Гальмо в економіці України
11/25/2010 | igorg
Мені довелося займатися невеличкими закупівлями для бюджетної організації. Власне цим доводилося займатися щороку. Проте цей рік шокував. По-перше відсутністю товарів (навіть задекларованих на сайтах та у прайсах як наявних) та величезними термінами між замовленням і поставкою. Термін виріс принаймні у чотири рази. Плюс ускладнилося оформлення документів, терміни й т.д.
Я спробував з'ясувати у чому річ, що сталося. Виявилося що задіяно тотальний контроль за діяльністю підприємств і підприємців. Принцип дуже простий. Доки на 100% не оформиш усі документи й не обміняєшся оригіналами документів з мокрими печатками ніякого руху товару не буде. Й усе це на контролі податкової. Ідея ніби непогана. Але! Реально це гальмує, або й просто зупиняє товарооборот. Раніше терміново потавляли товар, оплачували, обмінювалися факсами чи електронкою, а згодом тільки готували оригінали документів. Тобто документація товарообороту не заважала. Відомо що ефективність операцій обернено пропорційна квадрату часу на її виконання. Тобто збільшуєте час удвічі, ефективність падає в чотири рази. То чого дивуватися тому що бюджет не наповнюється?
Чи є вихід? Безумовно, наприклад, перехід на електронний документообіг та відмова від тотального контролю для дрібних операцій. Адже проаналізувати увесь товарооборот України ніяка податкова не в змозі. Інша справа наїхати на окреме підприємство.
Такі от справи. Певно ті хто цим займаються прокоментують детальніше.
Я спробував з'ясувати у чому річ, що сталося. Виявилося що задіяно тотальний контроль за діяльністю підприємств і підприємців. Принцип дуже простий. Доки на 100% не оформиш усі документи й не обміняєшся оригіналами документів з мокрими печатками ніякого руху товару не буде. Й усе це на контролі податкової. Ідея ніби непогана. Але! Реально це гальмує, або й просто зупиняє товарооборот. Раніше терміново потавляли товар, оплачували, обмінювалися факсами чи електронкою, а згодом тільки готували оригінали документів. Тобто документація товарообороту не заважала. Відомо що ефективність операцій обернено пропорційна квадрату часу на її виконання. Тобто збільшуєте час удвічі, ефективність падає в чотири рази. То чого дивуватися тому що бюджет не наповнюється?
Чи є вихід? Безумовно, наприклад, перехід на електронний документообіг та відмова від тотального контролю для дрібних операцій. Адже проаналізувати увесь товарооборот України ніяка податкова не в змозі. Інша справа наїхати на окреме підприємство.
Такі от справи. Певно ті хто цим займаються прокоментують детальніше.
Відповіді
2010.11.25 | papaya
Re: Выход - уменьшить количество бюджетных предприятий
отдать их функции частным.2010.11.25 | igorg
І до чого це тут? А скільки залишилося бюджетних
це тільки установи: школи, лікарні, ВИШі, суди, міліція, прокуратура і т.п. Усе що щось виробляє або має якусь вартість вже давно у приватних руках. Гальмують не державні установи. Гальмує увесь товарооборот в Україні.2010.11.25 | Мартинюк
Типовий вияв недотримання презумпції невинності
В обидвох сторін трансакції вимагається задокументувати факт того що вони не злодії, не шахраї і не корупціонери ще до того, як вони ту трансакцію проведуть. Реально - це ручний контроль з боку податкової2010.11.25 | igorg
Взагалі цілком ідіотська ідея реєструвати усі
торгівельні операції в загальнонаціональній базі даних (через податкові накладні якщо не помиляюся). Кому і навіщо цей маразм потрібен. 10 олівців й дві гумки . Не питання це зібрати. Питання в тому що з цим можна зробити далі, як це розгрібати й навіщо. Й це в той час як мільярди ПДВ або не відшкодовуються взагалі, або відшкодовуються за цілком липовими документами. Найбільш корумпований податок вимагає найбільшої мішури.2010.11.25 | Мірко
Ні! Ідея якраз погана.