МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Відсутність реальних профспілок як загроза громадському спокою(л

11/12/2008 | Koala
Як гадаєте, що станеться, якщо метрополітен одразу після підвищення тарифів оголосить страйк? Чомусь думаю, що будуть жертви. Питання тільки серед кого.

----------------
http://www.metro.kiev.ua/ua/press-centre/news/news3060
Працівники Київського метрополітену готуються вийти 12 листопада на мітинг протесту проти спроби уряду та особисто віце-прем’єр-міністра Олександра Турчинова втрутитися в діяльність органів місцевого самоврядування щодо регулювання тарифів на проїзд у громадському транспорті. Вранці почнеться пікетування будівлі Кабміну.

У спільній заяві голів профспілкових організацій транспортних підприємств Києва, оприлюдненій вчора, відмічається, що за останні роки Кабінетом Міністрів не було виділено жодної копійки на придбання нового рухомого складу, на підвищення заробітної плати працівникам транспортних підприємств Києва, що переважно працюють у шкідливих й особливо небезпечних умовах праці. Проблеми галузі упродовж багатьох років урядом ігнорувалися. І лише рішення Київради «Про ситуацію в транспортній галузі м. Києва» від 30.09.2008 р., підготовлене робочою групою на чолі з лідером фракції БЮТ А. Зінченком, дало громадським перевізникам надію на кращі зміни.

Це підтверджує той факт, що, як йдеться спільній заяві керівників комунальних транспортних підприємств столиці, завдяки рішенню Київради, починаючи з грудня цього року у транспортному комплексі столиці планували розпочати процес поетапного підвищення заробітних плат.

«Запровадження нової диференційованої системи оплати за проїзд дало нам змогу нарешті розпочати приведення фонду оплати праці нашого колективу до рівня, який забезпечуватиме гідний рівень життя. Це особливо важливо сьогодні, в умовах стрімкого подорожчання продуктів харчування першої необхідності та розгортання інфляційної спіралі. По-перше, мова йде про тисячі киян, які працюють на нашому підприємстві, і заробітні плати яких все ще залишаються нижчими, ніж середня заробітна плата в Києві. Підвищивши заробітні плати, ми зможемо зберегти та додатково залучити висококласних фахівців. І по-друге, вирішуючи це питання, ми фактично дбаємо про безпеку всіх киян, яка залежить від фаховості нашого колективу та стану техніко-технологічної бази», - заявив Петро Мірошников, керівник КП «Київський метрополітен».

Тому київські транспортники запевняють, що якщо тарифи будуть переглянуті у бік зменшення - столиця збагне, що таке прожити хоча б один день без громадського транспорту! І вся відповідальність за зупинку транспорту в Києві ляже на Кабінет Міністрів і персонально на віце-прем'єр-міністра А. Турчинова.

Крім того, вчора, виступаючи на прес-конференції, голова об’єднаної профспілки Київського метрополітену Олександр Мозолевич наголосив, що метрополітенівці вже втомилися всім доводити, що стан об’єктів та рухомого складу метрополітену сягнув критичної межі. І що до цього призвело багаторічне недофінансування експлуатаційної діяльності підприємства, спричинене низьким тарифом на перевезення. І що за вісім років з моменту встановлення тарифу в розмірі 50 коп., вартісні показники тарифів у державі зросли в 3,5-5 разів, а заробітна плата по Києву збільшилась у 6 разів.

«Нині 70 відсотків працівників метрополітену працюють у шкідливих та особливо шкідливих умовах праці, з них — майже 10 відсотків працюють лише вночі. А це люди, у чиїх руках знаходиться ваша безпека. Понад 2 млн. пасажирів щоденно користуються метрополітеном. Подумайте, яка колосальна відповідальність лежить на цих людях. А що буде, коли вони масово почнуть звільнятися, хто буде обслуговувати лінії, тунелі, мити вагони та станції?

Нині, зі зміною тарифу на проїзд, у працівників підприємства з’явилася надія на підвищення заробітної плати, а у керівництва метрополітену — на те, що вдасться зберегти колектив. У киян з’явилася надія на те, що метрополітен не зупиниться і буде надійно їх перевозити.

Від імені всіх працівників метрополітену заявляю, що ми не змиримося з тим, що довгоочікуване підвищення тарифів буде відмінене» - заявив голова профспілки працівників метрополітену.

На прес-конференції також виступив Володимир Шестак, координатор Ради машиністів метрополітену, який сказав: «Всі чомусь забувають, що метрополітен - об'єкт підвищеної небезпеки. Метрополітен може або добре працювати або не працювати взагалі. Я, як представник професії, відповідальної за безпеку людей, можу сказати, що машиністи несуть карну відповідальність за дію або бездіяльність. Мене, приміром, ніхто не може змусити виїхати на несправному рухомому складі: ні начальник метрополітену, ні прем'єр-міністр. Я не хочу піддавати небезпеці ні себе, ні пасажирів. На жаль, нині ми вже перейшли ту межу, що гарантує гідні перевезення киян».

Пікетування Кабміну транспортники планують розпочати вранці 12 листопада, запрошуються представники ЗМІ.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".