У підсумку країна отримує хірурга-олігофрена або дантиста, що (
11/04/2010 | kotygoroshko
У підсумку країна отримує нічний кошмар пацієнта – хірурга-олігофрена або дантиста, що не контролює власні рухи.(\)
[03.11.2010 15:21] Анна Ященко
Оробець: Вступні правила «від Табачника» дозволяють грошовитим батькам ігнорувати ЗНО
Народний депутат, голова парламентського підкомітету з питань базової освіти Леся Оробець відповіла на запитання УНІАН
ЯКЩО “БАЛ ВНЗ” НЕ ПОТРАПИВ ДО УМОВ ПРИЙОМУ, ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ТАБАЧНИК ВІДМОВИВСЯ ВІД ВЛАСНОЇ МРІЇ
Пані Лесю, ви неодноразово критикували Міносвіти за правки, внесені в квітні цього року до вступних правил за ініціативою Дмитра Табачника. Як ви оцінюєте Умови прийому до вищих навчальних закладів у 2011 році?
Якщо йдеться про їх корупційний потенціал, то високо. На 11 балів за шкільною шкалою. До максимальної оцінки Міносвіти не дотягнулося, бо не наважилося все ж таки впровадити обіцяний Максимом Луцьким «бал вищого навчального закладу». Схоже, міністр остерігся критики власного дітища напередодні місцевих виборів і відклав намір до «кращих часів».
Але ж відповідний наказ уже підписаний міністром, зареєстрований у Мін’юсті й оприлюднений на сайті Міносвіти.
Нинішній текст може запросто корегуватися. Минулі вступні правила щонайменше двічі доповнювалися – спочатку в грудні, коли впровадили 25% квотування пільговиків за моїм наполяганням, а потім у квітні – вже за ініціативою Табачника. Якщо пам’ятаєте, саме тоді «поважчав» шкільний атестат і було легалізовано вступні іспити для низки категорій абітурієнтів.
Іншими словами, те, що «бал вищого навчального закладу» не потрапив до нинішнього тексту умов прийому 2011, не означає, що Табачник так просто від власної мрії відмовився. Якщо впродовж місяця його не звільнять, ми ще про неї почуємо.
Якої мрії?
Міністр ніколи не приховував негативного ставлення до механізмів, які ним особисто не контролюються. Незалежне оцінювання – не виняток. Не минув і місяць після його призначення на посаду, як він розповів країні, якої нищівної шкоди завдало ЗНО «загальному рівню освіти» українців. І дуже голосно закликав диверсифікувати механізми зарахування до вищих навчальних закладів. Якщо пам’ятаєте, лише масова підтримка громадськості втримала міністра від більш активних дій у цьому напрямку. До речі, за нинішніми соцопитуваннями не менше 40% респондентів вважає, що скасування ЗНО збільшить рівень корупції при вступі до вищої школи.
КОРУПЦІЙНИХ СХЕМ У НОВИХ ПРАВИЛАХ ВСТУПУ ПОБІЛЬШАЛО
За день до виборів ви звинуватили Міносвіти в «притримуванні» оприлюднення вже зареєстрованих Мін’юстом умов...
Нові вступні правила не мають підтримки ні в експертів, ні в широкого загалу. Адже роль ЗНО мінімізовано, а перелік схем, які дозволяють обійти незалежне оцінювання, лише подовшав. Кому потрібні напередодні виборів подібні іміджеві ризики?
Якщо порівнювати підсумковий текст із проектом, що більше місяця «обговорювався» на сайті Міносвіти, то він змінився. На жаль, у гіршу сторону. Не було враховано жодної пропозиції, публічно озвученої з боку експертної громади. Натомість, проблем тільки додалося.
Ви згадали про схеми, які дозволяють уникнути тестування. Можете конкретизувати?
Із нововведень – поширення дозволу ігнорувати незалежне оцінювання на вступників, що здобули середню освіту до 2007 року, при вступі на стаціонар. Адже цього року така пільга стосувалася лише заочного відділення. А тепер і на денне відділення їх зарахують за результатами вступних іспитів.
