Громадська інавгурація четвертого Президента України Віктора Федорович
02/26/2010 | Вільні муляри Майдану
25 лютого 2010 року у Верховній Раді відбулося складання присяги новообраним главою Української держави. Він зачитав слова присяги Президента України щодо захисту державного суверенітету, територіальної цілісності і Конституції, реалізації національних інтересів. При цьому чомусь у багатьох громадян виникли сподіваємося абсолютно необґрунтовані підозри, що ці фрази можуть виявитися пустими формулами для нових державних чинників. Їх почет і деякі інші обставини дають занадто багато підстав думати саме так.
Принагідно зауважимо, що жодні державні символи і ритуали не замінять Президентові громадянської легітимності, тобто визнання його статусу переважною більшістю співгромадян.
Тому спільнота «Вільні муляри Майдану» прагне полегшити завдання для нового Президента та його команди і сформулювати національні інтереси, дотримання яких визначатиме ставлення громадськості до Віктора Януковича. А отже уможливлять проведення ним державної політики, а не перетворять у безсилого в’язня обставин.
Тепер до суті.
Віктор Янукович і його команда, щоб стати справжнім керівництвом держави і забезпечити її поступ повинні зберегти стратегічний напрям державної політики на побудову демократичної, правової, соціальної, європейської держави. А саме дотримуватися стратегічного пріоритету на євроінтеграцію як основного напряму політики глави держави, визначеного у 2002 році Президентом України Леонідом Кучмою.
У сфері внутрішньої політики забезпечити формування широкої політичної коаліції навколо принципів, сформульованих в Універсалі національної єдності 2006 року.
Необхідно відмовитися від популістської практики останніх 7 років, натомість переорієнтувати державну політику на забезпечення стратегічних потреб людини, суспільства і держави. При цьому неприпустимо допускати реалізацію корпоративних інтересів впливових соціальних груп коштом широких верств суспільства.
На цій основі
1. Опрацювати і здійснювати стратегію консолідацію Українського суспільства навколо європейських цінностей демократії, прав і свобод людини та державного суверенітету і незалежності української держави як спільного надбання всіх українських громадян. Необхідним вважається також суворе дотримання законодавства про розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі.
2. Посилити захист прав і свобод громадян України у всіх сферах, зокрема забезпечивши формалізацію відносин власності і її захист як високий пріоритет державної політики.
3. Забезпечити практичне втілення принципу верховенства права і доступність реального правосуддя для всіх як результату судової реформи. Визначити основним пріоритетом діяльності правоохоронних органів захист прав і свобод громадян України і перебудувати на цій основі відповідні державні органи. Створити практичний механізм реалізації громадянами конституційного права на оскарженні рішень, дій, бездіяльности влади як запоруки відповідальности влади. Запровадити інститут конституційної скарги
4. Забезпечити доцільну децентралізацію, віддавши пріоритет розвитку місцевого самоврядування як інституції, що забезпечують вирішення нагальних питань життєзабезпечення населення і розвитку соціального середовища. При цьому сформувати запобіжники проти зловживання органами місцевого самоврядування своїми правами і механізм реалізації їх відповідальності за неналежне виконання законодавства і взятих на себе зобов’язань.
5. Сприяти розвитку засобів масової інформації як інструменту реалізації свободи слова, інтеграції України у світовий інформаційний простір, .
6. Сформувати і розпочати реалізацію ефективної державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства.
7. Створити ефективні механізми реалізації положень Конституції щодо розвитку української мови, культури, а також мов і культур національних меншин.
Для цього необхідно:
1. Відновити дієздатність державної влади, забезпечивши її ефективність як системи сучасних демократичних публічних інститутів. Для цього подолати внутрішню конфліктогенність вищих органів державної влади, усунувши законодавчі і інституційні причини для протистояння за лінією Президент Прем’єр-міністр України, припинити політизацію державної виконавчої влади тощо.
2. Сприяти розвитку парламентаризму, зокрема посиленню механізмів парламентського контролю за діяльністю виконавчої влади.
3. У стислі строки здійснити адміністративну реформу, використавши позитивний і негативний досвід таких реформ у країнах Центрально-східної Європи і Російській Федерації, сформувавши новітню українську державну службу на основі принципів і стандартів ЄС. При цьому слід виходити з пріоритетності ефективності, а не популістських заяв про докорінне зменшення чисельності.
4. Посилити протидію корупції, зробивши акцент на превентивних заходах. Запровадити обов’язкову публічну антикорупційну експертизу проектів законодавчих актів тощо.
