МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Україні явно потрібен новий Кодекс - умовно Картярський

02/04/2011 | 123
Де були б зібрані і систематизовані правила та застереження, які стосуються застосування депутатами карток для голосування інших депутатів.

Усвідомив це після прочитання цього:
http://www.pravda.com.ua/news/2011/02/4/5879733/
Однак після голосування за зміни до Конституції у Верховній Раді почалися скандали: депутат НУНС Володимир Ар’єв і депутат БЮТ Павло Мовчан завили, що не голосували за ці зміни, бо їх не було в залі, - хоча їхні голоси зараховані.

Ар’єв припускає, що хтось скористався дублікатом його картки. Москаль стверджує на це, що без відома Ар’єва виготовити дублікат ніхто не міг.

"Щоб отримати дублікат, депутат повинен написати заяву, завірити її у відділі кадрів і під розпис отримати картку. У мене дублікатів три. А в декого 6-7... Його активують лише на один день, а основну картку на цей час деактивують. І якщо депутат забрав картку з собою, а дублікат не замовляв і нікому не віддавав, то способу проголосувати за нього я не знаю", - каже Москаль

Мовчан же 1 лютого був у "Феофанії", а його картка, за словами нардепа, була у керівництва фракції. У БЮТ же запевняють, що Мовчан попросив нунсівців забрати його картку. "Я можу навіть назвати того, хто це зробив. Це пан Полянчич (Михайло)", - заявив бютівець Андрій Кожем’якін.

Сам Полянчич підтвердив, що голосував карткою Мовчана на його прохання.
---

Дійсно, Полянчич каже що Мовчан його попросив проголосувати, а Мовчан каже, що не просив, хоча картка якось виявилася у Полянчича. Хто правий - без додаткового законодавчого регулювання не визначити. Може навіть треба спеціального депутатського нотаріуса завести (звісно, з пільговим тарифом - жодної послуги дорожче 30 копійок),який би посвідчував такі доручення.

Ар*єв каже, що оригінал картки в нього, але виявляєьтся, що може бути ще кілька дублікатів, користування якими визначається спеціальними правилами. Ясно що якщо в когось 4 картки (1+3 дубліката), то певна кількість може виявитися не у власника, і якось треба розрулити це питання.

Окрема глава кодексу - це про відповідальне зберігання карток "фракційним банкувальником" (назва робоча). Мені це нагадало функції "секретника" на військовій кафедрі - він збирав секретні конспекти в кінці дня та роздавав їх зранку власникам. Тут теж купа питання - наприклад, відповідальність банкувальника, який може віддати картку іншому коли власника нема, наприклад. Може помилково, а може й за гроші.

Питань дійсно багато, стосунки це специфічні (не цивільні, у загальному випадку - не сімейні, і не податкові навіть - бо все за кеш!) і нікуди від розробки Кодексу не подітися. Альтернативний варіант - виконувати Конституцію і голосувати особисто - навіть не поставлять на голосування, бо це явнй абсурд.

Відповіді

  • 2011.02.04 | Микола Гудкович

    Адміністративний процесуальний?

    123 пише:
    > Питань дійсно багато, стосунки це специфічні (не цивільні, у загальному випадку - не сімейні, і не податкові навіть - бо все за кеш!) і нікуди від розробки Кодексу не подітися. Альтернативний варіант - виконувати Конституцію і голосувати особисто - навіть не поставлять на голосування, бо це явнй абсурд.

    Може, Адміністративний процесуальний? Чи в закон про Регламент ВРУ прописати. Хоча мені норма Конституції все-таки більше подобається, вона простіша :) До речі, її слід дотримуватися або викинути з КУ (як і слово «правова» у відповідній статті).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.02.04 | 123

      Re: Україні явно потрібен новий Кодекс - умовно Картярський

      Микола Гудкович пише:
      > 123 пише:
      > > Питань дійсно багато, стосунки це специфічні (не цивільні, у загальному випадку - не сімейні, і не податкові навіть - бо все за кеш!) і нікуди від розробки Кодексу не подітися. Альтернативний варіант - виконувати Конституцію і голосувати особисто - навіть не поставлять на голосування, бо це явнй абсурд.
      >
      > Може, Адміністративний процесуальний?

      Ще скажіть - в Кримінальний, ага!

      > Чи в закон про Регламент ВРУ прописати.

      Для закона це дрібно, там цілий комплекс питань. По суті майже аналоги майже всіх цивільних правочинів можна вчиняти з картками - але це явно не цивільні правочини, бо ж йдеться про міграції мандату виборців, а не якоїсь там речі.

