Три крапки після революції
05/22/2011 | Lexa62
(В "День Гніву" лунали заклики до революції)
Коли в 1991 році, Україна, як уламок СРСР, як колишня колонія Росії, здобула незалежність, з організаційної точки зору ця подія відбулася не в результаті перемоги більш сильних визвольних структур над менш сильними колоніальними, а внаслідок самовбивчих процесів всередині тоталітарного режиму Росії. Отже важілі керування країною були передані в самостійне користування «як є», що згодом було зафіксовано Кравчуком крилатим «маємо те, що маємо». Хоча країна позбулась тоталітарного партійного контролю, змавпувала у вільних країн деякі демократичні інституції, навіть прийняла нову Конституцію, але всі ці зміни не могли слугувати нічим іншим як декораціями, що прикривали суть режиму-паразита.
За двадцять років цей паразит зміцнів, збагатився відпрацьованими технологіями мімікрії, і вже в боротьбі за виживання успішно поборює саме суспільство, практично знищуючи державу на всіх рівнях, бо, як сакраментально відзначив у своєму блозі новий революційний лідер громадського опору Данилюк, паразитів не цікавить доля носія (http://blogs.korrespondent.net/celebrities/blog/acba/a35235).
Не варто шукати рецептури ліків від хвороби українського суспільства в класичних ідеологіях, оскільки те середовище, яке призвело до її виникнення склалося в результаті унікального історичного шляху. Найперше – це ґрунтовне винищення національної еліти через Голодомор, масові політичні репресії, Другу світову війну. Подальше поява людей, що глибоко пов’язували свою долю з історичною долею країни, носила спорадичний характер і не мала позитивного закріплення в суспільному житті, навпаки, далі жертовності справа не просувалася. По-друге, історичний дуалізм української ментальності виявився руйнівним фактором на шляху накопичення соціального капіталу, довіри в суспільстві, за таких обставин щирість виявлялась зайвою а авантюризм та лицемірство найбільш принадними якостями для сходження по ступеням суспільної ієрархії.
Тепер звернімося до анамнезу хвороби, що вона вражає, які симптоми, який прикінцевий діагноз. І тут з сумом мушу зазначити, що переважна частина суспільства чи не головною проблемою, з якою треба невідкладно боротися,вважає корупцію. З сумом, тому що вже давним давно загальним місцем стало твердження, що корупція це симптом, а причини її в іншому. Цитую з вікіпедії: «Причини корупції для кожної із країн можуть відрізнятися, але головними серед них будуть невдало побудована система державного управління (або незакінчені реформи в системі органів державного управління), непрофесійність топ-менеджерів в державі, відверто недосконала судова система, політична корупція в парламенті, брак політичної волі національних лідерів щодо ефективного протистояння проявам корупції, насамперед проявам політичної корупції, слабкість інститутів громадянського суспільства». Не ліквідувавши причини, ми не зможемо ліквідувати симптоми.
Інший симптом, яким не дуже переймається істеблішмент, але який вочевидь, діє як загальний пригнічуючий фактор на решту суспільства – це олігархія. Додамо – паразитуюча олігархія. Олігархія, яка зростає не внаслідок концентрації капіталів, а їх централізації. Та ще й на ресурсних галузях, тобто за рахунок не тільки сьогоднішнього суспільства а й завтрішнього.
Почати боротьбу з причиною означає кинути виклик тій самій «невдало побудованій системі державного управління», при тому не шляхом декоративних змін чи варіацій на тему «апарат скоротимо – змійовик подовжимо», діюча система державного управління фактично виродилась, проводячи аналогії з живим організмом можна сказати, що гіпертрофована система травлення використала для себе всі інші органи, мозок, серце, печінку. ЇЇ вже не можна вилікувати. ЇЇ потрібно викорінити.
