Про інших / Самосуд на шпальтах
11/20/2008 | Галя Койнаш
Самосуд на шпальтах
Якщо заголовок привертає увагу, то завдання виконане на славу. Судіть самі: "ЧОМУ, КОЛИ Б'ЮТЬ УКРАЇНЦІВ - ВСІ МОВЧАТЬ, а коли побили єврея чи араба - всі кричать?" Хто ж мовчить, – спитала я с обуренням, але прочитала (http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/08-41-07.php). Потім більше довідалась, бо сумніви викликали ніяк не тільки фіктивне мовчання.
20 вересня в підземному переході у Вінниці п’яний хлопець підійшов до осіб, яких він вважав арабськими студентами. Не ясно, що сталось, але хлопець потрапив до лікарні. Оскільки він має ножові поранення, можна припустити, що треба порушити кримінальну справу за фактом нападу. Проте хлопець не звертався до міліції, й жодної скарги не подавав.
Поскаржився на нападників своїм товаришам – однодумцям, а ті побігли … Ні, не до міліції, а до редакції. По дорозі їх поранений друг, один із лідерів УНТП й в нацистському русі з 2005 року, перетворився в якогось анонімного «українського хлопця». Це, до речі, тільки одна з багатьох деталей, що зазнають змін у трактовці дійсності для преси. Можна зрозуміти, чому однодумці поспішили не до міліції, де напевно поцікавились би подробицями. А тут скандал із великої літери, та й практично без запитань. Вирішили «пришвидшити» справу, обійтися без міліції, слідчих і суду, й оголосити свій заголовок-вирок.
Але вироки підлягають оскарженню, й заголовки теж не завадило би піддавати аналізу, щоб не поширити недостовірну інформацію та шкодливі міфи. Адже саме назва запам’ятається, навіть коли статтю не читають.
Слід зазначити, що про досить велику кількість нападів на іноземців якраз не «кричать». Постраждалі бояться подавати скарги, й мовчать. Варто було би МВС шукати способи підвищення довіри до міліції та впевненості, що на скарги адекватно відреагують.
Коли нападають на людей, кричати ми маємо всі. Хто, перепрошую, просить показати паспорт, перед тим як допомогти людині в біді? Робити це кожного разу, незалежно від етнічної належності чи ще якихось ознак, щоб нападники не нахабніли. Треба, бо ми люди, й насильство нам всім загрожує.
Повернемось до нашого газетного суду. Націонал-соціалістів обурює те, що нібито «увага громадськості звертається на побиття євреїв, арабів, китайців, а коли б’ють українців – це не вважається новиною». Вони, власне, звернулися до редакції аби висловити свою точку зору щодо побиття у центрі міста головного рабина.
Слід ураховувати одну істотну різницю між судом, й його газетним ерзацом. Суд чітко відрізняє факти від точок зору, бо, як відомо, вони не завжди збігаються. По-перше, напали не тільки на головного рабина Вінниці Шауля Горовіца, але й на його трирічного сина. Суд не звертатиме уваги на хворобливу ідеологію націонал-соціалістів щодо того, хто має вважатися українцем, хто вправі жити в країні тощо. Та й не тільки судова влада спроможна оцінити погляди, що виправдовують напад на трирічного хлопчика.
Націонал-соціалісти явно самі розуміють, що немає чим пишатися, бо не надто, скажімо, точно описали напад. Й подробиці можна перевірити, бо на відміну від їх товариша, постраждалий рабин відразу подав скаргу в міліцію, яка затримала декількох осіб. Їх «точка зору» мовчить про дитину та згадує про одного тільки нападника. А замість пояснення, чому нападники вважали, що можна побити трирічного хлопчика, вони розводяться про предків, що відстоювали свою державу, и про біблейські тексти, написані тисячі років тому.
А щодо предків, мої теж відстоювали державу, в тому числі й воювали з нацистами, й немає у мене слів, здатних виразити гіркоту від думки, що молоді українці можуть напасти на дитину, та на будь-яку людину, вигукуючи «Хайль Гітлер» та подібну гидоту.
