МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Сором: КМУ не зміг освоїти грант в 100млн.$US(\)

06/09/2010 | stryjko_bojko
07.06.2010
http://www.ac-rada.gov.ua/control/main/uk/publish/article/16727507

Розглянуто Колегією Рахункової палати

25.05.2010

Гроші є. Бракує професіоналізму та відповідальності

Вже четвертий рік, за підтримки позики та гранта Світового банку в сумі понад 100 мільйонів доларів США, в Україні виконується проект «Удосконалення системи соціальної допомоги». Його основне завдання - впровадження в усіх місцевих управліннях праці та соціального захисту Єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги, за однією заявою на підставі одного пакета документів. Передбачено також ремонт і технічне переоснащення приміщень для прийому громадян, включаючи запровадження спеціальної інформаційно-аналітичної системи. Контроль за реалізацією Проекту та використанням запозичених державою коштів Уряд доручив Мінпраці.

За домовленістю з Мінпраці та Світовим банком Рахункова палата щороку проводить по два аудити Проекту, які стосуються стану реалізації та фінансової звітності. Під час розгляду результатів аудитів за 2008 рік керівництво Мінпраці запевнило Колегію Рахункової палати про завершення виконання Проекту до 30 травня 2010 року - терміну, вже перенесеного, через відставання у виконанні заходів Проекту, на два роки від передбаченого міжнародною угодою.

Однак, як показали результати аудитів за 2009 рік, відставання не тільки не надолужено, а, навпаки, воно набуло загрозливих масштабів.

Колегія Рахункової палати констатувала, що Мінпраці, яке є відповідальним за впровадження Проекту, Мінекономіки як координатор співробітництва з міжнародними фінансовим організаціями, та Мінфін, що є представником позичальника (Україна), виявилися неспроможними покращити стан реалізації Проекту у 2009 році та забезпечити своєчасне, повне і ефективне використання залучених коштів.

Із запланованих до укладення у 2009 році 22 договорів укладено лише 8, а з передбачених до завершення 5 договорів загальною вартістю майже 56 млн. грн. не виконано у встановлені терміни жодного. Із загальної суми запланованихна 2009 рік 370 млн. грн. не використано 294 млн. грн., або 79 відсотків.

Як наслідок, через чотири роки реалізації Проекту при планованому терміні 2,5 року передбаченого соціально-економічного ефекту не отримано, оскільки спрощення процедури надання соціальної допомоги, більш адресного її спрямування та, відповідно, підвищення ефективності системи соціальної допомоги в Україні досі не відбулось.

Робоча група з координації та контролю за реалізацією Проекту, утворена в Мінпраці, не здійснювала контролю за своєчасним та повним виконанням прийнятих рішень, оцінки діяльності керівників місцевих органів влади, не ініціювала притягнення їх до відповідальності. Як наслідок, рішення Мінпраці не впливали на ефективність діяльності місцевих органів влади щодо реалізації Проекту.

За таких умов місцеві органи влади не виконували покладених на них функцій з управління та контролю за виконанням заходів Проекту на місцях, невчасно інформували Мінпраці про проблеми впровадження Проекту.

Зі свого боку, Мінпраці як ініціатор Проекту виявилося неспроможним самостійно його впровадити і залучило для цього понад 50 консультантів на центральному та місцевому рівнях, на оплату послуг яких тільки у 2009 році витрачено понад 3 млн. гривень. Водночас Мінпраці не включило до угод з консультантами положення про планування їх роботи та відповідальність за її результати.

Головним негативним чинником, що стримує започаткування роботи в рамках Єдиної технології, аудитори назвали незадовільну організацію ремонту приміщень для прийому громадян. Лише щодо 76 відс. від загальної кількості приміщень в управліннях соціального захисту в межах всієї України укладено договори на ремонт. При цьому дані Мінпраці стосовно завершення таких ремонтів у 319 управліннях (55 відс. при запланованому рівні 85 відс.) не підтверджені звітами головних управлінь праці та соціального захисту населення і, за оцінками Рахункової палати, є завищеними майже в 2,5 раза.

