Хто визначає в Україні суспільну мораль?
06/12/2004 | Ігор Немашкало
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.05.2004 N 141
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 червня 2004 р.
за N 687/9286
Про затвердження Положення
про Громадську експертну раду з питань захисту
суспільної моралі
На виконання пункту 2 наказу Держкомтелерадіо України від
12 лютого 2004 року N 37 "Про Громадську експертну раду з питань
захисту суспільної моралі" Н А К А З У Ю:
Затвердити Положення про Громадську експертну раду з питань
захисту суспільної моралі, що додається.
Голова Комітету І.Чиж
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
телебачення і радіомовлення
України
14.05.2004 N 141
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 червня 2004 р.
за N 687/9286
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську експертну раду
з питань захисту суспільної моралі
1. Громадська експертна рада з питань захисту суспільної
моралі (далі - Рада) є постійно діючим консультативно-дорадчим
органом з питань захисту суспільної моралі при Державному комітеті
телебачення і радіомовлення України (далі - Держкомтелерадіо).
2. У своїй діяльності Рада керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), Законом України "Про захист суспільної моралі"
( 1296-15 ) та іншими законами України, актами Президента України,
Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, Положенням
про Державний комітет телебачення і радіомовлення України
( 920/2003 ), цим Положенням, а також своїми рішеннями.
3. Основними завданнями Ради є:
аналіз процесів і тенденцій, що відбуваються у сфері захисту
суспільної моралі, розробка відповідних рекомендацій для
Держкомтелерадіо, інших органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, засобів масової інформації всіх форм
власності;
участь у підготовці проектів законів та інших
нормативно-правових актів, національних програм, міжнародних
договорів України у сфері захисту суспільної моралі;
сприяння науково-методичному та інформаційному забезпеченню
роботи, спрямованої на розвиток духовності та моральності
громадян, використання можливостей засобів масової інформації у
пропаганді національних, загальнолюдських духовних і моральних
цінностей;
попередній розгляд, громадська експертиза проектів законів та
інших нормативно-правових актів з питань захисту суспільної
моралі;
моніторинг програмного змісту телерадіокомпаній щодо
дотримання ними ліцензійних умов, які стосуються захисту
суспільної моралі, а також індексу, що визначає глядацьку
аудиторію або заборону розповсюдження;
систематичне інформування Держкомтелерадіо про ситуацію в
сфері захисту суспільної моралі в Україні, її регіонах, діяльність
засобів масової інформації, центральних та місцевих органів
державної влади, пов'язаної із захистом суспільної моралі;
надання експертно-аналітичної допомоги Держкомтелерадіо в
його діяльності;
сприяння проведенню досліджень, необхідних для наукового
обґрунтування питань, пов'язаних з удосконаленням законодавства
України у сфері захисту суспільної моралі;
залучення фінансової допомоги для вирішення питань розробки
сучасної нормативно-правової бази в сфері захисту суспільної
моралі.
4. Відповідно до покладених завдань Рада має право:
отримувати за сприяння Держкомтелерадіо від органів
виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, засобів
масової інформації документи, інформацію щодо їх діяльності;
одержувати за сприяння Держкомтелерадіо копії фільмів,
аудіо-, відеозаписи теле- і радіопрограм, продукцію друкованих
засобів масової інформації, які необхідні для виконання покладених
на неї завдань та проведення експертизи; за наявності порушень
законодавства в сфері захисту суспільної моралі повідомляти
правоохоронні органи;
залучати спеціалістів центральних та місцевих органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, наукових
установ, громадських організацій (за згодою) до участі в
засіданнях та роботі Ради;
утворювати за погодження з Держкомтелерадіо робочі групи з
пріоритетних напрямів реформування законодавства у сфері захисту
суспільної моралі;
направляти Держкомтелерадіо пропозиції щодо поліпшення стану
законодавчого регулювання відносин у сфері захисту суспільної
моралі.
