Син мене питає ...
05/02/2009 | настрадамус
Сину 13 років
Дивится телевізор , шось про церкви на пасху , і питае мене :
Па а в нашей церкви служат на украинском языке ?
... А почему во всем мире в церквах раговаривают на своем языке а у нас на чужом ! ?
Розмовляе тілько російскою але в ньго нема питання яка мова його рідна !
Відповіді
2009.05.02 | Koala
Re: Син мене питає ...
настрадамус пише:> ... А почему во всем мире в церквах раговаривают на своем языке а у нас на чужом ! ?
Ще в Росії церковнослов'янською, а не російською служать
2009.05.02 | GreyWraith
Ну, не зовсім так...
Колись у католиків служба йшла тільки латиною, але, щоправда, тепер йде і національними мовами.А з РПЦ взагалі феєрично вийшло: ентузіасти зуміли перекласти Біблію українською мовою раніше, ніж російською. Однієї із головних причин було те, що РПЦ в XIX віці практикувала серйозні анальні кари за спроби перекладати Біблію російською мовою. Схаменулися вже потім і, видно, не до кінця...
BTW питанн ядо знавців: цікаво, чи скасовано у РПЦ відлучення і анафему Льву Толстому?
2009.05.02 | Koala
Re: Ну, не зовсім так...
GreyWraith пише:> Колись у католиків служба йшла тільки латиною, але, щоправда, тепер йде і національними мовами.
Так, за рішенням ІІ Ватиканського Собору.
> А з РПЦ взагалі феєрично вийшло: ентузіасти зуміли перекласти Біблію українською мовою раніше, ніж російською. Однієї із головних причин було те, що РПЦ в XIX віці практикувала серйозні анальні кари за спроби перекладати Біблію російською мовою. Схаменулися вже потім і, видно, не до кінця...
Саме так.
> BTW питанн ядо знавців: цікаво, чи скасовано у РПЦ відлучення і анафему Льву Толстому?
Звісно, ні. Але чомусь пікетів на станції метро площа Толстого під самою площею Толстого і на вулиці Толстого, що виходить на площу з метро чомусь непомітно ))
2009.05.02 | Мартинюк
Анафема Льву Толстому - це цікаво
Може памятники познімати і таблички з назвами вулиць позбивати. Цікаво - у Полтаві є якісь увіковічнення Толстого?2009.05.02 | Koala
Ні, не треба. Ще раз - держава світська.
А от на "хресну ходу" проти Мазепи прийти з плакатом "НЄТ УЛІЦЕ ЄРЄТІКА ТОЛСТОГО!" - це можна.2009.05.02 | Мартинюк
Але чому прихильники МПЦ такі непослідовні?
І ще - цікаво було би десь віднайти більш повніший список "анафемізованих" Синодом РПЦ . Може хтось десь таке бачив?2009.05.02 | Д. А.
Re: Але чому прихильники МПЦ такі непослідовні? (л)
Мартинюк пише:> І ще - цікаво було би десь віднайти більш повніший список "анафемізованих" Синодом РПЦ . Може хтось десь таке бачив?
Отрєп"єв, Разін, Мазепа, Пугачов, Толстой. Здається, все.
Додав. Ні, не все. Ось тут повний список:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%84%D0%B5%D0%BC%D0%B0#.D0.92_.D0.A0.D1.83.D1.81.D1.81.D0.BA.D0.BE.D0.B9_.D0.A6.D0.B5.D1.80.D0.BA.D0.B2.D0.B8
2009.05.02 | GreyWraith
Мені це сподобалося (л)
1329: Феогност (митрополит киевский) посетил Новгород и, по настоянию великого князя Иоанна Даниловича, отлучил тверского князя Александра Михайловича, не желавшего ехать в Орду на суд к Хану, и псковичей, принявших его сторону.
Цікаво, а з цих анафему було знято? Чи і досі йдуть політичні суперечки?
2009.05.02 | Мартинюк
А ось анафема на Дмитрія Донського то це взагалі пісня.
Та ще й накладена святим(!!!) Кіпріаном.2009.05.02 | Мартинюк
А це вже взагалі пісня пісень :
Московский же князь Дмитрий Донской, анафематствованный законным Киевским митрополитом Киприаном за антицерковную деятельность, был безо всякой процедуры снятия анафемы прославлен в лике святых Поместным Собором РПЦ 1988 года.2009.05.02 | Isoлято
"Тому що" (© самі знаєте хто)...
"Шизофрения - нормальное состояние руssкого человека" (© Виктор Ерофеев)2009.05.02 | Sean
Що треба зробити щоб заслужити анатему від МП?
Уяви собі на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"2009.05.02 | Адвокат ...
Хачю!!!
2009.05.04 | Мірко
Re: на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"
Sean пише:> Уяви собі на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"<
Підтримую!
2009.05.04 | Sean
Re: на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"
Мірко пише:> Sean пише:
> > Уяви собі на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"<
>
> Підтримую!
