"антимігрантська" пропаганда торкнулася і "поважних" газет
03/08/2009 | Горицвіт
Стаття в виданні "Комментарии" називається "Нелегалы наступают":
http://comments.ua/?art=1236271674 .
Замітка повторює типову риторику, що їдуть, багато-багато, причому, який жах, навіть з Африки, а влада нічого не робить.
(Не знаю, що влада робить, але принаймні поширює ксенофобські заяви типу цієї про грузинських і молдавських злочинців: http://www.pravda.com.ua/news/2009/2/13/89623.htm )
Мене зацікавила ця стаття гігантськими цифрами:
"Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?! Явний же ж брєд. І це газеті з претензією на солідність, тому здається, що це неспроста.
http://comments.ua/?art=1236271674 .
Замітка повторює типову риторику, що їдуть, багато-багато, причому, який жах, навіть з Африки, а влада нічого не робить.
(Не знаю, що влада робить, але принаймні поширює ксенофобські заяви типу цієї про грузинських і молдавських злочинців: http://www.pravda.com.ua/news/2009/2/13/89623.htm )
Мене зацікавила ця стаття гігантськими цифрами:
"Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?! Явний же ж брєд. І це газеті з претензією на солідність, тому здається, що це неспроста.
Відповіді
2009.03.08 | Mykola_2007
Навіщо якась анти пропогадна, коли і без газет все всі бачать
Люди і без газет бачать хто чим займаеться і хто сюди їде.А міграційну політику треба робити нормальною, щоб українці все ж таки не були гостями у себе дома.
Що чомусь деякі правозахисники і домагаються. І так вже якась Масанга веде прогноз погоди, мабуть як еталон краси для українських дівчат. Головне що це лише початок.
2009.03.08 | Sean
тю, а що Вам Масанга зробила?
Mykola_2007 пише:> І так вже якась Масанга веде прогноз погоди, мабуть як еталон краси для українських дівчат.
Хто сказав, що як еталон? Веде себе як певний епатаж та й веде.
> Головне що це лише початок.
Якщо буде нормальний іміграційний закон, жорсткий кордон на Сході, нормальні правоохоронні органи, при цьому - нетолерування расизму, знов-таки нормальні правоохоронні органи та Українці, котрі не боятимуться конкуренції - все буде добре.
А на Масангу я обов'язково подивлюся При тому не думаю, що вона є нелегальним імігрантом
2009.03.08 | Боббі
Мабуть Писанка для нього була еталоном
Зважаючи на те, що населення вимирає, питома вага пенсіонерів збільшується, імігрантам варто більше радіти, ніж ставитись до них вороже. Бо який сенс з великою за площею країни, коли в ній самі старики залишились.А влада мала б, хоча б, не потурати ксенофобам та расистам. Все ж таки, безбека та життя людей - конституційний обов'язок.
2009.03.08 | Mykola_2007
Тоді давайте зразу знищимо Україну, і станем частиною Россії
Емігранти не вирішать жодної проблемми, а зроблять наше суспільство ще більш роз'єднаним. Демографічна проблемму треба вирішувати за рахунок українців.А взагалі навіщо було творити незалежжну Україну? Все одно емігранти зметуть всіх?
2009.03.08 | Sean
А давайте її не знищувати
Mykola_2007 пише:> Емігранти не вирішать жодної проблемми, а зроблять наше суспільство ще більш роз'єднаним. Демографічна проблемму треба вирішувати за рахунок українців.
За рахунок українців нічого не треба вирішувати. Треба вирішувати для українців
> А взагалі навіщо було творити незалежжну Україну?
Щоб незалежні, вільні Українці жили у незалежній, вільній Україні
> Все одно емігранти зметуть всіх?
Емігранти - по Парижах і Нью-Йорках.
2009.03.08 | Mykola_2007
Україна створювалась, як національна держава
З домінуванням мови і культури титульної нації. Якщо Ви пропонуете, задля подолання демографічної кризи, змінити етнічний склад України, то я не бачу сенсу взагалі навіщо Вам ця держава.Таке відчуття, що Україна для деяких "правозахисників" це лише теріторія, для того щоб всі злидні з усього світу могли сюди переселятися. Але не треба забувати, що тут вже живуть люди(дехто, мабуть, про це не здогадуеться), і більшості не все одно хто у нього сусід, чи з ким він буде спілкуватися, на прийомі у якогось чиновника.
2009.03.08 | Боббі
Де це написано?
Якщо йдеться про мову та історію, то не треба її чіпати.Якщо вже йдеться про нацизм та расизм на грунті ксенофобії та любові до наших нероб та ледащо, то з цим треба боротись.
І не треба тільки розповідати, що іноземці кудись зметуть Україну. Україну швидше знищать самі ж безвольні, безвідповідальні ледарі та бездарі, які нічого окрім як лаяти своє життя та іноземців не вміють.
2009.03.08 | Sean
Ні, ймовірно Україна створювалася як держава взагалі варягами
і в тому нема нічого ні доброго, ні поганого. Наприклад Британія спокійно сприймає 1066 і не комплексує на тому.Mykola_2007 пише:
> З домінуванням мови і культури титульної нації.
Коли вона створювалася, взагалі ніхто не мав поняття зеленого ні про націю, ні про її, перепроошую, титульність.
> Якщо Ви пропонуете, задля подолання демографічної кризи, змінити етнічний склад України,
Демографічна криза, на моє переконання, лікується подоланням загальної кризи і я не пропоную змінювати етнічний склад. Я взагалі не помічав, щоб хтось пропонував це зробити.
> то я не бачу сенсу взагалі навіщо Вам ця держава.
1. Бо я - українець. 2. Бо вона мені вигідна.
> Таке відчуття, що Україна для деяких "правозахисників" це лише теріторія, для того щоб всі злидні з усього світу могли сюди переселятися.
Назвіть цих "правозахисників".
2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: Тоді давайте зразу знищимо Україну, і станем частиною Россії
Mykola_2007 пише:> Емігранти не вирішать жодної проблемми, а зроблять наше суспільство ще більш роз'єднаним
А чим його роз"єднує україномовна Масанга? Тим самим, чим роз"єднали представники купи інших народів, завдяки яким українські дівчата вважаються одними з найкращих у світі?
2009.03.08 | Майстер
Ідеальна країна
Українці старіють і мруть по селах, бабушкі в містах голосують за чєрновєцкіх, мігранти поголовно сидять на базарах та ведуть лохотрони по телевізору. А за символ цієї країни - москвокомовна Пісанка у віночку й вишиванці з бананом у руці. Висів колись такий білборд коло Лівобережної. Жаль, що "Руся" не чорношкіра. Було б ще символічніше. Прелєстная картіна, красіва УкраІна!2009.03.08 | Боббі
Я не розумію, чому
Чому вітчизняні алкоголіки нероби та комуністи (вибачаюсь за тавтології), але представники "титульної нації" повинні мати якісь переваги перед молодими та активними, але іноземцями?2009.03.08 | Майстер
Хто сильніший - слон чи мікроскоп?
Боббі пише:> Чому вітчизняні алкоголіки нероби та комуністи (вибачаюсь за тавтології), але представники "титульної нації" повинні мати якісь переваги перед молодими та активними, але іноземцями?
а) Невже в Україні живіть тільки алкоголіки та комуністи?
б) Невже іммігранти - всі молоді та активні?
Так, брати Арфуші - дуже активні, і великі трудівники, їхній внесок в інтелектуальний та економічний розвиток Неньки - неоціненний.
Я щось не бачив закордонців на полях та на заводах. Зате бачив на базарі. Багато! Дуже багато! Азери випихають з базарів сільських бабок - і таким чином, завдають прямої шкоди українській економіці, бо змушують міське населення купувати тільки імпортне - буквально наколоті апельсини (тіабендазолом та імазалілом), замість українських яблук. Та що тут розпинатися, якщо ви не розумієте елементарного.
2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: Хто сильніший - слон чи мікроскоп?
