МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху
МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху
14.03.2009
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху", яким пропонується підвищення максимально допустимої швидкості в середньому на 20 км/год, викликав жваве обговорення в суспільстві. Адже практично кожен громадянин є учасником дорожнього руху і, відповідно, розуміє, що будь-яке послаблення для тих, хто любить промчатися з вітерцем, відіб‘ється на безпеці інших, може становити для них потенційну загрозу. Саме через ігнорування вимог швидкісних режимів скоюється значна частина дорожньо-транспортних пригод. Лише упродовж минулого року на автомобільних дорогах країни сталося понад 51 тисяча ДТП з потерпілими, в яких загинуло майже 7,7 тисячі осіб та понад 63 тисячі травмовано.
З моменту набрання чинності нового законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, яким суттєво підвищено відповідальність водіїв за порушення Правил дорожнього руху, а також запроваджено нові види адміністративної відповідальності, вдалося на 41 відсоток зменшити кількість ДТП з потерпілими. Фактично за час дії нового законодавства збережено життя 740 осіб та попереджено травмування понад 5,6 тисячі учасників дорожнього руху. Аварійність значно знизилася й завдяки посиленню контролю за дотриманням швидкісного режиму. Так, з початку цього року скоєно 4,6 тисячі дорожньо-транспортних пригод, тоді як за аналогічний період минулого сталося 7,5 тисячі ДТП, а 2007-го цей показник становив 8,2 тисячі випадків. Відповідно, вже цього року збережено життя 570 осіб – саме на стільки менше людей загинуло в дорожніх аваріях з початку цього року порівняно з таким же періодом минулого (2009р.- 683 особи загинуло, 2008р. -1253) та на 3,5 тисячі людей менше травмовано ( 2009р. - 5594, 2008р.- 9131).
Зміни, які пропонуються внести до Правил дорожнього руху, зокрема щодо швидкісних режимів руху транспортних засобів, Міністерство внутрішніх справ України вважає недоцільними.
Адже нинішня мережа автомобільних доріг України була запроектована та побудована під швидкісні характеристики транспортних потоків 60-х років минулого століття з розрахунковою швидкістю 60 км/год для вулиць населених пунктів та 90 км/год для доріг загального користування.
Досвід європейських країни у питаннях обмеження швидкісних режимів транспортних засобів, де стан вулично-дорожньої мережі набагато кращий, ніж в Україні, свідчить, що в населених пунктах дозволена швидкість становить від 48 до 60 км/год, за межами населених пунктів (дороги загального користування) від 70 до 100 км/год, на автомагістралях (автобанах) від 90 до 130 км/год
Порівняльна таблиця обмеження швидкісних режимів транспортних засобів
у країнах Європи
Країна | Швидкість, км/год | ||
| у місті | за містом | на автомагістралі |
Бельгія | 50 | 90 | 120 |
Болгарія | 60 | 80 | 120 |
Данія | 50 | 80 | 110 |
Німеччина | 50 | 100 | 130 |
Фінляндія | 50 | 80-100 | 120 |
Франція | 50 | 90 | 130 |
Греція | 50 | 90 | 120 |
Англія | 48 | 96 | 112 |
Ірландія | 48 | 89 | 112 |
Італія | 50 | 90 | 130 |
Хорватія | 60 | 90 | 130 |
Люксембург | 50 | 90 | 120 |
Голландія | 50 | 80 | 120 |
Норвегія | 50 | 80 | 90 |
Австрія | 50 | 100 | 130 |
Польща | 60 | 90 | 130 |
Португалія | 50 | 90 | 120 |
Швеція | 50 | 70-90 | 90-110 |
Швейцарія | 50 | 80 | 120 |
Словаччина | 60 | 90 | 130 |
Іспанія | 60 | 90 | 120 |
Чехія | 60 | 90 | 130 |
Туреччина | 50 | 90 | 130 |
Угорщина | 50 | 80 | 120 |
Україна | 60 | 90 | 130 |
Водночас проведені дослідження Комісією з питань глобальної безпеки дорожнього руху свідчать, що ключовим фактором, який впливає на скоєння дорожньо-транспортних пригод та тяжкість наслідків, є збільшення швидкості транспортних потоків та недостатньо розвинута дорожня інфраструктура.
Дослідження, проведені у країнах СНД, засвідчили, що 30 відсотків доріг, що сьогодні експлуатуються, є небезпечними для автомобільного транспорту.
Проведеними Міністерством внутрішніх справ перевірками встановлено, що в Україні технічний стан доріг досить низький. Зокрема, на автомобільних дорогах відсутні передбачені 589 км тротуарів (пішохідних доріжок), 1115 км зовнішнього освітлення; у населених пунктах відсутні передбачені 398 світлофорних об'єктів, 2348 км тротуарів (пішохідних доріжок), 2249 км зовнішнього освітлення. Крім цього, потребують відновлення 1053 км зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах; 426 світлофорних об'єктів та 2735 км зовнішнього освітлення у населених пунктах.
