Субвенція на компенсацію проїзду пільговиків безконтрольні?
01/15/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Представники Управління транспортного комплексу Одеської міської ради не відгукнулися на пропозицію громадських діячів Одещини взяти участь в спільному обговоренні ефективності використання державних субвенцій і коштів місцевого бюджету, які виплачуються, як компенсація за проїзд пільгових категорій громадян.
Проте, не дивлячись на це, начальник даного відомства Володимир Аксентьевіч МАКАРЧУК і керівник однієї з найбільших одеських фірм-перевізників ВАТ «Югтранс» Іван Васильович КОВАЛЬ згодилися відповісти на питання кореспондента.
Володимир Аксентьевіч одразу ж постарався розставити крапки над «і».
- Ніякого відношення до виплати компенсацій ми не маємо. Це внутрішні взаємостосунки між управліннями фінансів і соціального захисту населення і праці, з одного боку, і безпосередніми перевізниками – з іншою, - заявив він.- Задача управління – забезпечити безперебійну і, по можливості, комфортне перевезення пасажирів автомобільним і електротранспортом.
Для забезпечення виконання цієї задачі в місті працюють 112 трамвайних і тролейбусних вагонів, а також укладені договори з 12 автомобільними компаніями.
За словами начальника управління транспортного комплексу, державні субвенції компенсують проїзд пасажирів пільгових категорій тільки в автобусах «звичайного» маршруту.
До цих категорій відносяться:
1. Ветерани війни.
2. Громадяни, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
3. Громадяни, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
4. Вдови (вдівці), батьки померлих (загиблих) осіб, які мали особливі заслуги перед Батьківщиною.
5. Ветерани праці, військової служби, органів МВС, державної пожежної охорони, державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації.
6. Вдови ветеранів військової служби, органів МВС, державної пожежної охорони, державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації.
7. Пенсіонери з числа колишніх слідчих прокуратури.
8. Жертви нацистських переслідувань.
9. Реабілітовані громадяни, які стали інвалідами унаслідок репресії або є пенсіонерами.
10. Громадяни, потерпілі від наслідків Чорнобильської катастрофи.
11. Дружини (чоловіки) і діти померлих від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Що ж стосується: пенсіонерів, інвалідів, дружин (мужів) померлих учасників бойових дій і інвалідів війни, дітей-сиріт, працівників міліції, прокуратури і СБУ, то їх безкоштовний проїзд забезпечується за рахунок засобів власників транспорту на добродійних підставах.
Залишимо осторонь добродійність. Яким же чином все-таки визначається кількість перевезених пільговиків? Як з'ясувалося, практично ніяк.
- При затвердженні міського бюджету ми робимо заявку на компенсації за проїзд пільговиків на основі даних управління соціального захисту населення міськради про кількість проживаючих в Одесі громадян, що підпадають під цю категорію, - пояснив начальник управління транспортним комплексом. - Ми контролюємо кількість виходів машин на лінію і дотримання графіка поїздок шляхом вибіркових перевірок.
Директор ВАТ «Південь-транс» Іван Васильович Коваль розповів, що справжньої науково обгрунтованої методики таких розрахунків немає.
- Ми орієнтуємося на параметри ще радянських часів, відповідно до якої кожен третій пасажир – пільговик, - сказав він.
Але, як з'ясувалося, загальну кількість пасажирів теж ніхто не рахує. Втім, як і не контролює належним чином дотримання графіка руху автобусів, що перевозять пільговиків, про що говорили на засіданні фокус-групи представники громадської організації по захисту прав споживачів («СВ» №52).
При цьому директор ВАТ «Південь-транс» рахує, що його фірмі компенсують тільки 38% витрат на перевезення пільговиків. Причому для маршрутних таксі ніяких компенсацій взагалі не передбачено: перевізники здійснюють їх за свій рахунок.
Загалом, з одного боку ланцюжка - незадоволені перевізники, з іншою – скривджені пільговики. А між ними три міські управління, які ділять державні субвенції, можна сказати, «дідівськими методами».
Можливі два шляхи виходу з цієї ситуації: установка електронних лічильників, що саме по собі дуже дороге, і, природно, збільшить платню за проїзд. Або монетарізація пільг, як вважає директор «Південь-транс».
А як щодо того, щоб враховувати увагу громадськості?
- Ми із задоволенням приймемо допомогу населення в цьому питанні, - завірив Володимир Макарчук. - Про всі випадки недотримання графіків руху або інші порушення телефонуєте 778-28-20.
Як розв'язується ця проблема в інших регіонах? Як з'ясувалося, в Києві пільговий проїзд здійснюється тільки в комунальному транспорті, в Дніпропетровську – тільки в електротранспорті, а в Кривому Розі безкоштовний проїзд для будь-кого взагалі не передбачений, - з повною відповідальністю повідомив директор «Югтранса».
Проте, не дивлячись на це, начальник даного відомства Володимир Аксентьевіч МАКАРЧУК і керівник однієї з найбільших одеських фірм-перевізників ВАТ «Югтранс» Іван Васильович КОВАЛЬ згодилися відповісти на питання кореспондента.
Володимир Аксентьевіч одразу ж постарався розставити крапки над «і».
- Ніякого відношення до виплати компенсацій ми не маємо. Це внутрішні взаємостосунки між управліннями фінансів і соціального захисту населення і праці, з одного боку, і безпосередніми перевізниками – з іншою, - заявив він.- Задача управління – забезпечити безперебійну і, по можливості, комфортне перевезення пасажирів автомобільним і електротранспортом.