Майстер пише:>
> Я щось не бачив закордонців на полях та на заводах
Це якийсь совковий підхід до внеску в розвиток України
>
> Азери випихають з базарів сільських бабок - і таким чином, завдають прямої шкоди українській економіці
Україназери випихають їх так само, і випихатимуть далі, якщо навіть в Україні не буде азерів. Так що проблема не в азерах, а у відсутності волі продажної міліції та влади боротися з випихувачами незалежно від їхнього етнічного походження.
2009.03.08 | Mykola_2007
Масанга веде погоду лише тому, що вона темного кольору шкіри.
В 2000 році мене обурило те, що місс Франції представляє чорношкіра (я тоді про французок був іншої думки), а через років п'ять "патріотичні" емігранти почали підпалювати авто.Подібні симптоми ми отримуемо зараз.
Масанга це нажаль продукт тої політики, яку веде теперешня влада. Якби це був поодинокий випадок..., але була ще чорношкіра дівчинка яка веде дитячу передачу, читав об'яву де шукається для ведення якогось шоу саме чорношкіра дівчина.
І це лише початок. Скоро білим бути буде соромно. А буде як в Америці де найкраще живе, багатодітна чорношкіра наркоманка.
2009.03.08 | Sean
Звідки Ви знаєте, що саме через те
а не через те, що вона класно веде погоду?Mykola_2007 пише:
> В 2000 році мене обурило те, що місс Франції представляє чорношкіра (я тоді про французок був іншої думки), а через років п'ять "патріотичні" емігранти почали підпалювати авто.
Перепрошую, а чому Вас обурюють внутрішні справи Франції?
> Подібні симптоми ми отримуемо зараз.
>
> Масанга це нажаль продукт тої політики, яку веде теперешня влада. Якби це був поодинокий випадок..., але була ще чорношкіра дівчинка яка веде дитячу передачу, читав об'яву де шукається для ведення якогось шоу саме чорношкіра дівчина.
І що? Відповідні бізнесмени вважають, що їм так легше буде заробити бабло. То їхня справа. Чи ми заборонимо приймати на роботу чорношкірих?
> І це лише початок. Скоро білим бути буде соромно.
Мені - ніколи не буде, моїм друзям і знайомим - теж.
> А буде як в Америці де найкраще живе, багатодітна чорношкіра наркоманка.
І хто з найбагатших, найвідоміших, найвпливовіших жінок (та й взагалі людей) у США є багатодітними чорношкірими наркоманками?
До речі про чорношкірих. Нам би Кондолізу Райз
2009.03.08 | Mykola_2007
Можна закрити очі, і сказати що все добре
>Перепрошую, а чому Вас обурюють внутрішні справи Франції?В принципы не обурило, а здивувало. Я б не хотів, щоб Україна розділила в данному плані її долю.
>То їхня справа. Чи ми заборонимо приймати на роботу чорношкірих?
Головне що тут первинне, розкручування модного чорного кольору, щоб потім на цьому заробити, чи використання потребу на чорний колір.
На моє переконання, саме перший варіант і використовують, а саме розкручування. Ввведення нових еталонів, які в майбутньому повинні змінити уявлення про красу.
>Мені - ніколи не буде, моїм друзям і знайомим - теж.
Ну не буду сперечатися стосовно Вашої принциповості , бо не знаю.
>І хто з найбагатших, найвідоміших, найвпливовіших жінок (та й взагалі людей) у США є багатодітними чорношкірими наркоманками
А Вы думаете їм добре живеться, без дітей і постійно з думками про гроші і стрессами через це. Ні кращще народити купу дітей, піти на якусь роботу за квотою для чорношкірих, і жити ще на допомогу від держави, оце і є щастя по американські.
2009.03.08 | Sean
Re: Можна закрити очі, і сказати що все добре
Mykola_2007 пише:> >Перепрошую, а чому Вас обурюють внутрішні справи Франції?
>
> В принципы не обурило, а здивувало. Я б не хотів, щоб Україна розділила в данному плані її долю.
Не думаю, що французи впевнені, що наразі в України краща долі
>
> >То їхня справа. Чи ми заборонимо приймати на роботу чорношкірих?
>
> Головне що тут первинне, розкручування модного чорного кольору, щоб потім на цьому заробити, чи використання потребу на чорний колір.
Головне, що всі різні і всі рівні.
> На моє переконання, саме перший варіант і використовують, а саме розкручування. Ввведення нових еталонів, які в майбутньому повинні змінити уявлення про красу.
На Ваше уявлення про красу може щось вплинути? На моє - ні.
>
> >Мені - ніколи не буде, моїм друзям і знайомим - теж.
>
> Ну не буду сперечатися стосовно Вашої принциповості , бо не знаю.
Це не принциповість, це відсутність підстав для сорому за те, за що соромно визначально бути не може
> >І хто з найбагатших, найвідоміших, найвпливовіших жінок (та й взагалі людей) у США є багатодітними чорношкірими наркоманками
>
>
> А Вы думаете їм добре живеться, без дітей і постійно з думками про гроші і стрессами через це. Ні кращще народити купу дітей, піти на якусь роботу за квотою для чорношкірих, і жити ще на допомогу від держави, оце і є щастя по американські.
Звідки Ви знаєте? Ви пробували бути успішним американцем? Ви пробували народити купу дітей і жити ще на допомогу? не вірю!
2009.03.08 | 123
Я бачив багато міліціонерів з вусами. Це жах.
Mykola_2007 пише:> В 2000 році мене обурило те, що місс Франції представляє чорношкіра (я тоді про французок був іншої думки), а через років п'ять "патріотичні" емігранти почали підпалювати авто.
>
> Подібні симптоми ми отримуемо зараз.
>
> Масанга це нажаль продукт тої політики, яку веде теперешня влада. Якби це був поодинокий випадок..., але була ще чорношкіра дівчинка яка веде дитячу передачу, читав об'яву де шукається для ведення якогось шоу саме чорношкіра дівчина.
> І це лише початок. Скоро білим бути буде соромно. А буде як в Америці де найкраще живе, багатодітна чорношкіра наркоманка.
Скоро буде соромно бути поголеним. Все йде до того, що без вусів скоро не можна буде влаштуватися працювати у міліцію. Правозахисники мовчать.
Рятуйте, людоньки - вусаті йдуть.
2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: Масанга веде погоду лише тому, що вона темного кольору шкіри.
Не лише, брехати негарно. Вона її веде, оскільки вміє гарно розмовляти українською мовою, має сенічні дані, є привабливою тощо.Mykola_2007 пише:
> В 2000 році мене обурило те, що місс Франції представляє чорношкіра
Даремно. Адже місс - це краса, а не колір шкіри.
>
> Масанга це нажаль продукт тої політики, яку веде теперешня влада. Якби це був поодинокий випадок..., але була ще чорношкіра дівчинка яка веде дитячу передачу, читав об'яву де шукається для ведення якогось шоу саме чорношкіра дівчина.
Значить є попит. Це нормально. Не всі такі расисти, як Ви.
> І це лише початок. Скоро білим бути буде соромно.
Не буде.
>
> А буде як в Америці де найкраще живе, багатодітна чорношкіра наркоманка
Брехати негарно. Гарно поїхати в Америку й переконатися, що там білим бути не соромно, а найкраще живе не багатодітна чорношкіра наркоманка, а білий бізнесмен.
2009.03.08 | Sakha
А коли це Масанга стала мігрантом та щей нелегальним ?
2009.03.08 | 123
Масанга дуже класна.
2009.03.08 | Mykola_2007
Радійте, правозахисники хочуть, щоб все населення було Масангами
2009.03.08 | 123
У Вас проблеми з гарними жінками?
2009.03.08 | Mykola_2007
Ні, але Вам можу допомогти у цьому, щось підказати.
2009.03.08 | Sean
Хто? Де? Які правозахисники цього хочуть?
2009.03.08 | 123
"Правозахисники" називають расистів расистами
Деяким расистам це чомусь неприємно.2009.03.08 | Mykola_2007
А хто такі расисти? Бо любе формулювання робить всіх людей ними
Націоналіст виступає не проти культури та звичаїв народів, а проти згубного впливу культури та звичаїв та й самих народів, на свій. Я в Африку не лізу, і тим більше не веду там прогноз погоди.2009.03.08 | Mykola_2007
І захисники "прав негрів" і політики не говорять правди.
