Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
07/06/2009 | klekit
Ви знов будете казати, що я заангажований. Але мовчати не можу!!!
http://www.vgolos.com.ua/politic/news/33749.html
Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
06.07.2009 12:54
Вірні римо-католицького костелу у Львові вдруге звернулися до митрополита Мечислава Мокрицького з проханням зупинити «мовні маніпуляції» під час літургії в РКЦ в Україні, повідомляє польське видання «Rzechpospolita».
Як стверджує польська діаспора, вже кілька тижнів у Львівській катедрі під час служби божої за участі дітей і молоді вживається українська мова. Такі зміни особливо непокоять з огляду на те, що саме таким способом розпочиналася українізація поляків за Збручем, яка незворотньо насувається, - пишуть вони.
Підписалося 600 осіб. Митрополит Мокрицький відмовився прокоментувати цей лист.
Поляки у Львові переживають через те, що їхніх дітей і молодь українізують через церкву. Вони ще у січні інформували митрополита про проблему з мовою під час Літургії
Як пише газета, Мокрицький проігнорував це звернення. Натомість у виступі 2 травня з нагоди Дня Польщі за кордоном, митрополит розкритикував польську діаспору у Львові, закидаючи їй малу суспільну активність.
«Найболячіше вірним було, коли митрополит закликав їх витягти каміння з кишень. Сприйняли це як коментар до їх прохання зберегти польську мову в Літургії», - пише видання.
Парафіяни стверджують, що в місті немає потреби в службі божій українською мовою. Колись запровадили її у костелі Св. Антонія, але потім відмінили, бо почало приходити мало парафіян - кажуть вони.
Вголос
http://www.vgolos.com.ua/politic/news/33749.html
Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
06.07.2009 12:54
Вірні римо-католицького костелу у Львові вдруге звернулися до митрополита Мечислава Мокрицького з проханням зупинити «мовні маніпуляції» під час літургії в РКЦ в Україні, повідомляє польське видання «Rzechpospolita».
Як стверджує польська діаспора, вже кілька тижнів у Львівській катедрі під час служби божої за участі дітей і молоді вживається українська мова. Такі зміни особливо непокоять з огляду на те, що саме таким способом розпочиналася українізація поляків за Збручем, яка незворотньо насувається, - пишуть вони.
Підписалося 600 осіб. Митрополит Мокрицький відмовився прокоментувати цей лист.
Поляки у Львові переживають через те, що їхніх дітей і молодь українізують через церкву. Вони ще у січні інформували митрополита про проблему з мовою під час Літургії
Як пише газета, Мокрицький проігнорував це звернення. Натомість у виступі 2 травня з нагоди Дня Польщі за кордоном, митрополит розкритикував польську діаспору у Львові, закидаючи їй малу суспільну активність.
«Найболячіше вірним було, коли митрополит закликав їх витягти каміння з кишень. Сприйняли це як коментар до їх прохання зберегти польську мову в Літургії», - пише видання.
Парафіяни стверджують, що в місті немає потреби в службі божій українською мовою. Колись запровадили її у костелі Св. Антонія, але потім відмінили, бо почало приходити мало парафіян - кажуть вони.
Вголос
Відповіді
2009.07.06 | Sean
А Ви знову виступили проти поляків
klekit пише:> Ви знов будете казати, що я заангажований.
Ясна справа
> Але мовчати не можу!!!
це помітно
> пишуть вони.
вони пишуть, Ви пишете - регулярно, як заведений - антипольські писання.
Ніхто Вам того заборонити, звісно, не може. І їм - теж. Ви з ними гідні одне одного. Нмд звісно
2009.07.06 | klekit
По перше, я практично завжди використовую посилання на ЗМІ
тому цей фактаж - це не мої вигадки. А заплющення очей і небажання аналізувати факти це не найкраща позиція для гомо сапієнса. По друге, я не антипольський, а УКРАЇНСЬКИЙ. Ваші ж особисті уподобання я розділяти не зобов"язаний, вони - це ваші проблеми.2009.07.06 | Max
Не все так однозначно.
klekit пише:> Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
> ....
> Підписалося 600 осіб. Митрополит Мокрицький відмовився прокоментувати цей лист.
600 осіб то має бути більшість польської громади Львова? A to ci niespodzianka!