дякую! Погодьтеся, це було б незле. Сподіваю си, ми над цим потрохи працюємо
2009.05.04 | Мартинюк
І портрети Д.Донського, Разіна, Пугачова, Мазепи і Толстого
З написом - "вони їх також анафемували".Та ми ж тоді станемо популярними в Росії ...
2009.05.05 | Kohoutek
Поправка
Sean пише:> Уяви собі на першій сторінці "Майдану": "Анафємовано УПЦ МП"
РПЦ. "Анафематствувано РПЦ (МП)". УПЦ всё-таки старается быть украинской церковью: http://korrespondent.net/ukraine/events/826150
2009.05.05 | Sean
Правильна поправка!
2009.05.04 | Георгій
Re: Ну, не зовсім так...
GreyWraith пише:> BTW питанн ядо знавців: цікаво, чи скасовано у РПЦ відлучення і анафему Льву Толстому?
(ГП) Наскільки я знаю, РПЦ ствeрджує, що анафeми як такої нe було. Лeв Толстой, як відомо, сам, бeз ніякого впливу на нього з боку Цeркви, припинив відвідувати цeрковні відправи і приймати Причастя. Коли він вжe кілька років нe приходив до Причастя, група єпископів РПЦ опублікувала в газeтах листа, дe було констатовано (як вони писали, "з сумом"), що граф Толстой сам сeбe поставив поза Цeрквою. Більшe нічого, за джeрeлами РПЦ, нe було. Наші уяви про цю анафeму базуються, за їх словами, нe на докумeнтах, а на суто художньому творі Купріна, оповіданні під назвою "Анафeма."
Я тeпeр нe маю лінку під рукою, алe якщо Вас цe дійсно цікавить, пошукаю.
Моя особиста точка зору щодо Толстого така: він був гeній, письмeнник світової вeличини, алe в його поглядах на питання віри був дужe сконфужeним і злим бeз справжньої на тe причини (окрім як своїх особистих амбіцій). Його "євангeльницька" творчість дужe примітивна і гeть нeцікава. Я повністю згодeн з покійним дeканом Свято-Володимирівської православної духовної акадeмії в місті Крeствуд, США, птороієрeєм о. Олeксандром Шмeманом, що "Толстой гeніальний там, дe він дитина, і бeзнадійно дурний там, дe він дорослий" (http://www.krotov.info/libr_min/25_sh/shme/man_41.htm).
2009.05.05 | selu
Re: Ну, не зовсім так...
Толстой просував нове колоніальне християнство, яке не давало церкві тих прав та пільг, які вона мала в Росії. Тому Толстого любили царі та комуністи, а церква проклинала.2009.05.04 | Микола Гудкович
А «в нашей» — це в якій?
2009.05.04 | Георгій
(Offtop.) Панe Миколо...
http://www2.maidan.org.ua/n/rel/1241438117Сподіваюся на Вашу згоду. Дякую заздалeгідь.
2009.05.04 | serranoedua
Re: Син мене питає ...
Тут і на іншій гілці, й на цій якісь дивні речі про анафему... Анафема - це не прокляття, а констатація того факту, що людина не належить до Церкви. Ну в ідеалі звісно, попри той факт, що "констатація" може бути зумовлена побічними міркуваннями. Тобто людина, яка до Церкви вочевидь не належить, ну скажімо якщо людина з народження й довіку індійський йог або індіянський шаман, - анафемі не підлягає, хай би ця людина була злочинець проти людства чи ще щось таке. Анафема проголошується не так заради того, кого вона безпосередньо стосується, як заради інших людей, щоби повідомити їм, що от мовляв отой і отой - не є християнином (принаймні з точки зору тих, хто анафему проголошує). Тому анафема Льву Толстому в даному разі не питання. Лев Тостой проголошував вчення, яке аж ніяк не узгоджувалося з християнською вірою Церкви, причому сам Толстой це усвідомлював, він і сам не погоджувався з тим вченням, що його проголошує Церква і публічно це вчення заперечував. Відповідно й було констатовано - з огляду на його громадський вплив і - що обов'язково мусить бути для того щоб людина взагалі принципово могла підлягати анафемі - був хрещений у церкві. Зовсім інше питання - хто як вірить і приймає чи не приймає віру Церкви. Якщо людина не вважає себе членом церкви, то для неї це й не мусить становити якогось питання. Це не прокляття в загальному значенні.Відповідно анафема Мазепі має геть інші контексти... Він ніколи не зрікався християнської віри і хоча, можливо, грішив як людина, але одна справа гріх, інша - анафема. Це незіставні речі. Тому скасування анафеми Мазепі має перспективу, а Льву Толстому - ні.
Стосовно мови - за церковнослов'янську мову виступав іще Іван Вишенський. Інша справа - та мова, що зараз вживається в храмах МП, - це фактично діалект російської. Цілком логічно було б вживати український варіант церковнослов'янської - або "церковнослов'янізований" варіант української. Що власне й робилося й подекуди й досі робиться. А зразок можна почути в тому ж фільмі "Пропала грамота" - наприкінці - тут на іншій гілці теж ішлося. Але й наживо ще досі де-не-де можна чути.