За іншою новацією будь-який грошовитий батько відтепер зможе легко «відмазати» власну дитину від незалежного оцінювання. Алгоритм такий: відправляєш за півроку до закінчення школи дитя за межі країни, здобуваєш за кордоном документ про загальну середню освіту – і ласкаво просимо до вступу без ЗНО. Щоправда, треба ще домовитися з приймальною комісією про «правильні» результати вступних іспитів. Але для того, хто може проплатити або «влаштувати» навчання за кордоном, – це вже дитячі забавки.
Але ж погодьтеся, такі випадки важко назвати масовими...
Їх сьогодні важко назвати масовими. Так само, як не були масовими випадки переписування шкільних журналів до посилення ролі атестату при вступі. А вже в березні-квітні продаж журналів збільшився на 23% порівняно з відповідним минулорічним періодом. Упевнена, якби зміни було внесено раніше, – відсоток був би іншим.
Насправді, нинішні вступні правила містять широкий асортимент шляхів ігнорування ЗНО для тих, що мають владу або гроші в нашій країни. Або ж для тих співгромадян, які мають і те, й інше.
Якщо, припустимо, ви маєте вихід на МОЗ або іншу медичну структуру, можна за невелику винагороду віднайти в абітурієнта симптоми захворювання, що перешкоджає проходженню ЗНО. Таких абітурієнтів зараховують за вступними іспитами.
Якщо ж ви встигли запастися контактами в Міноборони або в будь-якій військовій частині – до ваших послуг інша схема. Влаштовуєте абітурієнта на військову службу – за контрактом – і вступаєте на заочне відділення за вступними іспитами. А потім із посиланням на стан здоров’я кажете армії «до побачення» і переводитесь на стаціонар.
Про перспективи, які відкриває заможним і «владним» абітурієнтам середня освіта, здобута за кордоном, ми вже згадували. В деяких випадках, до речі, навіть виїздити нікуди не треба – якщо маєте відповідну підтримку і «розуміння» в МЗС.
Утім, найпростішою і найдешевшою вважається схема під кодовою назвою «чорнобильська». Механізм такий. Фінансуєте «заднім числом» прописку вступника в потрібній області, отримуєте «під нього» статус постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи – і сміливо до будь-якого вищого навчального закладу.
Як бачите, асортимент механізмів отримання доступу до вступних іспитів без складання ЗНО – на будь-який смак…
Але ж більшість цих схем не Табачником придумана...
Це правда. Частину цих схем було запроваджено задовго до нинішнього керівника Міносвіти. Його відповідальність в іншому – він не лише вкотре їх завізував, отже легалізував, але й «обдарував» абітурієнтів новими.
Повірте, від МОН у цій сфері залежить усе. Чому медичну схему вважають найбільш парадоксальною? А тому, що відповідний перелік захворювань, МОН і МОЗ затверджено, а от перелік медичних протипоказань для здобуття вищої освіти – відсутній. У підсумку країна отримує нічний кошмар пацієнта – хірурга-олігофрена або дантиста, що не контролює власні рухи.
Утім, найбільша біда в усіх цих схемах полягає не в тому, що хтось комусь за це платить грошима чи послугами. А в тому, що вони не залишають шансу решті абітурієнтам на чесний і справедливий вступ. І насамперед вступникам із незаможних категорій і сільської місцевості.
Це не лише несправедливо, але й незаконно. Як відомо, Конституція гарантує громадянам рівний доступ до вищої освіти незалежно від місця проживання і соціального статусу. А бюджетні списки – не «гумові».
Як ви оцінюєте зміни в умовах, які надають «олімпіадникам» і переможцям МАН додаткові бали до рейтингу?
У нових правилах не так багато конструктивних змін. Але ті, що стосуються «олімпіадників» і «манівців», можна сміливо до них віднести. Адже досі вони вступали взагалі поза конкурсом. Іншими словами, в даному разі йдеться про зменшення або «пониження статусу» їхньої пільги. Це логічно, зважаючи на вражаючу різницю між їхніми результатами в школі та незалежному оцінюванні.
А от «бонусні» бали для випускників відділень до вузівської підготовки важко назвати справедливими. Як можна надавати пільги – і я підкреслюю нові пільги – за платні послуги?
ТАБАЧНИК РАДИКАЛІЗУЄ УКРАЇНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО
В Умовах прийому 2011 року побільшало предметів, з яких складатимуть ЗНО – додали російську...
