МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Рецензія на "Трою"

05/21/2004 | Критик-Синефіл
Мдя-а, Гнів, богиня, довийожувалась ти, вихваляючи Пелеєвого сина... Такого я не чекав навіть від голівуда. По стилю гри це такий собі другий епізод “Зоряних воєн”, тільки костюмчики інші. Фільм довжелезний. Хто хоч у загальних рисах знає міф-першоджерело, краще не ходіть – буде дуже сумно. Гектор зарізав Менелая, Брісеїда стала чомусь дочкою Пріама, відтрахала Ахілла й зарізала Агамемнона, Паріс із Єленою втекли будувати Рим, і на фіга за ними подався Еней, важко пояснити.

Дія відбувається в пустелі, і я довго мучився, чому не видно пірамід. Кам’яні ідоли, розбиваючись, світять нутром з пап’є-маше. Вся гра ніяка, всі пересмикують. Ні разу не грали сертакі :) Єлена схожа на Наташу Бакай і така сама дурепа. Ахілу весь час хотілося курити. З усіх ахейців тіко Одісей-Боромир зійде за грека. Кількість героїв скоротили до вже перелічених (видно в бюджет не влазили, був ще тіко Аякс Теламонід, один в один схожий на придурка-гала Астерікса), половина вождів взагалі з Brave Heart, тільки на кільти нашили блискучі блямби, навіть косички свої не порозплітали і, здається, кричали “МакКеаллах” :-)

Костюми й обстановочка – римсько-персидські, такі з’явилися пізніше років так на півтисячі. Час дії – III чи IV ст. до н.е., тобто підганяли під костюмчики. Вояки кінця епохи бронзи шикують фалангу і “черепаху”, рубаються своїми мідяними кинжальчиками, ніби вони з дамаської сталі, ну й канєшно – де б голівуд обійшовся без напалму – все постійно палає і вибухає. А взагалі якби не весь цей “креатив”, можна було б умерти з нудьги. Єдиний бонус – Ахілл у фіналі висмикує з грудей три стріли і вмирає з однією в п’яті, творячи легенду. Але зроблено це настільки незграбно, і, зрештою, ідея крадена.

Ще раз передивився артурівський ролик. Тепер точно не піду. Їпала у всіх ще дурніші, ніж у “Трої”, спецехвектів утроє більше. Головна месага “Те, що пізніше стало легендою” мене просто злякала – точно така ж була ідея “Трої”: нібито історична основа міфу. Ось лише два штрихи мурліканської медієвістики – Артур переселився в ХІІІ ст., при цьому по екрану весь час бігають мудаки в римських обладунках і намагаються завоювати Британію, я не здивуюся, якщо хтось із них виявиться Брутом-старшим або й самим Гаєм Цезарем.

Наймрачніше, що биканавти все це хавають взахльоб, я по дорозі додому мав дві такі розмови – всім треба просто побільше бійок і вибухів. Це киздець! Якщо хто пам’ятає, “Володар морів” провалився в мурліканському прокаті через “надмір реалізму”. Ще один-два такі сезони – і в нас теж навіть “Бєдная Настя” провалиться. Кричи, кричи, Санін, що ми будемо робить блокбастери західної якості.

НЕ ХОДІТЬ НА ГОЛІВУДСЬКІ ФІЛЬМИ!!!

Відповіді

  • 2004.05.21 | Роман ShaRP

    Так, Кретинка Настя може провалитися.

    Критик-Синефіл пише:
    >Ще один-два такі сезони – і в нас теж навіть “Бєдная Настя” провалиться.

    Росія переживає добу "імперського ренесансу", стає популярним все, де є "государі", "совєтнікі", і т.д. і т.п.

    Але Україні то не треба. Думаю, і за політикою і за культурою Латинська Америка ближча до нас, ніж імперська Росія.
  • 2004.05.21 | sych

    Не треба гнати. Добрий фільм...

    ...Ви взагалі історію від мофології відрізнити можете? Не забувайте ще про таку річ як режисерська інтерпретація.

    З таким підходом як у вас, Далі - галюціногенний імбіцил, а Моне - просто очкарик забувший свої окуляри вдома.

    Щодо фільму. Акторська робота - 9 баллів майже для всіх акторів. Видовищність - 10 баллів. Костюми - 6 баллів (іноді дійсно проглядаєтся рука дизайнера зі Зіркових війн :). Динамика - 10 баллів. Глядацька насолода - 10 баллів.

