Як передiлять Україну (/)
04/15/2011 | YuriyB
З 24 областей планують залишити лише вiсiм або одинадцять
Країна стривожена чутками про ймовірний початок нової територіальної реформи, яка, за попередніми оцінками, призведе до зникнення більшості нинішніх областей.
Як з’ясувалося, готових проектів на сьогодні є декілька.
Найбільш наближений до історико-етнографічного поділу регіонів проект адміністративної реформи запропонував науковець І. Мельник. Він вважає доцільним в основу адміністративного устрою держави покласти, надавши досить широкі права, 11 земель, які виникли історично. Пропонується створити такі землі замість областей: Волинь, Галичина, Закарпаття, Буковина, Правобережжя, Гетьманщина або Київщина, Слобожанщина, Донбас, Придніпров’я, Чорномор’я, Крим.
Ще в одному варіанті передбачено створення восьми земель.
Це забезпечило би, зокрема, максимальний психологічний комфорт великим масам людей зі спільним менталітетом.
Водночас запропоновано укрупнити наявні райони або запровадити нову адміністративну одиницю з відродженням історичної назви – повіт.
І хоча більшість проектів усе-таки пропонує укрупнення регіонів, є й такі, які, навпаки пропонують роздрібнити нинішні області й таким чином “вбити” зародки регіонального сепаратизму.
Є [також] думка, що доцільно лише реформувати найнижчу адміністративно-територіальну ланку – райони. Бо доволі важко даватиметься перехід до земельного принципу. Почнеться суттєве зміщення у самоідентифікації громадян у бік “волинян”, “поліщуків”, “донбасівців”, “подолян”, “галичан” тощо. Такий підхід працюватиме на дезінтиграцію країни.
http://e2.ua/article/8821
Країна стривожена чутками про ймовірний початок нової територіальної реформи, яка, за попередніми оцінками, призведе до зникнення більшості нинішніх областей.
Як з’ясувалося, готових проектів на сьогодні є декілька.
Найбільш наближений до історико-етнографічного поділу регіонів проект адміністративної реформи запропонував науковець І. Мельник. Він вважає доцільним в основу адміністративного устрою держави покласти, надавши досить широкі права, 11 земель, які виникли історично. Пропонується створити такі землі замість областей: Волинь, Галичина, Закарпаття, Буковина, Правобережжя, Гетьманщина або Київщина, Слобожанщина, Донбас, Придніпров’я, Чорномор’я, Крим.
Ще в одному варіанті передбачено створення восьми земель.
Це забезпечило би, зокрема, максимальний психологічний комфорт великим масам людей зі спільним менталітетом.
Водночас запропоновано укрупнити наявні райони або запровадити нову адміністративну одиницю з відродженням історичної назви – повіт.
І хоча більшість проектів усе-таки пропонує укрупнення регіонів, є й такі, які, навпаки пропонують роздрібнити нинішні області й таким чином “вбити” зародки регіонального сепаратизму.
Є [також] думка, що доцільно лише реформувати найнижчу адміністративно-територіальну ланку – райони. Бо доволі важко даватиметься перехід до земельного принципу. Почнеться суттєве зміщення у самоідентифікації громадян у бік “волинян”, “поліщуків”, “донбасівців”, “подолян”, “галичан” тощо. Такий підхід працюватиме на дезінтиграцію країни.
http://e2.ua/article/8821
Відповіді
2011.04.15 | Vartovyj
Таких "науковців", що пропонують поділ на "землі" треба знищувати на місці
Україна - унітарна держава. Нехай федерасти зарубають це собі на носі.Тепер, що стосується реформи: єдиним правильним рішенням буде скасування областей взагалі. Далі є 2 варіанти:
1. Укрупнити Райони до Повітів(~300), як це пропонує Свобода.
2. Зробити адміністративними одиницями Округи(чи інша назва, напр. Паланки, ~100), тобто області будуть поділені на 4-5 одиниць. Райони, звісно, скасовуються.
2011.04.15 | thinker
Re: Таких науковців, що пропонують поділ на "землі" треба знищувати на місці
Wy cykh swobodiwskykh prowokatoriw i druziw PERDONIW tut ne sunjte - CE wam, druzhe, NE WUJDE!!!2011.04.15 | YuriyB
Я думаю - переможе останній варіант з укрупненням районів ...