Лише торік з 312 тисяч скоєних дорожньо-транспортних пригод 272 тисячі або 87 % сталося в населених пунктах, з них 37 тисяч пригод з потерпілими. Водночас, за умови незадовільного стану доріг скоєно 1,3 тисячі ДТП (з них 597 з потерпілими, в яких 204 людини загинуло й 866 травмовано), незадовільного стану вулиць – 13 тисяч ДТП (з них 3565 з потерпілими, в яких 343 людини загинуло і 4437 травмовано).
Загалом скоєно 17 тисяч наїздів на пішоходів (2,8 тисячі загинуло і 15 тисяч травмовано), в тому числі 6,5 тисячі ДТП сталося з вини пішоходів.
Правилами дорожнього руху передбачено можливість зменшення або збільшення швидкісних режимів на окремих ділянках автодоріг та вулиць за допомогою відповідних дорожніх знаків. Однак, як показує досвід застосування підвищення швидкості руху на магістральних вулицях Києва (пр-т Перемоги, Дніпровська Набережна, пр-т Возз'єднання, пр-т Бажана тощо) збільшення дозволеної швидкості руху до 80 км/год призвело до зростання рівня аварійності на цих вулицях, а також значно підвищило тяжкість наслідків.
Також необхідно врахувати, що відповідно до статті 122 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» адміністративна відповідальність за порушення швидкісного режиму настає за умови перевищені водієм транспортного засобу дозволеної швидкості на 20 км/год і більше. Таким чином, у разі внесення запропонованих Держкомпідприємництвом змін до дозволеної швидкості руху, фактичні швидкості складатимуть у населених пунктах - 90, 100 та 110 км/год, на автомагістралях - 150 км/год, на інших дорогах поза населеними пунктами - 130 км/год. Зважаючи на стан вулично-дорожньої мережі держави, це - неприпустимо.
До речі, комітет безпеки дорожнього руху Міжнародної асоціації керівників поліції сформулював 10 загальних тенденцій у сфері руху автотранспортних засобів у XXI столітті, одним з яких є зменшення швидкості руху.
ДЗГтаМД МВС України
Відповіді
2009.03.14 | Valery
Re: МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху
Ну да МВС не згодне- як же "сержант Петренко" заробе собі та керівництву на нову автівку.Мене дивує що ДАЇ нічого не робить для дотримання правил пішоходами, велосепидистами .... Бо мабуть з них нічого мати не будуть. Понаставили на об'їзних шляхах (що минають населені пункти і служать для підвищення эфективності руху) знаки 40, 50, 60 Км/ч - або на цих дорогах стоять знаки населених пунктів на білому фоні поховаються і доять автомобілістів. DZG MVS Info пише: >>
МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху
>
14.03.2009
>
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху", яким пропонується підвищення максимально допустимої швидкості в середньому на 20 км/год, викликав жваве обговорення в суспільстві. Адже практично кожен громадянин є учасником дорожнього руху і, відповідно, розуміє, що будь-яке послаблення для тих, хто любить промчатися з вітерцем, відіб‘ється на безпеці інших, може становити для них потенційну загрозу. Саме через ігнорування вимог швидкісних режимів скоюється значна частина дорожньо-транспортних пригод. Лише упродовж минулого року на автомобільних дорогах країни сталося понад 51 тисяча ДТП з потерпілими, в яких загинуло майже 7,7 тисячі осіб та понад 63 тисячі травмовано.
З моменту набрання чинності нового законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, яким суттєво підвищено відповідальність водіїв за порушення Правил дорожнього руху, а також запроваджено нові види адміністративної відповідальності, вдалося на 41 відсоток зменшити кількість ДТП з потерпілими. Фактично за час дії нового законодавства збережено життя 740 осіб та попереджено травмування понад 5,6 тисячі учасників дорожнього руху. Аварійність значно знизилася й завдяки посиленню контролю за дотриманням швидкісного режиму. Так, з початку цього року скоєно 4,6 тисячі дорожньо-транспортних пригод, тоді як за аналогічний період минулого сталося 7,5 тисячі ДТП, а 2007-го цей показник становив 8,2 тисячі випадків. Відповідно, вже цього року збережено життя 570 осіб – саме на стільки менше людей загинуло в дорожніх аваріях з початку цього року порівняно з таким же періодом минулого (2009р.- 683 особи загинуло, 2008р. -1253) та на 3,5 тисячі людей менше травмовано ( 2009р. - 5594, 2008р.- 9131).
Зміни, які пропонуються внести до Правил дорожнього руху, зокрема щодо швидкісних режимів руху транспортних засобів, Міністерство внутрішніх справ України вважає недоцільними.
