Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
08/31/2009 | Bestt
http://risu.org.ua/ukr/news/article;31295/
Лист Архиєрейського Собору Української Автокефальної Православної Церкви Вселенському Патріарху Вафрфоломію буде розглянутий на засіданні Синоду в Константинополі 28 вересня. Про це повідомив генеральний секретар Священного Синоду Вселенського Патріархату архимандрит Єлфідофорос Ламбриніадіс виданню "Коммерсант-Украина", інформує УНІАН-релігії.
Після засідання Священного Синоду в Україну прибуде делегація Вселенського Патріархату для подальшого розгляду питання. "Жодне рішення не ухвалюється швидко і спонтанно. Ми плануємо візит делегації Патріархату в Україну на початку жовтня. Під час його пройде зустріч представників Синоду з Митрополитом Мефодієм (Главою УАПЦ), на якій також обговорюватиметься дане питання, після чого ми ухвалимо остаточне рішення", – сказав архимандрит.
Разом із тим, в Українській Православній Церкві скептично ставляться до перспектив УАПЦ увійти до складу Вселенського Патріархату. "Слід сказати, що УАПЦ у цьому питанні більш послідовна, ніж Київський Патріархат, який то хоче об`єднуватися з Константинополем, то ні. Проте шансів УАПЦ практично не має – під час свого візиту до Києва Патріарх Варфоломій ясно дав зрозуміти, що він спілкуватиметься тільки з канонічною Церквою, тобто з нами", – цитує "Коммерсант" слова прес-секретаря Предстоятеля УПЦ (МП) протоєрея Георгія Коваленка.
"
П.С.
якщо Константинополь (що дуже мало ймовірно) візьме під свій омофор УАПЦ, то вона дуже скоро стане найпотужнішою в Україні.
Канонічна українська церква (навідь під Константинополем) збере всі здорові сили в країні.
це чудово знає Москва, це чудово знає ФСБ=РПЦ. вони цього не допустять.
Лист Архиєрейського Собору Української Автокефальної Православної Церкви Вселенському Патріарху Вафрфоломію буде розглянутий на засіданні Синоду в Константинополі 28 вересня. Про це повідомив генеральний секретар Священного Синоду Вселенського Патріархату архимандрит Єлфідофорос Ламбриніадіс виданню "Коммерсант-Украина", інформує УНІАН-релігії.
Після засідання Священного Синоду в Україну прибуде делегація Вселенського Патріархату для подальшого розгляду питання. "Жодне рішення не ухвалюється швидко і спонтанно. Ми плануємо візит делегації Патріархату в Україну на початку жовтня. Під час його пройде зустріч представників Синоду з Митрополитом Мефодієм (Главою УАПЦ), на якій також обговорюватиметься дане питання, після чого ми ухвалимо остаточне рішення", – сказав архимандрит.
Разом із тим, в Українській Православній Церкві скептично ставляться до перспектив УАПЦ увійти до складу Вселенського Патріархату. "Слід сказати, що УАПЦ у цьому питанні більш послідовна, ніж Київський Патріархат, який то хоче об`єднуватися з Константинополем, то ні. Проте шансів УАПЦ практично не має – під час свого візиту до Києва Патріарх Варфоломій ясно дав зрозуміти, що він спілкуватиметься тільки з канонічною Церквою, тобто з нами", – цитує "Коммерсант" слова прес-секретаря Предстоятеля УПЦ (МП) протоєрея Георгія Коваленка.
"
П.С.
якщо Константинополь (що дуже мало ймовірно) візьме під свій омофор УАПЦ, то вона дуже скоро стане найпотужнішою в Україні.
Канонічна українська церква (навідь під Константинополем) збере всі здорові сили в країні.
це чудово знає Москва, це чудово знає ФСБ=РПЦ. вони цього не допустять.
Відповіді
2009.08.31 | Koala
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Bestt пише:> П.С.
> якщо Константинополь (що дуже мало ймовірно) візьме під свій омофор УАПЦ, то вона дуже скоро стане найпотужнішою в Україні.
Насправді, досить імовірно, бо:
- є бажання УАПЦ
- є рішення Константинопольського Собору про симонію руської митрополії
- є бажання Вселенського Патріархату підкріпити свої позиції в православному світі.
> Канонічна українська церква (навідь під Константинополем) збере всі здорові сили в країні.