... а області залишать ...2011.04.15 | Max
Re: Я думаю - переможе останній варіант з укрупненням районів ...
YuriyB пише:> ... а області залишать ...
І то найгірший варіант.
А згідно Паркінсона, власне найбільш імовірний ("Якщо щось може піти не так, то з великою імовірністю так і піде...")
2011.04.15 | Max
Вільна людина є вільна робити що заманеться -- при умові, що готова за то відповідати
-- перед іншими, теж вільними людьмиVartovyj пише:
> Таких "науковців", що пропонують поділ на "землі" треба знищувати на місці
Міцно сказано. Відтак можна припускати -- ви вже готові до до такої оказії, що у відповідь то вас прийдуть знищувати? Но то твердий хлоп, нема що казати.
Чи може то Ви лише в язику такий моцний?
> Україна - унітарна держава. Нехай федерасти зарубають це собі на носі.
А помрійте, помрійте собі, грошей то не коштує...
Крим вже давно є автономний! Про яку таку унітарну державу мова?
> Тепер, що стосується реформи: єдиним правильним рішенням буде скасування областей взагалі. Далі є 2 варіанти:
> 1. Укрупнити Райони до Повітів(~300), як це пропонує Свобода.
І відтак будемо мати 300 адм. одиниць із функціями нинішніх областей (а одночасно нинішніх районів). Та ж такої бюрократії жоден бюджет не витримає!
До речі, центральні інституції в столиці теж тоді би ся довело суттєво розширити, бо одна справа керувати 25-ма ОДА, а цілком інша -- трьома сотнями адм. одиниць відразу.
І як то за сотні років ті дурні військовики не допетрали, що сотнею (совк. "ротою") може одна особа командувати, без таких "непотрібних" структур, як чета ("взвод") і рій ("аддєлєніє")? Ну, я ще розумію, совєцькі гінєрали з однією звивиною, але ж британці? американці? німці, врешті? Ніхто на світі! Одна лише "Швобода" знається на управлінській теорії?
Ну феєрично, нема слів!
> 2. Зробити адміністративними одиницями Округи(чи інша назва, напр. Паланки, ~100), тобто області будуть поділені на 4-5 одиниць. Райони, звісно, скасовуються.
Мало чим ліпше за попереднє.
І мали б ми тоді за сотню округлих паланок... Якими ще якось керувати треба...
І їхали би люди за 100км в паланкову поліклініку на медогляд, чи за санітарною книжкою, чи пенсію собі оформити, чи шлюб в РАГСі зареєструвати (чи таке інше)...
2011.04.15 | Vartovyj
Ви дупля не відхоплюєте в темі
> Крим вже давно є автономний! Про яку таку унітарну державу мова?Як тільки українці прийдуть до влади, автономію буде скасовано.
> І відтак будемо мати 300 адм. одиниць із функціями нинішніх областей (а одночасно нинішніх районів).
Та невже? Ви хоч трохи знайомі, як працює обласна адміністрація? Назвіть, що ж там такого сакрального, що потребує армії бюрократів, яку треба буде обов'язково розмножити по повітах.
> І їхали би люди за 100км в паланкову поліклініку на медогляд, чи за санітарною книжкою, чи пенсію собі оформити, чи шлюб в РАГСі зареєструвати (чи таке інше)...
Маячня. Клінічна.
2011.04.15 | Max
А то якою мовою, "українцю" ви наш? (Re: Ви дупля не відхоплюєте в темі)
Vartovyj пише:> > Крим вже давно є автономний! Про яку таку унітарну державу мова?
> Як тільки українці прийдуть до влади, автономію буде скасовано.
Ага-ага. І будуть мати ті навіжені "українці" другу Ічкерію (кримські татари ж бо!).
Зрештою, українці (без жодних лапок тим разом) досі не при владі, а реформа адмінустрою є обговорювана вже. І (яка б вона не була) втілювати будуть її не українці, а даунбаські дони. Ви хоч би вже то взяли до відома.
Але що ж, кожен замордист чомусь вірить, що то саме він буде брати інших за морду, а не інші -- його, такого пухнастого
> > І відтак будемо мати 300 адм. одиниць із функціями нинішніх областей (а одночасно нинішніх районів).
