Звернення щодо недопустимості прийняття антиукраїнських концепцій мовної та літературної освіти
03/02/2011 | Майдан-ІНФОРМ
Дорогі друзі! Шановні колеги!
Пропонуємо вам долучитися до звернень щодо недопустимості прийняття антиукраїнських концепцій мовної та літературної освіти України, які пропонує міністр освіти Табачнік. Якщо вас цікавлять тексти концепцій та їх аналіз - охоче надішлемо.
Звернення були сформульовані під час наради, що відбулася у Львові 1 березня. Участь в нараді взяли науковці, викладачі університетів, методисти, всього близько 50 осіб.
Ініціатором цієї акції виступив Центр дослідження літератури для дітей і юнацтва
Просимо охочих підписати звернення надсилати свої імена, прізвища та посади на електронну адресу japrotykoncepcijimovnojiosvity@gmail.com . Просимо зробити це до 24 години 3 березня.
Також просимо поширити це звернення серед своїх колег, в школах та бібліотеках, в також в ЗМІ.
Ваша підтримка дуже важлива!
З повагою
Олександра Коваль,
президент ГО «Форум видавців»
-----
Відкритий лист
до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України
Дмитра Володимировича Табачника
(від 1 березня 2011 р.)
Шановний пане Міністре!
Учасники круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні”, що відбувся 1 березня 2011 року в Західному науковому центрі НАНУ у Львові, занепокоєні позицією, яку зайняло очолюване Вами Міністерство щодо питань мовної та літературної освіти в Україні.
Окремі положення, задекларовані у Концепціях мовної та літературної освіти, суперечать Конституції України, не відповідають світовим гуманітарним стандартам, мають русифікаторський, неоколоніальний та провокаційний характер.
Детальний аналіз ситуації висвітлений, зокрема, у таких документах, як «Відкритий лист Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Володимировича Табачника і Директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Єреська Олега Вікторовича» (9 лютого 2011 року), «Підсумковий документ учасників круглого столу «Небезпеки нової концепції літературної освіти» (10 лютого 2011 року, Національний університет «Києво-Могилянська академія») та ін., питання Концепції заторкнуте у «Зверненні українських письменників до співгромадян у День рідної мови» (21 лютого 2011 року).
Вимагаємо:
1. Зняти з подальшого розгляду запропоновану МОНМС Концепцію мовної освіти в Україні.
2. Скасувати Наказ МОНМС №58 від 26.01.2011 та додаток до нього (Концепція літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі), оскільки у процесі підготовки цього документа було допущено грубі правопорушення. Попри те, що методичні аспекти Концепції літературної освіти заслуговують на увагу, сам проект не узгоджений з усіма інститутами післядипломної педагогічної освіти, а також з іншими провідними педагогічними установами України; більшість науковців Концепцію не підтримують; у процесі затвердження документа відбулася підміна тексту, фальсифікація підписів авторів тощо. Крім того, в затвердженій Вами редакції Концепції містяться висловлювання, які суперечать Конституції України та є дискримінуючими стосовно української мови і літератури.
3. Створити розширену робочу групу із залученням фахівців з різних регіонів України, а також із Лабораторії мовно-літературної освіти Інституту педагогіки АПМ України.
4. Зібрати вже створені концепції літературної освіти різних авторів (у тому числі розроблені В.Шулярем, Л.Скуратівським, Н.Волошиною та ін.), і, взявши за основу проект Концепції літературної освіти, представлений авторською групою (д. філол. н., проф. Ніколенко О.М. (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка), д. пед. н., проф. Мірошниченко Л.Ф. (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова), д. філол. н., член-кор. НАН України Сулима М.М. (Інститут літератури імені Т.Г. Шевченка НАН України), д. філол. н., проф. Кавун Л.І. (Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького), головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Таранік-Ткачук К.В.), доопрацювати Концепцію літературної освіти в узгодженні з провідними освітянами та фахівцями з літератури і викладання літератури в Україні до 1.09.2011р., а також забезпечити відкриті громадські обговорення Концепції в усіх регіонах України.
5. Зібрати вже розроблені концепції мовної освіти і доопрацювати Концепцію мовної освіти в Україні, представлену на затвердження МОНМС, з урахуванням пропозицій провідних освітян та фахівців-авторів інших концепцій, а також забезпечити відкриті громадські обговорення представленої на затвердження Концепції мовної освіти в усіх регіонах України.
6. Організувати обговорення вдосконалених концепцій мовної та літературної освіти в Україні на методоб’єднаннях учителів-філологів на рівні шкільних, міських, районних та обласних відділів освіти.
Підписи:
-----
Звернення учасників круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні» до Голови Верховної Ради України, народних депутатів України
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати!
Ми, учасники круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні», який відбувся у Львові 1.03.2011 р., занепокоєні антиконституційною, непрофесійною та українофобською позицією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту на чолі з міністром Дмитром Табачником стосовно концепцій мовної та літературної освіти в загальноосвітніх школах, фальсифікаціями, допущеними в процесі обговорення і затвердження цих концепцій, і діями, які скеровані на звуження сфери функціонування української мови як державної та штучне приниження вартісності української літератури та її геніїв .
