МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Шевченко, солов’їзм і патріоти

03/14/2005 | стронґовський
На літературному форумі "Укрцентру" розпочалася цікава дискусія на вказану тему. Запрошую всіх небайдужих з усіх таборів приєднуватись для обговорення.

http://www.ukrcenter.com/forum.asp?message_id=27087&forum_name=%D3%EA%F0%E0%BF%ED%F1%FC%EA%E0%20%CB%B3%F2%E5%F0%E0%F2%F3%F0%E0

Шевченко, солов’їзм і патріоти

Цитата:
Тут можна не хвилюватися. Той, в кого є зневага до Т. Г. Шевченка (і/або в кого Кобзар викликає думки про шароварщину), навіть якщо і патріот, то точно не України!

Хлопці, подивіться на себе, ви ж самі, своїми власними руцями наклацуєте на клавах докази того, що Шевченко був і лишається не стільки поетом та прозаїком, а якимось нефритовим буддою, чию дупу конче треба цілувати в позі зю і нічого инакшого з цим буддою робити не можна.

Відповіді

  • 2005.03.14 | otar

    Що за неповага до Пророка!


    > Той, в кого є зневага до Т. Г. Шевченка (і/або в кого Кобзар

    Що це за фамільярність? Треба писати - Великий Кобзар!
  • 2005.03.14 | Хома Брут

    Шароварщики висшєй мєри.

    Проблема з цією дискусією, НМД така: замість того, щоби казати щось (під цим щось я розумію щось про Шевченка), Стронг. пише, що йому не дають сказати, або не хочуть послухати, як він зараз скаже, або послухають, та знову до нефритової дупи побіжать...

    Забужко хотіла сказати - і сказала. Бо було що. :sarcastic:
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.03.16 | Anneken

      Да, я пророк. Пєдант-акуратіст

      Проблема в іншому. В тому, що Стронговський не хоче бачити Шевченка пророком, а Гендальф хоче. І Стронговському таке обожнювання вкрай неприємне, а Гендальф не розуміє, як можна інакше. І тому переходить на особистості.
      Моя особиста думка збігається із позицією Кривенка і Павліва: "Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати". Краще і не скажеш. В печінках уже такі Гендальфи. На днях на одному Шевченківському вечорі протягом п"яти хвилин побувала. Нічого, крім позивів до блюоти і істеричного реготу, оний вечір не викликав.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.03.16 | Хома Брут

        пророки вчора, сьогодні і завжди

        Anneken пише:
        > Проблема в іншому. В тому, що Стронговський не хоче бачити Шевченка пророком, а Гендальф хоче.

        1. Гендальф (узагальнений) хоче бачити Т.Г. в певному стилі і влаштовує Шевченківські вечори, від яких нудить і далі по тексту. Це його право. Право наше - туди не ходити і влаштовувати так, я робили Забужко, Кривенко, Павлів та інші. Але в нас нема права вимагати, щоби Гендальф ставився до Шевченка так, як хочемо ми і щоби він (тут не маються на увазі державні посадовці) влаштовував такі заходи, як нам хочеться, і щоби він замість Забужко писав і видавав "Шевченків міф України".

        2. Мені незрозуміло, в чому, наприклад, книжка Забужко протирічить баченню Шевченка, як пророка. Є тонка межа між критикою узагальнених Гендальфів і "запальничками Шевченко" (http://www2.maidan.org.ua/n/culture/1110987755). Перейти її найлегше, якщо вимагати певного ставлення до Т.Г. від інших, замість того, щоби самому впроваджувати більш життездатні форми розуміння цього явища.

        >"Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати".

        та не завжди від злої волі, іноді від невміння поводитись з живими оголеними нервами. Це ж мистецтво.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.03.17 | Anneken

          Re: пророки вчора, сьогодні і завжди

          Хома Брут пише:

          > Але в нас нема права вимагати, щоби Гендальф ставився до Шевченка так, як хочемо ми...

          > вимагати певного ставлення до Т.Г. від інших, замість того, щоби самому впроваджувати більш життездатні форми розуміння цього явища.

