхових внесків. Прикінцевими положеннями до проекту Закону України „Про систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” передбачені зміни та доповнення до законів з окремих видів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Зокрема, вносяться зміни до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням”, якими передбачається страховий стаж визначати як періоди, за які особа підлягала страхуванню та за які сплачено страхові внески у сумі, не меншій ніж мінімальний страховий внесок за кожний місяць. Для цього вводиться поняття мінімального страхового внеску.
Щодо розмірів матеріального забезпечення за соціальним страхуванням. Ми вважаємо, що вони мають підвищуватися, починаючи вже з цього року, більш високими темпами, ніж це було раніше. Так, на 2008 рік передбачено значне підвищення мінімальних розмірів допомоги по безробіттю:
для безробітних з числа застрахованих осіб, у яких розмір виплат залежить від страхового стажу, та незастрахованих осіб з числа військовослужбовців, звільнених за скороченням чисельності без права на пенсію, в 2,1 раза (з 235 до 500 грн.,) або з 41,4 до 74,7% прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наближення до прожиткового мінімуму відбуватиметься за рік майже в чотири рази швидше ніж за останні три роки);
для інших застрахованих та незастрахованих осіб - у 2,3 раза (з 160 до 360 грн.) або з 28,2 до 53,8 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наближення мінімальних розмірів виплат до прожиткового мінімуму для цієї категорії безробітних відбуватиметьсяза рік у 5 разів швидше ніж за останні три роки).
ото почитала я, розчулилася, змахнула сльозу...
і й замислилася: а коли була прийнята вказана Ппрограма Уряду? на скільки вона розрахована? і коли вже Уряд сподобиться відійти від пророцтв у начебто звітах до використання конкретних цифр та повідомляти, що зроблено у минулому, а не майбутньому часі, згідно правил будь-якої мови????
Мінпраці: Система державного соціального страхування має гарантувати кожній людині впевненість
у завтрашньому дні
Серед основних напрямів соціальної політики, визначених програмою Уряду „Український прорив: для людей, а не політиків”, є забезпечення надійного соціального захисту громадян через розвиток та удосконалення системи загальнообов’язкового державного соціального страхування з одночасним зменшенням фінансового навантаження на фонд оплати праці. Яким чином Уряд реалізовуватиме це завдання, які пріоритети визначені у цій сфері, - коментує заступник Міністра праці та соціальної політики України Віктор Іванкевич.
Звичайно, сьогодні система державного соціального страхування потребує змін, адже тільки шляхом реформування можна буде істотно підвищити її дієвість та ефективність. І це – нагальна вимога часу.
Йдеться насамперед про реформування адміністративної системи соціального страхування через створення єдиної системи збору та обліку страхових внесків і запровадження єдиного соціального внеску; запровадження медичного страхування; перерозподіл структури страхових внесків до фондів соціального страхування між роботодавцями та працівниками з одночасним підвищенням розміру заробітної плати; звільнення системи соціального страхування від фінансування заходів нестрахового характеру; упорядкування виплат застрахованим особам залежно від участі у страховій системі; поступове підвищення мінімальних розмірів страхових виплат до прожиткового мінімуму.
Які ж кроки планується зробити для реалізації наміченого на практиці?
По-перше, прийняти Закон України „Про систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (прийнятий парламентом у першому читанні і підготовлений до розгляду у другому читанні, реєстр. № 0924). Цей законодавчий акт передбачає консолідувати в одному органі подібні для всіх фондів функції, наприклад, щодо постановки на облік платників, формування та ведення Державного реєстру соціального страхування (який включатиме інформаційну систему відомостей про платників єдиного соціального внеску та про застрахованих осіб), забезпечення єдиної звітності, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального внеску.
Також в Україні запроваджуватиметься сплата єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який, в свою чергу, розщеплюватиметься Державним казначейством України на централізовані рахунки фондів соціального страхування. При цьому для призначення страхових виплат та соціальних послуг і цільового використання коштів фонди соціального страхування використовуватимуть дані Державного реєстру соціального страхування.
Розмір єдиного соціального внеску, а також пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюватимуться Верховною Радою України за результатами актуарних розрахунків фондів соціального страхування. Тобто, по кожному виду страхування мають здійснюватися розрахунки для складання проектів бюджетів фондів на відповідний рік, необхідних для забезпечення фінансової стабільності кожного з фондів.
Слід зазначити, що збільшення надходжень до фондів за рахунок розширення бази нарахування страхових внесків та скорочення адміністративних видатків дасть можливість наростити розміри страхових виплат, запровадити другий рівень обов'язкового пенсійного страхування через ведення індивідуальних накопичувальних рахунків та дозволить ввести обов'язкове медичне страхування без підвищення страхових тарифів.
Другий важливий крок - прийняття Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування”. На сьогодні у Верховній Раді України зареєстровано три законопроекти щодо запровадження цього виду страхування.