> Та невже? Ви хоч трохи знайомі, як працює обласна адміністрація? Назвіть, що ж там такого сакрального, що потребує армії бюрократів, яку треба буде обов'язково розмножити по повітах.
Бюрократія для себе роботу знайде завжди.
А конкретно -- без зміни суспільного устрою система залишиться та сама, отже комусь ті стоси форм, бланків, звітів і т.д і т.п. таки доведеться писати.
> > І їхали би люди за 100км в паланкову поліклініку на медогляд, чи за санітарною книжкою, чи пенсію собі оформити, чи шлюб в РАГСі зареєструвати (чи таке інше)...
> Маячня. Клінічна.
Недолугі спроби ставити діагнози опоненту -- загальновідома ознака браку аргументів, тролику ви наш зелененький.
2011.04.15 | Vartovyj
Re: Ви дупля не відхоплюєте в темі
> Ага-ага. І будуть мати ті навіжені "українці" другу Ічкерію (кримські татари ж бо!).Їм, татарам, все одно, що АР, що область, що округа. В будь-якому разі, вирішуватимуть українці.
> А конкретно -- без зміни суспільного устрою система залишиться та сама
та ото ж
2011.04.15 | Koala
Це я чую раз на три роки. Щось конкретніше є? Законопроект?
2011.04.15 | YuriyB
Наразі є Указ Президента №1245/2010 від 28 грудня 2010 р.
2011.04.15 | Koala
А ще Статути Збройних Сил, Кримінальний Кодекс і Лист МОНМС про Електронний Вступ
До чого тут це? Аби щось ляпнути?http://www.president.gov.ua/documents/12776.html
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 1245/2010
Про заходи щодо підвищення ефективності діяльності оборонно-промислового комплексу України
2011.04.15 | Tatarchuk
не з того боку, як завжди буває в ахтунгів
Помилковою є сама парадигма, що адміністративно-теріторіальний поділ є один-єдиний, бюрократичний зверху донизу і спрямований на вирішення сразу всіх питань: від надоїв та жиру в маслі до культурної спадщини.Для вирішення культурних питань най створюють культурні (історично-культурні) провінції зі своїми в них заповідниковими, освітянськими тощо округами.
Просто варто відібрати в ніким не обираємих адміністрацій функції культури та освіти (принаймні, необов/язкової освіти). І най концентруються на питаннях економіки.
Дивуюся як то ще військові округи не додумалися під області переформатувати, за тою унітарно0бюрократичною логикою.
2011.04.15 | Max
Слушно (Re: не з того боку, як завжди буває в ахтунгів)
Tatarchuk пише:> Помилковою є сама парадигма, що адміністративно-теріторіальний поділ є один-єдиний, бюрократичний зверху донизу і спрямований на вирішення сразу всіх питань: від надоїв та жиру в маслі до культурної спадщини.
> Для вирішення культурних питань най створюють культурні (історично-культурні) провінції зі своїми в них заповідниковими, освітянськими тощо округами.
> Просто варто відібрати в ніким не обираємих адміністрацій функції культури та освіти (принаймні, необов/язкової освіти). І най концентруються на питаннях економіки.
> Дивуюся як то ще військові округи не додумалися під області переформатувати, за тою унітарно0бюрократичною логикою.
Ну так совковий "дімакратічєскій центролізьм" же!
Як сказав ще в 1990-их одін місцевий "діяч" районного масштабу: "якщо я не можу давати вказівки рільникам (фермерам!) і вимагати звіту від них, то що то за влада в мене!" Тобто ВОНИ ("ахтунги") хочуть керувати всім без вийнятку на "ввіреній" їм території -- не більше і не менше.
Ну а чого військо наразі не рухали -- то з тієї ж причини: за досі незломною традицією Совка військо то є держава в державі, буквально. Тому досі не якось наважувались.
2011.04.15 | Ghost
может это к лучшему. идиоты не отпразднуют идиотскую годовщину "80 лет Киевской области"
2011.04.15 | Чучхе
Пам"ятаю потуги в цьому пляні Романа Безсмертного
Все це закінчитьсяа) пшиком і
б)черговим падінням рейтинґу та озлобленням місцевих еліт
2011.04.15 | thinker
Re: Як ПЕРДОЛЯТ Україну ---
За цими планами явно чується тверда рука "братньої" Москви...а саме - їх адміністративний поділ, це --- землі, губернії, повіти та станиці...