У сфері соціально-економічної політики
1. Забезпечити максимально доцільну дерегуляцію економіки і підвищення ступеню економічної свободи. Сприяти поступальному розвитку малого і середнього бізнесу, зокрема формування венчурного капіталу.
2. Виробити ефективну державну політику щодо великого бізнесу на основі його соціальної відповідальності, а також державного сприяння приватним економічним інтересам, насамперед за кордоном.
3. Посилити спроможність фінансово-банківської системи України, забезпечивши її стійкість до кризових явищ.
4. Сформувати і розпочати реалізацію стратегії щодо формування в Україні основ інноваційної економіки. Створити і реалізовувати ефективну промислову політику для реалізації наявного індустріального потенціалу, а також його модернізації.
5. Сформувати у стислі терміни умови, необхідних для запуску повноцінного земельного ринку і зняти мораторій на купівлю-продаж земель с-г призначення. Визначити бажане місце України на світовому аграрному ринку і розпочати здійснення відповідної державної політики.
6. Забезпечити залучення прямих іноземних інвестицій із дотриманням вимог національної безпеки щодо стратегічних галузей економіки.
7. Сприяти прискореному розвитку фондового ринку з врахуванням уроків світової економічної кризи.
8. Здійснити пенсійну реформу, реформу охорони здоров’я, соціального забезпечення та інші перетворення, опрацьовані у період 2003-2004 років.
9. Продовжити реформу системи освіти і науки для забезпечення конкурентоздатності України на світовому ринку.
У сфері зовнішньої і безпекової політики
1. Забезпечити добросусідські, партнерські відносини з Російською Федерацію, здійснивши все залежне від керівництва України для зосередження Кремля на вирішенні нагальних соціально-економічних проблем народів Росії та забезпеченні їх внутрішньої і зовнішньо ї безпеки. Зокрема
- підтримати стратегічний курс Президента РФ Дм. Мєдвєдєва на модернізацію Росії та розвиток громадянського суспільства, а також зусилля Прем’єр-міністра РФ В.Путіна на формування основ іноваційно-інвестиційної економіки, подолання залежності від експорту енергоносіїв, а також боротьбу з корупцією;
- неухильно виконувати великий Договір 1997 року, у тому числі сприяти курсу РФ на інтеграцію до інституційних структур Заходу, у тому числі СОТ, а також партнерській взаємодії Москви з НАТО у форматі Ради Росія-НАТО;
- усунути конфліктогенні джерела у міждержавних відносинах, забезпечивши розмежування Азовського моря і Керченської протоки і демаркування суходільної частини українсько-російського кордону;
- виконувати підписані українсько-російські договори щодо тимчасового базування підрозділів Чорноморського флоту РФ на території України, не провокуючі можливі конфліктні загострення у двосторонніх відносинах шляхом порушення неактуальних протягом 2010-2015 років питань виводу ЧФ РФ;
- домогтися поступального розвитку економічних відносин з РФ, зокрема шляхом реалізації проекту зони вільної торгівлі без виключень і обмежень на принципах СОТ, а також реалізації спільних проектів у високотехнологічних галузях;
- сприяти створенню міцного фундаменту добросусідських відносин у гуманітарній сфері, у т.ч. у спосіб з’ясування історичних фактів, що об’єднують наші народи у історії боротьби з тоталітарними режимами і жертви їхньої злочинної політики.
2. Забезпечити реальний, а не декларативний поступ України шляхом євроінтеграції, використавши для цього формат Східного партнерства.
- при цьому посилити захист національних економічних інтересів у процесі підготовки Угоди з ЄС про асоціацію та створення зони вільної торгівлі. Просувати українські товари на європейські ринки, а також забезпечити залучення сучасних технологій і інновацій, а також інтегрування українських підприємств у європейську виробничу кооперацію, насамперед у високотехнологічних галузях виробництва;
- сприяти розвитку людських контактів і формування спільного гуманітарного простору, забезпечивши максимально можливу лібералізацію візового режиму;
- взяти активну участь у розбудові Європейської оборонної і безпекової політики, зокрема через використання потенціалу української військово-транспортної авіації, станцій раннього радіолокаційного попередження про ракетний напад і інших. Брати участь у миротворчих зусиллях ЄС і боротьбі з піратством;
- посилити взаємодію з європейськими безпековими інституціями, зокрема у питаннях прикордонної безпеки, боротьби з корупцією, організованою злочинністю, нелегальною міграцією тощо;
- продовжувати гармонізацію національного законодавства з законодавством ЄС;
- посилити взаємодію з національними європейськими державами, насамперед Німеччиною, Францією, Великою Британією, Італією і Іспанією.
