у Мін Освіти - нова геніальна реформа (л)
10/22/2009 | Bestt
тепер статус ВУЗу будуть визначати за кількістю студентів...
http://www.unian.net/ukr/news/news-342706.html
Міський голова Львова Андрій САДОВИЙ виступає проти окремих змін до Закону України «Про вищу освіту», якими передбачено встановити залежність типу ВНЗ від кількості студентів денної форми навчання.
Як передає кореспондент УНІАН, у зверненні до керівництва держави, оприлюдненому 21 жовтня на сесійному засіданні міської ради Львова, міський голова зазначив, що у разі прийняття положення про залежність типу вищого навчального закладу від кількості студентів денної форми навчання, “Український Католицький Університет (УКУ) у Львові, єдиний вищий навчальний заклад такого типу на теренах колишнього Радянського Союзу, ризикує втратити свій статус і стати не більше, ніж професійним коледжем”.
Окрім того, залежність “статусу ВНЗ від кількісних показників складу студентів не відповідає світовій практиці і дискримінує ті приватні ВНЗ, які здійснюють свою діяльність на вищому рівні, ніж частина державних навчальних закладів», - зазначається у зверненні.
«Незрозуміло, яким чином збільшення кількості студентів має привести до підвищення якості діяльності ВНЗ», - зазначив кореспонденту УНІАН ректор УКУ о. д-р Борис ҐУДЗЯК.
Як повідомляв УНІАН, Кабінет міністрів України 23 вересня підтримав проект закону "Про вищу освіту", розроблений МОН з участю провідних ВНЗ України.
У новій редакції закону вводиться розподіл вищих навчальних закладів. Існуватимуть класичні університети (мінімум 6 тисяч студентів денної форми навчання, 8 галузей освіти - 8 наукових спеціальностей); профільні університети (4 тисячі студентів, 4 галузі освіти, 3 наукові спеціальності); академії (2 тисячі студентів, 1-2 галузі освіти, 2 наукові спеціальності), коледжі (не менше тисячі студентів, підготовка бакалаврів) і професійні коледжі (не менше 500 студентів, підготовка молодших спеціалістів).
Тобто, кожна назва навчального закладу автоматично даватиме розуміння про критерії та масштаби цього ВНЗ. Інститути перестануть бути окремими вищими навчальними закладами і можуть існувати лише в структурі університету чи академії.
http://www.unian.net/ukr/news/news-342706.html
Міський голова Львова Андрій САДОВИЙ виступає проти окремих змін до Закону України «Про вищу освіту», якими передбачено встановити залежність типу ВНЗ від кількості студентів денної форми навчання.
Як передає кореспондент УНІАН, у зверненні до керівництва держави, оприлюдненому 21 жовтня на сесійному засіданні міської ради Львова, міський голова зазначив, що у разі прийняття положення про залежність типу вищого навчального закладу від кількості студентів денної форми навчання, “Український Католицький Університет (УКУ) у Львові, єдиний вищий навчальний заклад такого типу на теренах колишнього Радянського Союзу, ризикує втратити свій статус і стати не більше, ніж професійним коледжем”.
Окрім того, залежність “статусу ВНЗ від кількісних показників складу студентів не відповідає світовій практиці і дискримінує ті приватні ВНЗ, які здійснюють свою діяльність на вищому рівні, ніж частина державних навчальних закладів», - зазначається у зверненні.
«Незрозуміло, яким чином збільшення кількості студентів має привести до підвищення якості діяльності ВНЗ», - зазначив кореспонденту УНІАН ректор УКУ о. д-р Борис ҐУДЗЯК.
Як повідомляв УНІАН, Кабінет міністрів України 23 вересня підтримав проект закону "Про вищу освіту", розроблений МОН з участю провідних ВНЗ України.
У новій редакції закону вводиться розподіл вищих навчальних закладів. Існуватимуть класичні університети (мінімум 6 тисяч студентів денної форми навчання, 8 галузей освіти - 8 наукових спеціальностей); профільні університети (4 тисячі студентів, 4 галузі освіти, 3 наукові спеціальності); академії (2 тисячі студентів, 1-2 галузі освіти, 2 наукові спеціальності), коледжі (не менше тисячі студентів, підготовка бакалаврів) і професійні коледжі (не менше 500 студентів, підготовка молодших спеціалістів).
Тобто, кожна назва навчального закладу автоматично даватиме розуміння про критерії та масштаби цього ВНЗ. Інститути перестануть бути окремими вищими навчальними закладами і можуть існувати лише в структурі університету чи академії.