Як на мене, цілком очікувано.
Парадокс не в тому, що російську мову включили до переліку, а в тому, що її відокремили від решти іноземних мов – англійської, німецької, французької, іспанської. На якій підставі? Наскільки мені відомо, подібних правових підстав нема.
Як на мене, подібні кроки нинішнього керівника Міносвіти й радикалізують Україну. Так само, як і стратегічні плани з передозування змісту зарубіжної літератури російським контентом і переписування української історії.
А як ви ставитеся до останніх планів міністра щодо перегляду формату підручників з хімії, фізики, математики та астрономії за участі інших держав?
Не бачу особливого ризику в такій співпраці. Якщо буде враховано паритет у підходах і гарантовано відсутність ідеологічних «подарунків» у текстах відповідних параграфів, якщо ми триматимемося кращих світових технологічних традицій, наше шкільне викладання, а тим паче імідж у європейських наукових колах принаймні не програють.
Істотно більше турбують обіцяні ще з весни пертурбації в змісті історичної освіти. Адже ще канонічний радянський історик Михайло Покровський повчав: «История есть политика, обращённая в прошлое». Підозрюю, що пан Табачник у своїх «дисертаційних» розвідках неодноразово натикався на дану сентенцію «класика». Дивно було б, якби політики переймалися підготовкою підручника з математики чи встановленням пам’ятника Архімеду. Мабуть, Бісмарк був таки правий – дайте мені 1000 учителів історії і я вам дам видатну Німеччину. Біда лише в тому, що нинішнього міністра освіти «видатна» Україна мало цікавить.
Але ж міністр обіцяв триматися ідеологічного й наукового балансу, задля чого запрошує фахівців не лише з Росії, але й Польщі та Білорусі.
Інтерес Дмитра Табачника до співпраці з російськими колегами важко назвати випадковим. Надто швидко він повівся на вимогу депутата російської Держдуми Сергія Маркова до українського уряду щодо негайного перегляду змісту української шкільної історичної освіти.
Залучення «експертів» із Польщі та Білорусії в даному проекті, так само, як і розширення кола обговорюваних шкільних дисциплін, може слугувати лише прикриттям від критики з боку знавців. Якщо підбір команди авторів координуватиме Міносвіти, кінцевий продукт подібної «співпраці» передбачити неважко. Навряд чи такий посібник навчить російського вчителя об’єктивному підходу до викладу обставин Полтавської битви чи війни Раднаркому проти УНР. Істотно більша вірогідність того, що дехто з наших учителів із такої подачі почне називати Івана Мазепу зрадником сусіднього народу.
Ми вже маємо красномовні зміни до підручника з історії України для 5-го класу. Там замість словосполучення «штучний голод» лишилося одне слово «голод», зникли зображення видатних українських діячів, а натомість відновилися «лики» одіозних для України осіб. Битва під Крутами взагалі випала з тексту підручника, розповіді про УПА та січових стрільців скоротилися. Натомість п’ятикласники відтепер знатимуть про видатну роль імператорської родини у викупі з кріпосництва Тараса Шевченка.
Зважаючи на те, що Табачник легко поміняв альтернативу «на словах» на «єдино вірне» власне історичне світобачення «на ділі», важко чекати чогось іншого від обіцяних спільних посібників для вчителів.
Як поява обіцяних посібників вплине на якість викладання історії в школі?
Якість викладання мало залежатиме від міністерських ініціатив. Істотно більше вона залежить від інших чинників – рівня підготовки, досвіду, мотивації тощо. Крім того, переважна більшість учителів уже оперує широким колом альтернативних джерел, отриманих, у тому числі з періодики і світової мережі.
Навіть дуже хороший посібник не зробить «середнього» вчителя майстром, а досвідчений учитель легко проігнорує «сірий» доробок експертів, що подеколи школи в очі не бачили. Погодьтеся, важко очікувати великої практичної користі від посібника, що відіграє швидше політичну або дипломатичну роль, ніж науково-дидактичну. Подібні видання покликані в кращому разі демонструвати відсутність конфліктів між народами в минулому. А в підсумку, вони так само далекі від історичної правди, як і від реалій шкільного викладання.