Шкода, що в редакції не звернули уваги на перекручені та просто неправдиві моменти. Чому ж не ставлять питання до тих борців? Річ не в тому, що я з ними не згодна. Якщо я висловлюю свою точку зору на будь-яке питання, тим більше якщо водночас викладаю своє бачення реальної події, я повинна бути готова наводити докази фактів та аргументувати свою позицію. А інакше як – я можу якесь абсолютно безпідставне звинувачення представити як об’єктивний факт, та й з обуренням питати, чому це можливо, й ось Вам скандал…
Розумію бажання дати слово людям із різними поглядами. Але не слід забувати, що впливає те, що ми тепер читаємо, а краще відразу наводити альтернативну думку чи ставити критичні питання, щоб попередити читачів що можуть бути й обґрунтовані сумніви щодо трактовки подій, а не тільки ідеологічні розбіжності..
Не пропоную цензуру вводити, але має бути збалансованість. Як в самій замітці, так й у відгуках на неї читаємо дуже багато відверто антисемітських і ксенофобських висловлювань, а фактично нічого цьому не протиставлено. В тексті відстоюється право підтримувати « будь-яку течію чи рух«. Це, перепрошую, вимагає уточнення. Так, вони можуть підтримувати будь-який рух, але такий, що не закликає до насильства й не розпалює ворожнечу. Та й свобода поглядів не означає, що вони вправі подавати брехливу інформацію та обдурювати людей.
В суді не буває, що одній стороні тільки за тиждень дають можливість ставити перехресні питання чи заперечувати. Як на мене, ситуація в пресі ще гостріша, бо читач може елементарно не розуміти, що факти перекручують, або подаються в надзвичайно своєрідний чи упереджений спосіб. Вкрай важливо, аби журналісти своєю презентацією, дбанням про альтернативні думки та, головне, своїми питаннями, забезпечували якісну та виважену інформацію.
Галя Койнаш
Харківська правозахисна група
.
(текст нижче опублікували без скорочень, разом із відгуком скінхеда) http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/m08-24-02.php
Про інших
В Іркутську 8 жовтня вбили шістнадцятилітню дівчину. Забили на смерть. За червоні шнурки. Не належала Оля до руху «Антифа», хоча й носила червоні шнурки. Колір шкіри «підходив», до форми носу жодних претензій. Не інвалід, не мігрант, не .. та годі перераховувати … Просто не ті шнурки. За рік до того вбили хлопця, який брав участь в екологічному таборі. Не ті друзі, не ті інтереси …
Завжди знаходять, за що бити, за що убивати. Й кого. Гітлер знаходив – євреїв, циган, психічно хворих, інвалідів, та всіх «не тих». Збирався, до речі, після євреїв, за слов’ян братися.. Сталін теж знаходив «не тих», та ще й як! Були серед моїх рідних «не ті», у читача, напевне, теж.
Читала замітку ( «Про правильних і неправильних скінхедів» (http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/m08-22-06.php) Запам’яталась репліка Олега про те, що він знайде собі своїх в Одесі, чи десь в іншому місці. Звучить гарно. Суто теоретично, щоправда, бо я так не можу, та й ніколи не могла, хоча ніс і колір шкіри «ті», сексуальна орієнтація «та», тощо. Але все одне чужа, й ті хлопці знають, як, власне, й знають всі, хто поділяє світ на своїх і не своїх
А може, Олег чи хтось пояснить, навколо чого «в найскрутніші для групи моменти вони зможуть об’єднатися в одне ціле? Навколо того, як він пише, що «Скінів і бояться, і поважають»? Чесно не розумію. Бояться, так – а хто не боїться групу хлопців, що може напасти на одну дівчину, чи навіть на одного міцного хлопця? А хто ж може їх поважати?
Щодо «правильних і неправильних скінів» теж маю клопоти. Точніше, не можу не погодитися із визначенням Юрія, що «Неправильні – це ті, що п’ють горілку і щось розповідають про білу расу і об’єднання з москалями». А «правильні»? Можна бути патріотом, а не бути скіном. А чи може скін бути справжнім патріотом, коли є українці, які йому не «підходять» – за кольором шкіри, за релігією, за сексуальною орієнтацією? Коли скінхеди вважають, що можна бити не «своїх», а коло «не своїх» дуже й дуже широке? Коли святкують 20 квітня день народження нелюду? А як святкують – справжні герої! Дівчата, хлопці, навіть літні люди не «слов’янської зовнішності» часто бояться виходити з дому.