Відповіді
2009.10.23 | Shooter
Та все правильно МінОсвіти каже
Університетами мають бути лише поліфункціональні ВНЗи з критичною масою викладачів-науковців та студентів.2009.10.23 | Isoлято
Дійсно, в Чехії саме така структура наукових закладів...
...до якої збирається переходити наше МінОсвіти (не "до останньої краплі", але дуже подібна). І начебто чехам це не заважає.2009.10.23 | zmej_gorynych
Абсолютно. А то розвелось... Re: Та все правильно МінОсвіти каже
2009.10.24 | Koala
Як на мене, Могилянка випускає більше спеціалістів, ніж КПІ
якщо, звісно, рахувати не по дипломах, а по знаннях. При тому, що НаУКМА не дотягує до 4 тисяч, а КПІ - перевалює за 40 тисяч.2009.10.24 | Shooter
то буде профільним університетом
бо ані сильної фізики, ані сильної хімії Могилянка немає.2009.10.24 | Koala
Не буде. Неуважно ви читали.
2009.10.24 | Shooter
Буде
Якщо матиме хоча би 4 тис. студентів.Не матиме - її, у принципі, проблеми.
2009.10.26 | Koala
Якщо позбавлятимуть статусу за нестачу 500 студентів
при згаданому рівні, то це не її проблема, а наша.2009.10.26 | saha
Ну и сколько сколько Могилянка выпускает в год ?
если 4 тыс учится то на 5 лет это 800 человек.Ну извините это полтора факультета выпуска КПИ.
Сколько сталкивался то по многим технологическим специальностям
с КПИ тягаются только Универ Шевченка.
Так что не нужно сравнивать х.. с пальцем
Прикладная математике выпускает только больше 100 отличных специалистов(всего выпускуют где то 200).
По ИПСА И ФИОТ плюс минус такой же расклад. больше 3х сотен ИТ специалистов за которыми гоняются все работодатели Киева
А есть еще Физтех где не каждый выдерживает учиться.
Да о лингвистике или социологии я молчу но я уверен что не все из 800 выпускников могилянки супер спецы.
Так что не нужно сравнивать кустарную мастерскую(где без сомнения могут делать шедевры) с огромным заводом. И называть эти вещи нужно своими именами.
2009.10.26 | зновусябр
І все-таки економіку розбудовують технарі
а технічна Могилянка - нонсенс. Це ж базу треба. а не просто столи з книжками. І преси, і будівельний полігон, і обладнання...а гумманітаріїв - дупу. Вчора вони спвали. комунізм це добре, а сьогодні - що капіталізм то світле майбутнє. Хіба можна уявити собі інженера, який так радикально змінює свої професійні підходи? Тому висновок - шахраї ці гумманітарії. не вірите - почитайте радянські вірші Павличка і Драча. а от Амосову або Антонову соромитися нема чого - літаки і операції на серці ціняться при будь-якому режимі.2009.10.26 | saha
Толковые гуманитарии так же нужны ;)
Все профессии нужны все профессии важны.Просто диплом лингвиста от КПИ вот что нонсенс.
Или диплом сварщика, теплотехника, акустика от могилянки(слава богу что не выпускают).
Но и программисты с могилянки под большим вопросом. А вот филология или переводчики там на уровне не буду спорить. Социологи классные там Не чета КПИшным. Реально на практике учат и процесс подготовки отличный.
2009.10.23 | Михайло Свистович
Re: у Мін Освіти - нова геніальна реформа (л)
Bestt пише:> тепер статус ВУЗу будуть визначати за кількістю студентів...
ну не тільки за кількістю
>
> “Український Католицький Університет (УКУ) у Львові, єдиний вищий навчальний заклад такого типу на теренах колишнього Радянського Союзу, ризикує втратити свій статус і стати не більше, ніж професійним коледжем”.
А він і не є університетом за своєю суттю, а дійсно є навчальним закладом такого типу, яких немає.
2009.10.23 | Bestt
Католицькі університети є в усьому світі
Католицькі університети є в більшості цивілізованих країн.і там дивляться не на кількість студентів, а на якість освіти.
так - реформувати українські ВИШі потрібно. але не топорними методами наших чиновників.
2009.10.23 | Shooter
Та хоч протестантські
Bestt пише:> Католицькі університети є в більшості цивілізованих країн.
> і там дивляться не на кількість студентів, а на якість освіти.
> так - реформувати українські ВИШі потрібно. але не топорними методами наших чиновників.