5. До складу Ради можуть входити народні депутати України,
провідні діячі культури, мистецтва, науки й освіти, учені,
журналісти, фахівці в галузі інформації, представники органів
юстиції, керівники громадських організацій (за згодою) та інші.
Чисельність і персональний склад Ради затверджується Головою
Держкомтелерадіо.
6. Члени Ради обирають зі свого складу голову Ради та його
заступників, секретаря, на яких покладаються обов'язки з
підготовки засідань Ради, координації діяльності членів Ради з
виконання покладених на неї завдань, підтримки зв'язків
Держкомтелерадіо та Ради, доведення до відома керівництва
Держкомтелерадіо рішень, прийнятих на засіданнях Ради,
забезпечення зв'язків Ради з українськими, іноземними громадськими
та благодійними інституціями.
7. Основною формою роботи Ради є її засідання. Засідання Ради
проводяться не рідше одного разу на місяць та скликаються головою
Ради або за його дорученням заступником голови Ради.
Планування наступних засідань Ради здійснюється відповідно до
рішень, прийнятих на її засіданнях. Позачергові засідання Ради
можуть скликатися головою Ради або за його дорученням заступником
голови Ради на вимогу двох і більше членів Ради.
Засідання Ради є правочинним, якщо на ньому присутня не менш
як половина членів Ради.
Засіданням Ради керує її голова або за дорученням голови один
з його заступників.
Член Ради може делегувати право голосу під час засідання Ради
іншому члену Ради шляхом подання письмової заяви.
З метою підвищення оперативності роботи Ради може
створюватися президія Ради на чолі з головою Ради.
8. Головуючим на засіданні Ради є голова Ради або за його
дорученням заступник голови Ради.
Головуючий на засіданні веде засідання Ради, стежить за
дотриманням домовленого регламенту виступів, ставить на
голосування питання, підписує протокол засідання.
При необхідності екстреного розгляду питання і прийняття
рішення може бути скликане позачергове засідання Ради.
В окремих випадках рішення Ради можуть прийматися шляхом
письмового опитування членів Ради.
9. Рішення Ради приймається відкритим голосуванням простою
більшістю голосів членів Ради, присутніх на засіданні. У разі
рівного розподілу голосів ухвальним є голос голови Ради.
Рішення оформляються протоколом засідання, який підписується
головуючим на засіданні.
Члени Ради беруть участь у підготовці рішень Ради, інформують
громадськість про роботу Ради, рішення Ради.
Рішення Ради, прийняті в межах її компетенції, подаються на
розгляд Держкомтелерадіо та мають для нього рекомендаційний
характер.
Пропозиції щодо змін та доповнень до цього Положення
подаються на затвердження Голові Держкомтелерадіо за рішенням
Ради.
Заступник Голови
Держкомтелерадіо України В.М.Петренко
Н А К А З
14.05.2004 N 141
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 червня 2004 р.
за N 687/9286
Про затвердження Положення
про Громадську експертну раду з питань захисту
суспільної моралі
На виконання пункту 2 наказу Держкомтелерадіо України від
12 лютого 2004 року N 37 "Про Громадську експертну раду з питань
захисту суспільної моралі" Н А К А З У Ю:
Затвердити Положення про Громадську експертну раду з питань
захисту суспільної моралі, що додається.
Голова Комітету І.Чиж
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
телебачення і радіомовлення
України
14.05.2004 N 141
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 червня 2004 р.
за N 687/9286
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську експертну раду
з питань захисту суспільної моралі
1. Громадська експертна рада з питань захисту суспільної
моралі (далі - Рада) є постійно діючим консультативно-дорадчим
органом з питань захисту суспільної моралі при Державному комітеті
телебачення і радіомовлення України (далі - Держкомтелерадіо).
