Дві тонни свіжого поетичного тіла
10/10/2007 | Майдан-ІНФОРМ
Як утворюються антології? Будь-хто, хто мав хоч раз справу з упорядкуванням цього явища книжкового світу, відповість: шляхом об’єднання під однією обкладинкою групи письменників за певним (віковим, естетичним, хронологічним, статевим тощо) критерієм.
Антологія поезії двотисячників "Дві тонни" хоча й залучає для відбору авторів віковий ценз (бо ж, як сказано в передмові упорядників – Олега Романенка і Богдана-Олега Горобчука, – двотисячники – "наймолодше покоління вже зреалізованих українських поетів", чиє "творче становлення... припадає на двотисячні роки"), проте за найголовніший показник обирає параметр принципово позалітературний: вагу.
Саме так, у книжці подано точну вагу кожного митця. Якщо скласти кілограми всіх молодих поетів (яких, до речі, маємо аж 32), докупи, отримаємо їх рівно 2000 – дві тонни чистого поетичного тіла.
Ще раз до передмови: "У нашій антології вага є центральною, вона зумовлює і кількість, і якість, і – що найсуттєвіше – є базисом підбору учасників. Вага зараз вирішує усе, так само як і числа".
Двотисячні роки, дві тисячі кілограмів, двотисячний наклад видання, дві тисячі копійок (20 гривень) – промо-ціна за одну книжку...
Справді, концепцію продумано ретельно і досить вдало.
Не менш вдалим видається обрання найголовнішим показником саме ваги, адже наразі тільки позахудожній, позаестетичний критерій може стати об’єднавчим для огрому (не побоюся цього слова) всього, що могло б бути названим "сучасною українською молодою поезією". Не випадково на обкладинці "Двох тонн" зображено сітку, напхом напхану рибинами: саме на такі рибинки скидаються численні молоді митці, які безжально забивають своїми юними тілами приміщення, де кояться всілякі літвечори, і, штовхаючись, тиснучись, мов шпроти в банці, очікують на свою чергу нарешті щось почитати зі сцени.
Тільки не варто робити невтішних висновків. Те, що поетів багато, не є негативом. Навпаки – це добре, бо всі вони різні й оригінальні. На щастя, українська література ніколи більше не буде єдиним, монолітним, односпрямованим у своєму розвитку монстром на кшталт соцреалістичної почвари. Постмодерний шизофренічний час пропонує засадничо плюралістичне полотно сучукрлітпроцесу, строкате й різнобарвне, наче зіткана з окремих клаптиків ковдра. Кожен клаптик має свій колір, власну особливу фактуру тканини. Що кому більше до вподоби – обирайте, будь ласка!
Агресивно-урбаністичний Ярослав Гадзінський; епатажний Артем Захарченко; монументально-класицистична Катерина Калитко; філософська спрямованість Олеся Коржа; словоплетіння-мовогра Павла Коробчука; культурологічна наснаженість тексту Олесі Мамчич; архетипно-міфологічне письмо Галини Ткачук; легкі емоційні поетичні потоки Вікторії Черняхівської...
На сторінках антології мирно співіснують найрізноманітніші, часом кардинально протилежні настрої, ідеї, творчі методи. Читаємо спершу таке:
у секондгенді відчуттів
трапляються неповторні речі.
rrrrreal fucking higher речі!...
(Максим Лижов, "N"),
а згодом таке:
ця птаха славна
і птаха віща
така як пава
та трохи вища
(Галина Ткачук, "Успіння").
Що може бути спільним для всіх цих індивідуальностей? Що в принципі здатне об’єднати їх разом: яка творча концепція, ідея, тема, поетика, естетика????
Відповідь одна: та ніяка!
Тільки вага як єдино можливий вимір, що його безболісне прикладання до кожного не поранить, не травмує, не обмежить особистості.
Наскільки вагомим є кожен з надрукованих в антології авторів? Яку вагу матиме його внесок у розвиток української літератури? Питання очевидно риторичні й потребують часової відстані для того, щоб можна було пробувати давати відповідь.