Чи впораються з цим «антикорупційні шерифи» Данилюка? Маю великі сумніви, у м’якому варіанті ми отримаємо вже знайомий нам «народний контроль», у більш жорсткому – до цих шерифів і відійдуть ключові функції державного управління у ще більш збоченому виконанні, як варіант оприччини. В більш успішних націй функції системних запобіжників в організації системи управління державою відіграє еліта. Перефразовуючи героя повісті Булгакова «разруха в головах», беру сміливість стверджувати, що порядок теж в головах. При тому, масштаб цього порядку повинен вимірюватись не обивательськими мірками, не політичною …., не модними світовими трендами а історичною пам’яттю поколінь, та історичними перспективами поколінь. Таким чином, згадуючи міркування Данилюка в статті «Про станове суспільство, Чарльза І та синдром королівської шиї», опиняємось заскочені питанням, а чи є там та голова, до якої веде шия, яка мусить боліти? Чи не занад-то складні ці рефлексії для шлунка?
Тому, єдиним можливим способом позбутись паразитів є ліквідація поживного середовища,на рівні держави, а саме надмірної централізації регуляторів фінансових потоків. Особливо розглядаючи діяльність паразитів з врахуванням цієї обставини, ми вже точно можемо сказати, що в цій царині «корупційні шерифи» нам точно не допоможуть.
А що допоможе? Потрібна зміна державного устрою, створення нової Конституції на основах справжнього конституціоналізму ( див. статтю Вс.Речицького « Ми не повинні контролювати символи й ідеї»). Обов’язково враховуючи, що оскільки державної еліти ми не маємо, треба настільки можливо понизити рівні прийняття рішень щодо регуляції фінансових потоків, децентралізувати по максимуму. Тоді, можливо і «корупційним шерифам» знайдеться посильна робота, і зникне середовище жирування паразитичної олігархії.
Я дуже сумніваюсь, що подібна зміна державного устрою можлива еволюційним шляхом.Спочатку режим треба повалити, створити тимчасові органи до моменту впровадження нової конституції, а потім вже повертатись до своїх господарок.
Коли в 1991 році, Україна, як уламок СРСР, як колишня колонія Росії, здобула незалежність, з організаційної точки зору ця подія відбулася не в результаті перемоги більш сильних визвольних структур над менш сильними колоніальними, а внаслідок самовбивчих процесів всередині тоталітарного режиму Росії. Отже важілі керування країною були передані в самостійне користування «як є», що згодом було зафіксовано Кравчуком крилатим «маємо те, що маємо». Хоча країна позбулась тоталітарного партійного контролю, змавпувала у вільних країн деякі демократичні інституції, навіть прийняла нову Конституцію, але всі ці зміни не могли слугувати нічим іншим як декораціями, що прикривали суть режиму-паразита.
За двадцять років цей паразит зміцнів, збагатився відпрацьованими технологіями мімікрії, і вже в боротьбі за виживання успішно поборює саме суспільство, практично знищуючи державу на всіх рівнях, бо, як сакраментально відзначив у своєму блозі новий революційний лідер громадського опору Данилюк, паразитів не цікавить доля носія (http://blogs.korrespondent.net/celebrities/blog/acba/a35235).
Не варто шукати рецептури ліків від хвороби українського суспільства в класичних ідеологіях, оскільки те середовище, яке призвело до її виникнення склалося в результаті унікального історичного шляху. Найперше – це ґрунтовне винищення національної еліти через Голодомор, масові політичні репресії, Другу світову війну. Подальше поява людей, що глибоко пов’язували свою долю з історичною долею країни, носила спорадичний характер і не мала позитивного закріплення в суспільному житті, навпаки, далі жертовності справа не просувалася. По-друге, історичний дуалізм української ментальності виявився руйнівним фактором на шляху накопичення соціального капіталу, довіри в суспільстві, за таких обставин щирість виявлялась зайвою а авантюризм та лицемірство найбільш принадними якостями для сходження по ступеням суспільної ієрархії.