      Наприклад, чувак віддав картку за призначення його сина на посаду керівника управління земельних стосунків, де загалом всім відомо що оборот хабарів на рік вимірюється у К сотнях тисяч доларів. Сина призначили, але внаслідок адмінреформи оборот хабарів на цій посаді зменшився до К десятків тисяч доларів (в 10 разів) - основні потоки перенаправилися в інше місце. Виникла суперечка - депутат вимагає віддати картку, а нею вже проголосували 300 разів, депутата затаврували як зрадника (моральні та репутаційні втрати), і взагалі друга сторона угоди вважає що вона виконала всі зобов*язання, адже про розмір хабарів ніякої домовленості звісно не було. Як це розруліти? Без кодексу ніяк.

      > Хоча мені норма Конституції все-таки більше подобається, вона простіша :)

      Закон має регулювати стосунки, які виникають в житті. Життя змінюється, породжує нові форми стосунків - закон має пристосовуватися до цього. Норма Конституції де-факто мертва, і регулювання нема ніякого взагалі. Дайош Кодекс!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.02.04 | Sakharov

        Якби картярський

        того бардака не було б. Бо у картярів по перше, якщо заборгував - поламайся, а віддай, а по друге тих, хто витягає карти з рукава, б'ють канделябрами. Тут же суцільне шулерство, а канделябрів під рукою, очевидно, немає.
        Нащо закон - переробити систему голосування щоб упізнавала відбитки пальців чи радужку ока, чи писок - сьогодні це вже майже на рівні єлектронних іграшок. І жодні картки непотрібні.
        Зрештою це насправді питання державної безпеки.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.02.04 | 123

          Re: Якби картярський

          Sakharov пише:
          > того бардака не було б. Бо у картярів по перше, якщо заборгував - поламайся, а віддай, а по друге тих, хто витягає карти з рукава, б'ють канделябрами. Тут же суцільне шулерства, а канделябрів під рукою, очевидно, немає.
          > Нащо закон - переробити систему голосування щоб упізнавала відбитки пальців чи радужку ока, чи писок - сьогодні це вже майже на рівнв єлектронних іграшок. І жодні картки непотрібні.

          раніше я теж так вважав - але тепер розумію що то були утопії і треба кодекс:)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.02.04 | Tschislin

          Ще відбитки сідниць, як у "Монстрах проти прибульців" Re: Якби картярський

  • 2011.02.04 | saha

    Мені здається потрібно всеж таки дововнити КК

    Голосування чужою карткою 1 рік без амністії і заборона займатися відповідною(депутатською) діяльністю на 5 років, щоб наступні вибори пропускав.

    І все буде просто чудово.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.02.04 | Koala

      Не треба доповнювати. Є стаття 361.

      Конституція прямо вказує на неможливість санкціонування голосування чужою карткою. Отже, голосування чужою карткою є несанкціонованим втручанням в роботи системи Рада. Про повторність (радше, систематичність), групову дію, попередню змову і значність шкоди - навіть уточнювати не хочеться.

      Стаття 361. Несанкціоноване втручання в роботу електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), автоматизованих систем, комп'ютерних мереж чи мереж електрозв'язку

      1. Несанкціоноване втручання в роботу електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), автоматизованих систем, комп'ютерних мереж чи мереж електрозв'язку, що призвело до витоку, втрати, підробки, блокування інформації, спотворення процесу обробки інформації або до порушення встановленого порядку її маршрутизації, -

      карається штрафом від шестисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до двох років або без такого та з конфіскацією програмних та технічних засобів, за допомогою яких було вчинено несанкціоноване втручання, які є власністю винної особи.

      2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони заподіяли значну шкоду, -

      караються позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією програмних та технічних засобів, за допомогою яких було вчинено несанкціоноване втручання, які є власністю винної особи.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.02.04 | Микола Гудкович

        Так тут же все санкціоновано

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.02.04 | Koala

          Це, до речі, ідея - замість "вбивство" ввести "несанкціоноване припинення життєдіяльності"

          А далі - санкціонуємо, кого треба...
      • 2011.02.04 | saha

        Супер не знав тепер буду знати

      • 2011.02.04 | saha

        А можна щоб якась газета повідомила рпо злочин і заставила реагувати прокуратуру.

      • 2011.02.04 | saha

        Цеж одне голосування може дати до бюджету 1,5 млн грн

        600 *150(підробних голосів)*17 і це по мінімуму в рподуктивний день ВР може давати до 100 млн грн надходжень від штрафів.
        за рік це закриє дефіцит пенсійного фонду. 30 млд грн
  • 2011.02.07 | 123

    голова Регламентного комітету ВР мене підтримує (л)

    обговорення тут - http://www2.maidan.org.ua/n/free/1297070941 а я лише зацитую для історію цього голову:

    «Думаю, надо наоборот, вносить изменения в Конституцию, закон о регламенте и в закон о статусе народного депутата. Ведь жизнь требует такого голосования, какое есть сейчас"

    --

    Він ще не допетрав, що потрібен окремий Кодекс, а не просто зміни в регламенті - не душе швидко голова працює, це в них професійне.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.02.07 | saha

      І це бл... ГОЛОВА регламентного комітету.

      це пи... повний колапс законодавчого органу.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".