Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців
11/08/2010 | Майдан-ІНФОРМ
ЗВЕРНЕННЯ ЩОДО ПОДАЛЬШОГО ІСНУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
Шановні посадовці, головний редактор газети «Консультант приватного підприємця» звертається до Вас з проханням проаналізувати ще раз проект Податкового кодексу України (далі — ПК), оскільки він значно погіршує становище підприємців. Більш того, ставиться під питання саме подальше існування спрощеної системи оподаткування. Від Вашого рішення залежить доля не тільки самих підприємців, а й їх сімей, найманих працівників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців-єдинників та які слід виключити з ПК
1. Що передбачено у проекті Податкового кодексу України (далі — ПК): обмежується можливість підприємців застосовувати спрощену систему оподаткування (обсяг доходу не повинен перевищувати 300 000 грн., а кількість працівників — не перевищувати 2 осіб).
Висновок редакції: в результаті значна кількість підприємців залишиться за «бортом», тобто не зможе застосовувати спрощену систему.
2. Що передбачено у ПК: значно розширено перелік видів діяльності, на які не поширюється спрощена система оподаткування. Зокрема, заборонено:
* оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;
* діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім діяльності таксі, діяльності нерегулярного пасажирського транспорту та діяльності автомобільного вантажного транспорту);
* діяльність у сфері права;
* діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту;
* діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії;
* діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
* рекламну діяльність;
* підбір та забезпечення персоналом;
* роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;
* роздрібну торгівлю через торгові автомати;
* діяльність у сфері розваг;
* виробництво та роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
* роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
* зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення і послуг з віддаленої підтримки програм та обладнання, розробки постачання та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації.
Висновок редакції: існуючі у проекті ПК обмеження видів діяльності, які заборонені для підприємців-спрощенців, значно скорочують можливість застосування спрощеної системи оподаткування.
3. Що передбачено у ПК: ставки податку встановлюються щороку органами місцевого самоврядування залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць у межах:
* на території населених пунктів з чисельністю населення понад 150 тис. осіб — від 200 до 600 грн.;
* на території інших населених пунктів — від 20 до 200 грн.
Для фізичних осіб, які провадять діяльність у сфері інформатизації, ставка податку встановлюється у розмірі 1 000 гривень з розрахунку на календарний місяць.
Фізичні особи, які провадять господарську діяльність не за місцем державної реєстрації або на всій території України, отримують одне свідоцтво платника податку і сплачують податок за ставкою 1 500 грн. з розрахунку на календарний місяць.
Висновок редакції: значно збільшаться ставки єдиного податку. Найбільше не пощастило єдинникам "всеукраїнським" та у сфері інформатизації. Законодавці зжалилися тільки над жителями населених пунктів з чисельністю населення до 150 тис. осіб.
4. Що передбачено у ПК: розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) повинні проводитися винятково у готівковій та/або безготівковій формі.
Висновок редакції: бартерні операції будуть заборонені.
5. Що передбачено у ПК: платники податку при здійсненні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій.
Висновок редакції: фактично знищується один із головних привілеїв спрощеної системи оподаткування для фізосіб-підприємців — пільга із незастосування РРО та РК. Якщо спрощенець буде використовувати РРО, то це значно ускладнить його діяльність (перевірки, ведення РРО-документації, звітування, додаткові витрати на придбання РРО тощо).
6. Що передбачено у ПК: норма, яка забороняє відносити підприємствам на витрати затрати, понесені у зв’язку із придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичної особи — підприємця, яка сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв’язку з придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації).
Висновок редакції: підприємствам буде невигідно що-небудь купувати у підприємців-єдинників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців — платників фіксованого податку та які слід виключити з ПК
У проекті ПК не передбачена така система оподаткування приватних підприємців, як сплата фіксованого патенту.
Ця система існує сьогодні на підставі Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92. Тобто з 2011 року у разі, якщо парламент ухвалить існуючу редакцію ПК, всі підприємці, які сьогодні торгують на ринках за фікспатентом, повинні будуть або:
* перейти на сплату єдиного податку;
* перейти на загальну систему оподаткування;
* згорнути легальну підприємницьку діяльність;
* ліквідуватися як суб’єкт підприємницької діяльності.
До речі, ті системи, які доведеться обирати екс-фікспатентникам, більш фіскальні та трудомісткі:
* ставки податку позамежні;
* необхідність ведення обліку;
* набагато більше податкової звітності;
* вищі вимоги до документального оформлення підприємницької діяльності;
* підвищена увага контролюючих органів і т.д.
Загальний висновок щодо ПК
У період світової фінансової кризи держава зобов’язана підтримати приватних підприємців. Однак прийняття ПК в існуючій редакції взагалі розорить багатьох приватних підприємців — платників єдиного та фіксованого податку, а більшість поставить у дуже скрутне фінансове становище.
Пропозиція газети «Консультант приватного підприємця»
Відмінити існуючий проект ПК та розробити новий ПК, який би не погіршував, а навпаки, пом’якшував податковий клімат для підприємців.
При розробці нового ПК просимо врахувати побажання громадськості (підприємців, асоціацій, громадських організацій, спілок тощо).
З повагою, Дмитрієв О. В.,
головний редактор газети «Консультант приватного підприємця»
http://kchp.com.ua/
Шановні посадовці, головний редактор газети «Консультант приватного підприємця» звертається до Вас з проханням проаналізувати ще раз проект Податкового кодексу України (далі — ПК), оскільки він значно погіршує становище підприємців. Більш того, ставиться під питання саме подальше існування спрощеної системи оподаткування. Від Вашого рішення залежить доля не тільки самих підприємців, а й їх сімей, найманих працівників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців-єдинників та які слід виключити з ПК
1. Що передбачено у проекті Податкового кодексу України (далі — ПК): обмежується можливість підприємців застосовувати спрощену систему оподаткування (обсяг доходу не повинен перевищувати 300 000 грн., а кількість працівників — не перевищувати 2 осіб).