Звертаємо Вашу увагу на те, що нині відбувається відверте і цинічне нищення національної освіти на всіх рівнях, що проявляється насамперед у демонстративному вилученні української гуманітарної складової з навчального процесу. На практиці це означає, зокрема, пропорційне скорочення годин на вивчення української літератури в одинадцятирічній школі, трансформацію шкільного курсу зарубіжної літератури в курс російської літератури з метою переорієнтувати українських школярів з національних на «слов’янські», тобто російські, духовні цінності і моделі поведінки. Роз’яснення міністра Табачника відносно Концепції літературної освіти мають казуїстичний характер.
Попри те, що методичні аспекти Концепції заслуговують на увагу, факт її фальсифікації, визнаний самими авторами, робить її неправомірною. Детальний аналіз ситуації висвітлений, зокрема, у таких документах: «Відкритий лист Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Володимировича Табачника і Директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Єреська Олега Вікторовича» (9 лютого 2011 року), «Підсумковий документ учасників круглого столу «Небезпеки нової концепції літературної освіти» (10 лютого 2011 року, Національний університет «Києво-Могилянська академія»), а також заторкнуті у «Зверненні українських письменників до співгромадян у День рідної мови» (21 лютого 2011 року) та ін.
Ми, фахівці, – викладачі профільних вищих навчальних закладів, викладачі-методисти, вчителі-практики, дослідники літератури, редактори фахових видань, вважаємо затверджену Наказом Міністра освіти і науки, молоді та спорту за № 58 Концепцію антиконституційною, антиукраїнською і такою, що не відповідає світовим стандартам гуманітарної освіти.
У зв’язку з цим вимагаємо:
1. Скликати парламентські слухання щодо розробки нових Концепцій мовної та літературної освіти, які б звільнили український освітній простір від нав’язуваної йому неоколоніальної ідеології «русского мира».
2. Звернутися до Президента України з клопотанням про відставку міністра МОНМС Табачника Д.В. у зв’язку з глибоко антиукраїнською сутністю його світогляду, переконань і дій, що суперечить перебуванню на такій відповідальній посаді в незалежній державі – Україні.
Підписи:
Пропонуємо вам долучитися до звернень щодо недопустимості прийняття антиукраїнських концепцій мовної та літературної освіти України, які пропонує міністр освіти Табачнік. Якщо вас цікавлять тексти концепцій та їх аналіз - охоче надішлемо.
Звернення були сформульовані під час наради, що відбулася у Львові 1 березня. Участь в нараді взяли науковці, викладачі університетів, методисти, всього близько 50 осіб.
Ініціатором цієї акції виступив Центр дослідження літератури для дітей і юнацтва
Просимо охочих підписати звернення надсилати свої імена, прізвища та посади на електронну адресу japrotykoncepcijimovnojiosvity@gmail.com . Просимо зробити це до 24 години 3 березня.
Також просимо поширити це звернення серед своїх колег, в школах та бібліотеках, в також в ЗМІ.
Ваша підтримка дуже важлива!
З повагою
Олександра Коваль,
президент ГО «Форум видавців»
-----
Відкритий лист
до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України
Дмитра Володимировича Табачника
(від 1 березня 2011 р.)
Шановний пане Міністре!
Учасники круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні”, що відбувся 1 березня 2011 року в Західному науковому центрі НАНУ у Львові, занепокоєні позицією, яку зайняло очолюване Вами Міністерство щодо питань мовної та літературної освіти в Україні.
Окремі положення, задекларовані у Концепціях мовної та літературної освіти, суперечать Конституції України, не відповідають світовим гуманітарним стандартам, мають русифікаторський, неоколоніальний та провокаційний характер.
Детальний аналіз ситуації висвітлений, зокрема, у таких документах, як «Відкритий лист Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Володимировича Табачника і Директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Єреська Олега Вікторовича» (9 лютого 2011 року), «Підсумковий документ учасників круглого столу «Небезпеки нової концепції літературної освіти» (10 лютого 2011 року, Національний університет «Києво-Могилянська академія») та ін., питання Концепції заторкнуте у «Зверненні українських письменників до співгромадян у День рідної мови» (21 лютого 2011 року).
Вимагаємо:
1. Зняти з подальшого розгляду запропоновану МОНМС Концепцію мовної освіти в Україні.
2. Скасувати Наказ МОНМС №58 від 26.01.2011 та додаток до нього (Концепція літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі), оскільки у процесі підготовки цього документа було допущено грубі правопорушення. Попри те, що методичні аспекти Концепції літературної освіти заслуговують на увагу, сам проект не узгоджений з усіма інститутами післядипломної педагогічної освіти, а також з іншими провідними педагогічними установами України; більшість науковців Концепцію не підтримують; у процесі затвердження документа відбулася підміна тексту, фальсифікація підписів авторів тощо. Крім того, в затвердженій Вами редакції Концепції містяться висловлювання, які суперечать Конституції України та є дискримінуючими стосовно української мови і літератури.