На наш погляд, доцільно йти шляхом об’єднання двох видів загальнообов'язкового державного соціального страхування: у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та медичне страхування. Тобто, замість п'яти видів соціального страхування, передбачених Основами, слід запропонувати функціонування чотирьох видів страхування. У зв'язку з цим Мінпраці передбачає перетворити Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Фонд загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування України.
Така пропозиція ґрунтується на тому, що створення окремої структури об'єктивно призведе до значного збільшення витрат на організаційні моменти та дублювання ряду функцій зі страхування здоров'я, які пропонується покласти на Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, зокрема по відновленню здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей, дітей, у тому числі профілактичного плану.
Крім того, потреба в медичному обслуговуванні та наданні допомоги у зв’язку з непрацездатністю для працюючих осіб у більшості випадків виникає при настанні одного й того ж страхового випадку.
Зниження захворювань, зменшення витрат на виплату допомоги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності значною мірою залежить від якості медичного обслуговування застрахованих осіб і представляє собою єдину систему медико-соціального забезпечення працюючих.
Все це у підсумку призведе до зменшення витрат Фонду на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності, за рахунок чого можна буде збільшити обсяги медичних послуг, які надаються застрахованим особам за рахунок страхових коштів.
Закладається норма, що Фонд медичного страхування не буде виконувати функції, пов’язані із збиранням внесків, які збиратимуться одним органом для усіх видів соціального страхування у складі єдиного соціального внеску.
Пропонується встановити, що страхові внески на медичне страхування застраховані особи будуть сплачувати лише в частині матеріального забезпечення та соціальних послуг. Покриття витрат на медичні послуги буде забезпечуватися роботодавцями та державою.
Запровадження соціального медичного страхування передбачається здійснити одночасно із запровадженням накопичувальної пенсійної системи. При цьому страхові внески роботодавців, які вивільнятимуться при введенні цієї системи, будуть спрямовані на медичне страхування, що дозволить ввести новий вид страхування без збільшення навантаження на фонд оплати праці.
Ще одне питання, яке ми нині активно опрацьовуємо, - це зменшення навантаження на фонд оплати праці, в тому числі шляхом перерозподілу страхових внесків між роботодавцями та найманими працівниками. Паралельно слід вжити заходів до звільнення системи соціального страхування від фінансування заходів нестрахового характеру. Що мається на увазі? Це - виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітним з числа незастрахованих осіб, що нині здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, оплата новорічних подарунків та фінансування утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Над цим Міністерство зараз працює, зокрема, проводяться консультації сторін соціального діалогу.
Крім того, необхідно законодавчо встановити більш тісну залежність розмірів та тривалості виплати допомоги за соціальним страхуванням від періоду сплати страхових внесків. Прикінцевими положеннями до проекту Закону України „Про систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” передбачені зміни та доповнення до законів з окремих видів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Зокрема, вносяться зміни до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням”, якими передбачається страховий стаж визначати як періоди, за які особа підлягала страхуванню та за які сплачено страхові внески у сумі, не меншій ніж мінімальний страховий внесок за кожний місяць. Для цього вводиться поняття мінімального страхового внеску.
Щодо розмірів матеріального забезпечення за соціальним страхуванням. Ми вважаємо, що вони мають підвищуватися, починаючи вже з цього року, більш високими темпами, ніж це було раніше. Так, на 2008 рік передбачено значне підвищення мінімальних розмірів допомоги по безробіттю:
для безробітних з числа застрахованих осіб, у яких розмір виплат залежить від страхового стажу, та незастрахованих осіб з числа військовослужбовців, звільнених за скороченням чисельності без права на пенсію, в 2,1 раза (з 235 до 500 грн.,) або з 41,4 до 74,7% прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наближення до прожиткового мінімуму відбуватиметься за рік майже в чотири рази швидше ніж за останні три роки);
для інших застрахованих та незастрахованих осіб - у 2,3 раза (з 160 до 360 грн.) або з 28,2 до 53,8 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наближення мінімальних розмірів виплат до прожиткового мінімуму для цієї категорії безробітних відбуватиметьсяза рік у 5 разів швидше ніж за останні три роки).
ото почитала я, розчулилася, змахнула сльозу...
і й замислилася: а коли була прийнята вказана Ппрограма Уряду? на скільки вона розрахована? і коли вже Уряд сподобиться відійти від пророцтв у начебто звітах до використання конкретних цифр та повідомляти, що зроблено у минулому, а не майбутньому часі, згідно правил будь-якої мови????
Відповіді
2008.11.01 | Koala
Я такий спосіб викладання думок називаю так:
"Юля крастиме". Зазвичай її прихильники так краще сприймають.2008.11.03 | selu
Re: слідкуйте за руками (Мінпраці :)))
Людмила пише:> ото почитала я, розчулилася, змахнула сльозу...
> і й замислилася: а коли була прийнята вказана Ппрограма Уряду? на скільки вона розрахована? і коли вже Уряд сподобиться відійти від пророцтв у начебто звітах до використання конкретних цифр та повідомляти, що зроблено у минулому, а не майбутньому часі, згідно правил будь-якої мови????
Цей уряд ніколи, бо вони не можуть.