Мінпраці та Мінфіном в умовах достатності та наявності необхідних фінансових ресурсів за майже 4 роки виконання та за півроку до продовженої дати завершення Проекту вибрано лише 19 млн. дол. США (19 відс. від суми позики 99,4 млн. дол. США), з яких використано лише 15,4 млн. дол. США (15 відсотків).

Вкрай негативний вплив на такий стан використання коштів та виконання Проекту мали дії Держказначейства, яке, як відзначено на Колегії Рахункової палати, свідомо порушуючи бюджетне законодавство, блокувало платежі за наявності коштів на рахунках розпорядників бюджетних коштів.

За висновками Колегії Рахункової палати, основними причинами суттєвого відставання у реалізації Проекту стали відсутність безпосередньої уваги та контролю з боку Уряду, який не залучив до цього процесу на постійній основі керівників Мінекономіки та Мінфіну. Відсутність ефективного нагляду за виконанням Проекту на центральному й місцевому рівнях фактично стала причиною безвідповідального ставлення до результатів його виконання.

«Проект має глибоку соціальну спрямованість, - підкреслив Голова Рахункової палати Валентин Симоненко. - А терміни його завершення переносять, незважаючи на вкрай негативні соціально-економічні наслідки. Не в грошах річ, а у відсутності професіоналізму та відповідальності посадовців».

Прес-служба Рахункової палати

Відповіді

  • 2010.06.09 | zmej_gorynych

    Тому що ці п.дараси навчились лише безсоромно красти

    Думаючих та працюючих на благо країни там віддавна годі навіть шукати.
    Так що, як кажуть, not f..cking surprise. Absolutely.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.06.09 | Schwarzkopf

      Всі процедури закупівель за позиками та

      грантами СБ контролюються документом СБ "Принципи та правила закупівель товарів та послуг." Чиновники офісу СБ (отримуючи дуже високу платню) дуже жорстко контролюють реципієнтів або покупців. Якщо чиновник СБ "прогавить" прояви корупції, він буде покараний. Шанси вкасти українському чиновнику без участі експертів,або консультантів від СБ наближені до нуля. Одною з причин затягування реалізаціїї вказаного проекту- можуть бути прояви корупції.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.06.10 | zmej_gorynych

        Ви знаєте...

        Schwarzkopf пише:
        > грантами СБ контролюються документом СБ "Принципи та правила закупівель товарів та послуг." Чиновники офісу СБ (отримуючи дуже високу платню) дуже жорстко контролюють реципієнтів або покупців. Якщо чиновник СБ "прогавить" прояви корупції, він буде покараний. Шанси вкасти українському чиновнику без участі експертів,або консультантів від СБ наближені до нуля. Одною з причин затягування реалізаціїї вказаного проекту- можуть бути прояви корупції.
        Колись в Празі чеські поліцейські взагалі не знали (не брали), що таке хабарі.
        Але завдяки росіянам та українцям за кілька років дуже швидко вивчили.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.06.10 | stryjko_bojko

          нехай тільки візьмуть нас в ЄС, ми їх всьому навчимо

          zmej_gorynych пише:
          > Schwarzkopf пише:

          > Колись в Празі чеські поліцейські взагалі не знали (не брали), що таке хабарі.
          > Але завдяки росіянам та українцям за кілька років дуже швидко вивчили.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.06.10 | strilec

            Ce ne zowsim tak,

            systema korupciji, wziatok toszczo je zakladena ZWERKHU u systemi WLADY, ne bilsze i ne mensze, - tobrto jakszo dijalnist Wladnoji administraciji zrobyty prozoroju i pidkontrolnoju najmaczem, tobto wwyborciam czerez widpowidni struktury, - taki jawyszcza jak korup[cija toszzco ZNYKNUT odrazu zh jak rosa na sonci, i z prostoji pryczyny - Narod w swojij osnowi je czesnyj i NE zacikawlenyj u korupciji, bo tak jomu lehsze i pewnisze, - todi mozhe nadijatys na sebe, a w protywnij sytuaciji win je zarucznykom swawilstwa czynownyka...Ot i wse! Tak szczo lik wid korupciji je jedynyj - ZMINA SYSTEMY i PRYNCYPIW FUNKCIONUWANNIA WLADY, zwerkhu do nyzu! I krapka!


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".