А дивитися треба за справами. А справи говорять про те що я тільки сказав.2009.03.08 | Sean
Про кого Ви? І у чому полягає правда?
Я кажу - що українці - сильна, самодостатня, конкурентноспроможна нація, котра не має підстав для комплексів. А Ви що кажете?2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: Радійте, правозахисники хочуть, щоб все населення було Масангами
Не хочуть, брехати негарно.2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: Навіщо якась анти пропогадна, коли і без газет все всі бачать
Mykola_2007 пише:>
> І так вже якась Масанга веде прогноз погоди
І що в цьому поганого? Ви - расист й виступаєте за заборону на професії згідно кольору шкіри?
2009.03.10 | Koala
А Микола Луценко - теж еталон краси для дівчат?
Не треба нав'язувати суспільству свої комплекси, у нього своїх достатньо2009.03.10 | Sean
Подивився Масангу - дуже приємна дівчина
файно говорить українською мовою. Супер! Я б її теж взяв на таку роботу.2009.03.08 | Sych
Якщо Україна є офіційним відстойником ЄС,(л)
Якщо Україна є офіційним відстойником ЄС, то цифри виглядають ок"Ukraine and the European Union have agreed to sign a Readmission Treaty as part of the Action Plan for 2005–2007. This Treaty provides for Ukraine and EU member countries to accept the return of citizens who have illegally entered or illegally remained on the territory of any of the countries, as well as to accept illegal migrants who are citizens of third countries or stateless individuals who have come to the territory of one of the countries through the territory of the other country.
The Treaty essentially obligates Ukraine to share responsibility for the security of the EU with the European Union, which Ukraine would like to join, in exchange for the free movement of people, which is the long-term goal of Ukraine and the EU. In the short
term, the signing of a Readmission Treaty with the EU is a necessary condition for a simplified visa regime for citizens of Ukraine traveling to the EU."
http://www.isp.org.pl/files/18872815360939916001156773716.pdf
До речі, це наочно ілюструє за кого тримають Україну в ЄС.
Горицвіт пише:
> Мене зацікавила ця стаття гігантськими цифрами:
>
> "Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
>
> По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?! Явний же ж брєд. І це газеті з претензією на солідність, тому здається, що це неспроста.
Ви не будете казати "брєд", якщо я скажу, що за час незалежності населенна скоротилося майже на таку цифру? Ци це вже комон ноуледж?
Потурання нелегальній імміграції є нормою сучасної ліберастичної світової еліти. ООН навіть називає нелегалів "irregular staying nationals". В Америці фактично відкритий кордон з Мексикою і, якщо я не помиляюся, вони десь отримують мільон нелегалів щорічно. Буш відкрив кордон та підписав SPP("Північно-Американський Союз") угоду з Мексикою та Канадою, а Обама доведе справу надаючи всі права нелегалам: на освіту, медицину етц.
Отож Україні не слід відставати від прогресивної спільноти та відкрити кордони взагалі та ласкаво привітати всіх, кому подобаються "і лани, і кручі".
2009.03.08 | Shooter
Ні, це Україна є офіційним відстійником ЄС
Оскільки угода абсолютно "рівноправна".А те, що Україна не може подбати про свої східні кордони - проблема України, не ЄС.
2009.03.08 | Горицвіт
Re: Якщо Україна є офіційним відстойником ЄС,(л)
Sych пише:> Якщо Україна є офіційним відстойником ЄС, то цифри виглядають ок
>
> "Ukraine and the European Union have agreed to sign a Readmission Treaty as part of the Action Plan for 2005–2007. This Treaty provides for Ukraine and EU member countries to accept the return of citizens who have illegally entered or illegally remained on the territory of any of the countries, as well as to accept illegal migrants who are citizens of third countries or stateless individuals who have come to the territory of one of the countries through the territory of the other country.
> The Treaty essentially obligates Ukraine to share responsibility for the security of the EU with the European Union, which Ukraine would like to join, in exchange for the free movement of people, which is the long-term goal of Ukraine and the EU. In the short
> term, the signing of a Readmission Treaty with the EU is a necessary condition for a simplified visa regime for citizens of Ukraine traveling to the EU."
Ну і справедливо. Ніхто не заважає Україні перекрити прохідний двір на східних кордонах. До речі, цифри по тих депортованих з ЄС якраз є точні (лінь шукати), і це далеко не мільйони.
> Ви не будете казати "брєд", якщо я скажу, що за час незалежності населенна скоротилося майже на таку цифру? Ци це вже комон ноуледж?
Покажіть мені тих 6.7 млн нелегальних імігрантів. Де вони?
> Потурання нелегальній імміграції є нормою сучасної ліберастичної світової еліти. ООН навіть називає нелегалів "irregular staying nationals". В Америці фактично відкритий кордон з Мексикою і, якщо я не помиляюся, вони десь отримують мільон нелегалів щорічно.
Давайте ще ми повчимо американців, як їм захищати свої кордони і кого пускати. Це смішно.
> Буш відкрив кордон та підписав SPP("Північно-Американський Союз") угоду з Мексикою та Канадою, а Обама доведе справу надаючи всі права нелегалам: на освіту, медицину етц.
>
> Отож Україні не слід відставати від прогресивної спільноти та відкрити кордони взагалі та ласкаво привітати всіх, кому подобаються "і лани, і кручі".
Треба перш за все зміцнити кордон з Росією. Також перестати міфічними цифрами кидатися про мільйони, а розібратися як насправді, а тоді виробити і імплементувати політику іміграції.
2009.03.08 | Сергій Кабуд
міжнародних мігрантів в Україні 6 833 198; виїхало ж бл. 20 міл
2005: кількість міжнародних мігрантів в Україні – 6 833 198 осібМіграція в Україні Та повернімося до України й розгляньмо си туацію щодо міграції на території України.
Відпо- відно до United Nations’ World Migrant Stock: The 2005 Revision Population Database кількість
міжнародних мігрантів в Україні –
6 833 198 осіб, серед них 3 947 827 жінок.
Відсоток жінок у даному випадку становить 57,8%. Привертає увагу той факт, що експерти Світового Банку визнають Україну однією з 10 країн світу, котрі найбільше приймають мігрантів
Every fifth Ukrainian breadwinner works abroad
02.04.2003 17:37___ www.PRAVDA.com.ua
Every fifth Ukrainian laborer works abroad, said Ombudsman Nina Karpachova speaking on protection of rights of Ukrainians abroad the Ukrainian parliament Wednesday.
As she put it, the estimations of the number of Ukrainian labor migrants vary from two million to seven million.
In 2002 6.1 million Ukrainians visited Russia, 4.2 million visited Poland, 1.8 million visited Hungary, 1.3 million - Moldova, 0.9 million - Belarus, 262,000 - Slovakia, 177,000 - Turkey, 116,000 - Romania, 97,000 - the Czech Republic, and 96,000 - Germany.
According to official data of the Labor Ministry, in the first half of 2002 20,617 Ukrainians temporarily worked abroad. The most Ukrainians worked in Greece (7,249), Cyprus (2,914), Liberia (2,266), Great Britain (1,287), the UAE (703), Germany (551), and Russia (543).
She said the official data of the Ministry does not reflect the real situation with labor migration from Ukraine.
According to estimations of the Ukrainian Embassy in Russia, in 2002 about one million Ukrainians worked in Russia only.
The Foreign Ministry estimates that over two million Ukrainians are illegally working abroad. According to the ministry, about 300,000 Ukrainians are in Poland, 200,000 Ukrainians are in Italy, from 100,000 to 200,000 in the Czech Republic, 140,000-150,000 Ukrainians are in Portugal, about 100,000 Ukrainians - in Spain, about 35,000 - in Turkey, and some 20,000 - in the U.S.
The ombudsman estimates that at least five million Ukrainian citizens work abroad every year depending on the season.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ті, хто, не маючи роботи в Україні, був змушений виїхати за кордон на заробітки і не перебуває на консульському обліку, тобто нелегальні трудові мігранти.
Чекати, що хтось з них спеціально поїхав додому, щоб взяти участь у виборах, не доводиться. А таких українців – мільйони.
За даними, оприлюдненими МВС, з 2003 року по середину вересня 2007 з України виїхали и не повернулися приблизно 3.3 млн. громадян.