Навряд чи. Ні Сабодан, ні Філарет так просто нічого не віддадуть.
> це чудово знає Москва, це чудово знає ФСБ=РПЦ. вони цього не допустять.
Якщо Варфоломій так захоче, вони нічого не вдіють.
2009.09.01 | GreyWraith
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Koala пише:- є рішення Константинопольського Собору про симонію руської митрополії
А що таке симонія і чим вона важлива? Здається, у Вікіпедії згадуються лише середньовічні католики...
Навряд чи. Ні Сабодан, ні Філарет так просто нічого не віддадуть.
Якщо Варфоломій так захоче, вони нічого не вдіють.
Бо обоє посилаються на канонічність. Причому я не думаю, що Філарет буде особливо проти, а от коли УПЦ (МП) щось почне відкрито виступати проти Вселенського Патріарха, то, з огляду на її попередні завивання про розкол, буде повний ой.
Швидше за все РПЦ на платформі ФСБ спробує якимись закулісними махінаціями протидіяти...
2009.09.01 | alfy
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Симонія - продаж і покупка церковних посад або духовного сану, що практикувалася католицькою церквою в середні віки. Назва "симонія" походить від імені іудейського волхва Симона, який намагався купити у святого апостола Петра дар творити чудеса.Про яку симонію РПЦ може бути мова?
А що стосується відповіді Константинополя-ситуація дійсно складна. В разі позитивної відповіді в УПЦ МП значних змін не буде - адже її прихожани ніколи не зрадять церковно-слов'янській мові та іншим цінностям, заради яких вони знаходяться в МП. А от національно-свідомі прихожани УПЦ КП могли б перейти в нову канонічну Церкву. Адже всім зрозуміло, що невизнання УПЦ КП світовим православ'ям і неканонічність-це не дуже добре, хто б що не говорив з цього приводу нап своє виправдання.
2009.09.01 | GreyWraith
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
alfy пише:В разі позитивної відповіді в УПЦ МП значних змін не буде - адже її прихожани ніколи не зрадять церковно-слов'янській мові
Альфі, а Ви можете хоч одне речення цією самою церковнослов'янською мовою сказати чи зрозуміти?
та іншим цінностям, заради яких вони знаходяться в МП.
З одною цінністю - церковнослов'янською мовою - ніби ясно. А от цікаво було б побачити список інших цінностей, на які РПЦ має ексклюзивне право.
А от національно-свідомі прихожани УПЦ КП могли б перейти в нову канонічну Церкву.
"Нову" - то, звісно, круто щодо патріархії, заснованої ще самим апостолом Андрієм Первозванним.
Адже всім зрозуміло, що невизнання УПЦ КП світовим православ'ям і неканонічність-це не дуже добре, хто б що не говорив з цього приводу нап своє виправдання.
От УАПЦ і робить цей крок, УПЦ (КП) приєднається, але що тоді залишатиметься УПЦ (МП)? Виходить, що коли приєднається до єдиної української помісної церкви, то РПЦ збіситься від злості, - бо тоді ж виходить, що саме РПЦ є розкольниками православ'я...
2009.09.01 | alfy
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Єдина Помісна Українська Церква існує на Україні вже 1021 рік. Про яку ще церкву тут йде мова і навіщо вона взагалі потрібна? Якщо питання у мові- то хто комусь заважає в рамках УПЦ МП здійснювати богослужіння українською мовою, як зараз практикується у деяких приходах. Адже таке право існує - досить лише бажання 2/3 прихожан. Стосовно мови, то чомусь католики досі використовують латинь як мову богослужінь, яка набагато менше зрозуміла сучасним європейцям, ніж церковно-слов'янська для українців. Це питання дуже складне насправді.2009.09.01 | Koala
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
alfy пише:> Єдина Помісна Українська Церква існує на Україні вже 1021 рік.
Тільки половина її прихожан не вважають іншу половину частиною Церкви.
> Про яку ще церкву тут йде мова і навіщо вона взагалі потрібна?
Щоб об'єднати православних України в єдину Церкву.
> Стосовно мови, то чомусь католики досі використовують латинь як мову богослужінь, яка набагато менше зрозуміла сучасним європейцям, ніж церковно-слов'янська для українців. Це питання дуже складне насправді.
Коли ви востаннє були в костьолі? Чесно тільки. Де це католики постійно латину використовують?