3. Продовжити співпрацю з НАТО та іншими воєнно-політичними союзами у нині існуючих форматах, забезпечивши всебічну реалізацію національних інтересів України в цьому питанні. При цьому накласти 5-ти річний мораторій на питання приєднання України до воєнно-політичних союзів. Натомість забезпечити наповнення реальним змістом положень Будапештського меморандуму 1994 року, зокрема стосовно проведення консультацій.
4. Розвивати відносини з США на основі букви і духу Хартії про стратегічне партнерство.
5. Активізувати відносини з КНР як одним із гарантів державного суверенітету і територіальної цілісності України, звернувши особливу увагу на питання торгово-економічного співробітництва.
6. Забезпечити розвиток двосторонніх відносин з країнами-сусідами України, унеможлививши конфліктні траєкторії цього розвитку, не поступаючись життєво важливими національними інтересами.
7. Продовжити воєнну реформу, забезпечивши належне фінансування її заходів для гарантування обороноздатності України. Здійснювати зусилля щодо підвищення ефективності діяльності органів сектору безпеки.
Реалізація заходів за вище наведеними напрямами забезпечити подолання кризи і громадянську легітимізованість новообраного Президента України. Логіка дальшої внутрішньополітичної конфронтації – шлях у нікуди.
Нехтування зазначеними пріоритетами суттєво ускладнить реалізацію переможцем своєї політики, призведе до швидкої втрати соціальної бази, а у перспективі і до втрати владних повноважень із відповідними наслідками, не виключено і непритаманними українській політичній традиції.
Принагідно зауважимо, що жодні державні символи і ритуали не замінять Президентові громадянської легітимності, тобто визнання його статусу переважною більшістю співгромадян.
Тому спільнота «Вільні муляри Майдану» прагне полегшити завдання для нового Президента та його команди і сформулювати національні інтереси, дотримання яких визначатиме ставлення громадськості до Віктора Януковича. А отже уможливлять проведення ним державної політики, а не перетворять у безсилого в’язня обставин.
Тепер до суті.
Віктор Янукович і його команда, щоб стати справжнім керівництвом держави і забезпечити її поступ повинні зберегти стратегічний напрям державної політики на побудову демократичної, правової, соціальної, європейської держави. А саме дотримуватися стратегічного пріоритету на євроінтеграцію як основного напряму політики глави держави, визначеного у 2002 році Президентом України Леонідом Кучмою.
У сфері внутрішньої політики забезпечити формування широкої політичної коаліції навколо принципів, сформульованих в Універсалі національної єдності 2006 року.
Необхідно відмовитися від популістської практики останніх 7 років, натомість переорієнтувати державну політику на забезпечення стратегічних потреб людини, суспільства і держави. При цьому неприпустимо допускати реалізацію корпоративних інтересів впливових соціальних груп коштом широких верств суспільства.
На цій основі
1. Опрацювати і здійснювати стратегію консолідацію Українського суспільства навколо європейських цінностей демократії, прав і свобод людини та державного суверенітету і незалежності української держави як спільного надбання всіх українських громадян. Необхідним вважається також суворе дотримання законодавства про розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі.
2. Посилити захист прав і свобод громадян України у всіх сферах, зокрема забезпечивши формалізацію відносин власності і її захист як високий пріоритет державної політики.
3. Забезпечити практичне втілення принципу верховенства права і доступність реального правосуддя для всіх як результату судової реформи. Визначити основним пріоритетом діяльності правоохоронних органів захист прав і свобод громадян України і перебудувати на цій основі відповідні державні органи. Створити практичний механізм реалізації громадянами конституційного права на оскарженні рішень, дій, бездіяльности влади як запоруки відповідальности влади. Запровадити інститут конституційної скарги
4. Забезпечити доцільну децентралізацію, віддавши пріоритет розвитку місцевого самоврядування як інституції, що забезпечують вирішення нагальних питань життєзабезпечення населення і розвитку соціального середовища. При цьому сформувати запобіжники проти зловживання органами місцевого самоврядування своїми правами і механізм реалізації їх відповідальності за неналежне виконання законодавства і взятих на себе зобов’язань.
5. Сприяти розвитку засобів масової інформації як інструменту реалізації свободи слова, інтеграції України у світовий інформаційний простір, .