44 percent of russians who lived in Ukraine in 1989 were born outside Ukraine
тут наводяться лише данні про в'їзд і виїзд з Україми з кінця 19 сторіччя і по сьогодення.
Не забуваймо що совєцкій режим відправив на 'той світ' лише у 32-33 роках
7 міліонів українців переважно в сільській місцевості.
Кількість жертв серед українців під час змагань за незалежність та боротьби проти більшовизма у 20х роках теж вимірюється міліонами.
Також червона армія Сталіна і союзна їй гітлерівска армія під час спільної окупації їми України в часи Другої світової війни знищили на смерть не меньше 10 міліонів українців.
Окремо від Голодомору 30 років та інших періодів голодух (40і роки) совецьким режимом в в масових політичних репресіях були знищені ще сотні тисяч а можливо і міліони українців.
http://www.migrationinformation.org/Profiles/display.cfm?ID=365
http://www.ukrweekly.com/Archive/2005/300518.shtml
===========================
Before soviet occupation
===========================
As a result of poverty and lack of land, over
10 percent of the population of Western Ukraine, then part of the Austro-Hungarian Empire, immigrated to the United States, Canada, and Latin American countries between the end of the 19th and the beginning of 20th century.
In the interwar period, when the western Ukrainian territories belonged to Poland and Romania, emigration continued apace.
Emigration from eastern Ukraine, which belonged to the Russian empire, was also strong.
At the beginning of the 20th century, the czarist government transferred :
1.6 million (at least) Ukrainian peasants to Kazakhstan and the Russian Far East, providing them with land plots in order to settle remote territories.
=========================
SOVIET OCCUPATION period
=========================
Economic emigration was complemented by two waves of political emigration to the West.
The first was caused by the defeat of the 1917-1920 national revolution while the second was the result of the Soviet administration's oppression of the resistance movement by the Ukrainian Insurgent Army (UPA) during World War II and afterwards.
These migrations caused a large Ukrainian diaspora to form in the Western hemisphere.
Today, approximately:
2 million Ukrainians and those of Ukrainian descent live in the US
1 million in Canada
300 thousands in Brazil.
During Stalin's reign, force was increasingly used to resettle Ukrainians. At the time of collectivization:
1 million people (at least)
- 200 thousands farming households - were "dekulakized" (a process whereby purportedly wealthy peasants or kulaks were oppressed by Stalin for having capitalist tendencies) and forcibly deported.
1 million people (at least)
- were deported by the Soviet administration from western Ukraine between 1939 and 1941 after its annexation to the USSR in accordance with the Molotov-Ribbentrop Pact.
In this agreement, Hitler and Stalin divided up Poland, whose borders then included much of western Ukraine, including the important city of Lviv.
200 thousands people from the region were accused of political unreliability and deported in the post-war period.
Representatives of national minorities in the Ukraine were oppressed along with ethnic Ukrainians. In the 1930s and 1940s:
450 thousands ethnic Germans and
200 thousands(at least) Crimean Tatars were deported
Also deported were: Poles, Bulgarians, Armenians, and Greeks.
In addition to deportations, the regime actively used supposedly "voluntary" migration tactics, including the mobilization of youth for new building projects, centralized reallocation of new university graduates, and army service.
In the Soviet era, the number of ethnic Ukrainians who lived within the USSR but outside of Ukraine grew consistently.
According to the last Soviet census in 1989, there were :
6.8 million such Ukrainians in USSR outside Ukraine.
the largest numbers were :
4.4 million in Russia and
890 thousands in Kazakhstan
The population outflow from Ukraine, however, was accompanied by an even larger inflow from other parts of the USSR.
During the Soviet era, Ukraine always had more immigration than emigration.
However, as young people moved to Siberia and the far north of the USSR to work, mostly pensioners returned.
Migration also affected the ethnic composition of the population.
Ethnic Ukrainians made up the largest proportion of those leaving, while the incoming population was to a large extent represented by other ethnicities, in most cases ethnic Russians.
The Soviet Census of 1989 showed that :
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
44 percent of Russians living in the Ukrainian republic were born outside Ukraine.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The key objectives of Soviet migration policy were mixing the multinational population of the USSR to create a new supranational
"Soviet people"
and satisfying the empire's labor market needs.
Before the collapse of the Soviet Union, emigration to countries outside the Soviet Union was strictly limited. Permission to exit the USSR was issued only for the purpose of family reunification and was primarily available for Jews immigrating to Israel or for Germans moving to Germany.
The Soviet regime relaxed its emigration policies only during perestroika in the 1980s.
In 1987:
5,400 Ukrainians residents received permission to emigrate to the West
in 1989
36,500 were allowed to leave to the West
By 1990, this number had already reached over
90 thousands including minors.
Most of these migrants planned to move to Israel. In reality, only:
76,500 actually left due to the 1990 Gulf War and international tensions in the Middle East.
==========================================
Migration after collapse of soviet union
==========================================
The collapse of the USSR and the first years of Ukrainian independence are associated with large-scale immigration into Ukraine.
According to the State Committee of Ukraine for Statistics, which registers incoming/outgoing permanent residents:
1 million( at least) individuals immigrated to Ukraine between the beginning of 1991 and the end of 1992.
Of those:
984 thousands moved in from the former Soviet Union (FSU), and
81 thousands came from Central European countries (these were mostly military personnel of the Soviet army divisions and their family members).
In 1992, when immigration was the strongest:
538,200 people entered Ukraine. However, in the ensuing years, immigration to the country declined.
In 2004, only 38,600 people entered — 32,600 from post-Soviet states and 6 thousands from other countries.
Between 1991 and 2004:
2,229,870 individuals immigrated to Ukraine
(over two million from post-Soviet countries and 164 thousands from other states).
Between 1991 and 2004, the government counted:
2,537,400 individuals who emigrated FROM Ukraine permanently
1,897,500 moved to other post-Soviet states, and
639,900 moved to other, mainly Western, states, for good.
The number of people emigrating from Ukraine has decreased by almost 5 times since the early 1990s.
In 1991:
310,200 individuals left the country (236,600 moved to other post-Soviet states and
73,600 to other countries).
However, in 2004, only:
46,200 emigrated — 28,900 to CIS(Sovok) states and
17,300 to other states.
The decline in emigration can also be attributed to Ukrainian citizens no longer being able to obtain political asylum in the West
==================================
Labor Migration
==================================
In the context of low salaries and unemployment within Ukraine, labor migration became a mass phenomenon at the end of the 1990s.
Estimates reach up to
7 milion ukrainians are working abroad now.
-------------
1990s:
-------------
10 thousands(and more) Ukrainians entered Argentina during the 1990s
----------------
2002.
----------------
In 2002 the official(minimal) figures that Ukrainian embassies reported in 2002 are:
300 thousands Ukrainian citizens are working in Poland,
200 thousands in Italy, approximately
200 thousands in the Czech Republic,
150 thousands in Portugal,
100 thousands in Spain,
35 thousands in Turkey,
20 thousands in the US.
Largest number of Ukrainian workers abroad, about
1 million, are in the Russian Federation.
Remittances from Ukrainians working abroad in 2002 amount to between :
$4 and $6 billion per year.
This money is predominantly used for family consumption as well as for children's education and housing. To a much lesser extent, money is invested into small family businesses, mainly because Ukraine has few economic incentives for such enterprises.
Actual figures as of today are considerably higher:
--------------
2003
--------------
In 2003 estimates put the number of Ukrainians working in London as high as
40 thousands(London) with possibly up to
100 thousands(United Kingdom) Ukrainians in the U.K. as a whole.
In 2003 Nina Karpachova, Ukrainian Parliament Commissioner for Human rights, declared :
"Every fifth able-bodied Ukrainian is working abroad at present."