Якось тому важко йняти віри.
> Поляки у Львові переживають через те, що їхніх дітей і молодь українізують через церкву. Вони ще у січні інформували митрополита про проблему з мовою під час Літургії
>
> Як пише газета, Мокрицький проігнорував це звернення. Натомість у виступі 2 травня з нагоди Дня Польщі за кордоном, митрополит розкритикував польську діаспору у Львові, закидаючи їй малу суспільну активність.
>
> «Найболячіше вірним було, коли митрополит закликав їх витягти каміння з кишень. Сприйняли це як коментар до їх прохання зберегти польську мову в Літургії», - пише видання.
>
> Парафіяни стверджують, що в місті немає потреби в службі божій українською мовою. Колись запровадили її у костелі Св. Антонія, але потім відмінили, бо почало приходити мало парафіян - кажуть вони.
Певна (хоч вельми суб'єктивна) рація в позиції ініціяторів-підписантів того звернення є.
Можливо, більш слушним розв'язанням була би практика україномовних відправ за римським обрядом у греко-католицьких ("українських") костелах. Бо має місце і "зустрічна" проблема: знаю людей (українців), орієнтованих на римський обряд, які або лише спорадично учащають до церкви (східного обряду), або вимушено взагалі є "непрактикуючими католиками". З тої причини, що відвідування служби божої (хоч би й українською мовою) у "польському" костелі українське оточення сприйняло би вельми неприхильно, м'яко кажучи.
Все ж таки, кожна конфесійна громада є й заразом етнічною, так воно традиційно є і на Заході Європи (напр., в Бельгії) і в USA (окремі католицькі громади мають, скажімо, італійці та ірландці, попри те, що одні і другі є римо-католиками).
2009.07.06 | Маклай
Ні, справді, не все так однозначно.
Max пише:> Все ж таки, кожна конфесійна громада є й заразом етнічною, так воно традиційно є і на Заході Європи (напр., в Бельгії) і в USA (окремі католицькі громади мають, скажімо, італійці та ірландці, попри те, що одні і другі є римо-католиками).
Так, це часто буває, але не завжди. Бо за винятком Львова, римсько-католицькі громади України (особливо на кресах полуднёво-фсходних, від Одеси до Луганську) виразного етнічного забарвлення не мають. І спокійно собі правлять служби трьома мовами: українською, польською та російською (остання навіть переважає подекуди, бо суцільний інтернаціонал на міси збирається).
То, певно, вони трохи "заїлися" у Львові, де в них і катедрал, і архієпископ, і все є. А от коли, як у Севастополі, посповідаєшся на паркані та коліно преклониш на асфальті (бо храму нема), то питаня мови та протчєго благолєпія миттєво на другий план відступають.
Хвала Господу, РКЦ, на відміну від багатьох, не є етнографічною церквою. Хоч дехто і мріявби про те.
2009.07.06 | Koala
Трохи гумору
В моєму костелі св. Миколая в Києві на Різдво службу правлять кількома мовами (крім української, польської і російської ще англійська і іспанська, а тепер відновлюється і латина). Так от, в якості "російської" пісні співається... "Щедрик" в подвійному перекладі з англійської, обробка Леонтовича (Carol of the Bells)2009.07.07 | Маклай
Отож
Koala пише:> а тепер відновлюється і латина
Отож я і кажу: певно, заїлися трохи там, у катедральних містах. Бо саме коли закінчується катакомбний період, тоді й являються явлєнія істових неофітів з латиною, уязвльонної польщізни та розниє інниє розмаїтості.
І тоді люди (в кількості 600 осіб) не вагаються створити своїй Церкві негативний інформаційний привід - з мізерної причини, не замислюючись ні над чим, окрім власних уявлень про благолєпіє
2009.07.06 | klekit
То в чому ж сумніви?
Max пише:> 600 осіб то має бути більшість польської громади Львова? A to ci niespodzianka!
> Якось тому важко йняти віри.
Уявіть собі. А ви думали, що у Львові поляків більше? Повірте мені...
2009.07.07 | Михайло Свистович
А Ви римо-католик?