6. Сформувати і розпочати реалізацію ефективної державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства.
7. Створити ефективні механізми реалізації положень Конституції щодо розвитку української мови, культури, а також мов і культур національних меншин.
Для цього необхідно:
1. Відновити дієздатність державної влади, забезпечивши її ефективність як системи сучасних демократичних публічних інститутів. Для цього подолати внутрішню конфліктогенність вищих органів державної влади, усунувши законодавчі і інституційні причини для протистояння за лінією Президент Прем’єр-міністр України, припинити політизацію державної виконавчої влади тощо.
2. Сприяти розвитку парламентаризму, зокрема посиленню механізмів парламентського контролю за діяльністю виконавчої влади.
3. У стислі строки здійснити адміністративну реформу, використавши позитивний і негативний досвід таких реформ у країнах Центрально-східної Європи і Російській Федерації, сформувавши новітню українську державну службу на основі принципів і стандартів ЄС. При цьому слід виходити з пріоритетності ефективності, а не популістських заяв про докорінне зменшення чисельності.
4. Посилити протидію корупції, зробивши акцент на превентивних заходах. Запровадити обов’язкову публічну антикорупційну експертизу проектів законодавчих актів тощо.
У сфері соціально-економічної політики
1. Забезпечити максимально доцільну дерегуляцію економіки і підвищення ступеню економічної свободи. Сприяти поступальному розвитку малого і середнього бізнесу, зокрема формування венчурного капіталу.
2. Виробити ефективну державну політику щодо великого бізнесу на основі його соціальної відповідальності, а також державного сприяння приватним економічним інтересам, насамперед за кордоном.
3. Посилити спроможність фінансово-банківської системи України, забезпечивши її стійкість до кризових явищ.
4. Сформувати і розпочати реалізацію стратегії щодо формування в Україні основ інноваційної економіки. Створити і реалізовувати ефективну промислову політику для реалізації наявного індустріального потенціалу, а також його модернізації.
5. Сформувати у стислі терміни умови, необхідних для запуску повноцінного земельного ринку і зняти мораторій на купівлю-продаж земель с-г призначення. Визначити бажане місце України на світовому аграрному ринку і розпочати здійснення відповідної державної політики.
6. Забезпечити залучення прямих іноземних інвестицій із дотриманням вимог національної безпеки щодо стратегічних галузей економіки.
7. Сприяти прискореному розвитку фондового ринку з врахуванням уроків світової економічної кризи.
8. Здійснити пенсійну реформу, реформу охорони здоров’я, соціального забезпечення та інші перетворення, опрацьовані у період 2003-2004 років.
9. Продовжити реформу системи освіти і науки для забезпечення конкурентоздатності України на світовому ринку.
У сфері зовнішньої і безпекової політики
1. Забезпечити добросусідські, партнерські відносини з Російською Федерацію, здійснивши все залежне від керівництва України для зосередження Кремля на вирішенні нагальних соціально-економічних проблем народів Росії та забезпеченні їх внутрішньої і зовнішньо ї безпеки. Зокрема
- підтримати стратегічний курс Президента РФ Дм. Мєдвєдєва на модернізацію Росії та розвиток громадянського суспільства, а також зусилля Прем’єр-міністра РФ В.Путіна на формування основ іноваційно-інвестиційної економіки, подолання залежності від експорту енергоносіїв, а також боротьбу з корупцією;
- неухильно виконувати великий Договір 1997 року, у тому числі сприяти курсу РФ на інтеграцію до інституційних структур Заходу, у тому числі СОТ, а також партнерській взаємодії Москви з НАТО у форматі Ради Росія-НАТО;
- усунути конфліктогенні джерела у міждержавних відносинах, забезпечивши розмежування Азовського моря і Керченської протоки і демаркування суходільної частини українсько-російського кордону;
- виконувати підписані українсько-російські договори щодо тимчасового базування підрозділів Чорноморського флоту РФ на території України, не провокуючі можливі конфліктні загострення у двосторонніх відносинах шляхом порушення неактуальних протягом 2010-2015 років питань виводу ЧФ РФ;
- домогтися поступального розвитку економічних відносин з РФ, зокрема шляхом реалізації проекту зони вільної торгівлі без виключень і обмежень на принципах СОТ, а також реалізації спільних проектів у високотехнологічних галузях;
- сприяти створенню міцного фундаменту добросусідських відносин у гуманітарній сфері, у т.ч. у спосіб з’ясування історичних фактів, що об’єднують наші народи у історії боротьби з тоталітарними режимами і жертви їхньої злочинної політики.