2. У своїй діяльності Рада керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), Законом України "Про захист суспільної моралі"
( 1296-15 ) та іншими законами України, актами Президента України,
Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, Положенням
про Державний комітет телебачення і радіомовлення України
( 920/2003 ), цим Положенням, а також своїми рішеннями.
3. Основними завданнями Ради є:
аналіз процесів і тенденцій, що відбуваються у сфері захисту
суспільної моралі, розробка відповідних рекомендацій для
Держкомтелерадіо, інших органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, засобів масової інформації всіх форм
власності;
участь у підготовці проектів законів та інших
нормативно-правових актів, національних програм, міжнародних
договорів України у сфері захисту суспільної моралі;
сприяння науково-методичному та інформаційному забезпеченню
роботи, спрямованої на розвиток духовності та моральності
громадян, використання можливостей засобів масової інформації у
пропаганді національних, загальнолюдських духовних і моральних
цінностей;
попередній розгляд, громадська експертиза проектів законів та
інших нормативно-правових актів з питань захисту суспільної
моралі;
моніторинг програмного змісту телерадіокомпаній щодо
дотримання ними ліцензійних умов, які стосуються захисту
суспільної моралі, а також індексу, що визначає глядацьку
аудиторію або заборону розповсюдження;
систематичне інформування Держкомтелерадіо про ситуацію в
сфері захисту суспільної моралі в Україні, її регіонах, діяльність
засобів масової інформації, центральних та місцевих органів
державної влади, пов'язаної із захистом суспільної моралі;
надання експертно-аналітичної допомоги Держкомтелерадіо в
його діяльності;
сприяння проведенню досліджень, необхідних для наукового
обґрунтування питань, пов'язаних з удосконаленням законодавства
України у сфері захисту суспільної моралі;
залучення фінансової допомоги для вирішення питань розробки
сучасної нормативно-правової бази в сфері захисту суспільної
моралі.
4. Відповідно до покладених завдань Рада має право:
отримувати за сприяння Держкомтелерадіо від органів
виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, засобів
масової інформації документи, інформацію щодо їх діяльності;
одержувати за сприяння Держкомтелерадіо копії фільмів,
аудіо-, відеозаписи теле- і радіопрограм, продукцію друкованих
засобів масової інформації, які необхідні для виконання покладених
на неї завдань та проведення експертизи; за наявності порушень
законодавства в сфері захисту суспільної моралі повідомляти
правоохоронні органи;
залучати спеціалістів центральних та місцевих органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, наукових
установ, громадських організацій (за згодою) до участі в
засіданнях та роботі Ради;
утворювати за погодження з Держкомтелерадіо робочі групи з
пріоритетних напрямів реформування законодавства у сфері захисту
суспільної моралі;
направляти Держкомтелерадіо пропозиції щодо поліпшення стану
законодавчого регулювання відносин у сфері захисту суспільної
моралі.
5. До складу Ради можуть входити народні депутати України,
провідні діячі культури, мистецтва, науки й освіти, учені,
журналісти, фахівці в галузі інформації, представники органів
юстиції, керівники громадських організацій (за згодою) та інші.
Чисельність і персональний склад Ради затверджується Головою
Держкомтелерадіо.
6. Члени Ради обирають зі свого складу голову Ради та його
заступників, секретаря, на яких покладаються обов'язки з
підготовки засідань Ради, координації діяльності членів Ради з
виконання покладених на неї завдань, підтримки зв'язків
Держкомтелерадіо та Ради, доведення до відома керівництва
Держкомтелерадіо рішень, прийнятих на засіданнях Ради,
забезпечення зв'язків Ради з українськими, іноземними громадськими
та благодійними інституціями.
7. Основною формою роботи Ради є її засідання. Засідання Ради
проводяться не рідше одного разу на місяць та скликаються головою
Ради або за його дорученням заступником голови Ради.
