Як нам облаштувати Верховну Раду
11/27/2008 | Олександр Кізима
Виборам в Україні присвячується. Чи є вихід з цього заклятого кола виборів без вибору? Є простий, але достатньо ефективний спосіб змінити життя в нашій країні. Шкода, що малоймовірний.
Проблем в нашій країні дуже багато: законодавча влада, президент, виконавча влада, судочинство, незріле громадянське суспільство і багато похідних проблем від цих основних.
Давайте будемо брати по одній проблемі, розглядати її і вносити пропозиції. Почнемо із законодавчої влади.
Верховна Рада України
Давайте подивимося на депутатство у Верховній Раді – як на робоче місце, чим воно в принципі і являється. Ми вибрали собі законодавчий орган з метою покращення своїх умов життя.
Дійсність
Коротка характеристика вакансії:
1.Відсутність кваліфікаційних вимог. Тобто фаховість не має жодного значення. Ні освіта, ні досвід, ні позитивне резюме.
2. Відсутність трудової дисципліни. Запізнення, відсутність на робочому місці без поважної причини, заняття в робочий час сторонніми справами – дозволяється.
3. Критерії оцінки роботи відсутні.
4. Рівень заробітної плати – в декілька разів вище середнього по країні.
5. Можливість отримати безкоштовне житло – висока вірогідність.
6. Можливість отримати нетрудові доходи – дуже висока. Мається на увазі плата за голосування по тих чи інших питаннях.
7. Відповідальність за правопорушення – відсутня. Причому відповідальність як за зловживання посадовими можливостями, так і за кримінальні злочини.
8. Можливість вирішувати особисті справи в робочий час і за державні кошти – дуже висока.
9. Соціальне забезпечення в декілька разів вище середнього по країні.
Зрозуміло, що такі вимоги до роботи є надзвичайно привабливими і тому виникає нездоровий ажіотаж навколо цих робочих місць.
Тепер розглянемо в такому аспекті. Ви будуєте будинок. По таких критеріях підібрали собі робочу силу. Що вони Вам набудують? Ото ж. Таке саме вони набудували і нам в цілій країні.
В древніх римлян був термін «синекура». З латинської – без турбот. Добре оплачувана посада, на якій майже нічого не треба робити.
Ви не помилились: в наших народних обранців – синекура.
Для того, щоб в країні щось змінилося, нам необхідно кардинально вдосконалити вимоги до наших найманців і, відповідно, змінити підходи до підбору кандидатів на ці вакансії.
Отже, пропозиції:
Перш за все нам необхідно визначитися, скільки, яких спеціальностей і якої кваліфікації нам потрібні законотворці.
Тому належить вияснити які комісії, і в якому чисельному складі повинні бути. Якщо конкретніше – то, наприклад, для ефективної діяльності відчувається потреба в 20 спеціалістах по питаннях житлово-комунального господарства, 20 чоловік спеціалістів в галузі медицини і т.д.
По – друге, пропонується повернутися до мажоритарної системи. Україну необхідно поділити на чітко обгрунтовану кількість одномандатних округів. Головне, що кількість округів повинна відповідати реальній потребі в фахівцях. Знову ж таки для прикладу – встановимо, що ми потребуємо 450 спеціалістів, відповідно до тієї кількості округів, що є зараз. Але основне, що ця цифра не повинна бути сталою, а може змінюватися в залежності від потреби і пріоритетів країни на кожну наступну каденцію.
Роль партійних організацій помітно зменшується. Вони мають право підтримувати того чи іншого кандидата в межах округу.
Кількість потрібних спеціалістів і фаховий склад визначає Рада попереднього скликання, до початку наступної виборчої компанії. Також Рада попереднього скликання формулює пріоритети розвитку і критерії оцінки роботи своїм наступникам.
Центральна виборча комісія проводить жереб і визначає, на яких виборчих округах за спеціалістів якої спеціальності проводиться голосування. Для прикладу: в Тернопільському одномандатному окрузі № 46 проводяться вибори спеціаліста по освіті., в Івано-Франківському виборчому окрузі № 128 – вибори фахівця по спеціальності екологія і т.д.
