Письменники, подбаємо про права читачів!
08/27/2008 | Уляна Ходорівська
Випусти кота з мішка!
Письменники, подбаємо про права читачів!
Купівля книжки – це завжди ризик.
Вибираючи одяг, ми спочатку приміряємо його на себе. Ми можемо спробувати фрукти на базарі. І навіть супермаркети влаштовують дегустації нових товарів. Тільки книжка залишається “котом в мішку” – і справді, не сидіти ж у книгарні годинами, “пробуючи на смак” нових авторів.
Обкладинка сьогодні - більше реклама, ніж орієнтир для читача. Назва давно перетворилася у спосіб продажу. Рецензії у ЗМІ, на жаль, не часте явище, а особливо коли йдеться не просто про згадку назви, не про рекламний анонс, а про думку, на яку читач може покластися у своєму виборі.
Купівля книжки – це лотерея з досить невеличким шансом на виграш.
Чи вигідно це читачеві? Очевидно – ні.
А письменнику? Тим більше. Особливо страждають від такої практики молоді письменники – адже кілька разів “попікшись” на невдалому виборі, читач припиняє експериментувати і купує переважно “брендових” авторів, про яких кричать на всіх кутках, і які гарантують певні споживчі якості тексту. Як у таких умовах пробитися молодому таланту?
Назріла необхідність літературної дегустації – ненав’язливої, спокійного і доступного знайомства з новою книжкою перед тим, як її купувати.
Ідеальним простором для цього стає інтернет – адже тут кожен користувач отримує доступ до твору просто зі своєї домівки, і може спокійно читати, уникаючи допитливого погляду продавців – а чи не збирається він щось поцупити?
І ми починаємо експеримент – викладаємо в інтернет фрагменти своїх текстів, зокрема уривок з книжки, яка виходить у вересні “Нові розділи до Кобзаря 2000”. Тексти будуть лежати на нашому персональному сайті, http://www.kobzar.com.ua/index.php?id=8, а також на сайті газети “Друг читача” www.vsiknygy.net.ua.
Досвід спілкування з читачами на виставках і ярмарках свідчить, що стоячи перед прилавком людина встигає прочитати з книжки лише один-два абзаци – але ж цього замало для висновків. Тому фрагмент тексту буде досить великими – 14 тисяч знаків, а це понад 10 книжкових сторінок, з таким розрахунком, щоб читач мав можливість сформувати власне враження.
До нас часто звертаються з запитанням: де можна скачати тексти ваших книжок? Відтепер ми можемо відповісти – на нашому персональному сайті є уривки з усіх наших творів, достатні для того, щоб скласти власну думку про нашу творчість.
Шановні колеги-письменники!
Приєднуйтеся! В умовах, коли книжка практично позбавлена інформаційного простору, тільки наша співпраця дозволить пробити дорогу до читача. Закликаємо вас викладати фрагменти своїх книжок для дегустації на своїх сторінках чи у живих журналах. Вимагайте від видавців, щоб вони робили те саме на своїх сайтах.
Шановні колеги-видавці!
Давайте разом спробуємо створити інформаційний простір для дегустації наших нових книжок. Адже ми давно переконалися – читач, який помилився, рідко повертається за новою книжкою, а той, кого підманули – ще рідше. В умовах невідворотного подорожчання книжок створення можливості розумного вибору стає стратегічною задачею.
Зрозуміло, що не всі мають власні сайти – для видавців та письменників, які не дружать з інтернетом, а також для тих, чиї сайти є не надто відвідуваними, ми пропонуємо розташовувати свої тексти на сайті газети “Друг читача” абсолютно безкоштовно. Ми також розмістимо посилання на ваші сайти, щоб читачі швидше знайшли вас.
Шукати нові дороги до читача – наша спільна задача. Тут ми не конкуренти, а спільники – адже чим більше читатимуть українці, тим більше книжок продаватиме кожен з нас. І якщо читач матиме можливість зорієнтуватися у книжковому лабіринті та знайти собі видання до смаку, виграємо усі ми.
Уривки з усіх творів Братів Капранових Ви можете прочитати тут: http://www.kobzar.com.ua/index.php?id=8
З повагою,
Уляна Ходорівська
прес-секретар Братів Капранових
Письменники, подбаємо про права читачів!
Купівля книжки – це завжди ризик.
Вибираючи одяг, ми спочатку приміряємо його на себе. Ми можемо спробувати фрукти на базарі. І навіть супермаркети влаштовують дегустації нових товарів. Тільки книжка залишається “котом в мішку” – і справді, не сидіти ж у книгарні годинами, “пробуючи на смак” нових авторів.