Бо я не бачу причини для українця іншої конфесії навіть звертати увагу, якою мовою молиться жменька людей іншої нації (якщо у Львові їх не більше 1200, за Вашими ж словами)? Це - внутрішня справа тієї конфесії. Якщо є римо-католики українці - вони вправі вимагати богослужіння своєю рідною мовою, а Вам що до того, якщо Ви не римо-католик? Залишать одну польську - менше ходитимуть туди українці римо-католики, а їхні діти поступово ставатимуть греко-католиками, якщо змалку батьки їх водитимуть до греко-католицьких храмів. І поступово РКЦ зачахне, бо поляки все одно асимілюватимуться. Хтось вийде заміж за українця, десь діти відмовляться говорити польською, бо ж середовище навколо непольське. А не асимілюються, то хай собі живуть. Кому загрожують менше 1% населення міста?Я б на місці РКЦ зробив би як у Києві - богослужіння різними мовами. Чи як на Вінниччині, де римо-католиків значно більше, ніж етнічних поляків, але українці не поспішають переходити в православ"я. Але то, знов таки, проблема РКЦ, хай вона та її вірні самі її вирішують. Тим, хто до неї не належить, немає чого навіть обговорювати це питання. Адже на їхні права чи інтереси РКЦ не зазіхає.
2009.07.07 | Тарас
Свистович, поляки асимілюватимуться?
Ви наївний чоловік. У поляків добра генетична пам'ять. Вони добре пам'ятають, як їм було дозволено бити українця в писок за українське слово. Для них і зараз Захід України - це окупована Польща.2009.07.07 | klekit
У тому то й річ
У Львові зараз штучно утворюється мультикультуральна спільнота. Ця спільнота активно підтримується і стимулюється сусідньою державою - Польщею. Їм видаються карти поляка (до речі, це питання наразі ніяк не пояснюється українською правовою системою - позиція відсутня взагалі! Не треба забувати, що власники карти поляка підписуються під зобов"язанням лояльності до іншої держави - за будь-яких умов, їх діяльність фінансують. На деравному рівні (!) Польща ставить питання про Польський дім у Львові. Це така собі з одного боку амбіція, а з іншого - бажання об"єднати незгуртовану польську громаду. Для чого? А щоб згодом утворити польську партію, чи виборчий блок і поборотись, для початку, за владу на регіональних виборах. Поцікавтесь із ситуацією у Литві. Там польська партія реально бореться за владу. От вам і 5 колона...2009.07.07 | Маклай
Польський Блок? Гарна ідея!
klekit пише:> утворити польську партію, чи виборчий блок
Чудова ідея, до речі. І бажано створити таку партію на всеукраїнському рівні.
Бо гіпотетична "польська партія" безсумнівно буде проатлантичною. Сумніваюся, що вона проповідуватиме "проти НАТО вмєстє с Натой" чи євразійство.
Чи пан вважає, що привілегія утворювати етнічні партії належить виключно москалям? Нічого подібного. Якщо є совіцький Російський блок, то мусить бути антисовіцький Блок Польський. На противагу, та заради різноманіття політичної палітри.
В Україні є атлантисти, котрі за своїм походженням за всього бажання не можуть долучитися до українського націоналістичного руху в його сучасному виді. Відсікати цей потенціал - нерозумно, м'яко кажучи.
2009.07.07 | klekit
Смішні ви
Цей блок буде під впливом т.зв. "кресових" товариств, для яких український націоналізм та УПА - це "найбільші у світі злочинці". Раджу, перш ніж заявляти про це, детальніше вивчити тему. Ось одне з актуальних посилань:http://wyborcza.pl/1,91446,6791424,Nasz_Dziennik__Nikt_nie_slucha_Kresowian__XV_Swiatowy.html
2009.07.07 | Маклай
Не звідти загроза йде
Ну, все саме так, як як я і казав: це беззаперечно не євразійці. І за своїми переконаннями до українського націоналістичного руху долучитися не можуть. Тож, хай створюють своє.А якщо хтось хоче заборонити національним меншинам політично зорганізовуватися - той хай спочатку запровадить націократію, потім заборонить та розпустить мільйонні москальські партії та блоки, а потім вже за щопту інших екзотичних гуртків береться.
Не звідти загроза йде.