Кандидати, що хочуть балотуватися в першу чергу перевіряються по фаховості. Необхідно визначити ряд необхідних вимог до кандидатів в спеціалісти в кожній галузі з метою обмежити кількість і підвищити якість претендентів. Наприклад – наукове звання, досвід роботи, кількість друкованих праць, участь в проектах тощо.
Виборчі комісії реєструють лише тих кандидатів, які відповідають усім вимогам.
Виборча кампанії перетворюється в конкурс ідей, програм, бачень розвитку. Буде шанс позбавитися дешевого популізму і непрофесійності.
Друга зміна – це оплата праці депутатів. Необхідно встановити залежність між результатами роботи законодавчого органу і коштами на їх утримання.
Фактично необхідно визначити критерії діяльності: кількість прийнятих законів, якість законів, оцінка громадськістю діяльності. Критеріїв може бути багато, і працювати над ними повинні всі разом, а затверджувати попередня рада.
Третя зміна повинна відбутися в нашій свідомості. Ми повинні раз і назавжди зрозуміти – ми їх наймаємо, і ми можемо їх звільнити. І відношення до них повинно бути лише як до найманих спеціалістів. Не краще, але й не гірше.
Це моя особиста точка зору. Я не володію таким літературним красномовством, щоб обгорнути ідею в словесні папірці, не володію знаннями на такому рівні, щоб передбачити всі зміни в законодавстві, які необхідно здійснити. Я висловлюю свою точку зору на напрямок, куди нам необхідно рухатися, щоб Верховна Рада в нашій країні могла стати повноцінною.
Дехто скаже, що це маячня. Можливо, але не більша, ніж «10 кроків назустріч людям», або «Український прорив».
Проблем в нашій країні дуже багато: законодавча влада, президент, виконавча влада, судочинство, незріле громадянське суспільство і багато похідних проблем від цих основних.
Давайте будемо брати по одній проблемі, розглядати її і вносити пропозиції. Почнемо із законодавчої влади.
Верховна Рада України
Давайте подивимося на депутатство у Верховній Раді – як на робоче місце, чим воно в принципі і являється. Ми вибрали собі законодавчий орган з метою покращення своїх умов життя.
Дійсність
Коротка характеристика вакансії:
1.Відсутність кваліфікаційних вимог. Тобто фаховість не має жодного значення. Ні освіта, ні досвід, ні позитивне резюме.
2. Відсутність трудової дисципліни. Запізнення, відсутність на робочому місці без поважної причини, заняття в робочий час сторонніми справами – дозволяється.
3. Критерії оцінки роботи відсутні.
4. Рівень заробітної плати – в декілька разів вище середнього по країні.
5. Можливість отримати безкоштовне житло – висока вірогідність.
6. Можливість отримати нетрудові доходи – дуже висока. Мається на увазі плата за голосування по тих чи інших питаннях.
7. Відповідальність за правопорушення – відсутня. Причому відповідальність як за зловживання посадовими можливостями, так і за кримінальні злочини.
8. Можливість вирішувати особисті справи в робочий час і за державні кошти – дуже висока.
9. Соціальне забезпечення в декілька разів вище середнього по країні.
Зрозуміло, що такі вимоги до роботи є надзвичайно привабливими і тому виникає нездоровий ажіотаж навколо цих робочих місць.
Тепер розглянемо в такому аспекті. Ви будуєте будинок. По таких критеріях підібрали собі робочу силу. Що вони Вам набудують? Ото ж. Таке саме вони набудували і нам в цілій країні.
В древніх римлян був термін «синекура». З латинської – без турбот. Добре оплачувана посада, на якій майже нічого не треба робити.
Ви не помилились: в наших народних обранців – синекура.
Для того, щоб в країні щось змінилося, нам необхідно кардинально вдосконалити вимоги до наших найманців і, відповідно, змінити підходи до підбору кандидатів на ці вакансії.
Отже, пропозиції:
Перш за все нам необхідно визначитися, скільки, яких спеціальностей і якої кваліфікації нам потрібні законотворці.