Обкладинка сьогодні - більше реклама, ніж орієнтир для читача. Назва давно перетворилася у спосіб продажу. Рецензії у ЗМІ, на жаль, не часте явище, а особливо коли йдеться не просто про згадку назви, не про рекламний анонс, а про думку, на яку читач може покластися у своєму виборі.
Купівля книжки – це лотерея з досить невеличким шансом на виграш.
Чи вигідно це читачеві? Очевидно – ні.
А письменнику? Тим більше. Особливо страждають від такої практики молоді письменники – адже кілька разів “попікшись” на невдалому виборі, читач припиняє експериментувати і купує переважно “брендових” авторів, про яких кричать на всіх кутках, і які гарантують певні споживчі якості тексту. Як у таких умовах пробитися молодому таланту?
Назріла необхідність літературної дегустації – ненав’язливої, спокійного і доступного знайомства з новою книжкою перед тим, як її купувати.
Ідеальним простором для цього стає інтернет – адже тут кожен користувач отримує доступ до твору просто зі своєї домівки, і може спокійно читати, уникаючи допитливого погляду продавців – а чи не збирається він щось поцупити?
І ми починаємо експеримент – викладаємо в інтернет фрагменти своїх текстів, зокрема уривок з книжки, яка виходить у вересні “Нові розділи до Кобзаря 2000”. Тексти будуть лежати на нашому персональному сайті, http://www.kobzar.com.ua/index.php?id=8, а також на сайті газети “Друг читача” www.vsiknygy.net.ua.
Досвід спілкування з читачами на виставках і ярмарках свідчить, що стоячи перед прилавком людина встигає прочитати з книжки лише один-два абзаци – але ж цього замало для висновків. Тому фрагмент тексту буде досить великими – 14 тисяч знаків, а це понад 10 книжкових сторінок, з таким розрахунком, щоб читач мав можливість сформувати власне враження.
До нас часто звертаються з запитанням: де можна скачати тексти ваших книжок? Відтепер ми можемо відповісти – на нашому персональному сайті є уривки з усіх наших творів, достатні для того, щоб скласти власну думку про нашу творчість.
Шановні колеги-письменники!
Приєднуйтеся! В умовах, коли книжка практично позбавлена інформаційного простору, тільки наша співпраця дозволить пробити дорогу до читача. Закликаємо вас викладати фрагменти своїх книжок для дегустації на своїх сторінках чи у живих журналах. Вимагайте від видавців, щоб вони робили те саме на своїх сайтах.
Шановні колеги-видавці!
Давайте разом спробуємо створити інформаційний простір для дегустації наших нових книжок. Адже ми давно переконалися – читач, який помилився, рідко повертається за новою книжкою, а той, кого підманули – ще рідше. В умовах невідворотного подорожчання книжок створення можливості розумного вибору стає стратегічною задачею.
Зрозуміло, що не всі мають власні сайти – для видавців та письменників, які не дружать з інтернетом, а також для тих, чиї сайти є не надто відвідуваними, ми пропонуємо розташовувати свої тексти на сайті газети “Друг читача” абсолютно безкоштовно. Ми також розмістимо посилання на ваші сайти, щоб читачі швидше знайшли вас.
Шукати нові дороги до читача – наша спільна задача. Тут ми не конкуренти, а спільники – адже чим більше читатимуть українці, тим більше книжок продаватиме кожен з нас. І якщо читач матиме можливість зорієнтуватися у книжковому лабіринті та знайти собі видання до смаку, виграємо усі ми.
Уривки з усіх творів Братів Капранових Ви можете прочитати тут: http://www.kobzar.com.ua/index.php?id=8
З повагою,
Уляна Ходорівська
прес-секретар Братів Капранових
Відповіді
2008.09.01 | harnack
Краще б українським закликом: подбАЙМО і без "давайтє"!
> Давайте разом спробуємо створити інформаційний простір для дегустації наших нових книжок. Адже ми давно переконалися – читач, який помилився, рідко повертається за новою книжкою, а той, кого підманули – ще рідше. В умовах невідворотного подорожчання книжок створення можливості розумного вибору стає стратегічною задачею.Треба:
СпробуЙмо разом створити...
З такими закликами отакі й письменники!
Нехіть і неміч довчитися:
http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_mova&trs=-1&key=1171491859&first=1205478383&last=1202118872
http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_mova&trs=-1&key=1170441308&first=1205478383&last=1202118872