    Не забувайте шо це MOVIE зі всіми витікаючими наслідками ;)

    Після Молитви за гетьмана Мазепу я взгалі не радив би українцям патякати про голівудькі фільми до тих пір поки не зробимо шось путнє(Хоча б щось як Тіні забутих предків).

    Дуже рекомендую цей фільм. 8.2/10
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.30 | Габелок

      Re: Один плюс один

      Що до українського кіноматографа, то його майже й не існує, хоча була добра спроба 1плюс1 з якоюсь французькою фірмою. Здається фільм називався "Схід - Захід", Ступка там грав, й фільм був про сталінські часи. Здається це найкращий фільм про ті часи. "Обсмажені сонцем" Міхалкова мені не дуже сподобався, заприторний, дуже багато мелодрами, хоча я розумію чому він отримав багато призів - публіка полюбляє мелодрами.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.06.07 | Тгоцкий

        Re: Один плюс один

        Габелок пише:
        > Що до українського кіноматографа, то його майже й не існує, хоча була добра спроба 1плюс1 з якоюсь французькою фірмою. Здається фільм називався "Схід - Захід", Ступка там грав, й фільм був про сталінські часи. Здається це найкращий фільм про ті часи. "Обсмажені сонцем" Міхалкова мені не дуже сподобався, заприторний, дуже багато мелодрами, хоча я розумію чому він отримав багато призів - публіка полюбляє мелодрами.

        ???
        "Восток-Запад"
        Режиссер - Режис Варнье
        Автор сценария - Рустам Ибрагимбеков, Луи Гардель, Сергей Бодров-старший, Режис Варнье
        Совместное производство UGC YM- France 3 CINEMA (Франция), "НТВ-ПРОФИТ", GALA FILM (Болгария), MATE PRODUCTIONS (Испания)

        http://www.ntvprofit.ru/rus_films/ew_fin.phtml
        Где тут "1+1"?
  • 2004.05.21 | Shooter

    Сходжу я на Бед Едукейшн, мабуть...

    Альмодовар ще, поки-що, ніби добре клепає.

    Хоча тематика про педерастів-педофілів вже й набила оскомину, проте подивимось чим нас здивує сеньор Петро...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.23 | Shooter

      Sxodyv. Tak sobi.

      V sensi - hl'adity mozhna. Prote "Sex i L'ucija" - sutt'evo krashche.

      IMHO, i Almodovar, I Medem "pokazujut'" odynakovo....spanish style?...
  • 2004.05.21 | Пані

    Я ридала... А замовлення можна?

    В нас в Харкові є така програма "Кінопарк", яку я спеціально записую та дивлюся, коли є час, щоб знати, що НЕ дивитися. Там я бачила ролік "Трої". Враження приблизно такі, як в рецензента. ТРою дивитися не хочу, а от рецензії б таких ще почитала!

    Наприклад на "Бедную Настю" чи "Ундіну". Я постійно чую посилання на ці хіти мильного жанру, а дивитися не маю ані часу, ані бажання. Може б оте, дайджестик для темних?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.21 | ziggy_freud

      десь 15 хв. персонального досвіду

      > Наприклад на "Бедную Настю"

      Майже забув, яке останнє "мило" дивився повністю. Мабуть, Спрут-2. Однак через постійно увімкнений у готельному номері телевізор трохи того дісталось. Уявіть собі епізод, де навіть Калягін грає просто ніяк. А без Калягіна там взагалі нема чого дивитись.

      Після того малобюджетна американська недофантастика про висидженого в інкубаторі дракона видалась майже кіно.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.05.22 | Пані

        Оце нерви! Канати!

        Цілі 15 хвилин?

        Я інколи чую мила з кімнати свекрові, коли якась велика потреба до неї в той самий "неурочний" час. Мене за 15 секунд розбирає нестримна ржачка і я вилітаю стрілою звідти, щоб не ображати почуття віруючих...