А ще одне питання. Чи можна назвати скінхедів неформалами? Як на мене, неформали – це люди, які не хочуть одягатися як всі, слухати ту саму нудну музику, та й думати, як всі. А тут скінхеди одного не люблять, другого, третього не терплять за те, що вони інші, не «ті», не «наші».
Якийсь чорний у вас світ – не тільки одяг – без кольорів, без різноманітності. Одне насильство, а життя безмірне багатіше.
Галя Койнаш
Якщо заголовок привертає увагу, то завдання виконане на славу. Судіть самі: "ЧОМУ, КОЛИ Б'ЮТЬ УКРАЇНЦІВ - ВСІ МОВЧАТЬ, а коли побили єврея чи араба - всі кричать?" Хто ж мовчить, – спитала я с обуренням, але прочитала (http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/08-41-07.php). Потім більше довідалась, бо сумніви викликали ніяк не тільки фіктивне мовчання.
20 вересня в підземному переході у Вінниці п’яний хлопець підійшов до осіб, яких він вважав арабськими студентами. Не ясно, що сталось, але хлопець потрапив до лікарні. Оскільки він має ножові поранення, можна припустити, що треба порушити кримінальну справу за фактом нападу. Проте хлопець не звертався до міліції, й жодної скарги не подавав.
Поскаржився на нападників своїм товаришам – однодумцям, а ті побігли … Ні, не до міліції, а до редакції. По дорозі їх поранений друг, один із лідерів УНТП й в нацистському русі з 2005 року, перетворився в якогось анонімного «українського хлопця». Це, до речі, тільки одна з багатьох деталей, що зазнають змін у трактовці дійсності для преси. Можна зрозуміти, чому однодумці поспішили не до міліції, де напевно поцікавились би подробицями. А тут скандал із великої літери, та й практично без запитань. Вирішили «пришвидшити» справу, обійтися без міліції, слідчих і суду, й оголосити свій заголовок-вирок.
Але вироки підлягають оскарженню, й заголовки теж не завадило би піддавати аналізу, щоб не поширити недостовірну інформацію та шкодливі міфи. Адже саме назва запам’ятається, навіть коли статтю не читають.
Слід зазначити, що про досить велику кількість нападів на іноземців якраз не «кричать». Постраждалі бояться подавати скарги, й мовчать. Варто було би МВС шукати способи підвищення довіри до міліції та впевненості, що на скарги адекватно відреагують.
Коли нападають на людей, кричати ми маємо всі. Хто, перепрошую, просить показати паспорт, перед тим як допомогти людині в біді? Робити це кожного разу, незалежно від етнічної належності чи ще якихось ознак, щоб нападники не нахабніли. Треба, бо ми люди, й насильство нам всім загрожує.
Повернемось до нашого газетного суду. Націонал-соціалістів обурює те, що нібито «увага громадськості звертається на побиття євреїв, арабів, китайців, а коли б’ють українців – це не вважається новиною». Вони, власне, звернулися до редакції аби висловити свою точку зору щодо побиття у центрі міста головного рабина.
Слід ураховувати одну істотну різницю між судом, й його газетним ерзацом. Суд чітко відрізняє факти від точок зору, бо, як відомо, вони не завжди збігаються. По-перше, напали не тільки на головного рабина Вінниці Шауля Горовіца, але й на його трирічного сина. Суд не звертатиме уваги на хворобливу ідеологію націонал-соціалістів щодо того, хто має вважатися українцем, хто вправі жити в країні тощо. Та й не тільки судова влада спроможна оцінити погляди, що виправдовують напад на трирічного хлопчика.
Націонал-соціалісти явно самі розуміють, що немає чим пишатися, бо не надто, скажімо, точно описали напад. Й подробиці можна перевірити, бо на відміну від їх товариша, постраждалий рабин відразу подав скаргу в міліцію, яка затримала декількох осіб. Їх «точка зору» мовчить про дитину та згадує про одного тільки нападника. А замість пояснення, чому нападники вважали, що можна побити трирічного хлопчика, вони розводяться про предків, що відстоювали свою державу, и про біблейські тексти, написані тисячі років тому.