2011.04.15 | Max
Областям -- виразне "ні", а райони-повіти не чіпати!
YuriyB пише:> Найбільш наближений до історико-етнографічного поділу регіонів проект адміністративної реформи запропонував науковець І. Мельник. Він вважає доцільним в основу адміністративного устрою держави покласти, надавши досить широкі права, 11 земель, які виникли історично. Пропонується створити такі землі замість областей: Волинь, Галичина, Закарпаття, Буковина, Правобережжя, Гетьманщина або Київщина, Слобожанщина, Донбас, Придніпров’я, Чорномор’я, Крим.
Загалом слушно.
Однак всі сумнівні випадки належало би вирішувати плебісцитом на дотичних теренах. Наприклад, не в київським бюрократам вирішувати, чи бути Буковині окремим краєм, а чи ввійти до складу Галичини. То би мали самі буковинці вирішувати, зваживши всі "за" і "проти".
Буковина то просто перше, що спало на думку. Проблема насправді в тому, щоб нові одиниці -- краї -- не були кроєні по неісторичних і неприродних межах існуючих областей. Області (то старослов'янське здається, латиною то provincia -- щось завойоване), так от, то є спадщина по Великосовковій імперії. Навіть губернії за царату мали ліпше географічне та історичне обгрунтування.
> Ще в одному варіанті передбачено створення восьми земель.
Суттєвої різниці із проектом п.І. Мельника не бачу.
> Це забезпечило би, зокрема, максимальний психологічний комфорт великим масам людей зі спільним менталітетом.
Так, безсумнівно.
> Водночас запропоновано укрупнити наявні райони або запровадити нову адміністративну одиницю з відродженням історичної назви – повіт.
Тотальна дурниця (і то ще м'яко сказано). А то ось чому.
По-перше, як бути з тим, що галицькі "райони" то на загал і є власне ті історичні повіти? (При тлумаченні на польську завжди "район" називаю "powiat" (і скарг досі не було
По-друге, "укрупнити" райони (що за чортів суржик -- "круп" то кінь має!), чи взагалі якось їх чіпати -- означає створити величезний психологічний дискомфорт практично для всіх громадян. І не лише психологічний. Вся наша бюрократична інфраструктура нижнього рівня, з якою у 99% випадків стикаються люди, то є районова (повітова) інфраструктура. Прошу відчути себе в шкурі пенсіонера, який змушений за якоюсь довідкою (чи под.) їхати не 15-20км до нинішнього повітового (районового) містечка, а за 30-50км до іншого, трішки більшого містечка (і куди можливо навіть немає прямого автобуса).
Нинішній бардак в сільській поштовій службі, пов'язаний із вже проведеним в такий спосіб "укрупненням", дає лише вельми бліде уявлення, що з того вийде.
> І хоча більшість проектів усе-таки пропонує укрупнення регіонів, є й такі, які, навпаки пропонують роздрібнити нинішні області й таким чином “вбити” зародки регіонального сепаратизму.
> Є [також] думка, що доцільно лише реформувати найнижчу адміністративно-територіальну ланку – райони. Бо доволі важко даватиметься перехід до земельного принципу. Почнеться суттєве зміщення у самоідентифікації громадян у бік “волинян”, “поліщуків”, “донбасівців”, “подолян”, “галичан” тощо. Такий підхід працюватиме на дезінтиграцію країни.
А якби так людей запитати? Чи хочуть вони годувати вдвічі-втричі більше бюрократів обласного (окружного) рівня?
Приклад централістичного адміністративного поділу Франції не надихає якось. І не лише українців -- в Європі адм. поділ країни на сотню мікрорегіонів якось поширення не набув.
Он Чесько є поділене на 7 країв, а Словаччина то й взагалі на 4 (рахуючи столицю осібно) -- і де він, той страшний сепаратизм? Може не в адм.поділі справа полягає? Га, панове централістичні уніфікатори?