2009.07.07 | Мартинюк
Під назвою "поляки" в Україні приховуються
як дійсно етнічні поляки, так і просто римокатолики різного походження, в тому числі українці.І це стосується багатьох територій на Поділлі та Житомирщині де існують суцільні "польські" села. Пишу в лапках, оскільки з подачі моєї дочки, яка має дипломим магістра історії Могилянської Академії почитав одне цікаве англомовне дослідження етнічних перипетій цього району.
Справа в тому що поряд із дійсно етнічними поляками у цих районах є просто римокатолики, які стали такими після гоніннь царської влади на уніатів-грекокатоликів. Справа полягала у переселенській політиці царської влади - місцеве українське покозачене населення під різними приводами ( як правило формування чергового "казачьего войска")витискалося у Сибір та Азію, на звільнен місце завозилися поселенці із центрально-східної європи та німці з Гольштейну, батьківщини Катерини Цвай.
Словяни (серби, болгари, хорвати, чехи, словаки), молдавани і навіть угорці заселялися в рамках категорії "братьєв славян", німці-протестанти з нижнього Рейну як "братья цариці"
Поселенці отримували конкретні пільги - звільнений від кріпацтва стату "однодворців" , податкові пільги і все таке подібне. Так от під статус "поляків" таким чином проходили українські греко-католики Галичини , Холмщини та Підляшшя.
Часто це були ще й військові поселення - у часі війни з цих селян формувалися уланські та гусарські полки. Попередньо вони часто виводилися із приватних армій магантів колишньої Речі Посполитої, які перйшли на службу царю. Наприклад Потоцьких, Браніцьких і т.д. З огляду на невизнання Росією грекокатолицької церкви ,для прийшлих ( і не прийшлих поселенців) визнання себе православним і не поляком могло би закінчитися втратою привілеїв "переселенця". Тому вони були змушені ходить до римокатолицьких церков і називати себе "поляками" .
Однак це не привело до їх етнічної асиміляції, радше навпаки - відбувалася українізація справжніх поляків.
На сьогодні , ті польські села на Вінничині та Жимтомирщині, де я мав можливість побувати є тотально україномовним селами з римокатолицькими храмами, з більш жвавим громадським життям, гарною вимовою, повністю інтергованим в українське політичне життя. Не можу забути як у селі на березі Південного Бугу де я був на похоронах знайомого, на поминках ледь не побилися між собою прихильники Тимошенко і Ющенка, коли розмова перейшла на політику.
Після ліквідації кріпацтва у сердині 19 століття в цих районах почався масовий перехід у православя та у "руські" оскільки зникли супільно-станові протипоказання для цього.
Тому я би радив до цього ставитися вельми делікатно і не повторювати помилки Петербурга , яка у цей же час наприкінці ХІХ удвічі збільшив відсоток "поляків" на Холмщині вульгарно закриваючи греко-католицькі храми , в знак протесту проти чого місцеві українці стали записуватися римокатоликами, що у сприйнятті росіян було синонімом "поляки". Тому чиновники аби псути статистику записували таких поляками.
Емоційну причину такого вчинку легко зрозуміти тому хто мав можливість порівнювати безцеремонного і часом хамуватого попа РПЦ із скажімо, попом УПЦ КП.
2009.07.07 | Маклай
Так. Це зветься "латинники".
Знаю. Сам такийАле поляки та латинники - це велика різниця. Латинники ніколи не вимагатимуть польщізни на службах, бо моляться українською. А львівські підписанти - саме поляки, то окрема річ.
2009.07.07 | klekit
Справді вони євразійцями себе не називають, натомість
підкреслюють, що є євроскептиками. Вас це влаштовує більше? А не напружує вас те, що про український визвольний рух 30-40 х років вони однаково оцінюють із російськими шовіністами? Ще раз раджу глибше вивчити тему.Щодо політичної самоорганізації, порозмовляйте на цю тему із українцями у Польщі. А особливо, що було б, якби вони написали подібного листа проти полонізації церкви? Вони вам дадуть відповідь. Такого не може бути, бо не може бути ніколи. Адже ними одразу зайнялася б держбезпека
2009.07.07 | Михайло Свистович
Re: У тому то й річ
klekit пише:> У Львові зараз штучно утворюється мультикультуральна спільнота. Ця спільнота активно підтримується і стимулюється сусідньою державою - Польщею. Їм видаються карти поляка (до речі, це питання наразі ніяк не пояснюється українською правовою системою - позиція відсутня взагалі! Не треба забувати, що власники карти поляка підписуються під зобов"язанням лояльності до іншої держави - за будь-яких умов, їх діяльність фінансують. На деравному рівні (!) Польща ставить питання про Польський дім у Львові. Це така собі з одного боку амбіція, а з іншого - бажання об"єднати незгуртовану польську громаду. Для чого? А щоб згодом утворити польську партію, чи виборчий блок і поборотись, для початку, за владу на регіональних виборах. Поцікавтесь із ситуацією у Литві. Там польська партія реально бореться за владу. От вам і 5 колона...