постiйна адреса статтi:
http://education.unian.net/ukr/detail/189416
[03.11.2010 15:21] Анна Ященко
Оробець: Вступні правила «від Табачника» дозволяють грошовитим батькам ігнорувати ЗНО
Народний депутат, голова парламентського підкомітету з питань базової освіти Леся Оробець відповіла на запитання УНІАН
ЯКЩО “БАЛ ВНЗ” НЕ ПОТРАПИВ ДО УМОВ ПРИЙОМУ, ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ТАБАЧНИК ВІДМОВИВСЯ ВІД ВЛАСНОЇ МРІЇ
Пані Лесю, ви неодноразово критикували Міносвіти за правки, внесені в квітні цього року до вступних правил за ініціативою Дмитра Табачника. Як ви оцінюєте Умови прийому до вищих навчальних закладів у 2011 році?
Якщо йдеться про їх корупційний потенціал, то високо. На 11 балів за шкільною шкалою. До максимальної оцінки Міносвіти не дотягнулося, бо не наважилося все ж таки впровадити обіцяний Максимом Луцьким «бал вищого навчального закладу». Схоже, міністр остерігся критики власного дітища напередодні місцевих виборів і відклав намір до «кращих часів».
Але ж відповідний наказ уже підписаний міністром, зареєстрований у Мін’юсті й оприлюднений на сайті Міносвіти.
Нинішній текст може запросто корегуватися. Минулі вступні правила щонайменше двічі доповнювалися – спочатку в грудні, коли впровадили 25% квотування пільговиків за моїм наполяганням, а потім у квітні – вже за ініціативою Табачника. Якщо пам’ятаєте, саме тоді «поважчав» шкільний атестат і було легалізовано вступні іспити для низки категорій абітурієнтів.
Іншими словами, те, що «бал вищого навчального закладу» не потрапив до нинішнього тексту умов прийому 2011, не означає, що Табачник так просто від власної мрії відмовився. Якщо впродовж місяця його не звільнять, ми ще про неї почуємо.
Якої мрії?
Міністр ніколи не приховував негативного ставлення до механізмів, які ним особисто не контролюються. Незалежне оцінювання – не виняток. Не минув і місяць після його призначення на посаду, як він розповів країні, якої нищівної шкоди завдало ЗНО «загальному рівню освіти» українців. І дуже голосно закликав диверсифікувати механізми зарахування до вищих навчальних закладів. Якщо пам’ятаєте, лише масова підтримка громадськості втримала міністра від більш активних дій у цьому напрямку. До речі, за нинішніми соцопитуваннями не менше 40% респондентів вважає, що скасування ЗНО збільшить рівень корупції при вступі до вищої школи.
КОРУПЦІЙНИХ СХЕМ У НОВИХ ПРАВИЛАХ ВСТУПУ ПОБІЛЬШАЛО
За день до виборів ви звинуватили Міносвіти в «притримуванні» оприлюднення вже зареєстрованих Мін’юстом умов...
Нові вступні правила не мають підтримки ні в експертів, ні в широкого загалу. Адже роль ЗНО мінімізовано, а перелік схем, які дозволяють обійти незалежне оцінювання, лише подовшав. Кому потрібні напередодні виборів подібні іміджеві ризики?
Якщо порівнювати підсумковий текст із проектом, що більше місяця «обговорювався» на сайті Міносвіти, то він змінився. На жаль, у гіршу сторону. Не було враховано жодної пропозиції, публічно озвученої з боку експертної громади. Натомість, проблем тільки додалося.
Ви згадали про схеми, які дозволяють уникнути тестування. Можете конкретизувати?
Із нововведень – поширення дозволу ігнорувати незалежне оцінювання на вступників, що здобули середню освіту до 2007 року, при вступі на стаціонар. Адже цього року така пільга стосувалася лише заочного відділення. А тепер і на денне відділення їх зарахують за результатами вступних іспитів.
За іншою новацією будь-який грошовитий батько відтепер зможе легко «відмазати» власну дитину від незалежного оцінювання. Алгоритм такий: відправляєш за півроку до закінчення школи дитя за межі країни, здобуваєш за кордоном документ про загальну середню освіту – і ласкаво просимо до вступу без ЗНО. Щоправда, треба ще домовитися з приймальною комісією про «правильні» результати вступних іспитів. Але для того, хто може проплатити або «влаштувати» навчання за кордоном, – це вже дитячі забавки.
