Естетика двотисячників
08/15/2006 | Олексій Хабаров
Літературою займаюсь близько чотирьох років. Відношу себе до генерації поетів-двотисячників.
Мене цікавить питання, а чи поети-двотисячник займуть гідне місце в українській літературі та чи можна прослідкувати, на вашу думку, певну естетику в наших творах?
Мене цікавить питання, а чи поети-двотисячник займуть гідне місце в українській літературі та чи можна прослідкувати, на вашу думку, певну естетику в наших творах?
Відповіді
2006.08.15 | Горицвіт
Соціологія двотисячників
Олексій Хабаров пише:> Літературою займаюсь близько чотирьох років. Відношу себе до генерації поетів-двотисячників.
Що вас спонукало до такої ідентифікації?
> Мене цікавить питання, а чи поети-двотисячник займуть гідне місце в українській літературі
Ви, напевно, знаєте про наполегливі спроби деяких діячів створити міф про двотисячників. Для мене ці спроби не дуже переконливі. Але деякі з поетів, які там згадуються, займуть гідне місце в українській літературі.
> та чи можна прослідкувати, на вашу думку, певну естетику в наших творах?
"Певну естетику" можна побачити в чому завгодно. Та твори ж різні. Конкретно ваших творів я не читав, але поети з тієї обойми, яку тасують творці міфу-2000, - дуже різні. Тому я б це скоріше розглядав з точки зору не естетики, а соціології: як і чому митці намагаються пов'язати себе в "покоління" та інші групи.
2006.09.13 | Олексій Хабаров
Re: Соціологія двотисячників
Що вас спонукало до такої ідентифікації?
Як би там небуло і щоб там не казали, саме поезія двотисячників вирізняється кардинально за формою в першу чергу, а також за змістом, від уієї іншої української літератури.
Ви, напевно, знаєте про наполегливі спроби деяких діячів створити міф про двотисячників.
Мудаки є скрізь
Для мене ці спроби не дуже переконливі.
Неотрібно нічого пробувати. Все і так прослідковується.
Але деякі з поетів, які там згадуються, займуть гідне місце в українській літературі.
Бесперечно.
"Певну естетику" можна побачити в чому завгодно.
Нікуди від цього не подітися.
Та твори ж різні.
Я не погоджуся з Вами, шановний Горицвіте. Є спільна характерна риса. Все залежить від того, кого відносите Ви до генерації двотисячників.
Конкретно ваших творів я не читав,
Будь-ласка www.habarov.iatp.org.ua
але поети з тієї обойми, яку тасують творці міфу-2000, - дуже різні.
Знову ж таки, дивлячись кого Ви відносите до тієї обойми.
Тому я б це скоріше розглядав з точки зору не естетики, а соціології: як і чому митці намагаються пов'язати себе в "покоління" та інші групи.
Все ж таки, необхідно було б виявити естетику, а вже потім вивчати соціальний аспект.
2006.09.13 | Горицвіт
Re: Соціологія двотисячників
Олексій Хабаров пише:> Як би там небуло і щоб там не казали, саме поезія двотисячників вирізняється кардинально за формою в першу чергу, а також за змістом, від уієї іншої української літератури.
Цікаво, чим відрізняється?
> Мудаки є скрізь
Вони не мудаки.
> Я не погоджуся з Вами, шановний Горицвіте. Є спільна характерна риса. Все залежить від того, кого відносите Ви до генерації двотисячників.
Було б цікаво побачити ваш список імен і ваші міркування про спільну рису.
> Будь-ласка www.habarov.iatp.org.ua
2006.09.26 | Олексій Хабаров
Re: Соціологія двотисячників
> Цікаво, чим відрізняється?По-перше, це відмова від літературних канонів, до цього це було тільки у футуристів, по-друге, це місце розсташування творів (усі твори двотисячників можна побачити в першу чергу на інтернет-порталах), по-третє, у творах двотисячників важко простежити перехід від поетичного до прозаїчного та навпаки...
> Вони не мудаки.
Я все ж таки за всіх не розписуватимусь.
> Було б цікаво побачити ваш список імен і ваші міркування про спільну рису.
Щодо імен можу навести більш-менш відомі вже не тільки завдяки інтернет-простору: Любко Дереш, Богдан Горобчук, Олег Коцарєв та багато інших, менше відомих... але в них все попереду... щодо спільної риси, читайте вище.
2006.09.29 | art-em
Re: Соціологія двотисячників
> По-перше, це відмова від літературних канонів, до цього це було тільки у футуристів, по-друге, це місце розсташування творів (усі твори двотисячників можна побачити в першу чергу на інтернет-порталах), по-третє, у творах двотисячників важко простежити перехід від поетичного до прозаїчного та навпаки...а оце вже гоніво. літературні канони намагалися відкинути всі підряд, в багатьох століттях, приклад - ще представники романтизму вважали, що відкинули всі канони, що мали місце у класицизмі. стирання межі між поезією та прозою всіляко культивувалося у різних модерністичних течіях. а інтернет, безумовно, може впливати на форму, проте не може виступати критерієм для виокремлення покоління. в інтернеті дуже багато всього.
Одним словом, раджу спершу вчити історію та теорію літератури.
2006.09.29 | Олексій Хабаров
Re: Соціологія двотисячників
> а оце вже гоніво. літературні канони намагалися відкинути всі підряд, в багатьох століттях, приклад - ще представники романтизму вважали, що відкинули всі канони, що мали місце у класицизмі.Вони відкидали... з успіхом... просто різні історики-літературоведи заганяли і заганяють їх назад, придумуючі нові канони...
> Одним словом, раджу спершу вчити історію та теорію літератури.
Історія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
літературу не можна описувати формулами...
2006.09.29 | Олесь Бережний
Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство
Олексій Хабаров пише:> Історія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
> літературу не можна описувати формулами...
Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
Література - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
Культура - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
Естетика - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
і далі...
2006.10.03 | Олексій Хабаров
Re: Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство
соціологія тимпаче...Естетика - трохи інше. Вона не може бути шльондрою, бо шльондра має свою естетику.
щодо літератури - то якби на неї не вішали канонів, було б значно простіше її сприймати.
Сьогодні маємо унікальну можливість відмовитись від ярликів...
2006.08.18 | art-em
Re: Естетика двотисячників
http://smoloskyp.org.ua/content/view/132/70/ - тут кілька статей по дискусії та наш маніфест. Докладніше - якщо треба, дам посилання на деякі жж. Одним словом, двотисячники мають два табори, це десятиліття - десятиліття дискусії, а не покоління.