Зберегти памятник Шевченка !
03/08/2010 | Via
6 березня 2010 (7517) року у Книжковій палаті України ім. І.Федорова відбувся ІV Всеукраїнський Собор Об’єднання Рідновірів України, який розглянув стратегію і перспективи розвитку Рідної віри в Україні; організаційні принципи роботи; заслухав повідомлення голів громад Рідної віри, в тому числі тих, хто вступив до ОРУ в цьому році, та прийняв Ухвалу. Значну увагу було приділено обговоренню повідомлення нащадка Т.Шевченка – рідновіра Валерія-Ярослава Красицького про спроби певних кіл встановити на могилі Кобзаря хрест замість відомого пам’ятника.
Рідновіри виступили за збереження існуючого пам’ятника, який уже став візитною карткою Канева і категорично засудили дії Петра Ющенка та Миколи Жулинського щодо знесення монумента. Такі непродумані дії вже викликали негативну реакцію в широких колах української інтелігенції, «Просвіти», КУНу та інших патріотичних організаціях.
ІV Собор ОРУ вирішив нагальні питання: упорядкування організаційної структури ОРУ згідно нових умов; вироблення подальшої стратегії діяльності ОРУ; вдосконалення роботи Духовної Академії Рідновірів України щодо освіти духовної верстви Рідної віри.
7 березня відбувся Обряд вшанування пам’яті Великого князя Київського Святослава – Тризна біля його пам’ятника на Пейзажній алеї поблизу Національного музею історії України.
7 березня відбулася чергова Установча сесія Духовної Академії Рідновірів України. На перший курс загальної підготовки прийнято 26 студентів на заочну, екстернатну та дистанційну форми навчання. Студенти заслухали лекції професорів: д.ф.н. Галини Лозко на тему: «Учитель і Учень в арійській традиції», «Астрономічні та історичні засади відновлення Кола Сварожого» та Анатолія Богорода на тему: «Світогляд сучасної людини: методика соціологічного опитування», а також взяли участь у семінарському занятті «Учитель і Учень в руській традиції дохристиянської доби», де обговорили есе Валерія Шевчука «Віща наука» з книги «Мислене дерево».
Прес-центр ОРУ
Рідновіри виступили за збереження існуючого пам’ятника, який уже став візитною карткою Канева і категорично засудили дії Петра Ющенка та Миколи Жулинського щодо знесення монумента. Такі непродумані дії вже викликали негативну реакцію в широких колах української інтелігенції, «Просвіти», КУНу та інших патріотичних організаціях.
ІV Собор ОРУ вирішив нагальні питання: упорядкування організаційної структури ОРУ згідно нових умов; вироблення подальшої стратегії діяльності ОРУ; вдосконалення роботи Духовної Академії Рідновірів України щодо освіти духовної верстви Рідної віри.
7 березня відбувся Обряд вшанування пам’яті Великого князя Київського Святослава – Тризна біля його пам’ятника на Пейзажній алеї поблизу Національного музею історії України.
7 березня відбулася чергова Установча сесія Духовної Академії Рідновірів України. На перший курс загальної підготовки прийнято 26 студентів на заочну, екстернатну та дистанційну форми навчання. Студенти заслухали лекції професорів: д.ф.н. Галини Лозко на тему: «Учитель і Учень в арійській традиції», «Астрономічні та історичні засади відновлення Кола Сварожого» та Анатолія Богорода на тему: «Світогляд сучасної людини: методика соціологічного опитування», а також взяли участь у семінарському занятті «Учитель і Учень в руській традиції дохристиянської доби», де обговорили есе Валерія Шевчука «Віща наука» з книги «Мислене дерево».
Прес-центр ОРУ
Відповіді
2010.03.08 | Koala
А хто збирається пам'ятник зносити, я щось пропустив?
2010.03.08 | Via
Якийсь рух добровольців "Простір свободи" :(
Якийсь рух добровольців "Простір свободи"http://dobrovol.org/article/110/
Нейметься їм туди хреста впихнути - і плювати їм на те, що Шевченко заповів
2010.03.08 | zmej_gorynych
Re: Якийсь рух добровольців "Простір свободи" :(
Via пише:> Якийсь рух добровольців "Простір свободи"
> http://dobrovol.org/article/110/
> Нейметься їм туди хреста впихнути - і плювати їм на те, що Шевченко заповів
З наведеного УРЛ бачу, що там не йде мова про заміну пам"ятника хрестом. А просто ця група людей виступає за те, щоби десь там втулити хреста поряд з пам"ятником.
Цитую: "Саме такий шлях: поєднання хреста й монумента – підтримали більшість учасників дискусії, серед яких - і відомий київський архітектор, народний художник України Анатолій Гайдамака, і головний архітектор реставрації музею Шевченка в Каневі Василь Безякін, і представники «Простору свободи» - заступник координатора руху В’ячеслав Ільїн та голова Київського осередку Тарас Пушкар.
Хрест на могилі Шевченка було встановлено одразу після його поховання у Каневі в 1861 році. Спочатку він був дерев’яним, а 1884 року встановлено чавунний хрест-пам’ятник. У 1923 році за рішенням комуністичної влади замість хреста на Тарасовій горі з’явилося погруддя поета, а 1939 – нинішній бронзовий монумент."
А щодо "плювати їм на заповіт Шевченка", то Ви, певно, маєте наувазі оці (нижче) слова, так?
"Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу... отойді я
І лани і гори —
Все покину і полину
До самого бога
Молитися... а до того
Я не знаю бога"
2010.03.08 | Via
І ці слова, і ще інші є - пізніше додам
Нашадок Шевченка - Валерій Красицький зачитував листа шевченка, надішлють електронну версію - викладу. Не бажаів Шевченко бачити ніякого хреста - і це ЙОГО заповіт, який має бути виконаний.А самодіяльні "спасітелі християнством" хай вгомоняться - бо розперезалися.
2010.03.08 | Мартинюк
Якщо там хрест стояв , і його зняли більшовики?
То в якихось варіантах він звісно може і появитися - але це повинно бути узгоджено з існуючим памятником як художньо так і з огляду на почуття такту.Підозріваю що цю "тему" використають для налаштування чергового "помежихохлосрачу", зокрема аби ізолювати так званих рідновірів до яких потяглися стихійно-атеїстичні пострадянські українські інтелігенти із рештою християською більшістю українців. Як наслідок дискредитація українства як такого .
Як на мене - ігри в "язичницво" добрі лише тоді коли їх не сприймати серйозно, як тільки починаються фанатизм і суперечки, то головною ідеєю нововірів стає антихристиянство (бо якісь дані про іделогію і церемонію старословянських віруваннь відсутні) , з плавним переходом у примітивний станізм.
Більше того я гадаю що віднайти якість сильні, адекватні по силі світовим релігіям, релігійні постулати і церемонії наших дохристиянських предків просто неможливо - бо вони були принципово "нерозказувальні" - езотеричні , закриті для простих людей. Реально це напевно була ієрахія секретних вченнь та ідеологій які розбивали словян на шари і касти відповідно до того, від яких завойовників і якого часу вони походили.
Християнство перемогло не силою зброї - воно принесло революційну на той час ідею - "всі люди рівні, принаймні перед лицем бога". Фактично це і було поверненням то тих первинних принципів віри , яка деформувалася черз змішання племен та завоювання одних іншими що приводило до збільшення числа богів та химерного заплутвання відносин між ним.
2010.03.08 | Via
Не забудьте почитати власне Шевченка- що він каже про християнст
во, а потім ще раз подумати - кому і навіщо там потрібен хрест????Є памятник - і нічого чіпати, без церковників обійдеться.