Але ж погодьтеся, такі випадки важко назвати масовими...
Їх сьогодні важко назвати масовими. Так само, як не були масовими випадки переписування шкільних журналів до посилення ролі атестату при вступі. А вже в березні-квітні продаж журналів збільшився на 23% порівняно з відповідним минулорічним періодом. Упевнена, якби зміни було внесено раніше, – відсоток був би іншим.
Насправді, нинішні вступні правила містять широкий асортимент шляхів ігнорування ЗНО для тих, що мають владу або гроші в нашій країни. Або ж для тих співгромадян, які мають і те, й інше.
Якщо, припустимо, ви маєте вихід на МОЗ або іншу медичну структуру, можна за невелику винагороду віднайти в абітурієнта симптоми захворювання, що перешкоджає проходженню ЗНО. Таких абітурієнтів зараховують за вступними іспитами.
Якщо ж ви встигли запастися контактами в Міноборони або в будь-якій військовій частині – до ваших послуг інша схема. Влаштовуєте абітурієнта на військову службу – за контрактом – і вступаєте на заочне відділення за вступними іспитами. А потім із посиланням на стан здоров’я кажете армії «до побачення» і переводитесь на стаціонар.
Про перспективи, які відкриває заможним і «владним» абітурієнтам середня освіта, здобута за кордоном, ми вже згадували. В деяких випадках, до речі, навіть виїздити нікуди не треба – якщо маєте відповідну підтримку і «розуміння» в МЗС.
Утім, найпростішою і найдешевшою вважається схема під кодовою назвою «чорнобильська». Механізм такий. Фінансуєте «заднім числом» прописку вступника в потрібній області, отримуєте «під нього» статус постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи – і сміливо до будь-якого вищого навчального закладу.
Як бачите, асортимент механізмів отримання доступу до вступних іспитів без складання ЗНО – на будь-який смак…
Але ж більшість цих схем не Табачником придумана...
Це правда. Частину цих схем було запроваджено задовго до нинішнього керівника Міносвіти. Його відповідальність в іншому – він не лише вкотре їх завізував, отже легалізував, але й «обдарував» абітурієнтів новими.
Повірте, від МОН у цій сфері залежить усе. Чому медичну схему вважають найбільш парадоксальною? А тому, що відповідний перелік захворювань, МОН і МОЗ затверджено, а от перелік медичних протипоказань для здобуття вищої освіти – відсутній. У підсумку країна отримує нічний кошмар пацієнта – хірурга-олігофрена або дантиста, що не контролює власні рухи.
Утім, найбільша біда в усіх цих схемах полягає не в тому, що хтось комусь за це платить грошима чи послугами. А в тому, що вони не залишають шансу решті абітурієнтам на чесний і справедливий вступ. І насамперед вступникам із незаможних категорій і сільської місцевості.
Це не лише несправедливо, але й незаконно. Як відомо, Конституція гарантує громадянам рівний доступ до вищої освіти незалежно від місця проживання і соціального статусу. А бюджетні списки – не «гумові».
Як ви оцінюєте зміни в умовах, які надають «олімпіадникам» і переможцям МАН додаткові бали до рейтингу?
У нових правилах не так багато конструктивних змін. Але ті, що стосуються «олімпіадників» і «манівців», можна сміливо до них віднести. Адже досі вони вступали взагалі поза конкурсом. Іншими словами, в даному разі йдеться про зменшення або «пониження статусу» їхньої пільги. Це логічно, зважаючи на вражаючу різницю між їхніми результатами в школі та незалежному оцінюванні.
А от «бонусні» бали для випускників відділень до вузівської підготовки важко назвати справедливими. Як можна надавати пільги – і я підкреслюю нові пільги – за платні послуги?
ТАБАЧНИК РАДИКАЛІЗУЄ УКРАЇНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО
В Умовах прийому 2011 року побільшало предметів, з яких складатимуть ЗНО – додали російську...
Як на мене, цілком очікувано.
Парадокс не в тому, що російську мову включили до переліку, а в тому, що її відокремили від решти іноземних мов – англійської, німецької, французької, іспанської. На якій підставі? Наскільки мені відомо, подібних правових підстав нема.