2009.09.01 | GreyWraith
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Koala пише:Тільки половина її прихожан не вважають іншу половину частиною Церкви.
Розкольники, нє?
От мені важко стверджувати, що російський патріарх сюди їхав миритися зі своїми братами-православними. Тоді навіщо?
2009.09.01 | Koala
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
GreyWraith пише:> Розкольники, нє?
Не перед. Він не казав, в якій послідовності. Але що треба - це точно.
2009.09.01 | GreyWraith
Здається, цитата із Євангелія
Отже, якщо ти принесеш дар твій до жертівника
і там згадаєш, що брат твій має що-небудь проти тебе,
24. залиши отут дара свого перед жертівником,
і піди, примирись перше з братом своїм,
і тоді прийди і принеси дар твій.
2009.09.01 | GreyWraith
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
alfy пише:Єдина Помісна Українська Церква існує на Україні вже 1021 рік.
Правильно, в Україні, а не десь в іншому місці.
Про яку ще церкву тут йде мова і навіщо вона взагалі потрібна?
Альфі не знає, навіщо потрібна церква?
Якщо питання у мові-
Питання про інші цінності Альфі не помічає.
то хто комусь заважає в рамках УПЦ МП здійснювати богослужіння українською мовою, як зараз практикується у деяких приходах.
А потім прибіжить Альфі разом із православним Талібаном і почне казитися, що зрадили цінності, зокрема церковнослов'янську мову.
Стосовно мови, то чомусь католики досі використовують латинь як мову богослужінь,
Знайшов на кого Альфі посилатися: вся ж фофудья знає, що католики - це насправді антихристи, і за це їх люто ненавидить, а при нагоді винищує.
яка набагато менше зрозуміла сучасним європейцям, ніж церковно-слов'янська для українців.
Ви за всіх українців не ховайтеся, а пишіть персонально за себе.
Це питання дуже складне насправді.
От раз не можете впоратися зі складним питанням - то нема чого із ним соватися, як сморід по штанах, і верещати про якісь цінності...
2009.09.01 | Радикальный Либерал
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
alfy пише:> Стосовно мови, то чомусь католики досі використовують латинь як мову богослужінь, яка набагато менше зрозуміла сучасним європейцям, ніж церковно-слов'янська для українців.
Иоан Павел II это отменил и разрешил вести службу на языке родном для прихожан, правда как всегда нашлись несогласные и появилась католическая община в которой службы до сих пор ведутся на латыни, самый известный член этой общины - Мел Гибсон.
2009.09.01 | Bestt
Re: Справа не тільки в мові, а в запереченні істування країни
alfy пише:> Стосовно мови, то чомусь католики досі використовують латинь як мову богослужінь, яка набагато менше зрозуміла сучасним європейцям, ніж церковно-слов'янська для українців.
>
справа не тільки в мові,
РПЦ (Кремль, ФСБ), - заперечує існування України, як держави, й українців - як нації.
Для них української мови не існує, бо вона "очень похода на русский язык, поэтому достаточчно знать только его"
РПЦ - це не церква, це політичний інструмент в руках Москви,
а УПЦ (МП) - пята колона в Українській державі
2009.09.02 | GreyWraith
Re: Справа не тільки в мові, а в запереченні істування країни
У тому і справа.2009.09.02 | Koala
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Радикальный Либерал пише:> Иоан Павел II это отменил и разрешил вести службу на языке родном для прихожан, правда как всегда нашлись несогласные и появилась католическая община в которой службы до сих пор ведутся на латыни, самый известный член этой общины - Мел Гибсон.
Не Іван Павло ІІ, а ІІ Ватиканський Собор, ініціював це питання ще Іван ХХІІІ. Лефевристи (до яких належав Гібсон) зараз покаялися і повернулися до лона Церкви, на латині служби проводяться на майже рівних з іншими мовами правах - за бажання вірних, ну, хіба додають, якщо служба проводиться багатьма мовами (наприклад, на Великдень).
2009.09.02 | GreyWraith
Реформи католицької церкви почалися ще задовго до Івана Павла II
Ще з 60-их років минулого віку.І запровадження національних мов у богослужіннях - це одна зі складових частин цих реформ.
2009.09.01 | Koala
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
alfy пише:> Симонія - продаж і покупка церковних посад або духовного сану, що практикувалася католицькою церквою в середні віки. Назва "симонія" походить від імені іудейського волхва Симона, який намагався купити у святого апостола Петра дар творити чудеса.