3. Створити розширену робочу групу із залученням фахівців з різних регіонів України, а також із Лабораторії мовно-літературної освіти Інституту педагогіки АПМ України.
4. Зібрати вже створені концепції літературної освіти різних авторів (у тому числі розроблені В.Шулярем, Л.Скуратівським, Н.Волошиною та ін.), і, взявши за основу проект Концепції літературної освіти, представлений авторською групою (д. філол. н., проф. Ніколенко О.М. (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка), д. пед. н., проф. Мірошниченко Л.Ф. (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова), д. філол. н., член-кор. НАН України Сулима М.М. (Інститут літератури імені Т.Г. Шевченка НАН України), д. філол. н., проф. Кавун Л.І. (Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького), головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Таранік-Ткачук К.В.), доопрацювати Концепцію літературної освіти в узгодженні з провідними освітянами та фахівцями з літератури і викладання літератури в Україні до 1.09.2011р., а також забезпечити відкриті громадські обговорення Концепції в усіх регіонах України.
5. Зібрати вже розроблені концепції мовної освіти і доопрацювати Концепцію мовної освіти в Україні, представлену на затвердження МОНМС, з урахуванням пропозицій провідних освітян та фахівців-авторів інших концепцій, а також забезпечити відкриті громадські обговорення представленої на затвердження Концепції мовної освіти в усіх регіонах України.
6. Організувати обговорення вдосконалених концепцій мовної та літературної освіти в Україні на методоб’єднаннях учителів-філологів на рівні шкільних, міських, районних та обласних відділів освіти.
Підписи:
-----
Звернення учасників круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні» до Голови Верховної Ради України, народних депутатів України
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати!
Ми, учасники круглого столу «Обговорення концепцій мовної та літературної освіти в Україні», який відбувся у Львові 1.03.2011 р., занепокоєні антиконституційною, непрофесійною та українофобською позицією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту на чолі з міністром Дмитром Табачником стосовно концепцій мовної та літературної освіти в загальноосвітніх школах, фальсифікаціями, допущеними в процесі обговорення і затвердження цих концепцій, і діями, які скеровані на звуження сфери функціонування української мови як державної та штучне приниження вартісності української літератури та її геніїв .
Звертаємо Вашу увагу на те, що нині відбувається відверте і цинічне нищення національної освіти на всіх рівнях, що проявляється насамперед у демонстративному вилученні української гуманітарної складової з навчального процесу. На практиці це означає, зокрема, пропорційне скорочення годин на вивчення української літератури в одинадцятирічній школі, трансформацію шкільного курсу зарубіжної літератури в курс російської літератури з метою переорієнтувати українських школярів з національних на «слов’янські», тобто російські, духовні цінності і моделі поведінки. Роз’яснення міністра Табачника відносно Концепції літературної освіти мають казуїстичний характер.
Попри те, що методичні аспекти Концепції заслуговують на увагу, факт її фальсифікації, визнаний самими авторами, робить її неправомірною. Детальний аналіз ситуації висвітлений, зокрема, у таких документах: «Відкритий лист Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва до Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Володимировича Табачника і Директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Єреська Олега Вікторовича» (9 лютого 2011 року), «Підсумковий документ учасників круглого столу «Небезпеки нової концепції літературної освіти» (10 лютого 2011 року, Національний університет «Києво-Могилянська академія»), а також заторкнуті у «Зверненні українських письменників до співгромадян у День рідної мови» (21 лютого 2011 року) та ін.
Ми, фахівці, – викладачі профільних вищих навчальних закладів, викладачі-методисти, вчителі-практики, дослідники літератури, редактори фахових видань, вважаємо затверджену Наказом Міністра освіти і науки, молоді та спорту за № 58 Концепцію антиконституційною, антиукраїнською і такою, що не відповідає світовим стандартам гуманітарної освіти.
У зв’язку з цим вимагаємо:
1. Скликати парламентські слухання щодо розробки нових Концепцій мовної та літературної освіти, які б звільнили український освітній простір від нав’язуваної йому неоколоніальної ідеології «русского мира».
2. Звернутися до Президента України з клопотанням про відставку міністра МОНМС Табачника Д.В. у зв’язку з глибоко антиукраїнською сутністю його світогляду, переконань і дій, що суперечить перебуванню на такій відповідальній посаді в незалежній державі – Україні.
Підписи:
Відповіді
2011.03.02 | vasyl
Re: Звернення щодо недопустимості прийняття антиукраїнських концепцій мовної та літературної осв
Підтримую це звернення. Однак, як зафіксувати цю підтримку?2011.03.02 | Пані
Re: Звернення щодо недопустимості прийняття антиукраїнських концепцій мовної та літературної осв
vasyl пише:> Підтримую це звернення. Однак, як зафіксувати цю підтримку?
Там же написано - надіслати листа на вказану адресу