метод абсолютно нормальний.
і оце:
класичні університети (мінімум 6 тисяч студентів денної форми навчання, 8 галузей освіти - 8 наукових спеціальностей); профільні університети (4 тисячі студентів, 4 галузі освіти, 3 наукові спеціальності); академії (2 тисячі студентів, 1-2 галузі освіти, 2 наукові спеціальності), коледжі (не менше тисячі студентів, підготовка бакалаврів) і професійні коледжі (не менше 500 студентів, підготовка молодших спеціалістів)
- так само.
P.S. Попробуйте краще познайомитися з КУ Леувен. Для порівняння.
2009.10.24 | Михайло Свистович
Re: Католицькі університети є в усьому світі
Bestt пише:> Католицькі університети є в більшості цивілізованих країн.
>
> і там дивляться не на кількість студентів, а на якість освіти.
Там дивляться на критерії УКУ під них не підпадає.
2009.10.23 | Мартинюк
Знову в Україні виявили щось зайве...
На початку 90 зайвою виявилася електрона індустрія, всередині 90 - зайвими виявилися кораблі найбільшого у світі Чорноморського торгового флоту. Після цього зайвим стали гарні дівчата . У третьому тисячолітті Украну порясає "жахлива проблема" зайвості вищих навчальних закладів.Перепрошую, але щось воно посмерджує ліберал-більшовизмом Пинзеника-Тєрйохіна початку 90 років. Бардак, кидок, хапок ... Побули трохи СРСРом, потім США, потім "венеціанцями", а тепер ще й чехами спробуємо. А закінчаться всі ці експерименти Бергом Слонової кості...
Бачу Вакарчука старшого ( якщо це звісно його ідея, а не навязана добровільно-примусов якимись дорадниками з міжнародного фонду "Освіти тубільних народів Полінезії") вже можна й міністром оборони ставити - гідно завершить справу Гриценка, демонтує останні танки і гарматки.
2009.10.24 | Shooter
Маразм якийсь пишете
То совіцька чи пост-совіцька системи освіти - найкращі в світі, так?І чи чеська, чи польска, чи татаро-монгольска: головне, що в запропонованій системі є цілком проста і твереза логіка.
Як у велосипеді. Щогодинне придумування яких не є найпродуктивнішим заняттям.
2009.10.24 | Мартинюк
Отож бо - щороку новий велосипед
За принципом - а у нас чогось забагато.В освітніх послугах є такий самий ринок як і всюди. Ото нехай він і вирішує хто кращий, хто гірший, а хто лишній.
А не чиновники і мафіозі, для який найголовніше не освіта і вуз, а гектар землі в центрі міста і пара псевдоісторичних будинків на цій землі .
2009.10.24 | Shooter
Та ні, це були перманентно створювані апарати...
...які косили під велосипеди, але замість вперед чомусь котилися або назад, або вбік.Мартинюк пише:
> За принципом - а у нас чогось забагато.
> В освітніх послугах є такий самий ринок як і всюди. Ото нехай він і вирішує хто кращий, хто гірший, а хто лишній.
Ринок - це Бог=Криза/Жопа. Доведено практикою, неодноразово.
> А не чиновники і мафіозі, для який найголовніше не освіта і вуз, а гектар землі в центрі міста і пара псевдоісторичних будинків на цій землі .
Ви, мабуть, на одному з велосипедів, які вбік з'їжджають.
Запропонована ж МО ґрадація пост-середньо-шкільних закладів освіти є систематичною розумною мірою, яка би мала хоч впевним чином внормувати бурхливе море українських ВНЗних велосипедів.
2009.10.25 | Bestt
Re: українські ВУЗи - не зацікавленні в прозорих методах оцінки/
украиснкие вузы живут в своем мирке и существуют только за счет бютжетных денег и взяток ( я имею ввиду государственные)по поводу рейтинга университетов -
http://focus.ua/opinion/70046
Украинские ВУЗы даже не хотят в них участвовать.
им это не нужно. абитуриенты взятки и так несут.
2009.10.26 | зновусябр
Приблизно 50% доходів державних ВНЗ - кошти контрактників
І у більшості своїй це не пресловуті гуманітарії - юристи-економісти-журналісти, яких випікає Могилянка. Ці випускники працюють в реальній економіці, там, де куплені дипломи не дуже допомагають - це ж не Секретаріат Президента і не СБУ, куди беруть першого-ліпшого кислинського з купленим дипломом, аби на аццьку сотону Тимошенко вмів гавкати