А поки що всі вони молоді й привабливі, всі пишуть, шукають, розвиваються, видають книжки, влаштовують перформенси і намагаються голосно заявити про себе.
"Всі разом ми важимо аж дві тонни!"
Багато чи мало для покоління?
Богдан Зарудний.
Від Майдан-Інформу:
Книжка "Дві тонни найкращої молодої поезії" щойно вийшла в новозаснованому видавництві "Маузер" ( http://www.mauzer.biz/ ).
Антологія поезії двотисячників "Дві тонни" хоча й залучає для відбору авторів віковий ценз (бо ж, як сказано в передмові упорядників – Олега Романенка і Богдана-Олега Горобчука, – двотисячники – "наймолодше покоління вже зреалізованих українських поетів", чиє "творче становлення... припадає на двотисячні роки"), проте за найголовніший показник обирає параметр принципово позалітературний: вагу.
Саме так, у книжці подано точну вагу кожного митця. Якщо скласти кілограми всіх молодих поетів (яких, до речі, маємо аж 32), докупи, отримаємо їх рівно 2000 – дві тонни чистого поетичного тіла.
Ще раз до передмови: "У нашій антології вага є центральною, вона зумовлює і кількість, і якість, і – що найсуттєвіше – є базисом підбору учасників. Вага зараз вирішує усе, так само як і числа".
Двотисячні роки, дві тисячі кілограмів, двотисячний наклад видання, дві тисячі копійок (20 гривень) – промо-ціна за одну книжку...
Справді, концепцію продумано ретельно і досить вдало.
Не менш вдалим видається обрання найголовнішим показником саме ваги, адже наразі тільки позахудожній, позаестетичний критерій може стати об’єднавчим для огрому (не побоюся цього слова) всього, що могло б бути названим "сучасною українською молодою поезією". Не випадково на обкладинці "Двох тонн" зображено сітку, напхом напхану рибинами: саме на такі рибинки скидаються численні молоді митці, які безжально забивають своїми юними тілами приміщення, де кояться всілякі літвечори, і, штовхаючись, тиснучись, мов шпроти в банці, очікують на свою чергу нарешті щось почитати зі сцени.
Тільки не варто робити невтішних висновків. Те, що поетів багато, не є негативом. Навпаки – це добре, бо всі вони різні й оригінальні. На щастя, українська література ніколи більше не буде єдиним, монолітним, односпрямованим у своєму розвитку монстром на кшталт соцреалістичної почвари. Постмодерний шизофренічний час пропонує засадничо плюралістичне полотно сучукрлітпроцесу, строкате й різнобарвне, наче зіткана з окремих клаптиків ковдра. Кожен клаптик має свій колір, власну особливу фактуру тканини. Що кому більше до вподоби – обирайте, будь ласка!
Агресивно-урбаністичний Ярослав Гадзінський; епатажний Артем Захарченко; монументально-класицистична Катерина Калитко; філософська спрямованість Олеся Коржа; словоплетіння-мовогра Павла Коробчука; культурологічна наснаженість тексту Олесі Мамчич; архетипно-міфологічне письмо Галини Ткачук; легкі емоційні поетичні потоки Вікторії Черняхівської...
На сторінках антології мирно співіснують найрізноманітніші, часом кардинально протилежні настрої, ідеї, творчі методи. Читаємо спершу таке:
у секондгенді відчуттів
трапляються неповторні речі.
rrrrreal fucking higher речі!...
(Максим Лижов, "N"),
а згодом таке:
ця птаха славна
і птаха віща
така як пава
та трохи вища
(Галина Ткачук, "Успіння").
Що може бути спільним для всіх цих індивідуальностей? Що в принципі здатне об’єднати їх разом: яка творча концепція, ідея, тема, поетика, естетика????
Відповідь одна: та ніяка!
Тільки вага як єдино можливий вимір, що його безболісне прикладання до кожного не поранить, не травмує, не обмежить особистості.