        Кожен раз я потрапляю на фрази типу "донна Лусія сказала, що Розіта бачила Рікардо в саду з Маріаною, де вони розмовляли про дона Алонсо, дочка якого пропала десять років тому після раптово розірваних заручин з сином донни Рози, який успадкував фазенду після..." (15 секунд закнічуються, і все це таким тоном ніби кінець світу вже настав). Або "Підступний! Як він міг! Я повинна йому нарешті ВСЕ сказати!" (ридання та зітхання на 15 секунд)

        На прохання розповісти про те, що там було, свекров затягує точнісінько те "донна Лусія сказала...", тобто толку мало. Мені конче потрібна розповідь когось з кріпкими нервами про ЩО ТАМ НАСПРАВДІ ЙДЕТЬСЯ?
  • 2004.05.28 | Mary

    Гм... Я не бачила фільму, але вже чула про нього лекцію

    Так от, професор - велика шишка в "genocide studies", взагалі він в нашому уні записаний, але рік тому пішов на пенсію весь минулий рік просидів в Прінстоні, але викладає зараз один курс в нас (я в нього асистант тіпа) поміж своїми виїздами в Прінстон, Лондон і Адіс-Абебу.

    Він подивився той фільм і був дуже задоволений. Сказав, що на його думку голівудський вільм відобразив задум Гомера (якщо він існував, звісно) краще аніж всякі-там завумні філософи-коментатори типу Ганни Арендт (не любить він Ганни Арендт). Так от, що йому там сподовалося.

    Він каже, що головні герої вільму досконало відображають три з чотирьох класично-грецьких чеснот (тут я трохи мовчу, бо все-таки від Іліади до класичної греції як від києва до москви):
    Ахіл - відвага
    Гестор - поміркованість
    Одісей - мудрість.
    Четвертої, справедливості тобто, немає там, і в цьому вся трагедія.

    Тобто професор каже, фільм є доброю ілюстрацією для того, що називається "virtue ethics" - розуміння етики, що грунтується не на універсальних законах і мотивації (типу Кант), і не на наслідках дії (типу Міль), а на взаємодії певних рис характеру...

    Якщо комусь цікаво - можу ще трохи тої лекції "про трою" переказати.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.06.01 | Таваріщ Маузєр

      Таваріщ Маузєр вжє бачів і счітаєть шо Главная Ідєя

      Шото хвільми сталі робіть якієсь багатозарядниє тіпа Матріца. Шо нє паймьошь гдє наші, гдє нєнаші, хто ж єнта главний Гірой, за каво вболівать тобта.

      Добрє. Нєхай нєма Главнава Гіроя і Нашіх з якімі значіцца ідєнтіхвіціруєшся. Но єсть нарєшті ж якась Главная Ідєя.

      Главная Ідєя виявляєцца як ув калишнєво ідєолога УНА-УНСО а нинчє Братства. "У тібя будєть кароткая і красівая жість і тібя запам"ятають навєка". Або звичайная зімная - долгая, щаслівая та нудная і вжє правнукі тібя забудуть. Так наставляєть Тав.Ахіла єво Таварішка Матушка.

      Тав.Ахіл дієть сагласно установкі. Он і єсть самодавольно-піхатий тока нє хатєв на корість і славу яковось царя ваювать. А ішо дєйствуєть за законамі шоу-бізнєса шоб значіцца кращє прославіцца у вєках і за рахунок нинєшнєй картіни тожєть. От єслі нєт публікі шоб бачіть єво подвігі он натурально одмовляєцца сражацца. Якая ішо ідєя ім двіжєть? Та ніякой. Я тіпа вєлікій воін - унівєрсальний салдат, раждьон шоб біться. На жєнскіє стони - када усьо єнта кончіцца? - атвєчаєть савєршєнно правільна: так будєть завжди. А єжєлі ідєя "Шоб Зналі", тада можна сказать шо Тав.Гєрострат тожєть сваєво дабілся. І Тав.Бєня Ладєн влаштувався "у вєках". Гірой Нашєво Часу тока віртуальний та й Ідєю хоч і крівую а всьо ж якусь маєть.

      Шо ми ішо маєм із хвільму? Бачім час поділу Люді - Гіроі - Богі. Гірой у хвільмє тока Тав.Ахіл, од людєй та іх правітєлєй тримаєцца атдєльно, Таваріщєй Багов знєважаєть. Таваріщєй Гіроєв явно нє вистачаєть нашєму часу єнта ішо адна мараль хвільму. Таваріщам Багам нє дужє вєрять і нічєво асобєнново нє просют і нє чєкають. Ставка на Масу на Повстання Мас тіпа "Ніхто нє дасть нам ізбавлєнья - ні Царь, ні Бог, і ні Гірой" нічєво доброво нє дала і нє дасть. На Таваріщєй Гіроєв адна надія. Но Таваріщі Гіроі мають буть високоморальниє, ідєйниє та позітівниє. Шо бєзідєйний пофігіст славолюбєц Тав.Ахіл нєправільний пріклад показуєть так і дєструктівно-нєгатівний Тав.Бєня Ладєн діскрєдітіруєт усю іканамічєскую та військовую мощь Сучасной Цівілізаціі.