-----------
2005
-----------
In May 2005, Vice Minister for Foreign Affairs Valentyn Nalyvaichenko offered the following figures and explanations :
1 million to 1.2 million Ukrainians work in Russia "at the time the work force is in high demand there";
220 thousands to 230 thousands work in Portugal, of whom, 200 thousands have legal employment
120 thousands to 130 thousands work in Spain, 50 thousands on a legal basis
50 thousands(around)Ukrainians received 5year multi-entry visas to the United States in 2004
====================================================
Transit, Illegal Migration, and Human Trafficking
====================================================
The absence of well-regulated borders with the newly independent states of the FSU, and increased border and immigration security within the European Union (EU) have turned Ukraine into a transit country for illegal migrants from Asia and Africa seeking entrance to Western Europe.
Between 1991 and 2003 about :
100 thousands illegal migrants were detained at Ukraine's western border.
The number of individuals apprehended skyrocketed from 148 in 1991 to 14,600 in 1999.
Every year:
25 thousands to 28 thousands illegal foreigners are identified through spot ID checks and other forms of internal control.
Their real number, however, is much higher, since Ukraine has less control of its eastern border with Russia, the country faces a growing number of illegal and other kacap migrants.
100 thousands Ukrainian women became victims of human trafficking in the 1990s.
Only 15 percent of them were aware of what fate awaited them abroad. The remaining 85 percent believed they would be employed as waitresses, dancers, or maids in hotels.
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
Some quite interesting additional facts:
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
------------------------
Soviet Occupation
------------------------
According to the Encyclopedia of Ukraine, by 1989 the estimated number of Ukrainians and their descendants living outside of the political boundaries of Ukraine was:
14 million 464 thousands.
Most of them were inhabitants of neighboring countries (Russia, Moldova, Belarus, Poland, etc.), but a significant number - about
2.5 million - dwelled in the Americas and close to
1.5 million others were residing in the non-Russian parts of Soviet Asia, especially in Kazakhstan and Kyrgyzstan.
The estimated number of Ukrainians in Western Europe in 1989 - less than 100 thousands - was small by comparison; that community, in less than two decades, is now a number of times larger.
----------------------------------
after soviet union collapsed
----------------------------------
10 thousands(and more) Ukrainians entered Argentina during the 1990s. In the period 1990-2000 a total of:
9,879 permits for temporary residence and another 587 for permanent residence in Argentina were granted to Ukrainian nationals.
------------------------
RUSSIA:
------------------------
2,943,471 (according to 2002 All-Russian Census) Ukrainians lived in the Russian Federation - fewer than the last Soviet census:
4.4 million (1989 Soviet Census) had reported .
Yet Russia receives the most Ukrainian visitors:
6.1 million Ukrainians visited Russia (more than any other country) in 2002
compared with
4.2 million Ukrainians visited Poland in 2002
Which puts Russian Census figures in question:
russification of ukrainians is supposed to help curb their nationalism and desire to freedom.
------------------
EUROPE
------------------
United Kingdom:
------------------
in the United Kingdom, where the number of Ukrainian visitors in recent years has steadily been increasing. In that country, during the period of 2000 to the first half of 2002, "the U.K. Embassy in Ukraine informed that 8,825 persons visited ... for education, 40 for medical treatment, 963 for employment, and 8,627 for agricultural work.
In 2003 estimates put the number of Ukrainians working in London as high as:
40 thousands, with possibly up to
100 thousands Ukrainians in the U.K. as a whole.
Italy:
-------------------
In May 2002 a reported
5 thousands Ukrainians gathered in Rome, the capital city of Italy, to attend a Ukrainian Catholic Easter divine liturgy that was celebrated by Bishop Ivan Choma and 10 other priests in the Church of St. Sophia. In addition, "Ukrainians in more than
40 other Italian cities were able to celebrate Easter in their own language and rite.
========================================================================================
In 2003 Nina Karpachova, Ukrainian Parliament Commissioner for Human rights, declared :
"Every fifth able-bodied Ukrainian is working abroad at present."
========================================================================================
2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: міжнародних мігрантів в Україні 6 833 198; виїхало ж бл. 20 міл
Значно менше й тих, і іншихСергій Кабуд пише:
>
> Та повернімося до України
то повертайтеся
2009.03.09 | Михайло Свистович
Re: "антимігрантська" пропаганда торкнулася і "поважних" газет
Горицвіт пише:>
> "Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
>
> По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?!
А, оскільки в селах їх практично немає, та й в провінційних містах небагато, то у Києві десь кожен третій
2009.03.09 | Хвізик
Re: "антимігрантська" пропаганда торкнулася і "поважних" газет
Михайло Свистович пише:> Горицвіт пише:
> >
> > "Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
> >
> > По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?!
>
> А, оскільки в селах їх практично немає, та й в провінційних містах небагато, то у Києві десь кожен третій
згоден. явна брехня
реальна цифра має бути принаймні на порядок нижчою. Можливо, хтось зайвий нуль приписав
2009.03.09 | Сергій Кабуд
думаю 6-7 міліонів мігрантів це правильна цифра, ось історія:
Migration after collapse of soviet union==========================================
http://www2.maidan.org.ua/n/free/1236510608
The collapse of the USSR and the first years of Ukrainian independence are associated with large-scale immigration into Ukraine.
According to the State Committee of Ukraine for Statistics, which registers incoming/outgoing permanent residents:
1 million( at least) individuals immigrated to Ukraine between the beginning of 1991 and the end of 1992.
Of those:
984 thousands moved in from the former Soviet Union (FSU), and
81 thousands came from Central European countries (these were mostly military personnel of the Soviet army divisions and their family members).
In 1992, when immigration was the strongest:
538,200 people entered Ukraine. However, in the ensuing years, immigration to the country declined.
In 2004, only 38,600 people entered — 32,600 from post-Soviet states and 6 thousands from other countries.
Between 1991 and 2004:
2,229,870 individuals immigrated to Ukraine
(over two million from post-Soviet countries and 164 thousands from other states).
2009.03.09 | Михайло Свистович
Якби вона була правильна, це було б видно неозброєним оком
2009.03.09 | Хвізик
насправді дійсно багато людей в‘їхало в україну
зокрема, багато повернулося українців, які жили в Росії і в середньоазійських республік, але вони не є нелегалами, бо вони родилися і виросли в Україні.але їх теж аж ніяк не 6 мільйонів
в мільйонів, то був би кожен 7й стрічний
а навіть в Києві за місяць на вулицях можна побачити 5-6 китайських облич, десяток кавказців, та ще 1-2 негри. І хто сказав, що вони нелегали?
нелегали не є проблемою для україни, а сама тема підкидається з москви
2009.03.10 | Сергій Кабуд
це люди словянської зовнішності з СССР
і їх не меньше 6-7 міліонівпочитай уважно цифри,- міжнародна статистика ПОВНІСТТЮ підтверджена опосередкованим аналізом
було 52 міл
виїхало 15-20 міл
мало б залишитися 32-37міл
а є 42-45 міл
от ці 5-10 міл і є МІГРАНТИ які приїхали в Україну лише останні 20 літ
2009.03.10 | Хвізик
Re: це люди словянської зовнішності з СССР
Сергій Кабуд пише:> і їх не меньше 6-7 міліонів
>
> почитай уважно цифри,- міжнародна статистика ПОВНІСТТЮ підтверджена опосередкованим аналізом
>
> було 52 міл
> виїхало 15-20 міл
ця цифра також завищена
>
> мало б залишитися 32-37міл
>
> а є 42-45 міл
>
> от ці 5-10 міл і є МІГРАНТИ які приїхали в Україну лише останні 20 літ
2009.03.10 | Сергій Кабуд
чи Ти встиг почитати це: (л)
тут лише один битий лінк на юкрейніан вікліале це немає значення:
Цікаво що 44% 'росіян' в Україні у 1989р НЕ НАРОДИЛИСЯ В УКРАЇНІ
і ще багато чого.
Цифр багато, читати це треба уважно, не все тут очевидне.
----------------------------------------------
міжнародних мігрантів в Україні 6 833 198; виїхало ж бл. 20 міл
2005: кількість міжнародних мігрантів в Україні – 6 833 198 осіб
Міграція в Україні Та повернімося до України й розгляньмо си туацію щодо міграції на території України.
Відпо- відно до United Nations’ World Migrant Stock: The 2005 Revision Population Database кількість
міжнародних мігрантів в Україні –
6 833 198 осіб, серед них 3 947 827 жінок.