Наскільки вагомим є кожен з надрукованих в антології авторів? Яку вагу матиме його внесок у розвиток української літератури? Питання очевидно риторичні й потребують часової відстані для того, щоб можна було пробувати давати відповідь.
А поки що всі вони молоді й привабливі, всі пишуть, шукають, розвиваються, видають книжки, влаштовують перформенси і намагаються голосно заявити про себе.
"Всі разом ми важимо аж дві тонни!"
Багато чи мало для покоління?
Богдан Зарудний.
Від Майдан-Інформу:
Книжка "Дві тонни найкращої молодої поезії" щойно вийшла в новозаснованому видавництві "Маузер" ( http://www.mauzer.biz/ ).
Відповіді
2007.10.10 | Vegeterian
Re: Дві тонни свіжого поетичного тіла
Бp-pp-ppp нa тaку нaзву! Ocoбливo вiдпадає бaжaння читaти взaгaлi - кoли поетaм cпочaтку тpeбa милoм вимити уcтa ("f...k this and f...k that", a тoдi вжe друкувати.2007.10.10 | Горицвіт
Re: Дві тонни свіжого поетичного тіла
Vegeterian пише:> Бp-pp-ppp нa тaку нaзву!
Це концепція, наскільки я зрозумів.
> Ocoбливo вiдпадає бaжaння читaти взaгaлi - кoли поетaм cпочaтку тpeбa милoм вимити уcтa ("f...k this and f...k that", a тoдi вжe друкувати.
Там є багато різного. Ці рядки рецензент взяв як крайній приклад, наскільки я розумію.
А ще книжка показує, що (і хто) мається на увазі під "поколінням двотисячників".
2007.10.10 | Злюка Бобер
Re: Дві тонни свіжого поетичного тіла
Чи не надто сміливо цій доволі герметичній тусовці видавати себе за все покоління?2007.10.10 | Олег
Re: Дві тонни свіжого поетичного тіла
там багато людей не з "тусівки", там аж 32 автори (якщо я правильно вловлюю, що ви маєте на увазі під словом "тусівка")крім того, тусівки ж просто так теж не утворюються: якщо хтось сидить вдома і відрощує, нікуди не йде і не хоче себе показати, то таких цілком справедливо не включати до збірки.
а тусівка ця не така вже й герметична - вона набагато навіть відкритіша, ніж попередні покоління.
2007.10.10 | Горицвіт
враження тусовочності
може скластися через те, що певні люди і вигадали в свій час концепцію "двотисячників". Тому логічно, що ті хто не позиціонує себе як "двотисячники", не будуть нав'язуватися в такі антології (це суто гіпотетично).Але в книжці є автори, яких не запідозриш в належності до "тусовок" (що б це слово не означало). Тим більше до якоїсь одної тусовки.
А ще хотілось би побачити серйозну критичну статтю про цю антологію. Щоб хтось по-дорослому розібрав ті вірші. Якщо герметичність існує, то вона приводить до зникнення критики, і цим шкідлива.
2007.10.10 | Олег
Re: враження тусовочності
Іван Андрусяк має намір написати про цю книжку, може, скоро він це зробить, так що чекаємо.ще покоління двотисячників аналізував Володимир Даниленко. на жаль, я цієї роботи ще не бачив (і чи вона вже вийшла друком), але судячи з імені автора, там напевно будуть цікаві спостереження. на жаль, про "Дві тонни" там не буде, бо книга оце тільки щойно вийшла.
а щодо двотисячників, так то, мабуть, не вони самі вигадали цю назву, просто "так у світі повелося" - ще від шістдесятників. тому навряд чи можна сказати, що цю назву витворили якісь певні люди і якась певна тусівка. (але справді, це вже не надто оригінально - називати покоління цифрами. єдине, що виправдовує в цьому двотисячників, так це сама ця цифра - вона межова, показує зміну тисячоліть, а тому особлива, на ній можна й наголосити...)