П"ята колона у кількості 1200 осіб, які становлять менше 1% населення міста? Не смішіть. І підпис власників карти означає насправді не лояльність, а бажання отримати собі якісь привілеї. Не стануть розполячені поляками в непольському середовищі. У Литві поляків значно більше, до того ж є райони, де вони у відсотках становлять значну чисельність, в т.ч. і в столиці. Там і мова звучить, і все інше зберігається.
2009.07.07 | klekit
Що таке карта поляка
Свистовичу:Рекоменую почитати закон про карту:
http://www.minsk.polemb.net/files/Karta%20Polaka/D20071280Lj.pdf
Особливо, Art. 19.
Konsul wydaje decyzję o odmowie przyznania Karty Polaka w przypadku, gdy:
5) przemawiają za tym względy obronności, bezpieczeństwa albo ochrony porządku publicznego Rzeczypospolitej Polskiej;
6) wnioskodawca działa lub działał na szkodę podstawowych interesów Rzeczypospolitej Polskiej.
Що це, як не лояльність до чужої держави???
До речі, Михайле, привіт за Львова!
2009.07.07 | Михайло Свистович
Re: Що таке карта поляка
klekit пише:> Свистовичу:
> Рекоменую почитати закон про карту:
Навіщо? В купи придністровців є паспорти ненависної їм Румунії. То мені на їх почуття зважати чи на закон про румунський паспорт?
>
> Що це, як не лояльність до чужої держави???
Це, папірець, який дає деякі пільги.
2009.07.07 | klekit
Щож, поблажливість часто межує із безпринципністю
Не будьте таким2009.07.08 | Михайло Свистович
Моя поблажливість - принципова
2009.07.07 | keymaster
Поляки наступили на граблі глобалізації РКЦ
В кожній країні Служба Божа мала би правитися мовою країни. У Львові для них спеціяльне місце, бо тут римо-католики - це, таки справді етнічні поляки (переважно, бо є ще трохи угорців). Вони пробували це зробити якимось компромісом, тобто правити в Катедрі дві Служби - одну українською, одну - польською, але щось їм видно не грає... Як би там не було, але поляки наступили на граблі, що РКЦ не є національна польська церква, на відміну приміром від УГКЦ. Хоч я не розумію, чому мова відправ у Латинській Катедрі має бути предметом моєї стурбованості - я не римо-католик, і не збираюсь втручатися в їхні внутрішньоконфесійні справи.І взагалі - наявність греко-католицької Церкви відіграє потужну асиміляційну роль для поляків у Львові. Такий приклад. Моя бухгалтер - етнічна полька, діти вчилися в 24 польській школі. За радянських часів шлюбу не брала, а за вільної України вирішила взяти. Пішла до Катедри, там ксєндз їй наговорив купу умов щодо відпокути, і вона в шоці почала радитися на роботі - що робити? Я їй без задньої думки порадив піти до Отців Студитів в церкву Михайла. Вона пішла, страшенно втішилися розмовою з монахами, і через два тижні взяла шлюб в церкві Михайла. Через пів року її син брав шлюб там же. Під впливом її розповідей інша працівниця, етнічна росіянка, коли оформляла свій другий шлюб, то не пішла на Короленка, а знову ж до Студитів (ну бо знову ж проблеми з розводом і гріхом із тим зв"заним), і навіть там хрестила дочку.
Так що, не беріть дурного до голови, а тяжкого до рук. Якщо польські ксьондзи хочуть наробити собі проблем - то чого Ви їм маєте заважати, лишіться того. У нас є досить своїх проблем, щоб лізти у внутрішні польські конфесійні проблеми.