Відсоток жінок у даному випадку становить 57,8%. Привертає увагу той факт, що експерти Світового Банку визнають Україну однією з 10 країн світу, котрі найбільше приймають мігрантів
Every fifth Ukrainian breadwinner works abroad
02.04.2003 17:37___ www.PRAVDA.com.ua
Every fifth Ukrainian laborer works abroad, said Ombudsman Nina Karpachova speaking on protection of rights of Ukrainians abroad the Ukrainian parliament Wednesday.
As she put it, the estimations of the number of Ukrainian labor migrants vary from two million to seven million.
In 2002 6.1 million Ukrainians visited Russia, 4.2 million visited Poland, 1.8 million visited Hungary, 1.3 million - Moldova, 0.9 million - Belarus, 262,000 - Slovakia, 177,000 - Turkey, 116,000 - Romania, 97,000 - the Czech Republic, and 96,000 - Germany.
According to official data of the Labor Ministry, in the first half of 2002 20,617 Ukrainians temporarily worked abroad. The most Ukrainians worked in Greece (7,249), Cyprus (2,914), Liberia (2,266), Great Britain (1,287), the UAE (703), Germany (551), and Russia (543).
She said the official data of the Ministry does not reflect the real situation with labor migration from Ukraine.
According to estimations of the Ukrainian Embassy in Russia, in 2002 about one million Ukrainians worked in Russia only.
The Foreign Ministry estimates that over two million Ukrainians are illegally working abroad. According to the ministry, about 300,000 Ukrainians are in Poland, 200,000 Ukrainians are in Italy, from 100,000 to 200,000 in the Czech Republic, 140,000-150,000 Ukrainians are in Portugal, about 100,000 Ukrainians - in Spain, about 35,000 - in Turkey, and some 20,000 - in the U.S.
The ombudsman estimates that at least five million Ukrainian citizens work abroad every year depending on the season.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ті, хто, не маючи роботи в Україні, був змушений виїхати за кордон на заробітки і не перебуває на консульському обліку, тобто нелегальні трудові мігранти.
Чекати, що хтось з них спеціально поїхав додому, щоб взяти участь у виборах, не доводиться. А таких українців – мільйони.
За даними, оприлюдненими МВС, з 2003 року по середину вересня 2007 з України виїхали и не повернулися приблизно 3.3 млн. громадян.
44 percent of russians who lived in Ukraine in 1989 were born outside Ukraine
тут наводяться лише данні про в'їзд і виїзд з Україми з кінця 19 сторіччя і по сьогодення.
Не забуваймо що совєцкій режим відправив на 'той світ' лише у 32-33 роках
7 міліонів українців переважно в сільській місцевості.
Кількість жертв серед українців під час змагань за незалежність та боротьби проти більшовизма у 20х роках теж вимірюється міліонами.
Також червона армія Сталіна і союзна їй гітлерівска армія під час спільної окупації їми України в часи Другої світової війни знищили на смерть не меньше 10 міліонів українців.
Окремо від Голодомору 30 років та інших періодів голодух (40і роки) совецьким режимом в в масових політичних репресіях були знищені ще сотні тисяч а можливо і міліони українців.
http://www.migrationinformation.org/Profiles/display.cfm?ID=365
http://www.ukrweekly.com/Archive/2005/300518.shtml
===========================
Before soviet occupation
===========================
As a result of poverty and lack of land, over
10 percent of the population of Western Ukraine, then part of the Austro-Hungarian Empire, immigrated to the United States, Canada, and Latin American countries between the end of the 19th and the beginning of 20th century.
In the interwar period, when the western Ukrainian territories belonged to Poland and Romania, emigration continued apace.
Emigration from eastern Ukraine, which belonged to the Russian empire, was also strong.
At the beginning of the 20th century, the czarist government transferred :
1.6 million (at least) Ukrainian peasants to Kazakhstan and the Russian Far East, providing them with land plots in order to settle remote territories.
=========================
SOVIET OCCUPATION period
=========================
Economic emigration was complemented by two waves of political emigration to the West.
The first was caused by the defeat of the 1917-1920 national revolution while the second was the result of the Soviet administration's oppression of the resistance movement by the Ukrainian Insurgent Army (UPA) during World War II and afterwards.
These migrations caused a large Ukrainian diaspora to form in the Western hemisphere.
Today, approximately:
2 million Ukrainians and those of Ukrainian descent live in the US
1 million in Canada
300 thousands in Brazil.
During Stalin's reign, force was increasingly used to resettle Ukrainians. At the time of collectivization:
1 million people (at least)
- 200 thousands farming households - were "dekulakized" (a process whereby purportedly wealthy peasants or kulaks were oppressed by Stalin for having capitalist tendencies) and forcibly deported.
1 million people (at least)
- were deported by the Soviet administration from western Ukraine between 1939 and 1941 after its annexation to the USSR in accordance with the Molotov-Ribbentrop Pact.
In this agreement, Hitler and Stalin divided up Poland, whose borders then included much of western Ukraine, including the important city of Lviv.
200 thousands people from the region were accused of political unreliability and deported in the post-war period.
Representatives of national minorities in the Ukraine were oppressed along with ethnic Ukrainians. In the 1930s and 1940s:
450 thousands ethnic Germans and
200 thousands(at least) Crimean Tatars were deported
Also deported were: Poles, Bulgarians, Armenians, and Greeks.
In addition to deportations, the regime actively used supposedly "voluntary" migration tactics, including the mobilization of youth for new building projects, centralized reallocation of new university graduates, and army service.
In the Soviet era, the number of ethnic Ukrainians who lived within the USSR but outside of Ukraine grew consistently.
According to the last Soviet census in 1989, there were :
6.8 million such Ukrainians in USSR outside Ukraine.
the largest numbers were :
4.4 million in Russia and
890 thousands in Kazakhstan
The population outflow from Ukraine, however, was accompanied by an even larger inflow from other parts of the USSR.
During the Soviet era, Ukraine always had more immigration than emigration.
However, as young people moved to Siberia and the far north of the USSR to work, mostly pensioners returned.
Migration also affected the ethnic composition of the population.
Ethnic Ukrainians made up the largest proportion of those leaving, while the incoming population was to a large extent represented by other ethnicities, in most cases ethnic Russians.
The Soviet Census of 1989 showed that :
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
44 percent of Russians living in the Ukrainian republic were born outside Ukraine.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The key objectives of Soviet migration policy were mixing the multinational population of the USSR to create a new supranational
"Soviet people"
and satisfying the empire's labor market needs.
Before the collapse of the Soviet Union, emigration to countries outside the Soviet Union was strictly limited. Permission to exit the USSR was issued only for the purpose of family reunification and was primarily available for Jews immigrating to Israel or for Germans moving to Germany.
The Soviet regime relaxed its emigration policies only during perestroika in the 1980s.
In 1987:
5,400 Ukrainians residents received permission to emigrate to the West
in 1989
36,500 were allowed to leave to the West
By 1990, this number had already reached over
90 thousands including minors.
Most of these migrants planned to move to Israel. In reality, only:
76,500 actually left due to the 1990 Gulf War and international tensions in the Middle East.
==========================================
Migration after collapse of soviet union
==========================================
The collapse of the USSR and the first years of Ukrainian independence are associated with large-scale immigration into Ukraine.
According to the State Committee of Ukraine for Statistics, which registers incoming/outgoing permanent residents:
1 million( at least) individuals immigrated to Ukraine between the beginning of 1991 and the end of 1992.
Of those:
984 thousands moved in from the former Soviet Union (FSU), and
81 thousands came from Central European countries (these were mostly military personnel of the Soviet army divisions and their family members).
In 1992, when immigration was the strongest:
538,200 people entered Ukraine. However, in the ensuing years, immigration to the country declined.
In 2004, only 38,600 people entered — 32,600 from post-Soviet states and 6 thousands from other countries.
Between 1991 and 2004:
2,229,870 individuals immigrated to Ukraine
(over two million from post-Soviet countries and 164 thousands from other states).
Between 1991 and 2004, the government counted:
2,537,400 individuals who emigrated FROM Ukraine permanently
1,897,500 moved to other post-Soviet states, and
639,900 moved to other, mainly Western, states, for good.