Церквою не практикувалася, не брешіть.
> Про яку симонію РПЦ може бути мова?
Київ потрапив в МП внаслідок симонії, внаслідок цього була створена Польська Православна Церква між війнами.
2009.08.31 | ak1001
в мене великі сумніви щодо православя
та здорових силдуже жаль що протестантскьий рух заглох
2009.09.01 | Kohoutek
Re: Константинополь наприкінці вересня дасть відповідь УАПЦ (л)
Bestt пише:> П.С.
>
> якщо Константинополь (що дуже мало ймовірно) візьме під свій омофор УАПЦ, то вона дуже скоро стане найпотужнішою в Україні.
>
> Канонічна українська церква (навідь під Константинополем) збере всі здорові сили в країні.
>
> це чудово знає Москва, це чудово знає ФСБ=РПЦ. вони цього не допустять.
Москва последний год ведёт активный торг с Константинополем. Очень вряд ли Вселенский патриарх примет УАПЦ под свой омофор. Скорее всего, он ответит уклончиво, "подвесив" ситуацию - у него будет, чем торговаться с Москвой, и будет, что иметь в запасе для Киева и той же Москвы, если она вдруг станет несговорчивой.
Если же всё-таки Вселенский патриархат создаст свою структуру на территории Украины, то в УПЦ-КП и УПЦ произойдут расколы. УПЦ-КП может вообще исчезнуть или стать незначительной группой (вроде нынешней УАПЦ). Из УПЦ в новую церковь уйдут "проукраинские" приходы, но бОльшая часть всё-таки останется в УПЦ (МП). В общем, вместо одной большой канонической и двух меньших неканонических православных церквей, возникнут две приблизительно равные по численности канонические и одна или несколько мелких неканонических церквей. Единой поместной православной церкви не возникнет - И СЛАВА БОГУ! Нам для полного счастья ещё только не хватало такого же монстра, как РПЦ в России.
2009.09.01 | Pavlo
Доставляє сісько-атомна "православна" логіка ФСБ-МП (л)
Корисно почитати:"Вряд ли Патриарх Варфоломей на это пойдет после визита Святейшего Патриарха Кирилла. Ведь в интересах самого Константинопольского Патриархата реализовать договоренности с Московским Патриархом об окормлении сотен тысяч русских туристов, отдыхающих в Турции. Ведь речь идет о такой схеме, когда русские священники будут служить в построенных на средства российских благотворителей храмах в Анталье, Кемере, Мармарисе и других замечательных местах, но храмы (а священники на период служения в Турции) будут в юрисдикции Константинополя!
А непереизбираемый Ющенко (как указывают источники, "обращение" УАПЦ к патр. Варфоломею написано в Секретариате Президента Украины) предлагает Патр. Варфоломею провальную для Константинопольского Патриарха антиканоничную авантюру с "признанием" УАПЦ и вторжением на Украину!
Иное дело - перспективный во всех отношениях совместный с Москвой проект окормления русских, отдыхающих в Турции. Кстати, было бы логично, чтобы к нему были привлечены священники северных и дальневосточных епархий Русской Церкви. Подвижников немного, и многие священнослужители, не выдерживая суровых климатических условий, покидают Магаданскую и другие трудные епархии. Если бы у них была возможность ежегодно послужить летом в вышеуказанных теплых морских городах, то это служило бы важным фактором, удержавшим бы их в этих климатически трудных епархиях. "Северные надбавки" - почему нет? Таким образом решается сразу несколько миссионерских стратегических задач на Севере, Юге и Востоке."
http://kirillfrolov.livejournal.com/641700.html
Капуста валить, работаєм !
2009.09.01 | GreyWraith
Re: Доставляє сісько-атомна "православна" логіка Фролова (л)
Pavlo пише:Ведь в интересах самого Константинопольского Патриархата
[..]
но храмы (а священники на период служения в Турции) будут в юрисдикции Константинополя!
Здається, маніловщина невиліковна.
http://lurkmore.ru/%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BE_%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE
(100% збіг із власними спостереженнями).
BTW доставляє безапеляційність пана Фролова: вже він за Вселенського Патріарха вирішує, що у інтересах Патріарха.