А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
2011.04.15 | Vartovyj
Сепаратистам -- виразне "ні"
Max пише:> То би мали самі буковинці вирішувати, зваживши всі "за" і "проти".
Що ж то за нація така - буковинці? Подарунок Румунії хочете зробити?
> А якби так людей запитати? Чи хочуть вони годувати вдвічі-втричі більше бюрократів обласного (окружного) рівня?
Якщо зменьшити кількість районів, то й кількість бюрократів зменьшиться. Якщо зробити округи, то таке поняття, як Окружна Рада взагалі буде відсутня.
> А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
Що? Італії і Іспанії, не загрожує сепаратизм??? Брешете, пане ліберал!
2011.04.15 | Max
Re: Сепаратистам -- виразне "ні"
Vartovyj пише:> Max пише:
> > То би мали самі буковинці вирішувати, зваживши всі "за" і "проти".
> Що ж то за нація така - буковинці? Подарунок Румунії хочете зробити?
Яка-яка нація? Звідки?
Буковинці є мешканці Буковини, як кияни -- мешканці Києва. Киян теж не існує, чи що?
А може хотіли сте сказати, що лише нація має якісь права, а просто мешканці певної округи -- жодних? А що, то цілком типовий для фашистів погляд. Чи пан є фашист?
> > А якби так людей запитати? Чи хочуть вони годувати вдвічі-втричі більше бюрократів обласного (окружного) рівня?
> Якщо зменьшити кількість районів, то й кількість бюрократів зменьшиться. Якщо зробити округи, то таке поняття, як Окружна Рада взагалі буде відсутня.
На локальному рівні -- так. На наступному -- зросте, і то значно. Зросте також і на столичному рівні, а ті бюрократи найдорожче нам коштують.
> > А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
> Що? Італії і Іспанії, не загрожує сепаратизм??? Брешете, пане ліберал!
Ні, наразі не загрожує.
В Іспанії навіть у Басконії більшість не підтримує відокремлення.
В Італії трохи шуму наробила свого часу Північна Ліга, але якось то "по костях ся розійшло". Зрештою, Північна Ліга робила ставку не на конкретний адміністративний регіон, а на цілу Північ Італії, так що до обговорюваного питання то іррелевантно.
То хто тут бреше, пане замордисте?
От якби в тих країнах взяли владу якісь замордисти із подібними до Ваших поглядами і розпочали "закручування гайок" шляхом обмеження автономії регіонів, їхнього подрібнення тощо -- то так, був би то чудовий грунт для потужних сепаратистських настроїв в тих суспільствах.
2011.04.15 | Vartovyj
Re: Сепаратистам -- виразне "ні"
> А може хотіли сте сказати, що лише нація має якісь права, а просто мешканці певної округи -- жодних?Лише нація має право вирішувати який тип адміністративного поділу їй личить. А мешканцям певної округи на це накласти, адміністрація округи повинна вирішувати зовсім інші питання.
> На локальному рівні -- так. На наступному -- зросте, і то значно.
Якщо Селища-Райони-Області замінити на Селища-Повіти або Селища-Округи, то очевидно, кількість чиновників зменьшиться.
Крім того, собисто я проти такого поняття, як Повітова, чи Окружна Ради.
Вибори повинні бути тільки в ВР і на місцеві вибірні посади: голова територіальної громади, шериф, суддя.
> шляхом обмеження автономії регіонів
В Україні не має ніяких автономних регіонів, крім тимчасового непорозуміння - Крим.
2011.04.15 | Max
Ну гаразд, розмова вже по суті :-)
Vartovyj пише:> > А може хотіли сте сказати, що лише нація має якісь права, а просто мешканці певної округи -- жодних?
> Лише нація має право вирішувати який тип адміністративного поділу їй личить. А мешканцям певної округи на це накласти, адміністрація округи повинна вирішувати зовсім інші питання.
Щодо загальних принципів адмінустрою країни -- так, про то на загальнонаціональному рівні треба домовитись. Натомість такі речі, як бути окремим повітом (і платити на то податки) чи увійти до складу іншого повіту (і можливо зекономити) -- то ніхто поза зацікавленими мешканцями даної території вирішувати морального права не має.
Про адміністрацію округи мова не йде -- в тих справах вона йде погуляти лісом.