The number of people emigrating from Ukraine has decreased by almost 5 times since the early 1990s.
In 1991:
310,200 individuals left the country (236,600 moved to other post-Soviet states and
73,600 to other countries).
However, in 2004, only:
46,200 emigrated — 28,900 to CIS(Sovok) states and
17,300 to other states.
The decline in emigration can also be attributed to Ukrainian citizens no longer being able to obtain political asylum in the West
==================================
Labor Migration
==================================
In the context of low salaries and unemployment within Ukraine, labor migration became a mass phenomenon at the end of the 1990s.
Estimates reach up to
7 milion ukrainians are working abroad now.
-------------
1990s:
-------------
10 thousands(and more) Ukrainians entered Argentina during the 1990s
----------------
2002.
----------------
In 2002 the official(minimal) figures that Ukrainian embassies reported in 2002 are:
300 thousands Ukrainian citizens are working in Poland,
200 thousands in Italy, approximately
200 thousands in the Czech Republic,
150 thousands in Portugal,
100 thousands in Spain,
35 thousands in Turkey,
20 thousands in the US.
Largest number of Ukrainian workers abroad, about
1 million, are in the Russian Federation.
Remittances from Ukrainians working abroad in 2002 amount to between :
$4 and $6 billion per year.
This money is predominantly used for family consumption as well as for children's education and housing. To a much lesser extent, money is invested into small family businesses, mainly because Ukraine has few economic incentives for such enterprises.
Actual figures as of today are considerably higher:
--------------
2003
--------------
In 2003 estimates put the number of Ukrainians working in London as high as
40 thousands(London) with possibly up to
100 thousands(United Kingdom) Ukrainians in the U.K. as a whole.
In 2003 Nina Karpachova, Ukrainian Parliament Commissioner for Human rights, declared :
"Every fifth able-bodied Ukrainian is working abroad at present."
-----------
2005
-----------
In May 2005, Vice Minister for Foreign Affairs Valentyn Nalyvaichenko offered the following figures and explanations :
1 million to 1.2 million Ukrainians work in Russia "at the time the work force is in high demand there";
220 thousands to 230 thousands work in Portugal, of whom, 200 thousands have legal employment
120 thousands to 130 thousands work in Spain, 50 thousands on a legal basis
50 thousands(around)Ukrainians received 5year multi-entry visas to the United States in 2004
====================================================
Transit, Illegal Migration, and Human Trafficking
====================================================
The absence of well-regulated borders with the newly independent states of the FSU, and increased border and immigration security within the European Union (EU) have turned Ukraine into a transit country for illegal migrants from Asia and Africa seeking entrance to Western Europe.
Between 1991 and 2003 about :
100 thousands illegal migrants were detained at Ukraine's western border.
The number of individuals apprehended skyrocketed from 148 in 1991 to 14,600 in 1999.
Every year:
25 thousands to 28 thousands illegal foreigners are identified through spot ID checks and other forms of internal control.
Their real number, however, is much higher, since Ukraine has less control of its eastern border with Russia, the country faces a growing number of illegal and other kacap migrants.
100 thousands Ukrainian women became victims of human trafficking in the 1990s.
Only 15 percent of them were aware of what fate awaited them abroad. The remaining 85 percent believed they would be employed as waitresses, dancers, or maids in hotels.
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
Some quite interesting additional facts:
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
------------------------
Soviet Occupation
------------------------
According to the Encyclopedia of Ukraine, by 1989 the estimated number of Ukrainians and their descendants living outside of the political boundaries of Ukraine was:
14 million 464 thousands.
Most of them were inhabitants of neighboring countries (Russia, Moldova, Belarus, Poland, etc.), but a significant number - about
2.5 million - dwelled in the Americas and close to
1.5 million others were residing in the non-Russian parts of Soviet Asia, especially in Kazakhstan and Kyrgyzstan.
The estimated number of Ukrainians in Western Europe in 1989 - less than 100 thousands - was small by comparison; that community, in less than two decades, is now a number of times larger.
----------------------------------
after soviet union collapsed
----------------------------------
10 thousands(and more) Ukrainians entered Argentina during the 1990s. In the period 1990-2000 a total of:
9,879 permits for temporary residence and another 587 for permanent residence in Argentina were granted to Ukrainian nationals.
------------------------
RUSSIA:
------------------------
2,943,471 (according to 2002 All-Russian Census) Ukrainians lived in the Russian Federation - fewer than the last Soviet census:
4.4 million (1989 Soviet Census) had reported .
Yet Russia receives the most Ukrainian visitors:
6.1 million Ukrainians visited Russia (more than any other country) in 2002
compared with
4.2 million Ukrainians visited Poland in 2002
Which puts Russian Census figures in question:
russification of ukrainians is supposed to help curb their nationalism and desire to freedom.
------------------
EUROPE
------------------
United Kingdom:
------------------
in the United Kingdom, where the number of Ukrainian visitors in recent years has steadily been increasing. In that country, during the period of 2000 to the first half of 2002, "the U.K. Embassy in Ukraine informed that 8,825 persons visited ... for education, 40 for medical treatment, 963 for employment, and 8,627 for agricultural work.
In 2003 estimates put the number of Ukrainians working in London as high as:
40 thousands, with possibly up to
100 thousands Ukrainians in the U.K. as a whole.
Italy:
-------------------
In May 2002 a reported
5 thousands Ukrainians gathered in Rome, the capital city of Italy, to attend a Ukrainian Catholic Easter divine liturgy that was celebrated by Bishop Ivan Choma and 10 other priests in the Church of St. Sophia. In addition, "Ukrainians in more than
40 other Italian cities were able to celebrate Easter in their own language and rite.
========================================================================================
In 2003 Nina Karpachova, Ukrainian Parliament Commissioner for Human rights, declared :
"Every fifth able-bodied Ukrainian is working abroad at present."
========================================================================================
2009.03.10 | Хвізик
Re: чи Ти встиг почитати це: (л)
7 мільйонів виїхало після розвалу совка і не вернулося - в це я вірю20 мільйонів українців за кордоном - вважаю заниженою вдвічі
2009.03.10 | Сергій Кабуд
виїхало до 20 міл, зокрема 3.3 з 2003 по 2007
міліон в середньому вибуває на рік. під тим чи іншим приводом виїзду:За даними, оприлюдненими МВС, з 2003 року по середину вересня 2007 з України виїхали и не повернулися приблизно 3.3 млн. громадян.
з статті Захарова
2009.03.10 | Хвізик
Re: виїхало до 20 міл, зокрема 3.3 з 2003 по 2007 (ред)
покажи, як Ти рахуєш 20 млндо речі, з тих, котрі їхали в Росію, багато получили рос паспорти і з ними вернулись, фактично з подвійним громадянством - російську пенсію получати хочуть
заборона подвійного громадянства нині вже втратила смисл
2009.03.10 | Сергій Кабуд
я рахував оціночно, а Захаров послався на МВС
і мої розрахунки на приблизно міліон на рік підтвердилисяЯкщо подивитися уважно на цифри з статті, то десь порядок виглядає міліон на рік
Точно ми не знаємо
ми не можемо повністтю довіряти даним МВС чи Росії,
але опосередковано і на протязі довгого часу ми це можемо спостерігати і рахувати з різних джерел
Власне протилежна точка зору базується на нашому ВІДЧУТТІ:
тіпа НЕ МОЖЕ БУТИ
але ось є цифри: 3.3 міл з 2003 по 2007
2009.03.10 | Хвізик
Re: виїхало до 20 міл, зокрема 3.3 з 2003 по 2007
Сергій Кабуд пише:> міліон в середньому вибуває на рік. під тим чи іншим приводом виїзду:
>
> За даними, оприлюдненими МВС, з 2003 року по середину вересня 2007 з України виїхали и не повернулися приблизно 3.3 млн. громадян.
