Шевченко, солов’їзм і патріоти
03/14/2005 | стронґовський
На літературному форумі "Укрцентру" розпочалася цікава дискусія на вказану тему. Запрошую всіх небайдужих з усіх таборів приєднуватись для обговорення.
http://www.ukrcenter.com/forum.asp?message_id=27087&forum_name=%D3%EA%F0%E0%BF%ED%F1%FC%EA%E0%20%CB%B3%F2%E5%F0%E0%F2%F3%F0%E0
Шевченко, солов’їзм і патріоти
Цитата:
Тут можна не хвилюватися. Той, в кого є зневага до Т. Г. Шевченка (і/або в кого Кобзар викликає думки про шароварщину), навіть якщо і патріот, то точно не України!
Хлопці, подивіться на себе, ви ж самі, своїми власними руцями наклацуєте на клавах докази того, що Шевченко був і лишається не стільки поетом та прозаїком, а якимось нефритовим буддою, чию дупу конче треба цілувати в позі зю і нічого инакшого з цим буддою робити не можна.
http://www.ukrcenter.com/forum.asp?message_id=27087&forum_name=%D3%EA%F0%E0%BF%ED%F1%FC%EA%E0%20%CB%B3%F2%E5%F0%E0%F2%F3%F0%E0
Шевченко, солов’їзм і патріоти
Цитата:
Тут можна не хвилюватися. Той, в кого є зневага до Т. Г. Шевченка (і/або в кого Кобзар викликає думки про шароварщину), навіть якщо і патріот, то точно не України!
Хлопці, подивіться на себе, ви ж самі, своїми власними руцями наклацуєте на клавах докази того, що Шевченко був і лишається не стільки поетом та прозаїком, а якимось нефритовим буддою, чию дупу конче треба цілувати в позі зю і нічого инакшого з цим буддою робити не можна.
Відповіді
2005.03.14 | otar
Що за неповага до Пророка!
> Той, в кого є зневага до Т. Г. Шевченка (і/або в кого Кобзар
Що це за фамільярність? Треба писати - Великий Кобзар!
2005.03.14 | Хома Брут
Шароварщики висшєй мєри.
Проблема з цією дискусією, НМД така: замість того, щоби казати щось (під цим щось я розумію щось про Шевченка), Стронг. пише, що йому не дають сказати, або не хочуть послухати, як він зараз скаже, або послухають, та знову до нефритової дупи побіжать...Забужко хотіла сказати - і сказала. Бо було що.
2005.03.16 | Anneken
Да, я пророк. Пєдант-акуратіст
Проблема в іншому. В тому, що Стронговський не хоче бачити Шевченка пророком, а Гендальф хоче. І Стронговському таке обожнювання вкрай неприємне, а Гендальф не розуміє, як можна інакше. І тому переходить на особистості.Моя особиста думка збігається із позицією Кривенка і Павліва: "Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати". Краще і не скажеш. В печінках уже такі Гендальфи. На днях на одному Шевченківському вечорі протягом п"яти хвилин побувала. Нічого, крім позивів до блюоти і істеричного реготу, оний вечір не викликав.
2005.03.16 | Хома Брут
пророки вчора, сьогодні і завжди
Anneken пише:> Проблема в іншому. В тому, що Стронговський не хоче бачити Шевченка пророком, а Гендальф хоче.
1. Гендальф (узагальнений) хоче бачити Т.Г. в певному стилі і влаштовує Шевченківські вечори, від яких нудить і далі по тексту. Це його право. Право наше - туди не ходити і влаштовувати так, я робили Забужко, Кривенко, Павлів та інші. Але в нас нема права вимагати, щоби Гендальф ставився до Шевченка так, як хочемо ми і щоби він (тут не маються на увазі державні посадовці) влаштовував такі заходи, як нам хочеться, і щоби він замість Забужко писав і видавав "Шевченків міф України".
2. Мені незрозуміло, в чому, наприклад, книжка Забужко протирічить баченню Шевченка, як пророка. Є тонка межа між критикою узагальнених Гендальфів і "запальничками Шевченко" (http://www2.maidan.org.ua/n/culture/1110987755). Перейти її найлегше, якщо вимагати певного ставлення до Т.Г. від інших, замість того, щоби самому впроваджувати більш життездатні форми розуміння цього явища.