Висновок редакції: в результаті значна кількість підприємців залишиться за «бортом», тобто не зможе застосовувати спрощену систему.
2. Що передбачено у ПК: значно розширено перелік видів діяльності, на які не поширюється спрощена система оподаткування. Зокрема, заборонено:
* оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;
* діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім діяльності таксі, діяльності нерегулярного пасажирського транспорту та діяльності автомобільного вантажного транспорту);
* діяльність у сфері права;
* діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту;
* діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії;
* діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
* рекламну діяльність;
* підбір та забезпечення персоналом;
* роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;
* роздрібну торгівлю через торгові автомати;
* діяльність у сфері розваг;
* виробництво та роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
* роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
* зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення і послуг з віддаленої підтримки програм та обладнання, розробки постачання та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації.
Висновок редакції: існуючі у проекті ПК обмеження видів діяльності, які заборонені для підприємців-спрощенців, значно скорочують можливість застосування спрощеної системи оподаткування.
3. Що передбачено у ПК: ставки податку встановлюються щороку органами місцевого самоврядування залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць у межах:
* на території населених пунктів з чисельністю населення понад 150 тис. осіб — від 200 до 600 грн.;
* на території інших населених пунктів — від 20 до 200 грн.
Для фізичних осіб, які провадять діяльність у сфері інформатизації, ставка податку встановлюється у розмірі 1 000 гривень з розрахунку на календарний місяць.
Фізичні особи, які провадять господарську діяльність не за місцем державної реєстрації або на всій території України, отримують одне свідоцтво платника податку і сплачують податок за ставкою 1 500 грн. з розрахунку на календарний місяць.
Висновок редакції: значно збільшаться ставки єдиного податку. Найбільше не пощастило єдинникам "всеукраїнським" та у сфері інформатизації. Законодавці зжалилися тільки над жителями населених пунктів з чисельністю населення до 150 тис. осіб.
4. Що передбачено у ПК: розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) повинні проводитися винятково у готівковій та/або безготівковій формі.
Висновок редакції: бартерні операції будуть заборонені.
5. Що передбачено у ПК: платники податку при здійсненні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій.
Висновок редакції: фактично знищується один із головних привілеїв спрощеної системи оподаткування для фізосіб-підприємців — пільга із незастосування РРО та РК. Якщо спрощенець буде використовувати РРО, то це значно ускладнить його діяльність (перевірки, ведення РРО-документації, звітування, додаткові витрати на придбання РРО тощо).
6. Що передбачено у ПК: норма, яка забороняє відносити підприємствам на витрати затрати, понесені у зв’язку із придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичної особи — підприємця, яка сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв’язку з придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації).
Висновок редакції: підприємствам буде невигідно що-небудь купувати у підприємців-єдинників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців — платників фіксованого податку та які слід виключити з ПК
У проекті ПК не передбачена така система оподаткування приватних підприємців, як сплата фіксованого патенту.
Ця система існує сьогодні на підставі Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92. Тобто з 2011 року у разі, якщо парламент ухвалить існуючу редакцію ПК, всі підприємці, які сьогодні торгують на ринках за фікспатентом, повинні будуть або:
* перейти на сплату єдиного податку;
* перейти на загальну систему оподаткування;
* згорнути легальну підприємницьку діяльність;
* ліквідуватися як суб’єкт підприємницької діяльності.
До речі, ті системи, які доведеться обирати екс-фікспатентникам, більш фіскальні та трудомісткі:
* ставки податку позамежні;
* необхідність ведення обліку;
* набагато більше податкової звітності;
* вищі вимоги до документального оформлення підприємницької діяльності;
* підвищена увага контролюючих органів і т.д.
Загальний висновок щодо ПК
У період світової фінансової кризи держава зобов’язана підтримати приватних підприємців. Однак прийняття ПК в існуючій редакції взагалі розорить багатьох приватних підприємців — платників єдиного та фіксованого податку, а більшість поставить у дуже скрутне фінансове становище.
Пропозиція газети «Консультант приватного підприємця»
Відмінити існуючий проект ПК та розробити новий ПК, який би не погіршував, а навпаки, пом’якшував податковий клімат для підприємців.
При розробці нового ПК просимо врахувати побажання громадськості (підприємців, асоціацій, громадських організацій, спілок тощо).
З повагою, Дмитрієв О. В.,
головний редактор газети «Консультант приватного підприємця»
http://kchp.com.ua/
Відповіді
2010.11.08 | Soft
Просто взагалі перестануть платити податки та знімуть реєстрацію
2010.11.09 | igorg
До чого штовхають: тікати в тінь під кришу
Тобто бізнес буде привілеєм ментів й бандитів, як це й було десь до 2000 року.2010.11.09 | Мартинюк
На це дуже схоже.
2010.11.09 | Адвокат ...
Одне уточнення:
igorg пише:> Тобто бізнес буде привілеєм ментів й бандитів, як це й було десь до 2000 року.
Не бізнес, а доходи від від бізнесу. І в цім,-- уся сутність "бакланов, что мєтят в вєртухаі": криміналізувати бізнес, реабілітувати та леґалізувати бандитизм. Кому як, а мені цяя пруцяча забавка страшенно нагадує отє большевицьке: "ґрабь наґраблєноє!", або "унічтожим кулачєство как класс!"