>
> з статті Захарова
якби цифра захарова була правдивою, то можна було би повірити у 15 млн, що виїхали з 91го року
гадаю, точна статитстика має десь бути скільки виїхало і скільки в‘їхало, бодай за якийсь рік. а також, по яких паспортах виїхали і по яких в‘їхали
2009.03.10 | Хвізик
з тих, котрі в‘їхали, думаю більшість українці, котрі повертають
ся назад, але з чужим громадянствомя знаю кількох таких, що виїхали років 20 тому, получили громадянство США, заробили американську пенсію, і вернулися назад як громадяни США
2009.03.10 | Сергій Кабуд
думаю що саме так
2009.03.10 | Сергій Кабуд
в моїй статті є кілька десятків різних цифр з різних країн
не певен чи десь є принципово більше цифрпросто уявивши як отримують паспорти, як зафіксувати вїзд і виїзд
як це мінялося з 1988 року...
прочитай як буде час уважно все що там є, з урахуванням дат коли ці чи інші цифри опубліковані
Захаров- це лише одна з найпереконлівіших цифр
2009.03.10 | Хвізик
статистику веде українська прикордонна служба
але навряд чи вони їх опублікують2009.03.10 | Сергій Кабуд
якщо б її побачити з 1986року десь
я думаю ми б троха прихуїли всі2009.03.10 | Хвізик
Re: якщо б її побачити з 1986року десь
Сергій Кабуд пише:> я думаю ми б троха прихуїли всі
це так
але хоча б один рік показали, і того б хватило
2009.03.10 | Сергій Кабуд
Москва веде політику витиснення українців ще з бісзна яких часів
вони накопичили колосальний досвід2009.03.10 | Хвізик
40% населення за 17 років - кожен би побачив на власні очі
є якесь лукавство у цій статистиціможливо, імігранти, які їдуть далі на захід враховуються і як імігранти, і як емігранти
тобто, якщо через країну пройшов потік з 6 мільйонів, то вони додали і до понаєхавших, і до тих, котрі виїхали
2009.03.10 | Сергій Кабуд
але 6-8 міліонів вїхали в Україну
може і побачили, не знаюякщо советская статистика не брехала: в Україні жило 52 міліони
а стало за 20 років 46
можливо знелюдило багато міст і сіл де нема на що прожити
2009.03.10 | Хвізик
коли сталін заявив, що у війні загинуло 7 млн - йому ніхто не по
повірив. бо всім було наочно ясно, що загинуло вп‘ятеро більше. щоб троха заспокоїти народ, тоді хрущов придумав 15 млн, але й це не помогло.Прийшлося Брєжнєву піднімати цифру до 20, а Горбачову до 27ми
З цифрою 27 мало хто сперечається. Хоча й вона занижена
2009.03.10 | Сергій Кабуд
про жертв є джерела(!) (l)
Рудольф Rummel Джозеф (народився 21 жовтня 1932) є професором політичних наук в Університеті Гаваї.Він провів свою кар'єру збирання даних з питань колективного насильства і воєн з метою надання допомоги в напрямку їхнього врегулювання або ліквідації.
Rummel придумав термін democide на вбивство з боку уряду, його дослідження стверджують, що в шість разів більше людей, які померли від democide в ході 20-го століття, ніж у всьому, що сторіччя воєн разом узятих.
Він робить висновок про те, що демократія є формою правління мірою, швидше за все, вбивати своїх громадян і що демократії не ведуть війну один проти одного.
Rummel є автором 24 наукових книг і опублікував його основні результати в розумінні конфлікту і війни (1975-81).
Потім він провів наступні п'ятнадцять років уточнення основних теорії та емпіричним шляхом тестування за новими даними, у відношенні емпіричні результати інших, а також на тематичних досліджень.
Потужність Kills (1997) підводить підсумки Rummel дослідження.
Інші роботи включають смертодійне Політика: радянського геноциду та масових вбивств, 1917-1987 (1990); Китаю Кривавий століття: геноцид і масові вбивства з 1900 (1991); Democide: нацистського геноциду та масових вбивств (1992); Смерть від уряду (1994 рік); і статистики Democide (1997).
Виписки, малюнки та таблиці, з книг, в тому числі його джерела та відомості про розрахунки, можна ознайомитися в Інтернеті на своєму сайті.
Rummel також автором взаєморозуміння фактор аналіз (1970) і розумінні кореляції (1976).
Він є автором Ніколи ряд альтернативних історії романів, в яких таємне суспільство посилає двох закоханих, збройних казкові багатства і сучасної зброї, в 1906 з замовленнями по створенню альтернативних, мирних століття. Ці роботи можна ознайомитися в Інтернеті.
Rudolph Joseph Rummel (born October 21, 1932) is professor emeritus of political science at the University of Hawaii. He has spent his career assembling data on collective violence and war with a view toward helping their resolution or elimination. Rummel coined the term democide for murder by government, his research claiming that six times as many people died of democide during the 20th century than in all that century's wars combined.[7] He concludes that democracy is the form of government least likely to kill its citizens and that democracies do not wage war against each other.[8]
Rummel is the author of 24 scholarly books, and published his major results in Understanding Conflict and War (1975-81). He then spent the next fifteen years refining the underlying theory and testing it empirically on new data, against the empirical results of others, and on case studies. Power Kills (1997) sums up Rummel's research. Other works include Lethal Politics: Soviet Genocides and Mass Murders 1917-1987 (1990); China's Bloody Century: Genocide and Mass Murder Since 1900 (1991); Democide: Nazi Genocide and Mass Murder (1992); Death by Government (1994); and Statistics of Democide (1997). Extracts, figures, and tables from the books, including his sources and details regarding the calculations, are available online on his website. Rummel has also authored Understanding Factor Analysis (1970) and Understanding Correlation (1976). He is the author of the Never again series of alternative-history novels, in which a secret society sends two lovers armed with fabulous wealth and modern weapons back to 1906 with orders to create an alternative, peaceful century. These works are available online.
http://books.google.com/books?id=sK5CJFpb2DAC&printsec=frontcover&dq=label:%22free+to+read%22
http://books.google.com/books?id=LFDWp7O9_dIC&printsec=frontcover&dq=label:%22free+to+read%22
http://books.google.com/books?id=N1j1QdPMockC&printsec=frontcover&dq=label:%22free+to+read%22
http://books.google.com/books?id=8cX7-ICCHw0C&printsec=frontcover&dq=label:%22free+to+read%22
2009.03.10 | Хвізик
у 1947 році джерел не було,
але в 7 млн ніхто не вірива от коригувати цифру 20 на 27 мільйонів прийшлося іменно через джерела
2009.03.10 | Сергій Кабуд
Rummel:13,053,000 Victims: World War II Period June 1941 to 1945
13,053,000 Victims: World War II Period June, 1941 to 1945http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE4.HTM
2009.03.10 | Михайло Свистович
Re: це люди словянської зовнішності з СССР
Сергій Кабуд пише:> і їх не меньше 6-7 міліонів
значно менше
>
> почитай уважно цифри,- міжнародна статистика ПОВНІСТТЮ підтверджена опосередкованим аналізом
>
> було 52 міл
> виїхало 15-20 міл
>
> мало б залишитися 32-37міл
>
> а є 42-45 міл
>
> от ці 5-10 міл і є МІГРАНТИ які приїхали в Україну лише останні 20 літ
Ні, звичайно. По-перше, ніяких 15-20 млн. не виїжджало, по-друге смертність значно перевищувала народжуваність.
2009.03.10 | Мірко
Re: "антимігрантська" пропаганда торкнулася і "поважних" газет
Горицвіт пише:> "Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
>
> По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?! Явний же ж брєд. І це газеті з претензією на солідність, тому здається, що це неспроста.<
Це напевно про наших москаликів.
(а може число аґентів ФСБ)
2009.03.10 | Сергій Кабуд
в тому числі. подивіться на цифри в іншому моєму дописі- там все
в деталях з різних джерел2009.03.10 | Хвізик
Re: "антимігрантська" пропаганда торкнулася і "поважних" газет
Мірко пише:> Горицвіт пише:
>
> > "Сейчас в Украине, по данным ООН, пребывает 6,7 млн. нелегальных иммигрантов".
> >
> > По яких даних ООН? Це кожен шостий на вулиці - нелегальний імігрант?! Явний же ж брєд. І це газеті з претензією на солідність, тому здається, що це неспроста.<
>
> Це напевно про наших москаликів.
> (а може число аґентів ФСБ)
аґенти фсб у нас доморощені