Тепер звернімося до анамнезу хвороби, що вона вражає, які симптоми, який прикінцевий діагноз. І тут з сумом мушу зазначити, що переважна частина суспільства чи не головною проблемою, з якою треба невідкладно боротися,вважає корупцію. З сумом, тому що вже давним давно загальним місцем стало твердження, що корупція це симптом, а причини її в іншому. Цитую з вікіпедії: «Причини корупції для кожної із країн можуть відрізнятися, але головними серед них будуть невдало побудована система державного управління (або незакінчені реформи в системі органів державного управління), непрофесійність топ-менеджерів в державі, відверто недосконала судова система, політична корупція в парламенті, брак політичної волі національних лідерів щодо ефективного протистояння проявам корупції, насамперед проявам політичної корупції, слабкість інститутів громадянського суспільства». Не ліквідувавши причини, ми не зможемо ліквідувати симптоми.
Інший симптом, яким не дуже переймається істеблішмент, але який вочевидь, діє як загальний пригнічуючий фактор на решту суспільства – це олігархія. Додамо – паразитуюча олігархія. Олігархія, яка зростає не внаслідок концентрації капіталів, а їх централізації. Та ще й на ресурсних галузях, тобто за рахунок не тільки сьогоднішнього суспільства а й завтрішнього.
Почати боротьбу з причиною означає кинути виклик тій самій «невдало побудованій системі державного управління», при тому не шляхом декоративних змін чи варіацій на тему «апарат скоротимо – змійовик подовжимо», діюча система державного управління фактично виродилась, проводячи аналогії з живим організмом можна сказати, що гіпертрофована система травлення використала для себе всі інші органи, мозок, серце, печінку. ЇЇ вже не можна вилікувати. ЇЇ потрібно викорінити.
Чи впораються з цим «антикорупційні шерифи» Данилюка? Маю великі сумніви, у м’якому варіанті ми отримаємо вже знайомий нам «народний контроль», у більш жорсткому – до цих шерифів і відійдуть ключові функції державного управління у ще більш збоченому виконанні, як варіант оприччини. В більш успішних націй функції системних запобіжників в організації системи управління державою відіграє еліта. Перефразовуючи героя повісті Булгакова «разруха в головах», беру сміливість стверджувати, що порядок теж в головах. При тому, масштаб цього порядку повинен вимірюватись не обивательськими мірками, не політичною …., не модними світовими трендами а історичною пам’яттю поколінь, та історичними перспективами поколінь. Таким чином, згадуючи міркування Данилюка в статті «Про станове суспільство, Чарльза І та синдром королівської шиї», опиняємось заскочені питанням, а чи є там та голова, до якої веде шия, яка мусить боліти? Чи не занад-то складні ці рефлексії для шлунка?
Тому, єдиним можливим способом позбутись паразитів є ліквідація поживного середовища,на рівні держави, а саме надмірної централізації регуляторів фінансових потоків. Особливо розглядаючи діяльність паразитів з врахуванням цієї обставини, ми вже точно можемо сказати, що в цій царині «корупційні шерифи» нам точно не допоможуть.
А що допоможе? Потрібна зміна державного устрою, створення нової Конституції на основах справжнього конституціоналізму ( див. статтю Вс.Речицького « Ми не повинні контролювати символи й ідеї»). Обов’язково враховуючи, що оскільки державної еліти ми не маємо, треба настільки можливо понизити рівні прийняття рішень щодо регуляції фінансових потоків, децентралізувати по максимуму. Тоді, можливо і «корупційним шерифам» знайдеться посильна робота, і зникне середовище жирування паразитичної олігархії.
Я дуже сумніваюсь, що подібна зміна державного устрою можлива еволюційним шляхом.Спочатку режим треба повалити, створити тимчасові органи до моменту впровадження нової конституції, а потім вже повертатись до своїх господарок.
Відповіді
2011.05.23 | Арій.
А яким чином повалити режим і хто нову конституцію напише і ЗМУСИТЬ виконувати?
2011.05.24 | Lexa62
Re: А яким чином повалити режим і хто нову конституцію напише і ЗМУСИТЬ виконувати?