А щодо предків, мої теж відстоювали державу, в тому числі й воювали з нацистами, й немає у мене слів, здатних виразити гіркоту від думки, що молоді українці можуть напасти на дитину, та на будь-яку людину, вигукуючи «Хайль Гітлер» та подібну гидоту.
Шкода, що в редакції не звернули уваги на перекручені та просто неправдиві моменти. Чому ж не ставлять питання до тих борців? Річ не в тому, що я з ними не згодна. Якщо я висловлюю свою точку зору на будь-яке питання, тим більше якщо водночас викладаю своє бачення реальної події, я повинна бути готова наводити докази фактів та аргументувати свою позицію. А інакше як – я можу якесь абсолютно безпідставне звинувачення представити як об’єктивний факт, та й з обуренням питати, чому це можливо, й ось Вам скандал…
Розумію бажання дати слово людям із різними поглядами. Але не слід забувати, що впливає те, що ми тепер читаємо, а краще відразу наводити альтернативну думку чи ставити критичні питання, щоб попередити читачів що можуть бути й обґрунтовані сумніви щодо трактовки подій, а не тільки ідеологічні розбіжності..
Не пропоную цензуру вводити, але має бути збалансованість. Як в самій замітці, так й у відгуках на неї читаємо дуже багато відверто антисемітських і ксенофобських висловлювань, а фактично нічого цьому не протиставлено. В тексті відстоюється право підтримувати « будь-яку течію чи рух«. Це, перепрошую, вимагає уточнення. Так, вони можуть підтримувати будь-який рух, але такий, що не закликає до насильства й не розпалює ворожнечу. Та й свобода поглядів не означає, що вони вправі подавати брехливу інформацію та обдурювати людей.
В суді не буває, що одній стороні тільки за тиждень дають можливість ставити перехресні питання чи заперечувати. Як на мене, ситуація в пресі ще гостріша, бо читач може елементарно не розуміти, що факти перекручують, або подаються в надзвичайно своєрідний чи упереджений спосіб. Вкрай важливо, аби журналісти своєю презентацією, дбанням про альтернативні думки та, головне, своїми питаннями, забезпечували якісну та виважену інформацію.
Галя Койнаш
Харківська правозахисна група
.
(текст нижче опублікували без скорочень, разом із відгуком скінхеда) http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/m08-24-02.php
Про інших
В Іркутську 8 жовтня вбили шістнадцятилітню дівчину. Забили на смерть. За червоні шнурки. Не належала Оля до руху «Антифа», хоча й носила червоні шнурки. Колір шкіри «підходив», до форми носу жодних претензій. Не інвалід, не мігрант, не .. та годі перераховувати … Просто не ті шнурки. За рік до того вбили хлопця, який брав участь в екологічному таборі. Не ті друзі, не ті інтереси …
Завжди знаходять, за що бити, за що убивати. Й кого. Гітлер знаходив – євреїв, циган, психічно хворих, інвалідів, та всіх «не тих». Збирався, до речі, після євреїв, за слов’ян братися.. Сталін теж знаходив «не тих», та ще й як! Були серед моїх рідних «не ті», у читача, напевне, теж.
Читала замітку ( «Про правильних і неправильних скінхедів» (http://www.33channel.vinnitsa.com/2008/m08-22-06.php) Запам’яталась репліка Олега про те, що він знайде собі своїх в Одесі, чи десь в іншому місці. Звучить гарно. Суто теоретично, щоправда, бо я так не можу, та й ніколи не могла, хоча ніс і колір шкіри «ті», сексуальна орієнтація «та», тощо. Але все одне чужа, й ті хлопці знають, як, власне, й знають всі, хто поділяє світ на своїх і не своїх
А може, Олег чи хтось пояснить, навколо чого «в найскрутніші для групи моменти вони зможуть об’єднатися в одне ціле? Навколо того, як він пише, що «Скінів і бояться, і поважають»? Чесно не розумію. Бояться, так – а хто не боїться групу хлопців, що може напасти на одну дівчину, чи навіть на одного міцного хлопця? А хто ж може їх поважати?
