Студентський маніфест
04/15/2009 | Дмитро Басюк
Студент – справжній господар ВУЗу
Кожен студент переконаний: він – майбутнє своєї держави. А як інакше – замолоду ми прагнемо стати успішними, заможними, а головне - потрібними. І віримо, що мудрі викладачі зможуть направити і допомогти у виборі. Тоді чому половина студентів уже на другому курсі розчаровуються у власній спеціальності, університеті і взагалі в існуванні справедливості? Чи не «допомогли» упасти ті, кому він вірив, як справжнім вчителям науки і життя?
Людина, яка тільки тим і займається, що ламає і підкоряє вільний демократичний дух студентів, є фактично в кожному ВНЗ. У неї подвійні стандарти: що дозволено викладачу – зась студентові. І мораль відповідна: університети створювалися для викладачів, а студенти тут з’явилися випадково. Улюблена поза - «я – начальник, ти – дурень», а крилатий вираз - «студент – повинен, а викладач – має право».
І, зазвичай, це не якийсь невдаха, а працівник з солідним чином і відповідними повноваженнями. Коректність, викладацька етика та повага для нього – тільки теорія, про яку він не забуває вчасно нагадати «обнаглівшим» колегам. На практиці ж наш викладач - тиран-самодержець, який отримує величезне задоволення, знущаючись зі студентів і колег.
До болю знайома всім ситуація: після іспиту наш «герой» обзиває академічну групу «баранами» та «дебілами» за ним же поставлені двійки. Він не керувати сюди прийшов, а правити. «Жираф большой – ему видней», - за Висоцьким. Він розповідає, як молодь порушує дисципліну, яка вона ледача та нахабна, як курить у туалетах та матюкається на коридорах. При цьому собі він дозволяє ображати не просто конкретного студента, а цілу групу, колектив. Студент – зручна жива мішень, на нього, як у помийницю, можна вилити власні емоції, задовольнити комплекси, помститися за старі образи. Молодь усе стерпить – вона ж безправна і безсловесна, а ще залежна. Сесію ж всі хочуть скласти. Але до пори.
Хто захистить студента? Деканати і кафедри суворо охороняють корпоративні права - голос одного викладача переважить сотню студентських. Останніх назвуть ледарями, спробують залякати, чи порадять іти з прапорами на Майдан. Найактивніших протестантів залишать без стипендії чи взагалі з вишу потурять – усе на законних підставах, для профілактики. Звернення до вищих органів управління ВНЗ – байка «Вовк та ягня» в сучасних декораціях. Рядовий викладацький корпус б’ється і боїться за ставки і години – як тут сваритися з владою за інтереси студентів, навіть якщо згодні з ними? Єдиний вихід – САМООРГАНІЗУВАТИСЯ.
Потрібно забути принцип: моя хата скраю. Одного непокірного студента можна зацькувати і знищити. На це керівництво закриє очі. А от ультиматум групи чи потоку вже не так просто не помітити. Ставши на захист свого товариша, ми захистимо і себе.
Студент – майбутнє кожної нації, а значить не має дозволяти комусь зазіхати на свої мрії та гідність. Університет – не вотчина примхливого князька, який є суд і закон в одній особі. У ньому можуть царювати лише знання і наука, а значить – порядок і порядність, як серед студентів, так і серед викладачів та керівництва. Інакше до пори мирне і веселе студентство зуміє показати хаму-викладачу, де раки зимують і хто насправді головний у його Альма-матері.
Кожен студент переконаний: він – майбутнє своєї держави. А як інакше – замолоду ми прагнемо стати успішними, заможними, а головне - потрібними. І віримо, що мудрі викладачі зможуть направити і допомогти у виборі. Тоді чому половина студентів уже на другому курсі розчаровуються у власній спеціальності, університеті і взагалі в існуванні справедливості? Чи не «допомогли» упасти ті, кому він вірив, як справжнім вчителям науки і життя?
Людина, яка тільки тим і займається, що ламає і підкоряє вільний демократичний дух студентів, є фактично в кожному ВНЗ. У неї подвійні стандарти: що дозволено викладачу – зась студентові. І мораль відповідна: університети створювалися для викладачів, а студенти тут з’явилися випадково. Улюблена поза - «я – начальник, ти – дурень», а крилатий вираз - «студент – повинен, а викладач – має право».