Для повалення режиму потрібно зібрати достатню кількість людей на протестну акцію в Києві. Це буде швидше ніж в 2004-му. Нову конституцію повинні написати правознавці, які не заплямували себе співробітництвом з режимом, який порушив чинну Конституцію і право народу бути джерелом влади, Для цієї мети потрібно б було зібрати установчі збори, і вимагати Конституції, яка дійсно виконується до останньої коми. Ні в якому разі не писати туди речей, які неможливо виконати в принципі. І вже по цій конституції обрати владу. А натомість владу повинен взяти тимчасовий уряд сформований громадянськими рухами, задіяними в організації повалення режиму.Я так собі це уявляю.
2011.05.24 | Мірко
Думаю що скорше чи пізніше приде до збройної конфронтації
не лише із олігархами та членами держапарату а теж із "москальським світом". Отже - військо чиє?2011.05.25 | Lexa62
Re: Думаю що скорше чи пізніше приде до збройної конфронтації
Збройна конфронтація можливо тільки у тому випадку, якщо у режиму здадуть нерви в якийсь переломний момент, коли він вже не стоїть, але щей не лежить. В такий момент можливе застосування зброї і це може навіть закінчитись громадянською війною. Самостійно наші люди на таке б не пішли, проте за "братньої" підтримки Кремля варіант має багато шансів.2011.05.24 | Арій.
Під яку ж ідею і лозунги зібрати так багато людей?
І чи не вважаєте Ви, що ті, хто буде писати Конституцію теж мають бути носіями якоїсь ідеї?2011.05.25 | Lexa62
Re: Під яку ж ідею і лозунги зібрати так багато людей?
Скажімо під лозунгом припинення грабування народу олігархами?Під лозунгами контролю громад над фінансами?
Під лозунгами встановлення чіткого конституційного порядку?
Під лозунгами притягнення до відповідальності за узурпацію влади?
2011.05.25 | zmej_gorynych
Нічого нового [Re: Під яку ж ідею і лозунги зібрати так багато людей?]
В першу чергу:* забезпечення виконання законів та невідворотності покарання за вчинені злочини, незважаючи ні на соціальний статус, ні на національність ("справедливість для всіх", "бандитам - тюрми" та "ні - брехні", еге ж )
* повноцінна компенсація громадянам України від олігархії за награбоване ("покращення життя вже сьогодні" )
Цього буде цілком достатньо для початку.
2011.05.25 | Арій.
За таке не підуть. Чхали всі на "законність".
Конфіскація награбованого олігархами і притягнення їх до відповідальності.Лозунг повинен бути один.
2011.05.25 | Lexa62
Re: За таке не підуть. Чхали всі на "законність".
Майдан-2004 зібрало не гасло "бандитам - тюрми", а заклик щодо недопущення фальсифікації вибору, тобто законність. "бандитам тюрми" прозвучало вже згодом, коли зібрались сотні тисяч.Добре, а якщо буде гасло, яке буде включати в себе постулат рівності?
Що ви про це думаєте?
2011.05.24 | Sviatoslav D
Єдиним способом позбутися паразитів є ліквідація паразитів.
2011.05.25 | Lexa62
Оскільки вони не з Марса падають, ліквідувати їх неможливо.
"Свято мєсто пусто нє биваєт". За нашої організації державного менеджменту олігархічна форма якраз відповідає їй найкраще.Треба вибудувати таку систему влади, щоб олігархи не мали ніякого впливу на державні рішення.
2011.05.25 | Арій.
Нічого поганого нема в тому, щоб олігархи впливали на політику.
От були в нас колись такі олігархи, як Симеренки, Терещенки, Хотиненки.Думаю, НАШІ олігархи навряд чи шкодили б НАШІЙ державі.
2011.05.25 | Lexa62
Вони не були олігархами
Арій. пише:> От були в нас колись такі олігархи, як Симеренки, Терещенки, Хотиненки.
> Думаю, НАШІ олігархи навряд чи шкодили б НАШІЙ державі.
Вони були правильними капіталістами. Хай там глитаями чи гнобителями але не олігархами. У Симеренка чи Терещенка і в думці не було, якби у Хотиненка з допомогою влади відібрати власність, їх спосіб примноження капіталу був інший, не конвертацією влади в капітал і капітал у владу а класичним шляхом, як це скрізь зараз у вільному світі.