Як на мене, подібні кроки нинішнього керівника Міносвіти й радикалізують Україну. Так само, як і стратегічні плани з передозування змісту зарубіжної літератури російським контентом і переписування української історії.
А як ви ставитеся до останніх планів міністра щодо перегляду формату підручників з хімії, фізики, математики та астрономії за участі інших держав?
Не бачу особливого ризику в такій співпраці. Якщо буде враховано паритет у підходах і гарантовано відсутність ідеологічних «подарунків» у текстах відповідних параграфів, якщо ми триматимемося кращих світових технологічних традицій, наше шкільне викладання, а тим паче імідж у європейських наукових колах принаймні не програють.
Істотно більше турбують обіцяні ще з весни пертурбації в змісті історичної освіти. Адже ще канонічний радянський історик Михайло Покровський повчав: «История есть политика, обращённая в прошлое». Підозрюю, що пан Табачник у своїх «дисертаційних» розвідках неодноразово натикався на дану сентенцію «класика». Дивно було б, якби політики переймалися підготовкою підручника з математики чи встановленням пам’ятника Архімеду. Мабуть, Бісмарк був таки правий – дайте мені 1000 учителів історії і я вам дам видатну Німеччину. Біда лише в тому, що нинішнього міністра освіти «видатна» Україна мало цікавить.
Але ж міністр обіцяв триматися ідеологічного й наукового балансу, задля чого запрошує фахівців не лише з Росії, але й Польщі та Білорусі.
Інтерес Дмитра Табачника до співпраці з російськими колегами важко назвати випадковим. Надто швидко він повівся на вимогу депутата російської Держдуми Сергія Маркова до українського уряду щодо негайного перегляду змісту української шкільної історичної освіти.
Залучення «експертів» із Польщі та Білорусії в даному проекті, так само, як і розширення кола обговорюваних шкільних дисциплін, може слугувати лише прикриттям від критики з боку знавців. Якщо підбір команди авторів координуватиме Міносвіти, кінцевий продукт подібної «співпраці» передбачити неважко. Навряд чи такий посібник навчить російського вчителя об’єктивному підходу до викладу обставин Полтавської битви чи війни Раднаркому проти УНР. Істотно більша вірогідність того, що дехто з наших учителів із такої подачі почне називати Івана Мазепу зрадником сусіднього народу.
Ми вже маємо красномовні зміни до підручника з історії України для 5-го класу. Там замість словосполучення «штучний голод» лишилося одне слово «голод», зникли зображення видатних українських діячів, а натомість відновилися «лики» одіозних для України осіб. Битва під Крутами взагалі випала з тексту підручника, розповіді про УПА та січових стрільців скоротилися. Натомість п’ятикласники відтепер знатимуть про видатну роль імператорської родини у викупі з кріпосництва Тараса Шевченка.
Зважаючи на те, що Табачник легко поміняв альтернативу «на словах» на «єдино вірне» власне історичне світобачення «на ділі», важко чекати чогось іншого від обіцяних спільних посібників для вчителів.
Як поява обіцяних посібників вплине на якість викладання історії в школі?
Якість викладання мало залежатиме від міністерських ініціатив. Істотно більше вона залежить від інших чинників – рівня підготовки, досвіду, мотивації тощо. Крім того, переважна більшість учителів уже оперує широким колом альтернативних джерел, отриманих, у тому числі з періодики і світової мережі.
Навіть дуже хороший посібник не зробить «середнього» вчителя майстром, а досвідчений учитель легко проігнорує «сірий» доробок експертів, що подеколи школи в очі не бачили. Погодьтеся, важко очікувати великої практичної користі від посібника, що відіграє швидше політичну або дипломатичну роль, ніж науково-дидактичну. Подібні видання покликані в кращому разі демонструвати відсутність конфліктів між народами в минулому. А в підсумку, вони так само далекі від історичної правди, як і від реалій шкільного викладання.
постiйна адреса статтi:
http://education.unian.net/ukr/detail/189416
Відповіді
2010.11.04 | Адвокат ...