Адже нинішня мережа автомобільних доріг України була запроектована та побудована під швидкісні характеристики транспортних потоків 60-х років минулого століття з розрахунковою швидкістю 60 км/год для вулиць населених пунктів та 90 км/год для доріг загального користування.
Досвід європейських країни у питаннях обмеження швидкісних режимів транспортних засобів, де стан вулично-дорожньої мережі набагато кращий, ніж в Україні, свідчить, що в населених пунктах дозволена швидкість становить від 48 до 60 км/год, за межами населених пунктів (дороги загального користування) від 70 до 100 км/год, на автомагістралях (автобанах) від 90 до 130 км/год
>
Порівняльна таблиця обмеження швидкісних режимів транспортних засобів
у країнах Європи
>
Країна
Швидкість, км/год
>
>
у місті
за містом
на автомагістралі
Бельгія
50
90
120
Болгарія
60
80
120
Данія
50
80
110
Німеччина
50
100
130
Фінляндія
50
80-100
120
Франція
50
90
130
Греція
50
90
120
Англія
48
96
112
Ірландія
48
89
112
Італія
50
90
130
Хорватія
60
90
130
Люксембург
50
90
120
Голландія
50
80
120
Норвегія
50
80
90
Австрія
50
100
130
Польща
60
90
130
Португалія
50
90
120
Швеція
50
70-90
90-110
Швейцарія
50
80
120
Словаччина
60
90
130
Іспанія
60
90
120
Чехія
60
90
130
Туреччина
50
90
130
Угорщина
50
80
120
Україна
60
90
130
>
Водночас проведені дослідження Комісією з питань глобальної безпеки дорожнього руху свідчать, що ключовим фактором, який впливає на скоєння дорожньо-транспортних пригод та тяжкість наслідків, є збільшення швидкості транспортних потоків та недостатньо розвинута дорожня інфраструктура.
Дослідження, проведені у країнах СНД, засвідчили, що 30 відсотків доріг, що сьогодні експлуатуються, є небезпечними для автомобільного транспорту.
Проведеними Міністерством внутрішніх справ перевірками встановлено, що в Україні технічний стан доріг досить низький. Зокрема, на автомобільних дорогах відсутні передбачені 589 км тротуарів (пішохідних доріжок), 1115 км зовнішнього освітлення; у населених пунктах відсутні передбачені 398 світлофорних об'єктів, 2348 км тротуарів (пішохідних доріжок), 2249 км зовнішнього освітлення. Крім цього, потребують відновлення 1053 км зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах; 426 світлофорних об'єктів та 2735 км зовнішнього освітлення у населених пунктах.
Лише торік з 312 тисяч скоєних дорожньо-транспортних пригод 272 тисячі або 87 % сталося в населених пунктах, з них 37 тисяч пригод з потерпілими. Водночас, за умови незадовільного стану доріг скоєно 1,3 тисячі ДТП (з них 597 з потерпілими, в яких 204 людини загинуло й 866 травмовано), незадовільного стану вулиць – 13 тисяч ДТП (з них 3565 з потерпілими, в яких 343 людини загинуло і 4437 травмовано).
Загалом скоєно 17 тисяч наїздів на пішоходів (2,8 тисячі загинуло і 15 тисяч травмовано), в тому числі 6,5 тисячі ДТП сталося з вини пішоходів.
Правилами дорожнього руху передбачено можливість зменшення або збільшення швидкісних режимів на окремих ділянках автодоріг та вулиць за допомогою відповідних дорожніх знаків. Однак, як показує досвід застосування підвищення швидкості руху на магістральних вулицях Києва (пр-т Перемоги, Дніпровська Набережна, пр-т Возз'єднання, пр-т Бажана тощо) збільшення дозволеної швидкості руху до 80 км/год призвело до зростання рівня аварійності на цих вулицях, а також значно підвищило тяжкість наслідків.
Також необхідно врахувати, що відповідно до статті 122 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» адміністративна відповідальність за порушення швидкісного режиму настає за умови перевищені водієм транспортного засобу дозволеної швидкості на 20 км/год і більше. Таким чином, у разі внесення запропонованих Держкомпідприємництвом змін до дозволеної швидкості руху, фактичні швидкості складатимуть у населених пунктах - 90, 100 та 110 км/год, на автомагістралях - 150 км/год, на інших дорогах поза населеними пунктами - 130 км/год. Зважаючи на стан вулично-дорожньої мережі держави, це - неприпустимо.
До речі, комітет безпеки дорожнього руху Міжнародної асоціації керівників поліції сформулював 10 загальних тенденцій у сфері руху автотранспортних засобів у XXI столітті, одним з яких є зменшення швидкості руху.
>
ДЗГтаМД МВС України