Планування наступних засідань Ради здійснюється відповідно до
рішень, прийнятих на її засіданнях. Позачергові засідання Ради
можуть скликатися головою Ради або за його дорученням заступником
голови Ради на вимогу двох і більше членів Ради.
Засідання Ради є правочинним, якщо на ньому присутня не менш
як половина членів Ради.
Засіданням Ради керує її голова або за дорученням голови один
з його заступників.
Член Ради може делегувати право голосу під час засідання Ради
іншому члену Ради шляхом подання письмової заяви.
З метою підвищення оперативності роботи Ради може
створюватися президія Ради на чолі з головою Ради.
8. Головуючим на засіданні Ради є голова Ради або за його
дорученням заступник голови Ради.
Головуючий на засіданні веде засідання Ради, стежить за
дотриманням домовленого регламенту виступів, ставить на
голосування питання, підписує протокол засідання.
При необхідності екстреного розгляду питання і прийняття
рішення може бути скликане позачергове засідання Ради.
В окремих випадках рішення Ради можуть прийматися шляхом
письмового опитування членів Ради.
9. Рішення Ради приймається відкритим голосуванням простою
більшістю голосів членів Ради, присутніх на засіданні. У разі
рівного розподілу голосів ухвальним є голос голови Ради.
Рішення оформляються протоколом засідання, який підписується
головуючим на засіданні.
Члени Ради беруть участь у підготовці рішень Ради, інформують
громадськість про роботу Ради, рішення Ради.
Рішення Ради, прийняті в межах її компетенції, подаються на
розгляд Держкомтелерадіо та мають для нього рекомендаційний
характер.
Пропозиції щодо змін та доповнень до цього Положення
подаються на затвердження Голові Держкомтелерадіо за рішенням
Ради.
Заступник Голови
Держкомтелерадіо України В.М.Петренко
Відповіді
2004.06.13 | Олег
Re: Хто визначає в Україні суспільну мораль?
див. тему http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_culture&trs=0&key=1086922144&first=1087118665&last=10865958582004.06.13 | Георгій
Що за деліріум?
Нащо створювати спеціальну урядову інституцію для нагляду над мораллю? "Какое, мильіе, у нас тьісячелетье на дворе?" (Пастернак).2004.06.13 | Ігор Немашкало
А це бачите
не взагалі, а в конкретній ситуації. Пергляду і показу фільмів. Мабуть. Хто в штатах визначає категорію фільма - державна установа чи якась громадська організація?2004.06.14 | Георгій
Re: А це бачите
Ігор Немашкало пише:> Хто в штатах визначає категорію фільма - державна установа чи якась громадська організація?
(ГП) Приватна організація, яка називається MPAA (Motion Picture Association of America). При ній функціонує комісія, яка називається CRA (Classification and Rating Administration). Ця комісія збирає листи від добровольців-глядачів (головним чином батьків, які бажають, щоби їх діти бачили чи не бачили ті чи інші фільми). На підставі аналізу цих листів CRA дає тому чи іншому фільмові категорію R (restricted - тільки для дорослих), PG-13 (для дорослих, але з дозволу батьків можна показувати дітям після 13 років), PG (parental guide - можна показувати дітям будь-якого віку, якщо батьки не заперечують), і G (general - можна дивитися всім). Студії, які роблять фільми, не зобов'язані згоджуватися з рішенням CRA. Якщо вони не хочуть, щоби їх фільм піддавали аналізу і рейтінгу, фільм отримує категорію NR (not rated). Уряд США чи уряди окремих штатів не мають до роботи MPAA чи CRA ніякого відношення.
Ось повніша інформація про це:
http://www.bigscreen.com/MPAA_RatingsInfo.php
2004.06.18 | ziggy_freud
мабуть, тременс
суспільна мораль, яка визначається рішенням голови Держателерадіо? Переходимо від пост-совкового телефонного права до до-совкового звичаєвого?Хай візьмуть будь-якого хвілософського словника, та почитають, що то є моральні норми.