Не отримає! Абсолютна більшість "продуктов половоґо акта"
крутьків та скоробагатьків ніколи не стануть до операційного столу, чи стоматолоґічного крісла. Нє барскоє ето дєло! Я прікажу, і Вас... виєбут, порєжут, вирвут зуби, порвут пасть...2010.11.04 | Iryna_
Re: Не отримає! Абсолютна більшість "продуктов половоґо акта"
Адвокат ... пише:> крутьків та скоробагатьків ніколи не стануть до операційного столу, чи стоматолоґічного крісла. Нє барскоє ето дєло! Я прікажу, і Вас... виєбут, порєжут, вирвут зуби, порвут пасть...
а чиновниками стануть
друзі викладачі розповідали про студентів-олігофренів (реальних, з неможливістю наприклад взагалі зрозуміти текст чи навіть переписати щось з книжки, відповісти на прості питання на рівні початкової школи), які потім отримали посади в міністерствах
а корупційний потенціал там дійсно ще той
про підйом вимагання в школах знайомі розповідають
2010.11.04 | АlеxDоmоsеdov
Є два шляха вирішення проблеми - "особистий" і "загальний":
Особистий - це відправляти своїх дітей вчитись до Польші, Чехії, Грузії чи де інде, де люди отримують таки дипломи, а не розмальовані папірці, що ніде в світі сурйозно не сприймаються.Загальний - шматувати ту гидоту і вертати освіту на європейський шлях. Бо освіта в нас поки ще є, як би ії на дійну корову не перетворювали.
Ну і звісно ж є третій шлях - залишити все, як є. І дивитись, як освітяни остаточно й поголовно деградують до здирництва, відлистуючи "долю малую" "нагору". І сплачувати навіть за "безкоштовну" освіту майже стільки ж, скільки у Польші "по контракту". І годуватися казочками, що мовляв "наші дипломи Захід не визнає, бо в нас освіта найакуєнніша - конкуренції бояться"
Тут вже кожному своє
2010.11.04 | selu
Як стосовно третього шляху?
Організувати університет в інтернеті, домагатися визнання його дипломів за кордоном, хоч би лише в Канаді за допомогою діаспори?2010.11.06 | АlеxDоmоsеdov
Ідея чудова, та дозвольте ії розвинути:
Оскількі запропоноване Вами технічно мало чим буде відрізнятися від "дистанційної освіти" - чи не краще за допомоги тієї ж діяспори зорганізувати в нас дистанційне навчання від якогось з Канадських вишів? Тільки з обов'язковим захистом та отриманням диплому в самому канадському виші (ва ізбєжаніє "пєрегібав на мєстах" ) Але оскільки це буде антикорупційний проект - усі наші виші нападатимуть на нього як пси на кошеня. Тож варто б це проводити як виключно внутрішньоканадський загальновідкритий проект - без отримання освітньої ліцензії в Україні. Бо заї**ть.2010.11.06 | Sean
І ідея чудова і Ваш комент правильний
2010.11.06 | АlеxDоmоsеdov
Дякую. Та трішечки протупив - додаю зараз:
***Оскількі запропоноване Вами технічно мало чим буде відрізнятися від "дистанційної освіти" - чи не краще за допомоги тієї ж діяспори зорганізувати в нас дистанційне навчання від якогось з Канадських вишів? Тільки з обов'язковим захистом та отриманням диплому в самому канадському виші (ва ізбєжаніє "пєрегібав на мєстах" ) Але оскільки це буде антикорупційний проект - усі наші виші нападатимуть на нього як пси на кошеня. Тож варто б це проводити як виключно внутрішньоканадський загальновідкритий проект - без отримання освітньої ліцензії в Україні. Бо заї**ть.
***
А щоб зробити цей процес більш "адресним" - варто зорганізувати те дистанційне навчання саме українською. Тоді можна ніяк не обмежувати абітурієнтів по місцезнаходженню, але й не розпилюватись на загал. І демократично й без обмежень вчити молодь з усіх куточків світу. Навіть з Росії . Та й діяспора буде чітко й від початку розуміти, нащо їй отой ввесь клопіт. Шоне, Селю, як вважаєте?
2010.11.06 | Max
Додатково ще одна пропозиція
Пане АlеxDоmоsеdov, Ваша пропозиція є якнайбільш доречна, я обома руками "ЗА".Проте, не можна полягати на лише одному дистанційному університеті. І Канада є далеко -- переліт туди для здачі іспитів etc. є достатньо дорогий, що суттєво обмежить коло спроможних здобувати освіту в такий спосіб.