Тому належить вияснити які комісії, і в якому чисельному складі повинні бути. Якщо конкретніше – то, наприклад, для ефективної діяльності відчувається потреба в 20 спеціалістах по питаннях житлово-комунального господарства, 20 чоловік спеціалістів в галузі медицини і т.д.
По – друге, пропонується повернутися до мажоритарної системи. Україну необхідно поділити на чітко обгрунтовану кількість одномандатних округів. Головне, що кількість округів повинна відповідати реальній потребі в фахівцях. Знову ж таки для прикладу – встановимо, що ми потребуємо 450 спеціалістів, відповідно до тієї кількості округів, що є зараз. Але основне, що ця цифра не повинна бути сталою, а може змінюватися в залежності від потреби і пріоритетів країни на кожну наступну каденцію.
Роль партійних організацій помітно зменшується. Вони мають право підтримувати того чи іншого кандидата в межах округу.
Кількість потрібних спеціалістів і фаховий склад визначає Рада попереднього скликання, до початку наступної виборчої компанії. Також Рада попереднього скликання формулює пріоритети розвитку і критерії оцінки роботи своїм наступникам.
Центральна виборча комісія проводить жереб і визначає, на яких виборчих округах за спеціалістів якої спеціальності проводиться голосування. Для прикладу: в Тернопільському одномандатному окрузі № 46 проводяться вибори спеціаліста по освіті., в Івано-Франківському виборчому окрузі № 128 – вибори фахівця по спеціальності екологія і т.д.
Кандидати, що хочуть балотуватися в першу чергу перевіряються по фаховості. Необхідно визначити ряд необхідних вимог до кандидатів в спеціалісти в кожній галузі з метою обмежити кількість і підвищити якість претендентів. Наприклад – наукове звання, досвід роботи, кількість друкованих праць, участь в проектах тощо.
Виборчі комісії реєструють лише тих кандидатів, які відповідають усім вимогам.
Виборча кампанії перетворюється в конкурс ідей, програм, бачень розвитку. Буде шанс позбавитися дешевого популізму і непрофесійності.
Друга зміна – це оплата праці депутатів. Необхідно встановити залежність між результатами роботи законодавчого органу і коштами на їх утримання.
Фактично необхідно визначити критерії діяльності: кількість прийнятих законів, якість законів, оцінка громадськістю діяльності. Критеріїв може бути багато, і працювати над ними повинні всі разом, а затверджувати попередня рада.
Третя зміна повинна відбутися в нашій свідомості. Ми повинні раз і назавжди зрозуміти – ми їх наймаємо, і ми можемо їх звільнити. І відношення до них повинно бути лише як до найманих спеціалістів. Не краще, але й не гірше.
Це моя особиста точка зору. Я не володію таким літературним красномовством, щоб обгорнути ідею в словесні папірці, не володію знаннями на такому рівні, щоб передбачити всі зміни в законодавстві, які необхідно здійснити. Я висловлюю свою точку зору на напрямок, куди нам необхідно рухатися, щоб Верховна Рада в нашій країні могла стати повноцінною.
Дехто скаже, що це маячня. Можливо, але не більша, ніж «10 кроків назустріч людям», або «Український прорив».
Відповіді
2008.12.25 | Тільки_так
Re: Як нам облаштувати Верховну Раду
Такими ідеями ми можемо зробити прорив до успіху України.Пропозиція до всіх.
Об*єднаймося на одному подиху у спілку "Майдан 2"
Тільки позитивний ухил в творчому процесі до успіху.
2008.12.25 | OlalaZhm
Беремо пару бомбочек... Все інше - фантастика
2008.12.25 | странник
Ви змішали закон про вибори і функції ВР. А це різні речі.
2008.12.26 | ilia25
Дійсно маячня...
Олександр Кізима пише:> Дехто скаже, що це маячня. Можливо, але не більша, ніж «10 кроків назустріч людям», або «Український прорив».
А можливо й більша. Такої системи не існує ніде в світі, зате там є десятки нормально працюючих парламентів.
Ви забули про головне -- депутат має бути насамперед чесною та порядною людиною. Саме це і протрібно забезпечити насамперед -- надавши депутатм можливість приймати участь у керівництві країною, та нести відпоідальність за свої рішення. Як це роблять у всьому світі.