А непереизбираемый Ющенко
Ще пару раз людці типу Фролова обхають Ющенка - і перемога останнього буде гарантована.
провальную для Константинопольского Патриарха антиканоничную авантюру с "признанием" УАПЦ и вторжением на Украину!
РПЦ стільки спекулювала канонічністю, що тепер відкрито виступати проти Вселенського Патріархату не може. Залишається якась мишача метушня із підкилимовими домовленостями...
Подвижников немного, и многие священнослужители, не выдерживая суровых климатических условий, покидают Магаданскую и другие трудные епархии.
Пастирі залишають свою паству напризволяще?
Если бы у них была возможность ежегодно послужить летом в вышеуказанных теплых морских городах, то это служило бы важным фактором, удержавшим бы их в этих климатически трудных епархиях. "Северные надбавки" - почему нет?
Видно, не дуже попи в РПЦ у нагороду на небесах вірять, раз їх доводится обіцянками земних благ тримати.
Таким образом решается сразу несколько миссионерских стратегических задач на Севере, Юге и Востоке."
І причому тут Вселенський Патріархат?
2009.09.01 | Pavlo
Мене щиро вразив меркантильний підхід цього "місіонера".
GreyWraith пише:> Pavlo пише:
> Подвижников немного, и многие священнослужители, не выдерживая суровых климатических условий, покидают Магаданскую и другие трудные епархии.
> Пастирі залишають свою паству напризволяще?
Курва, справжні священники йшли за віру в Сибір, в лагеря, а ці "служитєлі культа" тікають, бо нема "Северной надбавки". Тьфу, масковство абикновєнноє.
2009.09.01 | GreyWraith
Читали Бежіцина "Соль, утратившая силу"?
Pavlo пише:Курва, справжні священники йшли за віру в Сибір, в лагеря, а ці "служитєлі культа" тікають, бо нема "Северной надбавки". Тьфу, масковство абикновєнноє.
Я запам'ятав епізод цього трактату, у якому автор білою заздрістю заздрить УГКЦ. Коли Сталін за сприяння РПЦ цю церкву нищив, то у ній було 18 єпархій. І ЖОДЕН із 18 єпископів не пішов на угоду зі Сталіним, хоча б у такому випадку мав би не просто "північну надбавку", а катався б мов сир у маслі. ВСІ вибрали в'язницю і мучеництво, але не зрадили ні Бога, ні України. І пан Бежіцин щиро шкодує, що РПЦ такої сили духу не мала.
2009.09.01 | yes
Напевно, подібна ініціатива планувалася від Філарета, тому +
поспішно організовують фарс. Це у випадку, якщо за тим стоїть кремль.2009.09.01 | Pavlo
Ні, Філарет через марнославство відмовився від "фанарізації" УПЦ
КП.2009.09.01 | Bestt
Re: скорІш за все Мефодій (о) - фальшстарт організував
скорІш за все Мефодій (о), під чутким впливом Медведчука організував фальшстарт, щоб не вийшло дійсного входження частини УПЦ до Константинополядіють на упередження
2009.09.01 | GreyWraith
Навряд чи що вийде
Питання до цього часу боялися піднімати - тепер підняли.2009.09.01 | yes
Re: У нас ще Ющенко є, крім Філарета.
Не виключаю, що Ющенко тягнув Філарета до Константинополя і все трималося у строгій таємниці.Тепер собі змоделюйте ситуацію, подібну заявку подать і Фіоарет. Обох приймуть, а отже об"єднають. Патріарх Константинопольський переїде на постійно у Київ.
2009.09.01 | Koala
Десь я читав, що УАПЦ з УПЦ КП ще наприкінці 90-х домовлялися
про звернення до Вселенського Патріархату, тому навіть після смерті Патріарха Дмитра УАПЦ не обирала нового Патріарха. Але Філарет вирішив, що краще бути першим на селі, ніж другим в Римі (в цьому випадку - другому) і не став розвивати ці стосунки.2009.09.01 | Bestt
Re: не зовсім так - ось як було
Після смерті Патріарха Димитрія перевагою в один голос місцеблюстителем патріаршого престолу було обрано митрополита Мефодія (Кудрякова). А між УАПЦ і УПЦ в США відновився процес переговорів. Активну роль у цьому процесі відіграло Всеукраїнське братство апостола Андрія Первозванного.На Помісному Соборі УАПЦ 14-15 вересня 2000 року було вирішено обрати своїм главою митрополита Константина (УПЦ в США - Констатинопольський патріархат). Проте, через протитію влади, зокрема Адміністрації Президенте, митрополит на обрання не погодився.
