КС визнав неконституційним закон про ТСК
09/15/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Конституційний Суд України визнав повністю неконституційним закон України «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
Як передає кореспондент УНІАН, відповідне рішення у справі за конституційним поданням Президента оприлюднив сьогодні голова КС Андрій СТРИЖАК.
У своєму поданні глава держави вказував, що після подолання парламентом вето і не підписання Президентом України закону його опублікування має здійснювати голова Верховної Ради України за підписом, спеціально поставленим для цього.
Розглядаючи положення частини 4 статті 94 Конституції України щодо офіційного оприлюднення і опублікування закону за підписом голови ВР, Конституційний Суд враховував правові позиції, викладені в його рішеннях від 7 та 14 липня 2009 року, згідно з якими, у разі прийняття ВР закону повторно проти нього було застосовано право вето, офіційному оприлюдненню та опублікуванню підлягає саме повторно прийнятий закон з датою його повторного прийняття.
Оскаржений у конституційному поданні закон був офіційно опублікований за датою його першого прийняття 15 січня 2009 року, а не повторного розгляду – 3 березня 2009 року та без підпису голови ВР.
«Отже, відсутність під текстом закону, прийнятого за результатами повторного розгляду, належної дати та підпису голови ВР, є порушенням встановленої частиною 4-ю ст. 94 Конституції України процедури набрання ним чинності, що, відповідно до частини 1 ст. 152 Конституції України, є підставою для визнання закону неконституційним повністю», - говориться в рішенні суду.
Закон, визнаний неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення. Рішення КС є обов’язковим до виконання, остаточним, і не може бути оскарженим.
Як повідомляв УНІАН, 15 січня 2009 року парламент прийняв закон «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України». Вказаним законом передбачається утворення, зокрема, тимчасових слідчих комісій ВР для проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес, спеціальної тимчасової слідчої комісії для проведення розслідування обставин щодо вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину, які наділяються надзвичайно широкими повноваженнями, в тому числі передбаченими Кримінально-процесуальним кодексом України для органів досудового слідства.
7 лютого Президент повернув до ВР цей закон зі своїми пропозиціями для повторного розгляду.
3 березня парламент подолав вето глави держави на закон «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
26 березня до КС надійшло конституційне подання Президента України щодо конституційності закону «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
http://www.unian.net/ukr/news/news-336114.html
sean
Як передає кореспондент УНІАН, відповідне рішення у справі за конституційним поданням Президента оприлюднив сьогодні голова КС Андрій СТРИЖАК.
У своєму поданні глава держави вказував, що після подолання парламентом вето і не підписання Президентом України закону його опублікування має здійснювати голова Верховної Ради України за підписом, спеціально поставленим для цього.
Розглядаючи положення частини 4 статті 94 Конституції України щодо офіційного оприлюднення і опублікування закону за підписом голови ВР, Конституційний Суд враховував правові позиції, викладені в його рішеннях від 7 та 14 липня 2009 року, згідно з якими, у разі прийняття ВР закону повторно проти нього було застосовано право вето, офіційному оприлюдненню та опублікуванню підлягає саме повторно прийнятий закон з датою його повторного прийняття.
Оскаржений у конституційному поданні закон був офіційно опублікований за датою його першого прийняття 15 січня 2009 року, а не повторного розгляду – 3 березня 2009 року та без підпису голови ВР.
«Отже, відсутність під текстом закону, прийнятого за результатами повторного розгляду, належної дати та підпису голови ВР, є порушенням встановленої частиною 4-ю ст. 94 Конституції України процедури набрання ним чинності, що, відповідно до частини 1 ст. 152 Конституції України, є підставою для визнання закону неконституційним повністю», - говориться в рішенні суду.
Закон, визнаний неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення. Рішення КС є обов’язковим до виконання, остаточним, і не може бути оскарженим.
Як повідомляв УНІАН, 15 січня 2009 року парламент прийняв закон «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України». Вказаним законом передбачається утворення, зокрема, тимчасових слідчих комісій ВР для проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес, спеціальної тимчасової слідчої комісії для проведення розслідування обставин щодо вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину, які наділяються надзвичайно широкими повноваженнями, в тому числі передбаченими Кримінально-процесуальним кодексом України для органів досудового слідства.
7 лютого Президент повернув до ВР цей закон зі своїми пропозиціями для повторного розгляду.
3 березня парламент подолав вето глави держави на закон «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
26 березня до КС надійшло конституційне подання Президента України щодо конституційності закону «Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
http://www.unian.net/ukr/news/news-336114.html
sean
Відповіді
2009.09.15 | Koala
Здається, в таких випадках необхідна заява голова Апарату ВР
або про те, що він переконував Литвина змінити, але це була принципова позиція спікера, або про те, що він йде у відставку.2009.09.15 | GreyWraith
Литвин? У відставку?