Львівський національний університет виступив проти русифікації української освіти
01/19/2011 | Майдан-ІНФОРМ
Зауваження та пропозиції
Львівського національного університету імені Івана Франка
до проекту «Концепції мовної освіти в Україні»
Проект «Концепції мовної освіти в Україні» у запропонованому для громадського обговорення Міністерством освіти і науки, молоді та спорту варіанті не можна ухвалювати, через його суперечність з нормами чинного закону про мови та положеннями «Європейської хартії регіональних мов або мов меншин», згідно з якою будь-які заходи щодо розвитку територіальних мов повинні здійснюватися «без шкоди для викладання офіційної мови (мов) держави». Концептуальні засади проекту скеровані першочергово на створення привілейованого стану однієї, а саме російської мови, та суттєво обмежують сфери вживання української мови як державної.
Зміст задекларованої концепції мовної освіти в Україні є спробою реанімувати імперську мовну політику, яку більшовицька система силоміць впроваджувала в Україні. Про це свідчить намагання авторів проекту реанімувати анахронічне поняття «мова міжнаціонального спілкування», існування якого в державах унітарного типу є абсолютно безпідставним, бо всі сфери міжнаціональної комунікації забезпечує державна мова.
Окремі положення проекту є голослівними, необґрунтованими, а у деяких випадках елементарно безграмотними. Зокрема, закладене в основу концепції твердження, що російською мовою «вільно володіє більшість мешканців нашої країни», ані фактично, ані змістовно не відображає реальної соціолінгвістичної ситуації. Варто нагадати, що в Україні з 1991 року російська мова не є обов’язковим навчальним предметом для всіх шкіл, а тому рівень «вільного володіння» з цього часу забезпечують лише російськомовна естрадна та мас-медійна продукція здебільшого сумнівної якості.
Загалом проект «Концепції мовної освіти в Україні», як і законопроект «Про мови в Україні» №1015-3, не передбачає врегулювання мовного питання, а поглиблює поділ у суспільстві та збільшує штучно створену напругу між носіями різних мов. Крім того, запропонована концепція мовної освіти грубо порушує конституційні норми України у сфері мовної діяльності та підриває основи нашої державності.
Читайте також Міністерство освіти виставило на обговорення концепцію мовної освіти. Якомовної?
Львівського національного університету імені Івана Франка
до проекту «Концепції мовної освіти в Україні»
Проект «Концепції мовної освіти в Україні» у запропонованому для громадського обговорення Міністерством освіти і науки, молоді та спорту варіанті не можна ухвалювати, через його суперечність з нормами чинного закону про мови та положеннями «Європейської хартії регіональних мов або мов меншин», згідно з якою будь-які заходи щодо розвитку територіальних мов повинні здійснюватися «без шкоди для викладання офіційної мови (мов) держави». Концептуальні засади проекту скеровані першочергово на створення привілейованого стану однієї, а саме російської мови, та суттєво обмежують сфери вживання української мови як державної.
Зміст задекларованої концепції мовної освіти в Україні є спробою реанімувати імперську мовну політику, яку більшовицька система силоміць впроваджувала в Україні. Про це свідчить намагання авторів проекту реанімувати анахронічне поняття «мова міжнаціонального спілкування», існування якого в державах унітарного типу є абсолютно безпідставним, бо всі сфери міжнаціональної комунікації забезпечує державна мова.
Окремі положення проекту є голослівними, необґрунтованими, а у деяких випадках елементарно безграмотними. Зокрема, закладене в основу концепції твердження, що російською мовою «вільно володіє більшість мешканців нашої країни», ані фактично, ані змістовно не відображає реальної соціолінгвістичної ситуації. Варто нагадати, що в Україні з 1991 року російська мова не є обов’язковим навчальним предметом для всіх шкіл, а тому рівень «вільного володіння» з цього часу забезпечують лише російськомовна естрадна та мас-медійна продукція здебільшого сумнівної якості.
Загалом проект «Концепції мовної освіти в Україні», як і законопроект «Про мови в Україні» №1015-3, не передбачає врегулювання мовного питання, а поглиблює поділ у суспільстві та збільшує штучно створену напругу між носіями різних мов. Крім того, запропонована концепція мовної освіти грубо порушує конституційні норми України у сфері мовної діяльності та підриває основи нашої державності.
Читайте також Міністерство освіти виставило на обговорення концепцію мовної освіти. Якомовної?
Відповіді
2011.01.19 | ЧИТАЧ з МОСХОВЩИНИ
Re: Львівський національний університет виступив проти русифікації української освіти
Є достемені свідчення, що Табачник по суті агент КГБ і Мосаду. Чому про це мовчать, чому немає інформації для людей?2011.01.19 | zаброда
Поділіться
ЧИТАЧ з МОСХОВЩИНИ пише:> Є достемені свідчення, що Табачник по суті агент КГБ і Мосаду.
2011.01.20 | Георгій
Здарова, брігадний! Как успєхі? Кагда па службє пависят-то?
2011.01.20 | Hadjibei
Ага, асобєнна Моссад!
Хвакти, тіпа достеменні свєдєнія - у студію, пажалста...2011.01.20 | Sean
Re: Львівський національний університет виступив проти русифікації української освіти
ЧИТАЧ з МОСХОВЩИНИ пише:> Є достемені свідчення, що Табачник по суті агент КГБ і Мосаду.
Викладайте тут.
> Чому про це мовчать, чому немає інформації для людей?
Бо ви ще не виклали свої достеменні свідчення