Для забезпечення виконання цієї задачі в місті працюють 112 трамвайних і тролейбусних вагонів, а також укладені договори з 12 автомобільними компаніями.
За словами начальника управління транспортного комплексу, державні субвенції компенсують проїзд пасажирів пільгових категорій тільки в автобусах «звичайного» маршруту.
До цих категорій відносяться:
1. Ветерани війни.
2. Громадяни, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
3. Громадяни, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
4. Вдови (вдівці), батьки померлих (загиблих) осіб, які мали особливі заслуги перед Батьківщиною.
5. Ветерани праці, військової служби, органів МВС, державної пожежної охорони, державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації.
6. Вдови ветеранів військової служби, органів МВС, державної пожежної охорони, державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації.
7. Пенсіонери з числа колишніх слідчих прокуратури.
8. Жертви нацистських переслідувань.
9. Реабілітовані громадяни, які стали інвалідами унаслідок репресії або є пенсіонерами.
10. Громадяни, потерпілі від наслідків Чорнобильської катастрофи.
11. Дружини (чоловіки) і діти померлих від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Що ж стосується: пенсіонерів, інвалідів, дружин (мужів) померлих учасників бойових дій і інвалідів війни, дітей-сиріт, працівників міліції, прокуратури і СБУ, то їх безкоштовний проїзд забезпечується за рахунок засобів власників транспорту на добродійних підставах.
Залишимо осторонь добродійність. Яким же чином все-таки визначається кількість перевезених пільговиків? Як з'ясувалося, практично ніяк.
- При затвердженні міського бюджету ми робимо заявку на компенсації за проїзд пільговиків на основі даних управління соціального захисту населення міськради про кількість проживаючих в Одесі громадян, що підпадають під цю категорію, - пояснив начальник управління транспортним комплексом. - Ми контролюємо кількість виходів машин на лінію і дотримання графіка поїздок шляхом вибіркових перевірок.
Директор ВАТ «Південь-транс» Іван Васильович Коваль розповів, що справжньої науково обгрунтованої методики таких розрахунків немає.
- Ми орієнтуємося на параметри ще радянських часів, відповідно до якої кожен третій пасажир – пільговик, - сказав він.
Але, як з'ясувалося, загальну кількість пасажирів теж ніхто не рахує. Втім, як і не контролює належним чином дотримання графіка руху автобусів, що перевозять пільговиків, про що говорили на засіданні фокус-групи представники громадської організації по захисту прав споживачів («СВ» №52).
При цьому директор ВАТ «Південь-транс» рахує, що його фірмі компенсують тільки 38% витрат на перевезення пільговиків. Причому для маршрутних таксі ніяких компенсацій взагалі не передбачено: перевізники здійснюють їх за свій рахунок.
Загалом, з одного боку ланцюжка - незадоволені перевізники, з іншою – скривджені пільговики. А між ними три міські управління, які ділять державні субвенції, можна сказати, «дідівськими методами».
Можливі два шляхи виходу з цієї ситуації: установка електронних лічильників, що саме по собі дуже дороге, і, природно, збільшить платню за проїзд. Або монетарізація пільг, як вважає директор «Південь-транс».
А як щодо того, щоб враховувати увагу громадськості?
- Ми із задоволенням приймемо допомогу населення в цьому питанні, - завірив Володимир Макарчук. - Про всі випадки недотримання графіків руху або інші порушення телефонуєте 778-28-20.
Як розв'язується ця проблема в інших регіонах? Як з'ясувалося, в Києві пільговий проїзд здійснюється тільки в комунальному транспорті, в Дніпропетровську – тільки в електротранспорті, а в Кривому Розі безкоштовний проїзд для будь-кого взагалі не передбачений, - з повною відповідальністю повідомив директор «Югтранса».
Відповіді
2009.01.17 | vkhanas
Cама система субвенцій є неправильною
Требе внести зміни до законодавства України щодо скасування повного скасування субвенцій місцевим бюджетам на компенсацію перевізникам витрат на проїзд пільгових категорій громадян із одночасним запровадженням цільових виплат особисто пільговикам на покриття витрат на проїзд у громадському транспорті. І тоді хтось буде їздити рідше, хтось використає виплату для далекої поїздки у вагоні купе. І основне не буде "білих" і "чорних" перевізників. а значить зменшиться ризик корупційності2009.01.19 | Oksana
Re: Субвенція на компенсацію проїзду пільговиків безконтрольні?
Останнім часом у самому механізмі виділення субвенцій з держбюджету виявляється багато помилок та недосконалостей. Можливо, завдяки активній діяльності громадських організацій, з часом відбудуться зміни в законодавстві.2009.01.19 | Taras
Тут проблеми у цілому вже визначені
їх можна прочитати http://lobus.org.ua/home/2-0-2009-10-14/2009.01.20 | vkhanas
Глас народу
Цікаву інформацію з цього приводу я надибав отут http://h.ua/story/136177/цікаво б було почути коментарі одеситів
2009.01.20 | vkhanas
Можливо варто промоніторити Кабмін
Програмою діяльності Кабінету Міністрів України „Український прорив: для людей, а не політиків”, затвердженою постановою Кабінету міністрів України від 16.01.08 № 14, передбачено впровадити програми поетапної заміни пільг, що виконують функцію соціальної підтримки вразливих верств населення, адресною допомогою, а також здійснити перегляд пільг, надання яких є необґрунтоване, та за його результатами вжити заходів до їх скасування.