МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Верховна Рада ухвалила зміни до закону про місцеві вибори (л)

08/30/2010 | Мартинюк

Відповіді

  • 2010.08.31 | Майдан

    Коментарі на зміни закону (/)

    ForUA
    09:15 Тарас Чорновiл, позафракційний народний депутат України

    На тлі попереднього закону, прийнятого на минулій сесії, те, що є зараз – прогресивно, знімає цілу низку проблем. Принаймні, за новим законом можна проводити вибори. І вони вже не виглядатимуть настільки кон'юнктурними (під певні персоналії чи політсили), хоча це трохи збереглося.


    Також ці вибори тепер будуть хоч трішки відповідати міжнародним нормам виборчого права, які нам диктуються і від нас вимагаються усім цивілізованим світом.


    А що стосується мотивів змін, то очевидно, що вони не були настільки високими і благородними. Просто зараз подивилися і побачили, що те, що виглядало у червні ідеальним, оскільки була надія, що рейтинг не падатиме, зараз все не так прекрасно і чудово. Рейтинг починає трохи йти вниз. ПР побачила, що самостійно дуже багато не візьме (за винятком одного регіону). Тому стало потрібно «розмивати» ситуацію, шукати можливих союзників серед тих, хто не є ортодоксальними противниками ПР.


    Очевидно, що це, насамперед, малі партії, які у багатьох регіонах мали проблему з тим, що місцеві організації були покинуті, не зареєстровані на сільському, міському, районному рівні. А сьогодні їм відкрили дорогу на вибори як майбутнім союзникам для створення місцевих коаліцій.


    Хоча у деяких регіонах, наприклад, у Львівській області, нові гравці, ймовірно, підуть створювати коаліції не з ПР, а, наприклад, з БЮТ чи з іншими партіями-переможцями.


    Правки також дають повсюдний доступ до місцевої влади Тігіпку, Яценюку, Гриценку, Жебрівському і деяким іншим схожим структурам.


    А що стосується процедури ухвалення правок, то якби було справді серйозне бажання працювати з законом, то був би сенс створити робочу групу з менш політично заангажованими авторами. І всі технічні «мухи» у законі краще було зняти, щоб не було соромно.


    Сьогодні дискусії викликає тільки пункт про формування територіальних виборчих комісій, де дуже велика роль Центрвиборчкому, і з'являються сумніви: а чи не для чогось так зроблено. Думаю, що така робоча група могла б напрацювати чистий законопроект. А так все одно буде достатньо багато погрішностей.


    Але є розуміння того, що якась маленька мошка сидить вгорі і з Адміністрації Президента дає вказівки, а серйозні люди (той же Єфремов, Чечетов та інші люди, які на порядок вищі і за рівнем інтелекту і так далі), приймають до виконання. Ось це виглядає трохи сумно.






    09:14 Сергій Міщенко, народний депутат України від фракції БЮТ


    Правки нічого не спрощують і не ускладнюють. Закон як був антиконституційним, так і залишився.


    Слава Богу, що ввели норму і запустили маленькі партії. Це демократично і правильно. А 365 днів – неправильно. Потрібно всіх запустити.


    Але! Не всі партії матимуть представництво у комісіях. Запроваджується жеребкування. І припустімо, що у якомусь із регіонів буде сто партій. І тепер вони між собою вирішуватимуть. Отже, виходить, за допомогою жеребкування у комісії потраплять щасливчики? Але у нас же головне не те, ЯК голосують, а ЯК рахують.


    Та ухвалюючи зміни до закону про місцеві вибори, представники влади думали вдарити по нас, а вдарили по собі. Нічого страшного у цьому не немає. Вийшло так, що кращого опозиціонера, ніж сама влада до себе, не існує.

    09:12 Олександр Черненко, голова КВУ


    Якщо ці зміни ділити на дві частини, суто технічні і процедурні, то, звичайно, їх треба було приймати, тому що у цьому законі депутати понаписували таких речей, яких у принципі немає ні в Конституції, ні в інших законах.


    Наприклад, вони написали «Кабінет міністрів АРК», коли всі знають, що у Криму ніякого Кабінету міністрів нема, є тільки Рада міністрів. І таких «мух» у цьому законі дуже багато. Тепер вони виправлені, і слава Богу.


    Що стосується політичних моментів, то, насамперед, це дозвіл усім партіям, незалежно від дати реєстрації, висувати кандидатів і процес формування ТВК. Зміни, загалом, прогресивні.


    Але вони не вирішують усіх проблем, які є у цьому законі. Я б назвав ці зміни «фасадними», «косметичними», які приймалися, швидше, для того, щоб сказати: ось, бачите, ви критикували ці норми, і ми вирішили їх поміняти.


    Насправді істотно на виборчий процес ці зміни не вплинуть. Так, у нас тепер буде більше кандидатів, тому що більше партій отримали право висувати своїх членів. Але у нас є також велика кількість таких претендентів, які знайшли можливість брати участь у виборах за старим законом. Введення додаткових членів ТВК, з одного боку, дозволить деяким партіям теж взяти участь, але, з іншого, це ускладнить роботу Центральної Виборчої Комісії, оскільки у них з'являється додаткова робота, яку потрібно буде зробити у досить обмежені терміни.


    Одним словом, ці зміни назагал позитивні, але вони абсолютно не вирішують проблеми цього виборчого закону, оскільки більшість недемократичних, неконституційних норм залишилися поза цими змінами.


    Зокрема, так і не зняті ті норми, при яких територіальні комісії можуть запросто знімати кандидатів із реєстрації. Загалом це, швидше, була демонстрація того, що влада дослухається до побажань громадськості, у тому числі й міжнародної, але мотиви цих змін були суто політичні, а не ті, які покликані зробити вибори кращими.
    09:11 Микола Мартиненко, голова фракції НУ-НС у ВРУ


    Рішення парламенту не було очікуваним. Багато що я підтримую у законопроекті Єфремова, але не підтримую порушення процедури.


    Повинне бути перше і друге читання. Ми могли проголосувати за розгляд питання за скороченою процедурою, і ми встигали проголосувати через тиждень все в остаточному варіанті. І тоді документ був би менш сирим. А там є певні недоліки. До речі, і Комітет рекомендував це.


    Розумієте, коли з голосу ви сприймаєте деякі речі і не встигаєте правильно процедурно відпрацювати документ, тоді сто відсотків є помилки. Це підтверджує практика. Регламент прописує процедуру саме для того, щоб такого роду проблеми зняти.


    ВР повинна чітко витримувати процедуру голосування, виписану у законі про регламент.


    Через неточності у законі будуть додаткові складнощі у проведенні виборів. У нас всі вибори веселі, ось будуть чергові веселі вибори.
    09:10 Валерій Баранов, народний депутат України, фракція Блок Литвина


    Прийняті зміни до закону про місцеві вибори явно не на гірше, але вони абсолютно не міняють суті цього закону. Це щось подібне до того, коли людина, не приведи Господи, потрапила випадково під колеса автобуса і її, поламану-побиту, замість того, щоб відразу ж почати комплексно лікувати, місце перелому змастять зеленкою.


    Я чекав, що на цій сесії зміни будуть не тільки ці, хоча й корисні, а ще й ті, які пропонував я і Асоціація міст про стовідсоткові мажоритарні вибори. Це вибори мерів міст у два тури, це самовисування всіх і всюди, хто відповідає нормам української Конституції. Але оскільки ми своє законодавство підлаштовуємо під політичні амбіції окремої групи кланів, то зрозуміло, що відбувається те, що ми спостерігаємо.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".