Щодо «правильних і неправильних скінів» теж маю клопоти. Точніше, не можу не погодитися із визначенням Юрія, що «Неправильні – це ті, що п’ють горілку і щось розповідають про білу расу і об’єднання з москалями». А «правильні»? Можна бути патріотом, а не бути скіном. А чи може скін бути справжнім патріотом, коли є українці, які йому не «підходять» – за кольором шкіри, за релігією, за сексуальною орієнтацією? Коли скінхеди вважають, що можна бити не «своїх», а коло «не своїх» дуже й дуже широке? Коли святкують 20 квітня день народження нелюду? А як святкують – справжні герої! Дівчата, хлопці, навіть літні люди не «слов’янської зовнішності» часто бояться виходити з дому.
А ще одне питання. Чи можна назвати скінхедів неформалами? Як на мене, неформали – це люди, які не хочуть одягатися як всі, слухати ту саму нудну музику, та й думати, як всі. А тут скінхеди одного не люблять, другого, третього не терплять за те, що вони інші, не «ті», не «наші».
Якийсь чорний у вас світ – не тільки одяг – без кольорів, без різноманітності. Одне насильство, а життя безмірне багатіше.
Галя Койнаш
Відповіді
2008.11.20 | Mykola_2007
Re: Про інших / Самосуд на шпальтах
Хочуть знову зробити з мухи слона. А за сводками МВС, кількість правопорушень скоєними іноземцями проти громадян нашої країни, більше ніж навпаки. А якщо Вам не подобаються факти, то це не дає право звинуватити когось у ксенофобії. І проблема тут не лише у тому, що українці не люблять іноземців, а й у тому що іноземці не люблять українців. Деякі продавці(іноземного походження) навідь вважають за честь розвести побільше "місцевих", при тому своїх вони не ображають.Багато етнічних громад (навідь з українськими паспортами), пропагують вищість представників своєї нації над українцями. Одна арабка розказувала мені, що у нас культури нема, жінки і чоловіки зраджують один одному, а от араби та мусульмани, то інша ситуація. Хоча все таки розказала, що в Египті якщо жінка подивиться на іншого чоловіка, то збираеться родинний суд, і жінку можуть закидати камінням. Пропагуючи свою вищість, вони здебільшого розглядають нас як обьект наживи або, як у випадку с дівчатами, спосіб задоволення своїх інстинктів. Більше 70% студенток університету Шевченка, отримували пропозиції сексуального характеру від іноземців(здебільшого, араби та турки). Я не проти щоб у нас вчились іноземці, але Україна це не публічний дім, і настирливі чіпляння до наших дівчат, дратують не лише хлопців, а й самих дівчат, бо, абсолютна більшість з тих іноземців і не збираеться заводити серёзні стосунки.
В результаті, мені було треба підійти до дерматолога, а попереду мене з ним вже розмовляв один араб. Лікар просив, щоб він назвав всіх жінок з якими у нього був контакт... Мабуть хвороба у нього була, ще та...
Мій висновок, що не з ксенофобією треба боротися, а з відношенням самих представників іноземної держави та культури до нас, українців. Проїдьтеся по селах України, там можна побачити богато антропологчніх типів, бо в нас було безліч народів від вікінгів, до монголів Чингізхана, і всі вони залишили слід в нашій крові, у когось більшою у когось меншою мірою, але саме відчуття єдиного народу та єдиної культури поведінки не призводить до бійок через форму носа. Добре що іноземці цінують свою культуру, погано що вони зневажливо ставлятся до народу тої країни в якій вони живуть, от і в цьому і усі непорозуміння.
2008.11.20 | 123
Скільки студенток не отримували пропозиції від неіноземців?
І як вони займаються сексом, якщо не отримують пропозиції ним займатися? Чи вони просто самі роблять пропозиції?Mykola_2007 пише:
> Хочуть знову зробити з мухи слона. А за сводками МВС, кількість правопорушень скоєними іноземцями проти громадян нашої країни, більше ніж навпаки.
Це як? Що з чим Ви порівнювали, поясніть пліз.
> А якщо Вам не подобаються факти, то це не дає право звинуватити когось у ксенофобії. І проблема тут не лише у тому, що українці не люблять іноземців, а й у тому що іноземці не люблять українців. Деякі продавці(іноземного походження) навідь вважають за честь розвести побільше "місцевих", при тому своїх вони не ображають.
А українські продавці "своїх" українців не розводять? Чи це не проблема?