> > На локальному рівні -- так. На наступному -- зросте, і то значно.
> Якщо Селища-Райони-Області замінити на Селища-Повіти або Селища-Округи, то очевидно, кількість чиновників зменьшиться.
Моя інтуїція каже, що очевидно якраз протилежне. Отже, потрібні обрахунки.
До речі, дарма Ви не звернули увагу на мій приклад із військом. Те, що у війську довільної країни зверхник має 3-4 безпосередніх підлеглих, то ж не просто так. А для ефективності управління і мінімізації бюрократії найліпший стимул якраз має військо -- у час війни то зазвичай справа життя чи смерті (а не лише доходів чи статусу, як у цивілю).
> Крім того, собисто я проти такого поняття, як Повітова, чи Окружна Ради.
> Вибори повинні бути тільки в ВР і на місцеві вибірні посади: голова територіальної громади, шериф, суддя.
То би залежало, чим би були ті округи. Щодо повітів -- згода, на такому рівні потреби в колегіальному органі теж не бачу.
> > шляхом обмеження автономії регіонів
> В Україні не має ніяких автономних регіонів, крім тимчасового непорозуміння - Крим.
Що лише Крим -- то дуже і дуже погано. В честь чого Крим має бути так упривілейований?
А що нема автономії -- то дикість. В більш успішних суспільствах навіть університети користуються автономією, то вже говорити про макрорегіони. Місцеві справи мусять бути вирішувані на місці, і не призначеним із Києва потсом, а особами, яких самі люди собі оберуть. То називають демократія (народовладдя тобто).
2011.04.15 | Vartovyj
Re: Ну гаразд, розмова вже по суті :-)
Аналогії з військом мені подобаються. Особливо був би корисний військово-польовий суд для корупціонерів:)>Місцеві справи мусять бути вирішувані на місці, і не призначеним із Києва потсом, а особами, яких самі люди собі оберуть. То називають демократія (народовладдя тобто).
Згоден.
2011.04.15 | Max
Щоб Ви не мали хибного враження про лібертаріянців, то
скажу більше у зв'язку із отим:Vartovyj пише:
> Аналогії з військом мені подобаються. Особливо був би корисний військово-польовий суд для корупціонерів:)
Так от, можуть виникати такі ситуації, коли не те що військово-польовий, а навіть суд Лінча може бути цілком доречний.
Лібертаріянство то вам не теплі клюски Ми ж не якісь там рожевенькі (соціал) ліберальчики. Як нема іншого виходу, то часом і на ліхтарях треба декого вішати, замість пашталакати про "свободу в рамках порядку" (як то люблять лівачки-ліберастики).
2011.04.15 | zаброда
Re: Областям -- виразне "ні", а райони-повіти не чіпати!
Max пише:> Он Чесько є поділене на 7 країв, а Словаччина то й взагалі на 4
"Slovensko je od roku 1996 rozdelené na osem krajov, ktoré sú od roku 2002 zároveň samosprávnymi krajmi (v Ústave sa nazývajú vyššie územné celky (VÚC)): Banskobystrický, Bratislavský, Košický, Nitriansky, Prešovský, Trenčiansky, Trnavský, Žilinský kraj
http://sk.wikipedia.org/wiki/Slovensko#Administrat.C3.ADvne_rozdelenie
[редаговано, аби скоротити - z. ]
> А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lega_Nord
"According to recent studies (see Euskobarómetro [1], [2]), a plurality (38%) of the population in the Basque Country autonomous community would vote YES, 31% NO, 13% not voting in a hypothetic independence referendum, and 19% did not answer (Voter turnout would be 68-69%, when taking that figure as the whole 100%, 55% of the voters would answer YES and 45% NO)."