2. Забезпечити реальний, а не декларативний поступ України шляхом євроінтеграції, використавши для цього формат Східного партнерства.
- при цьому посилити захист національних економічних інтересів у процесі підготовки Угоди з ЄС про асоціацію та створення зони вільної торгівлі. Просувати українські товари на європейські ринки, а також забезпечити залучення сучасних технологій і інновацій, а також інтегрування українських підприємств у європейську виробничу кооперацію, насамперед у високотехнологічних галузях виробництва;
- сприяти розвитку людських контактів і формування спільного гуманітарного простору, забезпечивши максимально можливу лібералізацію візового режиму;
- взяти активну участь у розбудові Європейської оборонної і безпекової політики, зокрема через використання потенціалу української військово-транспортної авіації, станцій раннього радіолокаційного попередження про ракетний напад і інших. Брати участь у миротворчих зусиллях ЄС і боротьбі з піратством;
- посилити взаємодію з європейськими безпековими інституціями, зокрема у питаннях прикордонної безпеки, боротьби з корупцією, організованою злочинністю, нелегальною міграцією тощо;
- продовжувати гармонізацію національного законодавства з законодавством ЄС;
- посилити взаємодію з національними європейськими державами, насамперед Німеччиною, Францією, Великою Британією, Італією і Іспанією.
3. Продовжити співпрацю з НАТО та іншими воєнно-політичними союзами у нині існуючих форматах, забезпечивши всебічну реалізацію національних інтересів України в цьому питанні. При цьому накласти 5-ти річний мораторій на питання приєднання України до воєнно-політичних союзів. Натомість забезпечити наповнення реальним змістом положень Будапештського меморандуму 1994 року, зокрема стосовно проведення консультацій.
4. Розвивати відносини з США на основі букви і духу Хартії про стратегічне партнерство.
5. Активізувати відносини з КНР як одним із гарантів державного суверенітету і територіальної цілісності України, звернувши особливу увагу на питання торгово-економічного співробітництва.
6. Забезпечити розвиток двосторонніх відносин з країнами-сусідами України, унеможлививши конфліктні траєкторії цього розвитку, не поступаючись життєво важливими національними інтересами.
7. Продовжити воєнну реформу, забезпечивши належне фінансування її заходів для гарантування обороноздатності України. Здійснювати зусилля щодо підвищення ефективності діяльності органів сектору безпеки.
Реалізація заходів за вище наведеними напрямами забезпечити подолання кризи і громадянську легітимізованість новообраного Президента України. Логіка дальшої внутрішньополітичної конфронтації – шлях у нікуди.
Нехтування зазначеними пріоритетами суттєво ускладнить реалізацію переможцем своєї політики, призведе до швидкої втрати соціальної бази, а у перспективі і до втрати владних повноважень із відповідними наслідками, не виключено і непритаманними українській політичній традиції.
Відповіді
2010.02.26 | Володимир
Re: Громадська інавгурація четвертого Президента України Віктора Федор
Що до послання вільних мулярів. Треба ж вам зараз, таки , залучитись підтримкою шануючих себе і тільки себе представників нації В.А. Ющенка та С.І.Хмари, бо ще щось профукаєте без їхніх "святих та благодійних" порад.2010.03.07 | toluant
А шановне панство певне, новообраний всі слова зрозуміє ? (-)
2010.03.08 | catko
синячкам таки треба віддати належне за продуману поствиборчу
кампаніювони докладають не менше зусиль на поствиборчу агітацію ніж на передвиборчу. розуміючи абсолютне несприйнятя януковича половиною населення та відверте тавро "урка" на міжнародній арені вони стараються будь-якм чином легітимізувати цього урку в очах громадськості. виявляється янукович це прагматичний міжнародний переговорник, виявляється він в стані думати про стратегію, виявляється він перевиховався, виявляється він має професійну команду і т.д. і т.п.
і особливо мене відверто смішать любі спроби звертатись до цього "президента" зі всякими петиціями та ініціативами чи навіть вимогами.
друзі - період "відкритої" влади закінчився. почався період жорсткої конфронтації між людьми і владою. і якщо останні роки ця конфронтація відбувалась переважно на рівні місцевої корупції то тепер вона вийшла на централізований рівень. і перше що стоїть на порядку денному в синяків - силове придушення будь-якої "дестабілізації" як вони її бачать - зберігаючи при цьому правильну морду лиця.
2010.03.08 | samopal
Це ще з 2004-го заготовка?