> Більше 70% студенток університету Шевченка, отримували пропозиції сексуального характеру від іноземців(здебільшого, араби та турки).
Див. вище. І ще цікаво - скільки з цих 70% погодилися?
2008.11.20 | Mykola_2007
Re: Скільки студенток не отримували пропозиції від неіноземців?
>Це як? Що з чим Ви порівнювали, поясніть пліз.Кількість злочинів скоєними іноземцями проти українців, більша ніж українцями проти іноземців.
>А українські продавці "своїх" українців не розводять? Чи це не проблема?
Коли іноземець знаходиться в іншій країні то він буде намагатися не портити відносини зі своїм одноплемінником, бо в скрутну хвилину буде очікувати помочі громади. Але жити якось треба тому розводити буде переважно місцевих. Це нормальна людська психологія, всі етнічні злочинні угрупування на цьому побудовані.
>Див. вище. І ще цікаво - скільки з цих 70% погодилися?
Подивіться хто веде у нас прогноз погоди на 5-му каналі , або співає на музичних каналах. Здебільшого ці напівкровки, якщо і виросли в Україні, то в родині в якій їх виховувала одна мати. Бо батьки таких дітей, горді собою, живуть в своїх теплих краях.
Взагалі то не всім дівчатам подобаеться, коли їх смагляві хлопці хапають за руку(навіть жартома), при цьому кажучи як вона йому сподобалась. В деяких іноземців культура спілкування з жінками різко відрізняеться від нашої, деяким це подобаеться, а деяким, і таких дедалі більше, ні. Більш того в деяких нічних клубах, навідь намагаються не пропускати іноземців(фейс контроль), щоб дівчата могли нормально відпочити.
2008.11.21 | xobbit
факти в студію!
Mykola_2007 пише:> >Це як? Що з чим Ви порівнювали, поясніть пліз.
>
> Кількість злочинів скоєними іноземцями проти українців, більша ніж
протягом 2007 року іноземними громадянами на території України вчинено 3485 злочинів (із них громадянами країн СНД — 3145, громадянами ЄС — 231).
українцями проти іноземців.=1294 (у тому числі проти громадян—вихідців із СНД) у 2007-му. Якщо брати до уваги показник злочинів, скоєних лише щодо іноземних громадян із Європи, Азії, Африки, то ця цифра становитиме 429 випадків, із яких: 231 — розкрито, 13 — тяжкі.
Отже "чурки" явно злочинці більші, ніж українці, але й до "групи ризику" належать.
Зауважте, що негри з арабами навіть за допомоги китайців та індусів спромоглися на жалюгідні 109 злочинів, проти наших 429!!!
> >А українські продавці "своїх" українців не розводять? Чи це не проблема?
> Коли іноземець знаходиться в іншій країні то він буде намагатися не портити відносини зі своїм одноплемінником, бо в скрутну хвилину буде очікувати помочі громади.
Ну це коли країна нецивілізована... бо інакше "сядуть усє"
Це твердження формулює "прагматичний фашизм", або межу між прагматичним "свій до свого по своє" та агресивною ксенофобією "Свєточка, обслужи іностранца(с)Брайтон-біч"
Я особисто чув звинувачення на адресу арабських студентів щодо залицянь, утім певен, що коли дівчина вже не каже "ні" та не звертається до міліції... то потім нехай патякає що хоче, а хто курва ми знаємо
А якщо наш хлопець соромиться підійти до дівки -- то вже до доктора 8)
2008.11.20 | AxeHarry
Re: Про інших / Самосуд на шпальтах
Mykola_2007 пише:> Одна арабка розказувала мені, що у нас культури нема, жінки і чоловіки зраджують один одному, а от араби та мусульмани, то інша ситуація.....
> В результаті, мені було треба підійти до дерматолога......
V rezul'tati "rozmovy"?
2008.11.20 | 123
Аха, цікаво
AxeHarry пише:> Mykola_2007 пише:
> > Одна арабка розказувала мені, що у нас культури нема, жінки і чоловіки зраджують один одному, а от араби та мусульмани, то інша ситуація.....
> > В результаті, мені було треба підійти до дерматолога......
>
> V rezul'tati "rozmovy"?
Той араб що прийшов до дерматолога - ледь не гвалтівник українців, а пан Микола, що прийшов туди ж - ДАртаньян