http://en.wikipedia.org/wiki/Nationalisms_and_regionalisms_of_Spain
2011.04.15 | Max
Визнаю, я відстав від життя, але то нічого не змінює по суті
Гаразд, гаразд, про Словаччину мої дані є досить застарілі, як виявилось.zаброда пише:
> Max пише:
> > Он Чесько є поділене на 7 країв, а Словаччина то й взагалі на 4
> "Slovensko je od roku 1996 rozdelené na osem krajov, ktoré sú od roku 2002 zároveň samosprávnymi krajmi (v Ústave sa nazývajú vyššie územné celky (VÚC)): Banskobystrický, Bratislavský, Košický, Nitriansky, Prešovský, Trenčiansky, Trnavský, Žilinský kraj
So what? Вісім країв чи чотири -- то невелика різниця порівняно із сотнею чи більше, що дехто для нас пропонує. Тим більше, що там же ясно написано: "...ktoré sú od roku 2002 zároveň samosprávnymi krajmi". Ті краї суть самоврядні, от
> > А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Lega_Nord
Catalonia e otra -- то особлива справа. Не просто є окрема каталонська нація, зі своєю окремою мовою і культурою, але то край досить розвинений господарчо, який реально може бути самостійним. Якщо буде така воля більшости каталонців, то Каталонія стане суверенною, і ніякі маніпуляції із адміністративним поділом нічого тут кастильським "соборникам" не допомогли би. Обмежити зараз автономію Каталонії означає попхати каталонців до проголошення незалежності, і з усього видно що в Мадриді то добре розуміють.
От саме про то мені й ходило: автономія не є дезінтеграція, навпаки -- за певних умов вона може тому запобігти, принаймні тимчасово. Але вона звичайно не є панацея: якщо більшість народу схоче незалежності, то буде її мати, в той чи інший спосіб.
2011.04.16 | zаброда
Re: Визнаю, я відстав від життя, але то нічого не змінює по суті
Max пише:> Гаразд, гаразд, про Словаччину мої дані є досить застарілі, як виявилось.
>
> zаброда пише:
> > Max пише:
> > > Он Чесько є поділене на 7 країв, а Словаччина то й взагалі на 4
> > "Slovensko je od roku 1996 rozdelené na osem krajov, ktoré sú od roku 2002 zároveň samosprávnymi krajmi (v Ústave sa nazývajú vyššie územné celky (VÚC)): Banskobystrický, Bratislavský, Košický, Nitriansky, Prešovský, Trenčiansky, Trnavský, Žilinský kraj
> So what? Вісім країв чи чотири -- то невелика різниця порівняно із сотнею чи більше, що дехто для нас пропонує.
"Several districts form a "Region" (Slovak "kraj"). One district, on the other hand, consists of several "municipalities" (Slovak "obec"), which in turn consist of "cadastral areas" (Slovak "katastrálne územie")."
http://en.wikipedia.org/wiki/Districts_of_Slovakia
Slovakia has currently 79 districts, the capital of Bratislava being divided into 5 districts and the city of Košice in 4 districts. The districts are named after the biggest town in the district (formerly known as the "district towns")
Тим більше, що там же ясно написано: "...ktoré sú od roku 2002 zároveň samosprávnymi krajmi". Ті краї суть самоврядні, от
> "The main difference is that organs of samosprávne kraje are self-governance, with an elected chairperson and assembly, while the organs of kraje are appointed by the government"
> http://en.wikipedia.org/wiki/Regions_of_Slovakia
>
> > > А такі приклади, як Італія чи Іспанія? Прецінь то історично, культурно та етнічно вельми неоднорідні країни, однак мають макрорегіони із широкою автономією, а якось дезінтеграція їм не загрожує.
> > http://en.wikipedia.org/wiki/Lega_Nord
> Catalonia e otra -- то особлива справа.
Дякую, як казав один піїт, "се новина для мене", йшлося про "загрожує дезінтеграція", а не про те, що крокодили літають низенько
> От саме про то мені й ходило: автономія не є дезінтеграція, навпаки -- за певних умов вона може тому запобігти, принаймні тимчасово. Але вона звичайно не є панацея: якщо більшість народу схоче незалежності, то буде її мати, в той чи інший спосіб.
Преферує пан шмалець?
2011.04.16 | Tatarchuk
історичні землі (побіжний (!) огляд)
YuriyB пише:> 11 земель, які виникли історично. Пропонується створити такі землі замість областей: Волинь, Галичина, Закарпаття, Буковина, Правобережжя, Гетьманщина або Київщина, Слобожанщина, Донбас, Придніпров’я, Чорномор’я, Крим.
Щонайменше, біля 70 таких земель. І це, зауважу, на скору руку )))