Про духовний фундамент історії.
12/01/2002 | Vitaliy
На фоні жвавих "ігр в слова" повідомлення п. Анатолія (http://maidan.org.ua/n/hist/1038408584) залишилось практично непоміченим. Тема проте дуже цікава.
Спершу про сам вираз. Вживаючи слово духовний (не духовий, з наголосом на "о") та говорячи про православ'я атор допису переводить мову в релігійну площину. Таким чином можна зрозуміти його "духовний фундамент історії" як релігію на яку опирається наше розуміння історії та яка стоїть в основі нашого розуміння світу.
І так, і не так, точніше не зовсім так, або зовсім не так. Розглядаючи історію як науку можна чітко виділити дві крайнощі чи два крайніх підходи. Один стверджує, що історія має займатися виключно фактами чи подіями без постановки потань "чому" та "навішо". Інший, розміщує ті ж події та факти у відповідності до ..., надає причинні зв'язки та відповідає на запитання відкинуті у першому випадку.
Ще гірше коли ті ж події та факти оцінюються, наприклад через призму християнської моралі, в критеріях "добре" та "погано". Оскільки останнє (оцінка) відбувається постійно, то виникає запитання, а чи історія досі існує?
Спершу про сам вираз. Вживаючи слово духовний (не духовий, з наголосом на "о") та говорячи про православ'я атор допису переводить мову в релігійну площину. Таким чином можна зрозуміти його "духовний фундамент історії" як релігію на яку опирається наше розуміння історії та яка стоїть в основі нашого розуміння світу.
І так, і не так, точніше не зовсім так, або зовсім не так. Розглядаючи історію як науку можна чітко виділити дві крайнощі чи два крайніх підходи. Один стверджує, що історія має займатися виключно фактами чи подіями без постановки потань "чому" та "навішо". Інший, розміщує ті ж події та факти у відповідності до ..., надає причинні зв'язки та відповідає на запитання відкинуті у першому випадку.
Ще гірше коли ті ж події та факти оцінюються, наприклад через призму християнської моралі, в критеріях "добре" та "погано". Оскільки останнє (оцінка) відбувається постійно, то виникає запитання, а чи історія досі існує?
Відповіді
2002.12.04 | Анатолій
Re: Про духовний фундамент історії.
Дякую, пане Віталію!Моє кредо, це те що історія має у своєму базисі перш за все духовний фундамент. І тільки. Інакше - це звичайнісінький собі матеріалізм, яким нас годували у недалекому совєтському минулому.
Навіть якщо подивитися на Другу світову війну очима ісТОРИКІВ, то чуємо пояснення, що це жорстка "здибанка" двох протилежних систем - соціалізму та капіталізму. Іншої думки насьогодні у істориків немає.
Але, якщо подивитися на духовний аспект, то бачимо дещо інше. Гітлер енд кампані вбивши собі у голову те що німці є арійцями, вирішив захопити духовний пояс МАХАС ПАТХИ, який простягається приблизно по 48 паралелі з Німеччини (Магдебург) до Півд. Уралу (Аркаїму) і так до Тибету. Саме володіння цим поясом дає володарю великі містичні знання та можливості. Але пояснити це і глибше нашим ісТОРИКАМ просто неможливо. Чекаємо, коли зміниться покоління.
З повагою, Анатолій
2002.12.05 | Vitaliy
Re: Про духовний фундамент історії.
Змушений Вас розчарувати, таке пояснення істориків та переважну більшість просто не зацікавить. "Простих" людей можна легко звабити раціональними поясненнями будь-чого. Пояснення які вимагають більш складних речей - духовості, для прикладу - працюють все гірше та гірше.Як видно з Вашої відповіді, Ви вибираєте той варінт історії, де "події відбуваються тому, що ...". Явним недоліком такого підходу є можливість віріантів отого " ... ".
Звичайно, можна з легкістю відкинути матеріалізм, та спорудити п'єдестал для ідеалізму. Чи вдаться легко здійснити таку заміну? На словах - це цілком можливо, на ділі - хто його знає.
2002.12.05 | Анатолій
Re: Про духовний фундамент історії.
Ви класний опонент, але у будь-якому випадку є тільки один базис у історії, і він таки духовний.Анатолий
2002.12.06 | Vitaliy
Re: Про духовний фундамент історії.
Здається вже наступив час переходити до визначення слова "історія".Декілька значень слова подано нижче.
1. Розділ знань який займається минулими подіями.
2. Постійне та систематичне викладення фактів з подій минулого пов'язаних з певними людьми, країною, періодом, особою та т.п., звичайно пишеться в хронологічному порядку.
3. Сукупність минулих подій.
4. Пам'ятка з минулих подій чи часів, особливо в поєднанні з людською расою.
5. Минуле, помітне за його важливість, незвичайність чи цікаві події.
6. Дії, ідеї чи події які будуть чи можуть вплинути на майбутнє.
7. Систематична оцінка буд-якого набору природних феноменів.
8. Драма, яка зображає історичні події.
Дуже непогано було б дізнатися як "духовний базис" реалізується в кожному випадку (особливо цікаво почути про визначення пп. 1, 3, 4 та 5).