Тоді його проголосили „духовним главою” УАПЦ. Предстоятелем Церкви в Україні з титулом митрополита було обрано митрополита Тернопільського і Подільського Мефодія, а керуючим справами Патріархії УАПЦ архієпископа Ігоря (Ісіченка). За свідченням учасників Собору, на митрополита Константина було вчинено тиск з боку адміністрації Президента України, якій був не вигідний неконтрольований діаспорний владика.
2003 року відповідно до рішення Архиєрейського Собору УАПЦ влада фактично зосередилась в руках митрополита Мефодія, якому було надано титул «Блаженнійшого митрополита Київського та всієї України». Архиєпископ Ігор (Ісіченко) звинуватив митрополита Мефодія та прихильних до нього архиєреїв в самовільному виході з-під опіки митрополита Костянтина і розірвав з ними єдність. Владики відреагували аналогічно і розірвали єдність з архиєпископом Ігорем.
Це поклало початок існуванню двох окремих гілок УАПЦ: Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ, на чолі з архиєпископом Ігорем (Ісіченком), яка вважає своїм Главою митрополита Костянтина (Багана) (незважаючи на те, що митрополит Костянтин, як єпископ іншої Автокефальної Церкви (Константинопольської), не може будь-яким чином очолювати окрему автокефальну Церкву) та УАПЦ під омофором митрополита Мефодія (Кудрякова). Львівська єпархія УАПЦ певний час перебувала в самоуправному статусі і не поминала митрополита Мефодія, а поминала Вселенського Патріарха. Особливо активно проти митрополита Мефодія виступало і виступають братства, зокрема, Львівське, яке має статус ставропігії.
2005 року відбулась низка консультацій між представниками УПЦ КП і УАПЦ (Мефодія (Кудрякова)) про можливе об’єднання. Сторони досягли певних домовленостей, але незадовго до об’єднавчого Собору УАПЦ вийшла з переговорів. Мотивацією стало незадоволення умовами об’єднання.
27 грудня 2005 року з боку УАПЦ прозвучала ініціатива відновити діяльність спільно богословської комісії УПЦ (МП) та УАПЦ. Київська митрополія Московського Патріархату позитивно відреагувала на це звернення. Діалог і надалі триває, хоча і безрезультатно.
2009.09.01 | Pavlo
Тоді Москва брутально давила на Фанар.
Все ж таки від минулорічний візит Варфоломія був суттєвим кроком вперед.2009.09.01 | Bestt
і зараз буде - ще брутальніше
принуждение к каноничности -операцию назовут ...
2009.09.02 | Pavlo
Оцінка константинопольського клірика (/)
— Днями Архиєрейський Собор УАПЦ звернувся до Патріарха Варфоломія з листом, яким просять Його Всехсвятість активно зайнятися вилікуванням розколу в Україні. <...> Як Ви оцінюєте таку заяву і якою може бути реакція Вселенської Патріархії?— Заява УАПЦ, закликаючи Вселенський Патріархат сприяти «утверженню в Україні кафоличної церковної свідомості», являється важливим кроком для вирішення в Україні справи поділу Православної Церкви. Такою заявою УАПЦ фактично відхиляється від принципу етнофілетизму, який є основною причиною поділу Православної Церкви в Україні, і прагне до спілкування з повнотою Православної Церкви. Звичайно, було би ще краще, і більше ефективно, якщо всі церковні структури, які в даний момент не знаходяться в спілкуванні з повнотою Православної Церкви, об’єднались і прийняли таку заяву. Я впевнений, що Вселенський Патріархат позитивно привітає таку заяву, але відносно подальшого процесу вирішення українського питання, воно пов’язане з процесом підготовки всеправославного собору, як вже було сказано.
http://risu.org.ua/ukr/religion.and.society/interview/article;31255/
2009.09.03 | Наталка
Повна дурня. Під Константинополем, а чому не під Москвою?
Бува не знаєте, щобу Константинополь хоче помістя в Укроаїні відкрити? Це вони прагнуть до єдности?Визнайте себе - і вас визнає світ! Ні Константинополь ні Москва не дадуть нам автокефалії.