Стрижень демократії - децентралізація влади
03/30/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Президент України Віктор Ющенко переконаний: в Україні назріла необхідність глибокого реформування публічної влади. Це має бути реформа в європейському дусі, коли місцеве самоврядування стоїть, по суті, в центрі всієї публічної влади в державі. На цьому Віктор Ющенко наголосив на Позачергових всеукраїнських муніципальних слуханнях «Реформування публічної влади як інструмент подолання фінансово-економічної кризи» сьогодні у Києві.
Глава держави підкреслив, що основою і стрижнем демократичної організації влади має стати її децентралізація й піднесення ролі місцевого самоврядування.
За його словами, суть місцевого самоврядування полягає в праві і спроможності членів громад самостійно здійснювати регулювання й управління суспільними справами місцевого значення в межах, визначених Конституцією і законами України.
Безумовно, наголосив В. Ющенко, принципи народовладдя вимагають удосконалення інститутів безпосередньої демократії. Йдеться, зокрема, про право громади вирішувати місцеві питання на референдумі.
«Влада має стати ближчою до громадянина, а громадянин до влади. Це обов'язкова умова для того, щоб влада нарешті почала виконувати свою справжню функцію – служити, обслуговувати людину», – сказав Президент.
Віктор Ющенко наголосив, що децентралізація є комплексним процесом, який передбачає ланцюгову реакцію змін у всіх сферах життєдіяльності державного організму. «Йдеться про значний перерозподіл повноважень по всій владній вертикалі, а отже, й про перерозподіл фінансових ресурсів. Це, в свою чергу, означає зміну бюджетної моделі, а відтак, і системи оподаткування», – зауважив В. Ющенко.
Президент підкреслив у своєму виступі, що в основі моделі публічної влади повинна бути громада – як сільська, так і міська. Вона може складатися з одного чи кількох населених пунктів. Вона може бути й комбінованою – сільсько-міською.
«Вважаю, що при визначенні розмірів громад та вирішенні інших питань їхнього облаштування маємо орієнтуватися на європейські стандарти», – зауважив Глава держави.
«Більш високим рівнем місцевої територіальної організації має бути район, який представляє спільні інтереси громад, що входять до його складу. У районі обирається представницький орган, який, у свою чергу, обирає голів ради та виконкому, формує виконавські владні органи», – вважає Президент. На його думку, окремо треба визначити, в яких випадках і за яких умов у районі повинен уводитися контроль з боку держави.
Нарешті, за словами В. Ющенка, найвищим територіальним рівнем є область. За результатами голосування населення формується обласний представницький орган, який обирає голову ради, склад виконкому та його керівника.
«Безумовно, в областях повинен бути присутнім і контроль з боку держави в особі глав обласних адміністрацій, яких призначає Президент», – додав Глава держави.
На його переконання, окремі міста можуть набувати статусу міста-регіону. Особливий статус територіальної автономії в Україні, безумовно, зберігає Автономна Республіка Крим. «Очевидно, що кожна область в Україні має свою природну, економічну, етнокультурну специфіку, а отже, й свої специфічні потреби та інтереси. Ці регіональні інтереси повинні бути повною мірою представлені у парламенті України», – зазначив Президент.
Тому Віктор Ющенко вважає, що при проведенні територіальної реформи цілком слушною є вимога щодо формування Верхньої палати Верховної Ради України. Двопалатна модель парламенту дасть змогу на загальнодержавному рівні забезпечити й збалансувати обласні інтереси, служитиме каналом їх передачі до центральних органів влади, зокрема, для врахування в рішеннях і законах.
Безумовно, наголосив Президент, проведення реформ вимагає серйозної зміни чинного законодавства - від Конституції до підзаконних актів. «Коли ми говоримо про пакет законодавчих дій, - вони стосуються, починаючи від адміністративно-територіальної реформи, від реформи органів самоврядування, уникнення дублювання виконавчих функцій, закінчуючи реформою національної Конституції», - вважає він.
http://www.president.gov.ua/news/13342.html
sean
Глава держави підкреслив, що основою і стрижнем демократичної організації влади має стати її децентралізація й піднесення ролі місцевого самоврядування.