2009.07.07 | Маклай
Професіонали
keymaster пише:> Якщо польські ксьондзи хочуть наробити собі проблем
"Польські ксьондзи", як видно зі старт-топіку, не роблять собі та іншим жодних проблем. Вони, навпаки, зазнають осуду "професійних поляків" за запровадження слушного принципу:
> В кожній країні Служба Божа мала би правитися мовою країни.
Звісно, що це дуже не подобається "професіоналам", хто волів би звести Вселенську Церкву до власного етнографічного культу, "як у всіх сусідів".
...А якщо обирати церкви за принципом "де розлучитися легше", то краще вже не до студитів, а до магометан іти: там братися та розлучатися ще легше :Р
2009.07.07 | keymaster
Ну, не про розлучення мова, а навпаки - про шлюб
Який не дають деяким надто правильним ксьондзам оформити придумані ними гріхи. Саме це було причиною, чому мої знайомі пішли до СтудитівРозлучення в римо-католицькій церкві не передбачене, в УГКЦ можна визнати шлюб недійсним церковним судом, але це складніше, ніж в Православній Церкві.
2009.07.07 | Арій.
То й добре - менше буде Українців до них ходити.
2009.07.07 | Max
Re: То й добре - менше буде Українців до них ходити.
Пан має щось проти українців-католиків латинського обряду?Чи як то розуміти?
2009.07.07 | Арій.
Re: То й добре - менше буде Українців до них ходити.
То так можна зрозуміти - що Українці не будуть піддаватись агітації польских ксендзів в їхніх же костьолах. Українці можуть збиратися й й окремо ж - з українським священниками. Або почнуть замислюватись.2009.07.07 | Маклай
Вмєстє с Натай - протіф Папи?
Арій. пише:> Українці не будуть піддаватись агітації польских ксендзів
Наведіть приклади "агітації польських ксендзів" серед українців. Особливо з урахуванням того, що польські націоналісти звинувачують "польських ксендзів" в надмірної українізації церковного життя.
Бо простотак гавкати про "агітацію польских ксендзів" дуже властиво москалям вітренківським. А пан, я так здогадуюсь, вітренківським москалем себе не вважає.
2009.07.07 | Арій.
Re: Вмєстє с Натай - протіф Папи?
Кому про що властиво гавкати, я не знаю, ви, мабуть, більший в цьому спеціаліст.А щодо Папи у мене відношення таке ж , як і до Гундяєва (Кирила, чи що) - хай не лізуть на наші українські землі зі своєю юдо-християнською сектою юдаїзму, у нас є свої, РІДні Боги.
2009.07.07 | Max
Підсумовуючи
Арій. пише:> А щодо Папи у мене відношення таке ж , як і до Гундяєва (Кирила, чи що) - хай не лізуть на наші українські землі зі своєю юдо-християнською сектою юдаїзму, у нас є свої, РІДні Боги.
У підсумку сказаного поганином "Арієм": християнську більшість українців він власне за українців не вважає, для нього українцями є лише його поганські однодумці (якісь "ріднобожники"?).
Без коментаря.
2009.07.07 | keymaster
Ви не розумієте, яким політичним важелем в світі володіє нація,
яка має добрі впливи в Римі.Свого часу Сліпий врятував 40 000 дивізійників від передачі СМЕРШу - виключно через впливи у Ватикані. Можна, звичайно, говорити, що віра у них неправильна, але людські життя є людськими життями.
Поляки не бояться використовувати свої впливи у Римі (які, останнім часом, поважно зменшилися). Ну, а українці, якщо вважатимуть, що їм того не треба, то не повинні скаржитися, що хтось інший їх обходить на глобальному повороті. Світ тісний, і багато доріг все ще веде в Рим
2009.07.07 | Shadow
Re: Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
klekit пише:> Ви знов будете казати, що я заангажований. Але мовчати не можу!!!
Националисты продолжают доказывать свой идиотизм. Вы еще китайцам на рынке попробуйте запретить говорить по китайски
2009.07.08 | Д. А.
Re: Польська громада Львова виступила проти українізації РКЦ
Shadow пише:>
> Националисты продолжают доказывать свой идиотизм. Вы еще китайцам на рынке попробуйте запретить говорить по китайски
Навіщо ж так узагальнювати? Тутечки багато націоналістів не згодні з ТС.