      Mary пише:
      > Так от, професор - велика шишка в "genocide studies", взагалі він в нашому уні записаний, але рік тому пішов на пенсію весь минулий рік просидів в Прінстоні, але викладає зараз один курс в нас (я в нього асистант тіпа) поміж своїми виїздами в Прінстон, Лондон і Адіс-Абебу.
      >
      > Він подивився той фільм і був дуже задоволений. Сказав, що на його думку голівудський вільм відобразив задум Гомера (якщо він існував, звісно) краще аніж всякі-там завумні філософи-коментатори типу Ганни Арендт (не любить він Ганни Арендт).

      Антісєміт мабуть.

      > Так от, що йому там сподовалося.
      >
      > Він каже, що головні герої вільму досконало відображають три з чотирьох класично-грецьких чеснот (тут я трохи мовчу, бо все-таки від Іліади до класичної греції як від києва до москви):
      > Ахіл - відвага
      > Гестор - поміркованість

      А вот панятія чєсті - у спіскє нєту. Вайна начє із-за чєсті і дальшє нє раз єнта винікаєт. Но всє главниє пєрсонажі дапускають бєзчєсниє паступкі: Тав.Паріс - ващє падонок, Тав.Гєктор пакриваєт нєскока раз бєзчєсниє вчінкі Тав.Паріса і вбіваєть підступна Тав.Мєнєлая. Тав.Ахіл кідаєть ваювать када єво "нє поважають", знущаєцца над тєлом вбітаво Тав.Гєктора, дємонстратівна нє паважаєт Таваріщєй Багов і культовиє спаруди.

      > Одісей - мудрість.

      Тав.Одісєй - скарішє хітрость, діпломатічность, палітіканство. І підступность, шо бєзчєсно - імєнно он гад таво Каня запропонував і сам у нєво залєз шоб спящіх рєзать.

      Єво аднаво хтось з грєком й ідєнтіхвіцірував. Ув істарічєской памяті народов єнта і закарбувалось - "хітриє грєкі".

      Мудрость, розважлівость, чєсть та іскомую справєдлівость дємонстріруєть тока цар Троі Тав.Пріам, за шо єво поважаєть Тав.Ахіл і справєдліво повєртаєть тєло сина. Но троянці нє грєкі. Хто ані? Єсть гіпотєза шо ані атнасілісь до хєтов-хатов. Стоялі на тарговом шляху з Юропи ув Азію та на марском пєрєхрєсті і патому заважалі.

      > Четвертої, справедливості тобто, немає там, і в цьому вся трагедія.

      Дійсно. Паріс усьо заварів. Всє царі загінулі, а Тав.Паріс начє би вижів і пойняв пєрєвагі стрєлєцкой зброі пєрєд халодной колющє-рєжущєй. Таварішку Єлєну вручів на сохранєніє Тав.Енєю і можє в єнтом полягає Справєдлівость.

      > Тобто професор каже, фільм є доброю ілюстрацією для того, що називається "virtue ethics" - розуміння етики, що грунтується не на універсальних законах і мотивації (типу Кант), і не на наслідках дії (типу Міль), а на взаємодії певних рис характеру...

      Хто шо хочєть той то і бачіть. Таваріщ Маузєр бачіть шо пашла і добрє сприймаєцца публікой істарічєская тєматіка. "Страсті", "Троя", дальшє будєть пра Тав.Караля Артура. А єнта здвіг суспільнаво сазнанія. Куда - вапрос акрємий.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.06.01 | Валентина