За його словами, суть місцевого самоврядування полягає в праві і спроможності членів громад самостійно здійснювати регулювання й управління суспільними справами місцевого значення в межах, визначених Конституцією і законами України.
Безумовно, наголосив В. Ющенко, принципи народовладдя вимагають удосконалення інститутів безпосередньої демократії. Йдеться, зокрема, про право громади вирішувати місцеві питання на референдумі.
«Влада має стати ближчою до громадянина, а громадянин до влади. Це обов'язкова умова для того, щоб влада нарешті почала виконувати свою справжню функцію – служити, обслуговувати людину», – сказав Президент.
Віктор Ющенко наголосив, що децентралізація є комплексним процесом, який передбачає ланцюгову реакцію змін у всіх сферах життєдіяльності державного організму. «Йдеться про значний перерозподіл повноважень по всій владній вертикалі, а отже, й про перерозподіл фінансових ресурсів. Це, в свою чергу, означає зміну бюджетної моделі, а відтак, і системи оподаткування», – зауважив В. Ющенко.
Президент підкреслив у своєму виступі, що в основі моделі публічної влади повинна бути громада – як сільська, так і міська. Вона може складатися з одного чи кількох населених пунктів. Вона може бути й комбінованою – сільсько-міською.
«Вважаю, що при визначенні розмірів громад та вирішенні інших питань їхнього облаштування маємо орієнтуватися на європейські стандарти», – зауважив Глава держави.
«Більш високим рівнем місцевої територіальної організації має бути район, який представляє спільні інтереси громад, що входять до його складу. У районі обирається представницький орган, який, у свою чергу, обирає голів ради та виконкому, формує виконавські владні органи», – вважає Президент. На його думку, окремо треба визначити, в яких випадках і за яких умов у районі повинен уводитися контроль з боку держави.
Нарешті, за словами В. Ющенка, найвищим територіальним рівнем є область. За результатами голосування населення формується обласний представницький орган, який обирає голову ради, склад виконкому та його керівника.
«Безумовно, в областях повинен бути присутнім і контроль з боку держави в особі глав обласних адміністрацій, яких призначає Президент», – додав Глава держави.
На його переконання, окремі міста можуть набувати статусу міста-регіону. Особливий статус територіальної автономії в Україні, безумовно, зберігає Автономна Республіка Крим. «Очевидно, що кожна область в Україні має свою природну, економічну, етнокультурну специфіку, а отже, й свої специфічні потреби та інтереси. Ці регіональні інтереси повинні бути повною мірою представлені у парламенті України», – зазначив Президент.
Тому Віктор Ющенко вважає, що при проведенні територіальної реформи цілком слушною є вимога щодо формування Верхньої палати Верховної Ради України. Двопалатна модель парламенту дасть змогу на загальнодержавному рівні забезпечити й збалансувати обласні інтереси, служитиме каналом їх передачі до центральних органів влади, зокрема, для врахування в рішеннях і законах.
Безумовно, наголосив Президент, проведення реформ вимагає серйозної зміни чинного законодавства - від Конституції до підзаконних актів. «Коли ми говоримо про пакет законодавчих дій, - вони стосуються, починаючи від адміністративно-територіальної реформи, від реформи органів самоврядування, уникнення дублювання виконавчих функцій, закінчуючи реформою національної Конституції», - вважає він.
http://www.president.gov.ua/news/13342.html
sean
Відповіді
2009.03.30 | Koala
Важко не погодитися з тезами, але хто ж йому заважає це зробити?
2009.03.30 | Адвокат ...
Та ніхто й не заважав. Просто "хорошая мисля пріходіт опосля"!
Або ж, українські політики стрімко розумнішають у двох випадках: безпосередньо перед крахом політичної кар`єри та через рік опісля тего.