>"Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати".
та не завжди від злої волі, іноді від невміння поводитись з живими оголеними нервами. Це ж мистецтво.
2005.03.17 | Anneken
Re: пророки вчора, сьогодні і завжди
Хома Брут пише:> Але в нас нема права вимагати, щоби Гендальф ставився до Шевченка так, як хочемо ми...
> вимагати певного ставлення до Т.Г. від інших, замість того, щоби самому впроваджувати більш життездатні форми розуміння цього явища.
А він взаємно не має права вимагати того самого від нас. Згодні?
Тільки тут є нюанс. Якщо говорити, приміром, про вистави і тематичні вечори, то тут естетичні потреби Гендальфа задоволені набагато більшою мірою, ніж потреби Стронговського, Павліва і мої. Ви багато бачили вистав, що складають альтернативу до традиційних, де бабусі в хустках співають пісні, а інші жіночки пропонують причащатися апельсинами, вимагають вишиванку як обов"язкову форму одягу і закочують очі під стелю? Де Тарас із Варварою Рєпніною розмовляють в стилі "Варваро, ти вийдеш за мене заміж?" - "Ні." - "Чому?" - "Я вже заміжня"? Де під мелодію колядки дівчата танцюють, вдягнені, як на Купала, у вінках і білих сорочках? Я свого часу брала участь у трьох альтернативних, справді модерних виставах, але ж я самотужки не можу перебороти сімдесят років соціалізму і п"ятнадцять років нацдебілізму, впроваджуючи більш життєздатні форми розуміння цього явища. І взагалі, найлегше завжди казати "не подобається - зроби сам". За такою логікою, якщо мені погано запломбували зуб, мені слід перепломбувати його самій перед дзеркалом.
> >"Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати".
>
> та не завжди від злої волі, іноді від невміння поводитись з живими оголеними нервами. Це ж мистецтво.
Якщо я не вмію вирізати апендицит - я не беруся. Якщо не можеш займатися культурою - займися "чисткой сараев, прямым своим предназначением" (с) проф. Преображенський.
2005.03.17 | Хома Брут
Re: пророки вчора, сьогодні і завжди
Anneken пише:> А він взаємно не має права вимагати того самого від нас. Згодні?
Абсолютно.
> Я свого часу брала участь у трьох альтернативних, справді модерних виставах, але ж я самотужки не можу перебороти сімдесят років соціалізму і п"ятнадцять років нацдебілізму, впроваджуючи більш життєздатні форми розуміння цього явища.
Точно, не можете перебороти. Але, по-перше, вони (гендальфи) теж status quo досягли не самотужки а поступовою, наполегливою працею великих колективів людей. По-друге, думаєте від волань Стронговського герої Вашого допису перестануть вимагати від Вас бути одягненим у вишиванку? Ці волання типу і є секретний, найефективніший спосіб перебороти 70+15 років?
НМД, до шароварного шевченкофіла можна звернутись лише з чимось позитвиним, бо він Т.Г. теж любить. В той спосіб, що йому доступний.
>І взагалі, найлегше завжди казати "не подобається - зроби сам". За такою логікою, якщо мені погано запломбували зуб, мені слід перепломбувати його самій перед дзеркалом.
Тому і зроблено приписку "крім державних посадовців"
2005.03.17 | Anneken
Добре, згодна. А які є конкретні пропозиції?
Хома Брут пише:> Точно, не можете перебороти. Але, по-перше, вони (гендальфи) теж status quo досягли не самотужки а поступовою, наполегливою працею великих колективів людей. По-друге, думаєте від волань Стронговського герої Вашого допису перестануть вимагати від Вас бути одягненим у вишиванку? Ці волання типу і є секретний, найефективніший спосіб перебороти 70+15 років?
>
> НМД, до шароварного шевченкофіла можна звернутись лише з чимось позитвиним, бо він Т.Г. теж любить. В той спосіб, що йому доступний.
Та це все правильно. Але тут виходить, що накинулися на волаючого у пустелі. Треба створювати альтернативу, а не миритися із тим, що за гендальфами стоїть якась там багатолітня традиція совкової інтерпретації і потреба у патріотичному онанізмі. А доки Ви, я, Стронговський не створимо альтернативу - залиште за ним право на волання.
Пропоную на цьому закруглятися