Пропоную паралельно з тим також організацію українського університету як із дистанційним так і традиційним заочним навчанням (із приїздом студентів на сесії) зовсім поруч -- в Чехії. Можна би його було організувати десь на Моравах в середнього розміру місті з добрими комунікаціями (може, Оломоуц?). Вважаю таке розташування набагато зручнішим для студентів з України -- приїхати кілька разів на рік до Чехії на сесію фінансово спроможний практично кожен студент.
Все інше мало би бути організовано як пропонує п.АlеxDоmоsеdov.
2010.11.06 | АlеxDоmоsеdov
Чудово! І крім Ваших доводів -
такий виш у такому місці, якщо зорганізувати заочне навчання саме українською, зможе охопити також і наших заробітчан у Європі. Що не буде марним, нмд. Власне, Канада пропонувалась в основному тому, що в пропозиції пана Селю згадувалась наша діяспора - а в Канаді вона найсильніша. Так, освітні осередки у Канаді та Чехії - найлипший варіянт. (Знаєте, а цікаво дивитись, як ідея пана Селю починає жити своїм життям просто на очах )2010.11.06 | Уважний читач
Ця ідея передбачає
ніби в Канаді існує якась діаспора, яка може і хоче здійснити подібний проект, але не зробила цього бо їй досі не підказали цю ідею. Може воно й так, але гадаю причина все ж не в браку ідеї, а в браку такої діаспори.2010.11.04 | sama
А вступники голосують ногами
Методом опитування своїх ( звичайних, а не "крутих") учнів стосовно підготовчих курсів виявила наступне-1) "Покращений атестат" де оцінки з 10 балів "доросли" до 12, легко компенсує ті обіцяні "від 2 до 20 " які пропонують підготовчі відділення.
2) Якщо плануєш вступ на споріднені факультети різних ВНЗ - нема сенсу записуватися на кілька курсів - адже кожен університет враховує тільки свої курси.Простіше розслабитися і почекати кому забракне вступників.
3) Репетиторство залишається актуальним , тому що співвідношення ціна-якість на курсах залишає бажати кращого.
І останнє-ні батьки, ні випускники навіть не намагаються висловити відкрито своє ставлення до нововведень. Далі буде вступний бал ВНЗ і повний капець тестуванню.
2010.11.06 | АlеxDоmоsеdov
І правильно роблять. Адже якщо скажімо Ви (дод.)
є фахівцем з тієї ж нейрохірургії і поруч з Вами мажорний дибіл з пальцем в носі та ще одним у дупі хизується таким самим дипломом, як і Ваш - накуя Вам потрібен такий диплом? Адже він не відрізняє Вас від того дибіла, а навпаки - ставить Вас із ним на одну сходинку. (Принаймні - в очах роботодавця.) Вибачте за зайву образність2010.11.04 | igorg
За гармонізацією освіти з Росією ховається
дуже великий троян. Шкода що його Оробець не помітила.По-перше це дасть можливість посилати українських випускників навчатися в російські ВНЗ і звідти отримувати освітній продукт (спєціаліста) гарантованої якості і з цілком певним світоглядом. Так у 70-х в Україну було закинуто величезний десант у ВНЗ саме з Росії аби знищити українське. Й той десант успішно виклнує свою місію й донині.
По-друге дуже легко можна відправити учня завершити отримання середньої освіти в Росії і далі або в російський ВНЗ або ж без ЗНО в український ВНЗ. Як наслідок опускалово вітчизняної освіти. За 5 років це дасть підстави Табачнику заявити що українську освіту не можна навіть поряд поставити з російською. Чому? Та хоча б тому що випускники з російськими дипломами вступатимуть у престижні українські ВНЗ, а випускники російських ВНЗ знаходитимуть в Україні найкращу роботу. Тож далі на часі буде захист їх прав й інтересів у мовному питанні. Бо Україна від цього тільки виграє.
2010.11.04 | Мартинюк
Табачник вже заявив що держава профінасує навчання 3 тисяч
студентів за кордоном.Моржу побитися об заклад що цим "закордоном" буде Росія
2010.11.04 | selu
Є ще Ізраїль та діточки кгбистів для розвинених країн.