        Re: Таваріщ Маузєр вжє бачів і счітаєть шо Главная Ідєя

        Таваріщ Маузєр пише:
        > >
        > Главная Ідєя виявляєцца як ув калишнєво ідєолога УНА-УНСО а нинчє Братства. "У тібя будєть кароткая і красівая жість і тібя запам"ятають навєка". Або звичайная зімная - долгая, щаслівая та нудная і вжє правнукі тібя забудуть. Так наставляєть Тав.Ахіла єво Таварішка Матушка.
        >
        > Почитайте Гомера. Ахіллес дійсно у нього має саме такі риси, як герой Бреда Пітта. Звісно, в односерійному фільмі важко передати всі деталі цієї війни, але потрібно бути справедливим - режисер намагався орієнтуватись на першоджерело. Скажімо, загальновизнано, що та частина "Іліади", де змальовано прощання Гектора з дружиною, є вершиною поетичної майстерності, вона несе велике смислове навантаження. У фільмі цей епізод теж зроблено і зіграно дуже проникливо. Інша річ, що режисер надто вільно поводився з міфологією. Наприклад, досі не можу зрозуміти, чому він викинув з фільму Кассандру - це важливий персонаж цієї історії. І так далі, і тому подібне... А загалом фільм вийшов дуже видовищним, хоча можна ще довго називати його плюси і мінуси. Але не потрібно забувати, що більшість людей не читали і в житті не будуть читати грецьку міфологію, тим більше поеми Гомера. Можливо, не так і погано, що вони хоч у такій формі ознайомляться з давньогрецьким епосом?..
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2004.06.07 | Таваріщ Маузєр

          Із Таварішкамі Касандрой та Амазонкамі було б красівшє

          Валентина пише:
          > > Почитайте Гомера. Ахіллес дійсно у нього має саме такі риси, як герой Бреда Пітта. Звісно, в односерійному фільмі важко передати всі деталі цієї війни,

          Нада сдєлать кіна-епапєю. Акрємімі сєріямі Єнєіду та Адісєю. Ета ж ващщє счітаєцца пєршєй світавой вайной. Два кантінєнта, множєство народов, флот, бєруть участь Тав-щі Гіроі, Праріцатєлі та Багі. Тав.Багі тожєть борюцца на адной чі другой старонє.

          > але потрібно бути справедливим - режисер намагався орієнтуватись на першоджерело.

          Но многа пєрєінакшів. У Спарту плавав з Тав.Парісом Тав.Енєй, а у хвільмє - Тав.Гєктор.

          > Інша річ, що режисер надто вільно поводився з міфологією. Наприклад, досі не можу зрозуміти, чому він викинув з фільму Кассандру - це важливий персонаж цієї історії.

          Із Таварішкой Касандрой було б вісєлішє. На старонє таваріщєй ахєйцєв тожєть був свой Тав.Праріцатєль. А ішо абашлі участь Тав.Багов і Таварішок Амазонок. От єслі показать бой царіци амазонок Таварішкі Пєнфєсілєі із Тав.Ахілом в яком ана пала... Із Таварішкамі Амазонкамі було б красівшє.

          > І так далі, і тому подібне... А загалом фільм вийшов дуже видовищним, хоча можна ще довго називати його плюси і мінуси. Але не потрібно забувати, що більшість людей не читали і в житті не будуть читати грецьку міфологію, тим більше поеми Гомера. Можливо, не так і погано, що вони хоч у такій формі ознайомляться з давньогрецьким епосом?..

          Таваріщ Маузєр став ознайомлюваться із пєрвоісточнікамі послє пєрєгляду хвільму і дізнався многа чіво інтірєснава. Та почінаєт дєлать правільниє палітіко-істарічєскіє вісновкі.

          Час вайни - 2 тищі лєт до Р.Х. єнта і час закату вкраїнськой Тріпільской Цівілізаціі. Трипілля-Халеп"я бєзумовно спаріднєно з ліванско-сірійскімі Тріполі-Алєпо(Халєб). (Тріполі = потрійноє укрєплєніє, санскр. Трі-Пур, у вкраїнськом Тріпільє сходяцца трі Змійовиє Вали). Для завєршєнія картінкі єнтай світавой цівілізації зосталось долучіть сєрєднюю ланку - Троаду із містом Троєю. Єнта пєрвоє.

          Таваріщі Траянці послє паразкі дєлать Подорож на Запад і стають співзасновнікамі Ріма. Єнта втароє.

          Із "Пєрваво" і "Втарова" слєдуєть шо Кієв єнта Втарой Рім. Досі вважалось шо Втарой Єрусалім. Адно втарому нє заважаєть ув Ідєє Інтєгральності. Кієв - Втарой Єрусалім і Втарой Рім (тіпа два в адном). Єнта трєтіє.
    • 2004.06.10 | Andy

      Re: Гм... Я не бачила фільму, але вже чула про нього лекцію

      "викладає зараз один курс в нас "

      A de cze "v nas"?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2004.05.29 | Правник

    Підписуюся під кожним словом Критика

    Можу ще і додати, але утримаюся (поміркованість, як каже Мері - грецька чеснота :) ), бо це вже буде вторинне.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".