І, зазвичай, це не якийсь невдаха, а працівник з солідним чином і відповідними повноваженнями. Коректність, викладацька етика та повага для нього – тільки теорія, про яку він не забуває вчасно нагадати «обнаглівшим» колегам. На практиці ж наш викладач - тиран-самодержець, який отримує величезне задоволення, знущаючись зі студентів і колег.
До болю знайома всім ситуація: після іспиту наш «герой» обзиває академічну групу «баранами» та «дебілами» за ним же поставлені двійки. Він не керувати сюди прийшов, а правити. «Жираф большой – ему видней», - за Висоцьким. Він розповідає, як молодь порушує дисципліну, яка вона ледача та нахабна, як курить у туалетах та матюкається на коридорах. При цьому собі він дозволяє ображати не просто конкретного студента, а цілу групу, колектив. Студент – зручна жива мішень, на нього, як у помийницю, можна вилити власні емоції, задовольнити комплекси, помститися за старі образи. Молодь усе стерпить – вона ж безправна і безсловесна, а ще залежна. Сесію ж всі хочуть скласти. Але до пори.
Хто захистить студента? Деканати і кафедри суворо охороняють корпоративні права - голос одного викладача переважить сотню студентських. Останніх назвуть ледарями, спробують залякати, чи порадять іти з прапорами на Майдан. Найактивніших протестантів залишать без стипендії чи взагалі з вишу потурять – усе на законних підставах, для профілактики. Звернення до вищих органів управління ВНЗ – байка «Вовк та ягня» в сучасних декораціях. Рядовий викладацький корпус б’ється і боїться за ставки і години – як тут сваритися з владою за інтереси студентів, навіть якщо згодні з ними? Єдиний вихід – САМООРГАНІЗУВАТИСЯ.
Потрібно забути принцип: моя хата скраю. Одного непокірного студента можна зацькувати і знищити. На це керівництво закриє очі. А от ультиматум групи чи потоку вже не так просто не помітити. Ставши на захист свого товариша, ми захистимо і себе.
Студент – майбутнє кожної нації, а значить не має дозволяти комусь зазіхати на свої мрії та гідність. Університет – не вотчина примхливого князька, який є суд і закон в одній особі. У ньому можуть царювати лише знання і наука, а значить – порядок і порядність, як серед студентів, так і серед викладачів та керівництва. Інакше до пори мирне і веселе студентство зуміє показати хаму-викладачу, де раки зимують і хто насправді головний у його Альма-матері.
Відповіді
2009.04.15 | Pavlo Z.
Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Що за розпач і що за "порядки"?!:)Я, як викладач, не можу уявити нічого подібного в своєму вузі - ні такої поведінки (не кажучи вже про слова) колег, ні забитості студентів.
Навіть за часів СССР таке було досить рідко. Одного такого "викладача" звільнили, інший - після того як отримав по пошті посилку, набиту екскрементами - кардинально поміняв свою поведінку.
Веселіше! Креативніше!! Самоповажніше!!!:)))
2009.04.15 | Дмитро Басюк
Re: Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Дякуємо за хороші ідеї!2009.04.15 | Pavlo Z.
Re: Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Дмитро Басюк пише:> Дякуємо за хороші ідеї!
Та їх у нас - як того добра у тій посилці, про яку я писав:))
2009.04.16 | Дмитро Басюк
Re: Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Підказуйте - будемо тільки раді!2009.04.16 | Pavlo Z.
Re: Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Дмитро Басюк пише:> Підказуйте - будемо тільки раді!
Конкретизуйте деталі або тут або eco-net@ukr.net
2009.04.16 | Дмитро Басюк
Re: Читаю й дивуюся: Ви вчитеся у військовому училищі?
Поки що шукаємо сприяння у розповсюдженні цього маніфесту і згуртування для деяких змін у студентському самоврядуванні2009.04.16 | Спілка Української Молоді
Ось, Вам для допомоги :)
> Студентський маніфест> http://groups.google.com/group/sum-press/browse_thread/thread/2646b5dffb990460
2009.04.16 | Дмитро Басюк
Re: Ось, Вам для допомоги :)
Дякуємо - якраз така інформаційна допомога дуже потрібна!2009.04.16 | Pavlo Z.
Нормально!:)
Це той випадок, коли виграють троє: 1.той, кому допомогли, 2.той хто допоміг і 3.їх спільна справа:)2009.04.16 | Дмитро Басюк
Re: Нормально!:)
100%