          А він взаємно не має права вимагати того самого від нас. Згодні?

          Тільки тут є нюанс. Якщо говорити, приміром, про вистави і тематичні вечори, то тут естетичні потреби Гендальфа задоволені набагато більшою мірою, ніж потреби Стронговського, Павліва і мої. Ви багато бачили вистав, що складають альтернативу до традиційних, де бабусі в хустках співають пісні, а інші жіночки пропонують причащатися апельсинами, вимагають вишиванку як обов"язкову форму одягу і закочують очі під стелю? Де Тарас із Варварою Рєпніною розмовляють в стилі "Варваро, ти вийдеш за мене заміж?" - "Ні." - "Чому?" - "Я вже заміжня"? Де під мелодію колядки дівчата танцюють, вдягнені, як на Купала, у вінках і білих сорочках? Я свого часу брала участь у трьох альтернативних, справді модерних виставах, але ж я самотужки не можу перебороти сімдесят років соціалізму і п"ятнадцять років нацдебілізму, впроваджуючи більш життєздатні форми розуміння цього явища. І взагалі, найлегше завжди казати "не подобається - зроби сам". За такою логікою, якщо мені погано запломбували зуб, мені слід перепломбувати його самій перед дзеркалом.

          > >"Шевченко - це живий оголений нерв, який постійно прагнуть забальзамувати".
          >
          > та не завжди від злої волі, іноді від невміння поводитись з живими оголеними нервами. Це ж мистецтво.

          Якщо я не вмію вирізати апендицит - я не беруся. Якщо не можеш займатися культурою - займися "чисткой сараев, прямым своим предназначением" (с) проф. Преображенський.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.03.17 | Хома Брут

            Re: пророки вчора, сьогодні і завжди

            Anneken пише:
            > А він взаємно не має права вимагати того самого від нас. Згодні?

            Абсолютно.

            > Я свого часу брала участь у трьох альтернативних, справді модерних виставах, але ж я самотужки не можу перебороти сімдесят років соціалізму і п"ятнадцять років нацдебілізму, впроваджуючи більш життєздатні форми розуміння цього явища.

            Точно, не можете перебороти. Але, по-перше, вони (гендальфи) теж status quo досягли не самотужки а поступовою, наполегливою працею великих колективів людей. По-друге, думаєте від волань Стронговського герої Вашого допису перестануть вимагати від Вас бути одягненим у вишиванку? Ці волання типу і є секретний, найефективніший спосіб перебороти 70+15 років?

            НМД, до шароварного шевченкофіла можна звернутись лише з чимось позитвиним, бо він Т.Г. теж любить. В той спосіб, що йому доступний.

            >І взагалі, найлегше завжди казати "не подобається - зроби сам". За такою логікою, якщо мені погано запломбували зуб, мені слід перепломбувати його самій перед дзеркалом.

            Тому і зроблено приписку "крім державних посадовців"
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.03.17 | Anneken

              Добре, згодна. А які є конкретні пропозиції?

              Хома Брут пише:
              > Точно, не можете перебороти. Але, по-перше, вони (гендальфи) теж status quo досягли не самотужки а поступовою, наполегливою працею великих колективів людей. По-друге, думаєте від волань Стронговського герої Вашого допису перестануть вимагати від Вас бути одягненим у вишиванку? Ці волання типу і є секретний, найефективніший спосіб перебороти 70+15 років?
              >
              > НМД, до шароварного шевченкофіла можна звернутись лише з чимось позитвиним, бо він Т.Г. теж любить. В той спосіб, що йому доступний.

              Та це все правильно. Але тут виходить, що накинулися на волаючого у пустелі. Треба створювати альтернативу, а не миритися із тим, що за гендальфами стоїть якась там багатолітня традиція совкової інтерпретації і потреба у патріотичному онанізмі. А доки Ви, я, Стронговський не створимо альтернативу - залиште за ним право на волання.
              Пропоную на цьому закруглятися :)


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".