ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ПОЛІТИКА: Тож будьмо щирими християна
03/30/2010 | konsul
Нова конституція України вирівняла всіх громадян у їх свободі віросповідання та забезпечує вільний розвиток усіх культів та релігійних догм. Разом з тим, окремим релігійним структурам «вигідно» «зазнавати утисків», особливо від держави.
Як приклад, можна навести ситуацію довкола передачі релігійній громаді колишніх монастирських приміщень отців Домініканців у Чорткові. Велична неоготична споруда з оборонними стінами та бійницями була зведена у 1619 році і належала римо-католицькій громаді міста до створення в атеїстичному 1946 році в окремих її приміщеннях швейної фабрики.
Виробничі приміщенні у яких працює близько пів сотні працівників розташовані в спорудах колишнього монастиря і по теперішній час. Звісно, використання частини культової будівлі не за її першочерговим призначенням суперечить принципам моральності та ображає релігійні почуття вірян, однак в чому винні працівники фабрики, яким у нелегкий фінасово-неблагополучний час не хочеться втрачати роботу. У даному питанні потрібно врахувати інтереси обох сторін.
Згідно з Указом Президента України від 21 березня 2002 року передача культових споруд повинна здійснюватися поетапно, за планами відповідних заходів щодо вивільнення церковних приміщень.
З урахуванням цього, з метою здійснення поступової передачі споруд колишнього монастиря розроблено відповідний план-графік за яким споруда переходить РКЦ у 2013 року, а до того часу громаді костелу святого Станіслава в Чорткові створено всі умови для проведення релігійних потреб.
Справа в тім, що реальної можливості вивільнити будівлю пам’ятки архітектури зараз немає. Будівництво нових корпусів фабрики розпочате у 80-х роках минулого століття, на даний час законсервовано.
Не зважаючи на це, римо - католики тепер будь-якими засобами намагаються забрати собі приміщення монастиря, яке займає швейна фабрика, вони звертаються в усі можливі державні установи, щоб зірвати затверджений на державному рівні графік.
В Тернопільській ОДА зберігаються документи більш як п’ятирічного листування з цього питання. Так, зокрема, в одній із відповідей керівництву Львівської архідієцезії РКЦ та в Кабінет Міністрів України з боку посадовців облдержадміністрації зазначено на тому, що питання повернення приміщення колишнього монастиря отців Домініканців неодноразово розглядалося за участю представників облдержадміністрації, міської ради та трудового колективу швейної фабрики у присутності віруючих римо-католицької громади.
Громада РКЦ Чорткова продовжує тиск на всі можливі інстанції, створюючи негативну громадську думку про якісь нібито утиски римо-католиків. Сьогодні, на Тернопільщині зареєстровано 79 громад та 7 монастирів РКЦ. Їм передано 45 костелів у користування та 26 – у власність. Яка ще церква, окрім РКЦ, має більше культових споруд з розрахунку на тисячу віруючих? Тож про які утиски йде мова!
Тож хочеться наголосити духовенству аби робило все для того щоб подолати стереотипи, про, нібито, утиски католицизму в українському суспільстві. Необдуманої поведінки на зразок „Віддайте, тому що це наше” не повинно бути. Від неї не буде легше ні вірянам, ні тим людям, які можуть втратити роботу. А позбавити людини заробітку, необхідного для того, щоб прогодувати сім’ю, - великий гріх. Тож потрібно бути справді щирими християнами, адже тільки в мирі, злагоді й любові буде можливість разом вирішити насущні питання, що виникатимуть перед нами. Усі знають, який великий авторитет заслужила у світі РКЦ, тож вірять, що її представники в особі духовних осіб, своєю душпастирською діяльністю в Україні, зваженими та благородними вчинками ще більше його примножать.
Як приклад, можна навести ситуацію довкола передачі релігійній громаді колишніх монастирських приміщень отців Домініканців у Чорткові. Велична неоготична споруда з оборонними стінами та бійницями була зведена у 1619 році і належала римо-католицькій громаді міста до створення в атеїстичному 1946 році в окремих її приміщеннях швейної фабрики.
Виробничі приміщенні у яких працює близько пів сотні працівників розташовані в спорудах колишнього монастиря і по теперішній час. Звісно, використання частини культової будівлі не за її першочерговим призначенням суперечить принципам моральності та ображає релігійні почуття вірян, однак в чому винні працівники фабрики, яким у нелегкий фінасово-неблагополучний час не хочеться втрачати роботу. У даному питанні потрібно врахувати інтереси обох сторін.
Згідно з Указом Президента України від 21 березня 2002 року передача культових споруд повинна здійснюватися поетапно, за планами відповідних заходів щодо вивільнення церковних приміщень.
З урахуванням цього, з метою здійснення поступової передачі споруд колишнього монастиря розроблено відповідний план-графік за яким споруда переходить РКЦ у 2013 року, а до того часу громаді костелу святого Станіслава в Чорткові створено всі умови для проведення релігійних потреб.
Справа в тім, що реальної можливості вивільнити будівлю пам’ятки архітектури зараз немає. Будівництво нових корпусів фабрики розпочате у 80-х роках минулого століття, на даний час законсервовано.
Не зважаючи на це, римо - католики тепер будь-якими засобами намагаються забрати собі приміщення монастиря, яке займає швейна фабрика, вони звертаються в усі можливі державні установи, щоб зірвати затверджений на державному рівні графік.
В Тернопільській ОДА зберігаються документи більш як п’ятирічного листування з цього питання. Так, зокрема, в одній із відповідей керівництву Львівської архідієцезії РКЦ та в Кабінет Міністрів України з боку посадовців облдержадміністрації зазначено на тому, що питання повернення приміщення колишнього монастиря отців Домініканців неодноразово розглядалося за участю представників облдержадміністрації, міської ради та трудового колективу швейної фабрики у присутності віруючих римо-католицької громади.
Громада РКЦ Чорткова продовжує тиск на всі можливі інстанції, створюючи негативну громадську думку про якісь нібито утиски римо-католиків. Сьогодні, на Тернопільщині зареєстровано 79 громад та 7 монастирів РКЦ. Їм передано 45 костелів у користування та 26 – у власність. Яка ще церква, окрім РКЦ, має більше культових споруд з розрахунку на тисячу віруючих? Тож про які утиски йде мова!
Тож хочеться наголосити духовенству аби робило все для того щоб подолати стереотипи, про, нібито, утиски католицизму в українському суспільстві. Необдуманої поведінки на зразок „Віддайте, тому що це наше” не повинно бути. Від неї не буде легше ні вірянам, ні тим людям, які можуть втратити роботу. А позбавити людини заробітку, необхідного для того, щоб прогодувати сім’ю, - великий гріх. Тож потрібно бути справді щирими християнами, адже тільки в мирі, злагоді й любові буде можливість разом вирішити насущні питання, що виникатимуть перед нами. Усі знають, який великий авторитет заслужила у світі РКЦ, тож вірять, що її представники в особі духовних осіб, своєю душпастирською діяльністю в Україні, зваженими та благородними вчинками ще більше його примножать.
Відповіді
2010.03.31 | ziggy_freud
тобто швейним фабрикам у костьолах - бути,
а храми, на думку автора, варто повертати тільки малоавторитетним церквам, що не користуються такою повагою суспільства, як римо-католицька?